Turvasähköpostin lähettäminen
Lähetä meille turvasähköpostia
Lapin hyvinvointialueen on mahdollista lähettää luottamuksellista ja salassa pidettävää tietoa käyttäen Lapin hyvinvointialueen turvasähköpostijärjestelmää. Turvapostia voi lähettää kuka tahansa, esimerkiksi kunta, muu organisaatio tai asukkaat, turvasähköpostin verkkopalvelun kautta Lapin hyvinvointialueen sähköpostiosoitteisiin. Viestit kulkevat koko matkan lähettäjältä vastaanottajalle vahvasti salattuina ja suojattuina.
Ohje asiakkaille ja sidosryhmille turvapostin lähettämisestä Lapin hyvinvointialueelle
Palvelun käyttö edellyttää sähköpostiosoitteen rekisteröimistä palveluun.
Lue tarkemmat ohjeet rekisteröitymiseen ja viestin lähettämiseen
Ohje Lapin hyvinvointialueen turvapostin vastaanottajalle
Lapin hyvinvointialue lähettää luottamuksellista ja salassa pidettävää tietoa sisältäviä viestejä Lapin hyvinvointialueen turvasähköpostin välityksellä.
Kun saat sähköpostiisi luottamuksellisen viestin Lapin hyvinvointialueelta, toimi näin:
- Siirry eteenpäin klikkaamalla viestissä olevaa linkkiä ”Lue viesti selaimessa”. Siirryt uudelle sivulle.
- Järjestelmä lähettää nyt matkapuhelimeesi tekstiviestillä PIN-koodin (lähettäjänä Lapha). Syötä koodi sivun tekstikenttään kohtaan ”PIN-koodi”.
- Paina ”Jatka”, jolloin pääset näkemään salatun viestin sisällön.
- Jos et saanut PIN-koodia muutaman minuutin kuluessa, voit tilata sen uudelleen klikkaamalla painiketta "Tilaa PIN-koodi".
- Jos et saa viestiä auki, ole yhteydessä lähettäjään.