Navigointivalikko

Asiakaslaskun oikaisu

Asiakaslaskun oikaisu

Asiakaslaskun oikaisu

Mikäli sinulla on kysyttävää tai huomautettavaa asiakaslaskua koskien esim. asia- tai laskuvirhe, ota ensisijaisesti yhteyttä laskulla olevaan puhelinnumeroon.  

Tarvittaessa asiakaspalvelija ohjaa sinua tekemään oikaisupyynnön.

Oikaisua haetaan kirjallisesti lomakkeella tai vapaamuotoisella kirjeellä, jossa kerrotaan  

  • perustelut, miksi vaaditaan oikaisua/muutosta laskuun  
  • laskun tiedot (laskunumero, maksajan etunimet ja sukunimi)  
  • kopio laskusta, jos mahdollista  
  • asiakkaan yhteystiedot   

Oikaisuvaatimukseen annetaan kirjallinen viranhaltijapäätös. Voit hakea päätökseen oikaisua päätöksessä mukana olevan ohjeen mukaisesti.  

Lomake: Asiakaslaskun oikaisuvaatimus (pdf)

asiakasmaksut e-laskutilaus

Tee e-laskutilaus verkkopankissasi

Suosittelemme, että verkkopankkia käyttävät asiakkaat ottavat käyttöön e-laskun. Lapin hyvinvointialueen e-laskun voit tilata omassa verkkopankissasi.

Etsi verkkopankistasi kohta, jossa e-laskuja voi tilata. Hae laskuttajista Lapin hyvinvointialue, anna omat tietosi ja tilaa e-lasku.

h4 liitetiedostot

Liitetiedostot