Asiakaslaskun oikaisu
Asiakaslaskun oikaisu
Jos sinulla on kysyttävää tai huomautettavaa asiakaslaskusta koskien esimerkiksi asia- tai laskuvirhettä, ota ensisijaisesti yhteyttä laskulla olevaan puhelinnumeroon. Tarvittaessa asiakaspalvelija ohjaa sinua tekemään oikaisupyynnön.
Asiakaslaskulla olevalle asia- tai laskuvirheelle voi hakea oikaisua seuraavilla tavoilla.
Kirjallisella lomakkeella tai vapaamuotoisella kirjeellä
jossa kerrotaan
- perustelut, miksi vaaditaan oikaisua/muutosta laskuun
- laskun tiedot (laskunumero, maksajan etunimet ja sukunimi)
- kopio laskusta, jos mahdollista
- asiakkaan yhteystiedot
Digitaalisella lomakkeella DigiLaphassa
5.11.2025 alkaen asiakaslaskun oikaisuvaatimuslomake löytyy DigiLaphasta kohdasta Lomakkeet. Lomakkeen voi täyttää ja lähettää suoraan palvelussa.
Asiakasmaksun alentamista tai perimättä jättämistä ei ole mahdollista hakea oikaisuvaatimuksella
Asiakasmaksun alentamista tai perimättä jättämistä ei ole mahdollista hakea oikaisuvaatimuksella. Lisätietoa löydät sivulta Asiakasmaksun alentaminen tai perimättä jättäminen
Oikaisuvaatimukseen annetaan kirjallinen viranhaltijapäätös. Voit hakea viranhaltijapäätökseen oikaisua päätöksessä mukana olevan ohjeen mukaisesti.
Lähetä oikaisuvaatimus postitse osoitteeseen:
Lapin hyvinvointialue
Kirjaamo
PL 8041
96101 Rovaniemi
tai sähköpostitse osoitteeseen: kirjaamo@lapha.fi. Sähköpostilla asioitaessa on tietosuojan vuoksi käytettävä suojattua sähköpostiyhteyttä. Katso ohjeet turvasähköpostin lähettämiseen täältä
Tee e-laskutilaus verkkopankissasi
Suosittelemme, että verkkopankkia käyttävät asiakkaat ottavat käyttöön e-laskun. Lapin hyvinvointialueen e-laskun voit tilata omassa verkkopankissasi.