Asiakaslaskun oikaisu
Asiakaslaskun oikaisu
Mikäli sinulla on kysyttävää tai huomautettavaa asiakaslaskua koskien esim. asia- tai laskuvirhe, ota ensisijaisesti yhteyttä laskulla olevaan puhelinnumeroon.
Tarvittaessa asiakaspalvelija ohjaa sinua tekemään oikaisupyynnön.
Oikaisua haetaan kirjallisesti lomakkeella tai vapaamuotoisella kirjeellä, jossa kerrotaan
- perustelut, miksi vaaditaan oikaisua/muutosta laskuun
- laskun tiedot (laskunumero, maksajan etunimet ja sukunimi)
- kopio laskusta, jos mahdollista
- asiakkaan yhteystiedot
Oikaisuvaatimukseen annetaan kirjallinen viranhaltijapäätös. Voit hakea päätökseen oikaisua päätöksessä mukana olevan ohjeen mukaisesti.
Tee e-laskutilaus verkkopankissasi
Suosittelemme, että verkkopankkia käyttävät asiakkaat ottavat käyttöön e-laskun. Lapin hyvinvointialueen e-laskun voit tilata omassa verkkopankissasi.
Etsi verkkopankistasi kohta, jossa e-laskuja voi tilata. Hae laskuttajista Lapin hyvinvointialue, anna omat tietosi ja tilaa e-lasku.