Yhteydenotto sosiaalihuollon tuen tarpeen arvioimiseksi (Rovaniemi)
Ota asiakkaan suostumuksella tai yhdessä asiakkaan kanssa yhteyttä sosiaalihuollosta vastaavaan viranomaiseen.
Ikäihmisten sosiaalityö auttaa, jos olet yli 65-vuotias ja sinulla on esimerkiksi vaikea perhetilanne, pulmia asumisessa tai taloudellisia ongelmia.
Sosiaalipalvelujen työntekijät neuvovat sinut oikeiden palveluiden ja tukien piiriin.
Valitse paikkakunta ja saat näkyviin yhteystiedot, sähköiset palvelut ja muut palveluun liittyvät tiedot.
Valitse paikkakunta:
Ota asiakkaan suostumuksella tai yhdessä asiakkaan kanssa yhteyttä sosiaalihuollosta vastaavaan viranomaiseen.
Iäkkäiden sosiaalipalveluiden neuvonta on henkilökohtaista ohjausta omaan tai läheisen ihmisen ikääntymiseen, arkeen tai toimintakykyyn liittyvissä asioissa. Neuvonnalla tuetaan ikääntyvien hyvinvointia ja itsenäistä selviytymistä omassa kodissaan.
Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi. Palvelun kautta voi lähettää viestejä ja kysymyksiä, myös liitteiden lähettäminen on turvallista. Lähetetyt viestit sekä niihin saapuneet vastaukset tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.
Iäkkäiden sosiaalipalveluiden neuvonta on henkilökohtaista ohjausta omaan tai läheisen ihmisen ikääntymiseen, arkeen tai toimintakykyyn liittyvissä asioissa. Neuvonnalla tuetaan ikääntyvien hyvinvointia ja itsenäistä selviytymistä omassa kodissaan.
Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi. Palvelun kautta voi lähettää viestejä ja kysymyksiä, myös liitteiden lähettäminen on turvallista. Lähetetyt viestit sekä niihin saapuneet vastaukset tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.
Ikääntyneiden sosiaalipalveluiden neuvonta on henkilökohtaista ohjausta omaan tai läheisen ihmisen ikääntymiseen, arkeen tai toimintakykyyn liittyvissä asioissa. Neuvonnalla tuetaan ikääntyvien hyvinvointia ja itsenäistä selviytymistä omassa kodissaan.
Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi. Kysymyksiä voit laittaa kirjallisesti ja saat myös vastauksen kirjallisena. Palvelu on tietoturvallinen ja liitteiden lähettäminen on turvallista. Viestisi tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.
Ikääntyneiden sosiaalipalveluiden neuvonta on henkilökohtaista ohjausta omaan tai läheisen ihmisen ikääntymiseen, arkeen tai toimintakykyyn liittyvissä asioissa. Neuvonnalla tuetaan ikääntyvien hyvinvointia ja itsenäistä selviytymistä omassa kodissaan.
Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi. Palvelun kautta voi lähettää viestejä ja kysymyksiä, myös liitteiden lähettäminen on turvallista. Lähetetyt viestit sekä niihin saapuneet vastaukset tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.
Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen, kun kyse on ikääntyneestä henkilöstä. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan.
Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen ikääntyneestä henkilöstä. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan.
Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.
Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen, kun kyse on ikääntyneestä henkilöstä. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan.
Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.
Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.
Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.
Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen, kun kyse on ikääntyneestä henkilöstä. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan.
Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen, kun kyse on ikääntyneestä henkilöstä. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan.
Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palveluohjaaja opastaa ja tarjoaa tietoa ikääntyneille tarkoitetuista palveluista. Palveluohjaaja vastaa myös omaishoidon tukeen liittyvistä asioista ja toimii yhdyshenkilönä intervallihoitoon ja palveluasumiseen liittyvissä asioissa. Yhteydenottaja voi olla ikääntynyt itse tai hänen lähiomaisensa.
Saat yhteyden ikääntyneiden palveluohjaajaan puhelimitse arkipäivisin.
Jos tarvitset neuvontaa ikäihmisten sosiaalipalveluista, ota yhteys ikääntyneiden palveluohjaukseen puhelimitse arkipäivisin.
Saat yhteyden ikääntyneiden sosiaalipalvelujen työntekijöihin puhelimitse arkipäivisin. Voit tarvittaessa varata ajan henkilökohtaiseen tapaamiseen.
Ikäihmisten palveluista sekä niihin hakeutumisesta saat tietoa ja ohjausta ottamalla yhteyttä Nestoriin puhelimitse arkipäivisin.
Ota yhteys sosiaalipäivystykseen kiireellisissä tilanteissa. Sosiaalipäivystys on avoinna joka päivä ympäri vuorokauden.
Lapin sosiaalipäivystys palvelee Enontekiön, Inarin, Kemijärven, Kittilän, Kolarin, Muonion, Pelkosenniemen, Pellon, Posion, Ranuan, Rovaniemen, Sallan, Savukosken, Sodankylän ja Utsjoen asukkaita.
Palveluohjaaja opastaa ja tarjoaa tietoa ikääntyneille tarkoitetuista palveluista. Palveluohjaaja vastaa myös omaishoidon tukeen liittyvistä asioista sekä toimii yhdyshenkilönä intervallihoitoon ja palveluasumiseen liittyvissä asioissa. Tavoitat palveluohjaajan puhelimitse arkipäivisin.
Ikäihminen itse tai lähiomainen voi soittaa palveluohjaajalle ja pyytää tekemään palvelutarpeen arvioinnin.
Palveluneuvonnan ja palvelutarpeen arvioinnin puhelinpalvelusta saat neuvontaa ikääntyneiden sosiaalipalveluista. Palveluneuvonta auttaa myös kaikenikäisiä asiakkaita omaishoitoon liittyvissä asioissa.
Saat neuvontaa ja ohjausta ikäihmisten palveluista puhelimitse. Yhteyden saat arkipäivisin.
Ikääntyneiden palveluohjaajalta saat tietoa kotiin saatavilla olevista sosiaali- ja terveyspalveluista. Hän auttaa kokoamaan elämäntilanteeseen liittyvät palvelut asiakkaan ulottuville. Palveluohjaajan tavoitat arkipäivisin.
Neuvontaa ja ohjausta saat puhelimitse, käymällä paikanpäällä Lapponiassa tai palvelutarpeen arviointikäynnillä kotona.
Jos tarvitset neuvontaa ikääntyneiden sosiaalipalveluista, ota soittamalla yhteys ikääntyneiden palveluohjaukseen. Palveluohjaajat tavoitat arkipäivisin.
Neuvonnan numerosta saat tietoa ja ohjausta ikääntyneiden palveluista. Jos sinulla herää huoli omasta tai ikääntyvän läheisen hyvinvoinnista ja itsenäisestä kotona selviytymisestä, ota yhteyttä palveluneuvontaan. Ikääntyneiden palveluihin ohjaudut palvelutarpeen arvioinnin kautta.
Sosiaaliohjaajalta saat puhelimitse neuvontaa ja tukea esimerkiksi palvelujen käyttöön tai sosiaalisiin ongelmiin liittyvissä asioissa.
Palveluohjaajalta saat ohjausta ja neuvontaa sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa. Palveluohjaajan tavoitat puhelimitse arkipäivisin.
Saat yhteyden ikääntyneiden palveluihin puhelimitse arkipäivisin.
Soita Enontekiön vanhustenhuollon palvelupäällikölle, jos tarvitset lisätietoja tai neuvontaa iäkkäiden palveluista.
Saat yhteyden vammaisten ja ikääntyneiden palvelujen työntekijöihin puhelimitse arkipäivisin.
Kun koet tarvitsevasi tukea kotona pärjäämiseen, ota yhteyttä Kolarin ikääntyneiden palvelujen palveluvastaavaan.
Avopalveluiden vastaavalta/muistikoordinaattorilta saat neuvontaa sosiaali- ja terveyspalveluista. Saat apua myös muistisairaan ihmisen hoitoon, kuntoutukseen ja kotona asumisen tukemiseen.
Yhteydessä voivat olla ikäihminen itse, omainen, naapuri, tuttava tai sosiaali- ja terveysalalla työskentelevä, joka kohtaa palvelutarpeen arvioinnista hyötyvän ikäihmisen.
Saat yhteyden sosiaaliohjaajaan puhelimitse arkipäivisin.
Palveluohjaajilta saat tietoa ikäihmisten palveluista. Tavoitat palveluohjaajat puhelimitse arkipäivisin.
Ohjaus ja neuvonta on tarkoitettu yli 65-vuotiaille, jotka eivät vielä ole ikääntyneiden palvelujen piirissä.
Palveluohjaajaan saat yhteyden soittamalla arkipäivisin.
Sallan sosiaali- ja terveyskeskuksesta saat perusterveydenhuollon palvelut.
Jungintie 3, 98900 SALLA
Hyvinvointikeskus Lapponia tarjoaa seuraavat palvelut:
Lapponiassa käy säännöllisin väliajoin erikoislääkäreistä kardiologi, psykiatri ja psykologi.
Sairaalakatu 9, 98100 KEMIJÄRVI
Nestori palvelee ikäihmisiä, heidän omaisiaan ja läheisiään, kun on kysyttävää kotihoidosta, palveluasumisesta, omaishoidon tuesta, ateriapalveluista, kuljetuspalveluista, turvapuhelimista, siivous- ja kodinhoitopalveluista.
Sisäänkäynti Kauppatorin puoleisesta ovesta.
Pohjolankatu 2 A, 96100 ROVANIEMI
Sosiaalipalvelujen toimipiste sijaitsee Savukosken kunnanvirastolla. Sosiaalipalvelujen työntekijät ovat tavoitettavissa puhelimitse ja ajanvarauksella myös paikan päällä.
Vammaisten palveluihin liittyvissä asioissa ota yhteys Sodankylän hyvinvointikeskus Sopukkaan: Karistamontie 4 Sodankylä, palveluohjaus p. 0400 694 024.
Savukosken kunnanvirasto.
Kauppakuja 2 A 1, 98800 SAVUKOSKI
Saat henkilökohtaista ohjausta ja neuvontaa vanhus- ja hoitopalveluista. Varaa aika puhelimitse asiointia varten.
Sairaalakatu 1, 95400 TORNIO
Sosiaalitoimistosta saat puhelinpalvelua puhelinaikoina sekä henkilökohtaista palvelua varaamalla ajan etukäteen.
Valtatie 15, 99100 KITTILÄ
Pelkosenniemen sosiaalitoimistosta saat perheiden, työikäisten ja ikääntyneiden sosiaalipalvelut. Varaa aika henkilökohtaiseen tapaamiseen soittamalla sosiaalityöntekijöille etukäteen.
Vammaisten palveluihin liittyvissä asioissa ota yhteys Sodankylän hyvinvointikeskus Sopukkaan.
Käynti sosiaalitoimistoon tapahtuu kirkonpuoleiselta sivulta.
Turjalantie 2, 98500 PELKOSENNIEMI
Saat meiltä apua erilaisissa elämäntilanteissa – olet sitten perheellinen tai yksin asuva, lapsi, nuori, työikäinen tai ikäihminen.
Perhekeskuksen sosiaali- ja terveydenhuollon työntekijöinä toimimme tiiviissä yhteistyössä kanssasi ja keskenämme. Tavoitteenamme on, että saat apua ja tukea nopeasti ja joustavasti. Teemme yhteistyötä järjestöjen ja seurakuntien, kunnan hyvinvointia ja terveyttä edistävän työn, kunnan eri toimialojen ja erikoissairaanhoidon kanssa.
Hyvinvointikeskus Sopukka, 2. kerros
Karistamontie 4, 99600 SODANKYLÄ
Tervolan sosiaalitoimisto sijaitsee kunnanviraston yhteydessä.
Varaa aika asiointiin suoraan asiaa hoitavalta henkilöltä.
Keskustie 81, 95300 TERVOLA
Sosiaalitoimisto sijaitsee Utsjoen terveyskeskuksen yhteydessä. Sosiaalitoimistosta saat ohjausta ja neuvontaa sosiaalityön palveluista.
Seitatie 1, 99980 UTSJOKI
Enontekiön sosiaalipalveluiden toimisto on kunnanvirastolla Hetassa. Voit sopia tapaamisen etukäteen soittamalla sosiaalityöntekijöille.
Kunnanvirasto, 1. kerros
Ounastie 165, 99400 ENONTEKIÖ
Sosiaalitoimisto sijaitsee Inarin kunnanviraston 1. kerroksessa.
Piiskuntie 2, 99800 IVALO
Kolarin sosiaalitoimisto palvelee terveyskeskuksen yhteydessä. Varaa aika etukäteen puhelimitse tai verkkoasioinnin kautta.
Sairaalantie 4 B, 95900 KOLARI
Keskustan palvelutalo tarjoaa ympärivuorokautista palveluasumista.
Myös ikääntyneiden palvelutarpeen arvioinnin ja palveluneuvonnan tiimi toimii keskustan palvelukeskuksen tiloissa. Varaa aika henkilökohtaiseen tapaamiseen etukäteen soittamalla.
Sauvosaarenkatu 25, 94100 KEMI
Posion perusturvatoimistosta saat sosiaalipalveluita. Perusturvan toimistossa työskentelevät palvelujohtaja, sosiaalityöntekijät, perusturvan toimistosihteerit sekä kuntouttavan työtoiminnan ohjaaja (paikalla perjantaisin).
Sairaalantie 2 B, 97900 POSIO
Sosiaalitoimistosta saat sosiaalipalveluihin liittyvää ohjausta ja neuvontaa. Sosiaalityöntekijät tukevat sinua ja perhettäsi haastavissa elämäntilanteissa ja järjestävät tarvittavat tukitoimet.
Opintie 7 B, 95700 PELLO
Sosiaalitoimiston palvelupisteessä sinua palvelevat toimistosihteerit, sosiaaliohjaaja ja sosiaalityöntekijät. Saat ohjausta ja neuvontaa sosiaalipalveluista sosiaalitoimiston työntekijöiltä.
Sairaalatie 4 B, 97700 RANUA
Voit täyttää PDF-hakemuksen joko sähköisesti tai tulostamalla ja täyttämällä sen käsin.
Hakemus ja mahdolliset liitteet palautetaan postitse, postiosoitteet ovat lomakkeella.
Hakemus ikääntyneiden tukipalveluihinVoit täyttää PDF-hakemuksen joko sähköisesti tai tulostamalla ja täyttämällä sen käsin.
Hakemus ja mahdolliset liitteet palautetaan postitse, postiosoitteet ovat lomakkeella.
Hakemus ikääntyneiden asumispalveluihinVoit täyttää PDF-ilmoituksen joko sähköisesti tai tulostamalla ja täyttämällä sen käsin.
Hakemus ja mahdolliset liitteet palautetaan postitse, postiosoitteet ovat lomakkeella.
Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeestaVoit täyttää PDF-ilmoituksen joko sähköisesti tai tulostamalla ja täyttämällä sen käsin.
Hakemus ja mahdolliset liitteet palautetaan postitse, postiosoitteet ovat lomakkeella.
Yhteydenotto sosiaalihuollon tuen tarpeen arvioimiseksiSosiaalipalvelujen neuvonta, sosiaalityö ja sosiaaliohjaus ovat maksuttomia palveluja.
Palveluohjaaja opastaa ja tarjoaa tietoa ikääntyneille tarkoitetuista palveluista. Palveluohjaaja vastaa myös omaishoidon tukeen liittyvistä asioista ja toimii yhdyshenkilönä intervallihoitoon ja palveluasumiseen liittyvissä asioissa. Yhteydenottaja voi olla ikääntynyt itse tai hänen lähiomaisensa.
Saat yhteyden ikääntyneiden palveluohjaajaan puhelimitse arkipäivisin.
Jos tarvitset neuvontaa ikäihmisten sosiaalipalveluista, ota yhteys ikääntyneiden palveluohjaukseen puhelimitse arkipäivisin.
Saat yhteyden ikääntyneiden sosiaalipalvelujen työntekijöihin puhelimitse arkipäivisin. Voit tarvittaessa varata ajan henkilökohtaiseen tapaamiseen.
Ikäihmisten palveluista sekä niihin hakeutumisesta saat tietoa ja ohjausta ottamalla yhteyttä Nestoriin puhelimitse arkipäivisin.
Ota yhteys sosiaalipäivystykseen kiireellisissä tilanteissa. Sosiaalipäivystys on avoinna joka päivä ympäri vuorokauden.
Lapin sosiaalipäivystys palvelee Enontekiön, Inarin, Kemijärven, Kittilän, Kolarin, Muonion, Pelkosenniemen, Pellon, Posion, Ranuan, Rovaniemen, Sallan, Savukosken, Sodankylän ja Utsjoen asukkaita.
Palveluohjaaja opastaa ja tarjoaa tietoa ikääntyneille tarkoitetuista palveluista. Palveluohjaaja vastaa myös omaishoidon tukeen liittyvistä asioista sekä toimii yhdyshenkilönä intervallihoitoon ja palveluasumiseen liittyvissä asioissa. Tavoitat palveluohjaajan puhelimitse arkipäivisin.
Ikäihminen itse tai lähiomainen voi soittaa palveluohjaajalle ja pyytää tekemään palvelutarpeen arvioinnin.
Palveluneuvonnan ja palvelutarpeen arvioinnin puhelinpalvelusta saat neuvontaa ikääntyneiden sosiaalipalveluista. Palveluneuvonta auttaa myös kaikenikäisiä asiakkaita omaishoitoon liittyvissä asioissa.
Saat neuvontaa ja ohjausta ikäihmisten palveluista puhelimitse. Yhteyden saat arkipäivisin.
Ikääntyneiden palveluohjaajalta saat tietoa kotiin saatavilla olevista sosiaali- ja terveyspalveluista. Hän auttaa kokoamaan elämäntilanteeseen liittyvät palvelut asiakkaan ulottuville. Palveluohjaajan tavoitat arkipäivisin.
Neuvontaa ja ohjausta saat puhelimitse, käymällä paikanpäällä Lapponiassa tai palvelutarpeen arviointikäynnillä kotona.
Jos tarvitset neuvontaa ikääntyneiden sosiaalipalveluista, ota soittamalla yhteys ikääntyneiden palveluohjaukseen. Palveluohjaajat tavoitat arkipäivisin.
Neuvonnan numerosta saat tietoa ja ohjausta ikääntyneiden palveluista. Jos sinulla herää huoli omasta tai ikääntyvän läheisen hyvinvoinnista ja itsenäisestä kotona selviytymisestä, ota yhteyttä palveluneuvontaan. Ikääntyneiden palveluihin ohjaudut palvelutarpeen arvioinnin kautta.
Sosiaaliohjaajalta saat puhelimitse neuvontaa ja tukea esimerkiksi palvelujen käyttöön tai sosiaalisiin ongelmiin liittyvissä asioissa.
Palveluohjaajalta saat ohjausta ja neuvontaa sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa. Palveluohjaajan tavoitat puhelimitse arkipäivisin.
Saat yhteyden ikääntyneiden palveluihin puhelimitse arkipäivisin.
Soita Enontekiön vanhustenhuollon palvelupäällikölle, jos tarvitset lisätietoja tai neuvontaa iäkkäiden palveluista.
Saat yhteyden vammaisten ja ikääntyneiden palvelujen työntekijöihin puhelimitse arkipäivisin.
Kun koet tarvitsevasi tukea kotona pärjäämiseen, ota yhteyttä Kolarin ikääntyneiden palvelujen palveluvastaavaan.
Avopalveluiden vastaavalta/muistikoordinaattorilta saat neuvontaa sosiaali- ja terveyspalveluista. Saat apua myös muistisairaan ihmisen hoitoon, kuntoutukseen ja kotona asumisen tukemiseen.
Yhteydessä voivat olla ikäihminen itse, omainen, naapuri, tuttava tai sosiaali- ja terveysalalla työskentelevä, joka kohtaa palvelutarpeen arvioinnista hyötyvän ikäihmisen.
Saat yhteyden sosiaaliohjaajaan puhelimitse arkipäivisin.
Palveluohjaajilta saat tietoa ikäihmisten palveluista. Tavoitat palveluohjaajat puhelimitse arkipäivisin.
Ohjaus ja neuvonta on tarkoitettu yli 65-vuotiaille, jotka eivät vielä ole ikääntyneiden palvelujen piirissä.
Palvelutarpeenarviointi.
Palveluohjaajaan saat yhteyden soittamalla arkipäivisin.
28.3.2024
Käyttäjä uudelleenohjautuu suoraan hyvinvointialueen verkkosivuille.
Verkkosivusto kolpene.fi poistuu käytöstä 1.4.2024 ja uudelleenohjautuu jatkossa suoraan Lapin hyvinvointialueen verkkosivuille sosiaalipalveluihin osioon Kolpeneen tuki- ja osaamiskeskus.
Kolpeneen tuki- ja osaamiskeskus järjestää kehitysvammaisten erityispalveluja eli asumisen palveluja, pitkä- ja lyhytaikaista kuntoutusta, tutkimus- ja kuntoutuspalveluja, autismikuntoutusta, kuntoutusohjaus- ja kommunikaatiopalveluja ja iltapäivätoimintaa kouluikäisille ja opiskelijoille sekä päiväaikaista toimintaa.
Käyttäjä uudelleenohjautuu suoraan hyvinvointialueen verkkosivuille.
27.3.2024
Sosiaalipäivystyksiin tulevat yhteydenotot Lapin alueella keskitetään Rovaniemelle huhtikuun alussa. Sosiaalipäivystykseen saat yhteyden ympäri vuorokauden numerosta 040 7266 965. Virka-aikana kello 8–17 on käytössä takaisinsoittojärjestelmä. Kiireellisissä tilanteissa soita hätänumeroon 112.
Sosiaalipäivystyksiin tulevat yhteydenotot Lapin alueella keskitetään Rovaniemelle 1.4.2024 alkaen. Puhelut ja sosiaalipäivystystä koskevat hätäkeskustehtävät ohjautuvat Rovaniemen sosiaalipäivystykseen.
Saat yhteyden sosiaalipäivystykseen ympäri vuorokauden numerosta 040 7266 965. Virka-aikana kello 8–17 on käytössä takaisinsoittojärjestelmä. Voit jäädä linjalle odottamaan tai jättää takaisinsoittopyynnön, jolloin sinulle soitetaan mahdollisimman pian takaisin.
Kiireellisissä tilanteissa soita hätänumeroon 112.
Rovaniemen sosiaalipäivystäjät vastaanottavat tehtävät, arvioivat niiden kiireellisyyden ja hoitavat tehtävän mahdollisuuksien mukaan ja siirtävät asiakastiedot kotipaikkakunnan sosiaalitoimeen. Mikäli tehtävän hoito edellyttää paikan päällä työskentelyä, tehtävä siirretään Lapin hyvinvointialueen kyseisen alueen sosiaalihuollon ammattihenkilön hoidettavaksi.
Sosiaalipäivystystä järjestetään kiireellisen ja välttämättömän avun turvaamiseksi kaikenikäisille. Sosiaalipäivystyksen tehtäviin kuuluvat tilanteet, jotka vaativat välittömiä sosiaaliviranomaisen toimenpiteitä. Tällaisia ovat esimerkiksi huoli alaikäisen lapsen olosuhteista tai turvallisuudesta, perheväkivalta tai huoli vanhuksen selviytymisestä kotona.
Sosiaalipäivystys antaa akuuttia kriisiapua äkillisissä kriisitilanteissa kuten esimerkiksi läheisen äkillinen kuolema, väkivaltatilanteet, vakava vammautuminen tai sairastuminen tai tulipalo.
Sosiaali- ja kriisipäivystyspalvelut kuuluvat kaikille Lapin kunnissa asuville sekä alueella oleskeleville, jotka ovat kiireellisten ja välttämättömien sosiaalipalveluiden tai akuutin kriisiavun tarpeessa.
Sosiaalipäivystys palvelee Tornion, Kemin, Keminmaan, Tervolan, Ylitornion, Simon, Enontekiön, Inarin, Kemijärven, Kittilän, Kolarin, Muonion, Pelkosenniemen, Pellon, Posion, Rovaniemen, Ranuan, Sallan, Savukosken, Sodankylän ja Utsjoen asukkaita tai alueella oleskelevia.
Toimeentulotukiasioissa tulee asioida Kelassa ja täydentävän ja ehkäisevän toimeentulotuen osalta oman kunnan toimipisteessä.
Oktavuođaváldimat, mat bohtet sosiálagohcimiidda Lappi guovllus, guovdilastojuvvojit Roavenjárgii cuoŋománu álggus. Sosiálagohcimii oaččut oktavuođa birra jándora nummiris 040 7266 965. Virgeáigge diibmu 8-17 lea anus ruovttoluottariŋgenvuogádat. Hohpolaš diliin riŋge heahtenummirii 112.
Oktavuođaváldimat, mat bohtet sosiálagohcimiidda Lappi guovllus, guovdilastojuvvojit Roavenjárgii 1.4.2024 rájes. Riŋgejumit ja heahteguovddášbarggut, mat gusket sosiálagohcima, mannet Roavenjárgga sosiálagohcimii.
Sosiálagohcimii oaččut oktavuođa birra jándora nummiris 040 7266 965. Virgeáigge diibmu 8-17 lea anus ruovttoluottariŋgenvuogádat. Sáhtát vuorddašit linnjás dahje guođđit ruovttoluottariŋgenbivdaga, de dutnje riŋgejuvvo ruovttoluotta nu johtilit go vejolaš.
Hohpolaš diliin riŋge heahtenummirii 112.
Roavenjárgga sosiálagohccit vuostáváldet bargguid, árvvoštallet daid hohpolašvuođa ja dikšot barggu vejolašvuođaid mielde ja sirdet áššehasdieđuid ruovttubáikegotti sosiáladoibmii. Jos bargu gáibida, ahte dan ferte bargat báikki alde, dalle bargu sirdojuvvo Lappi buresveadjinguovllu guoskevaš guovllu sosiálafuolahusa ámmátolbmo bargun.
Sosiálagohcin lágiduvvo hohpolaš ja vealtameahttumis veahki dorvvasteapmái buotahkásaččaide. Sosiálagohcima bargguide gullet dilit, mat gáibidit sosiálaeiseválddis jođánis doaibmabijuid. Dákkárat leat ovdamearkka dihte fuolla vuolleahkásaš máná dilis dahje dorvvolašvuođas, bearašveahkaváldi dahje fuolla vuorasolbmo ruovttus birgemis.
Sosiálagohcin addá akuhta kriisaveahki fáhkka kriisadiliin dego ovdamearkka dihte lagas olbmo fáhkka jápmin, veahkaválddidilit, duođalaš roasmmehuvvan dahje buohccán dahje buollin.
Sosiála- ja kriisagohcinbálvalusat gullet buohkaide, geat ásset Lappi gielddain dahje orodit guovllus, ja dárbbašit hohpolaš ja vealtameahttumis sosiálabálvalusaid dahje akuhtta kriisaveahki.
Sosiálagohcin bálvala Durdnosa, Giema, Giemaeatnama, Tervola, Badje-Durdnosa, Simo, Eanodaga, Anára, Giemajávrri, Gihttela, Kolari, Muoná, Pelkosenniemi, Pello, Posio, Roavenjárgga, Ranua, Salla, Suovvaguoikka, Soađegili ja Ohcejoga ássiid dahje olbmuid, geat guovllus orodit.
Áigáiboahtindoarjjaáššiid ferte dikšut Kelas ja dievasmahtti ja eastadeaddji áigáiboahtindoarjaga oasil iežas gieldda doaibmabáikkis.
Sosiaalkååccmõõžžid pueʹtti õhttvuõđvälddmõõžžid Lappi vuuʹdest kõskkeet Ruäʹvnjaʹrǧǧe njuhččmannu aalǥâst. Sosiaalkååccmõʹšše vuäǯǯak õhttvuõđ suutki pirr nââmrest 040 7266 965. Veʹrǧǧääiʹj čiâss 8–17 lij âânnmõõžžâst mååustsoiʹttjemriâžldõk. Ǩirrsallaš vueʹjjin soiʹtte jieʹttnââmra 112.
Sosiaalkååccmõõžžid pueʹtti õhttvuõđvälddmõõžžid Lappi vuuʹdest kõskkeet Ruäʹvnjaʹrǧǧe 1.4.2024 ääʹljeeʹl. Teʹlfonsååitaid da sosiaalkååccmõõžž kuõskki jieʹttkõõskõstuâj ohjjâʹtte Ruäʹvnjaarǥ sosiaalkååccmõʹšše.
Sosiaalkååccmõʹšše vuäǯǯak õhttvuõđ suutki pirr nââmrest 040 7266 965. Veʹrǧǧääiʹj čiâss 8–17 lij âânnmõõžžâst mååustsoiʹttjemriâžldõk. Vuäitak kuâđđjed liʹnnʼje vueʹrdded leʹbe kueʹđđed mååustsoiʹttjemraukkmõõžž, koon vuâđald tuʹnne soiʹttjet mååust nuʹtt sõrgg ko lij vueiʹtlvaž.
Ǩirrsallaš vueʹjjin soiʹtte jieʹttnââmra 112.
Ruäʹvnjaarǥ sosiaalkooʹcci väʹldde vuâstta tuâjaid, ärvvtâʹlle tõi ǩirrsallašvuõđ da hoiʹddje tuâj vuäittmõõžži mieʹldd da seʹrdde äʹššneǩteâđaid dommpäiʹǩǩ-kååʹdd sosiaaltoimmu. Jõs tuâj håiddmõš õõlǥat pääiʹǩ âʹlnn reâuggmõõžž, tuâj seeʹrdet Lappi pueʹrrvââjjamvuuʹd kõõččmõõžžâst åårrai vuuʹd sosiaalhuâl ämmatnekka.
Sosiaalkååccmõõžž riâžžât, što ǩirrsallaš da vieʹltʼtemes vieʹǩǩ vueiʹtet staaneed juõʹǩǩekksaž oummuid. Sosiaalkååccmõõžž tuâj lie vueʹjj, kook õõlǥte vuõigg sosiaalveʹrǧǧneeʹǩǩ tååimid. Näkam lie ouddmiârkkân huõll vueʹllâkksaž päärna jeällmõõžžin leʹbe staanvuõđâst, piârviõkkväʹldd leʹbe huõll vuäʹmmoummu piʹrǧǧummšest dååma.
Sosiaalkååccmõš oudd akuutt kriisvieʹǩǩ krootai kriisvueʹjjin mâʹte ouddmiârkkân âʹlddoummu krootai jääʹmmem, viõkkväʹlddvueʹjj, tuõttšõs vâkkõõvvmõš leʹbe puâccjummuš leʹbe puâllmõš.
Sosiaal- da kriiskååccmõškääzzkõõzz koʹlle pukid, ǩeäk jälste Lappi kååʹddin di vuuʹdest ååreei oummuid, ǩeäk taarbše ǩirrsallaš da vieʹltʼtemes sosiaalkääzzkõõzzid leʹbe akuutt kriisvieʹǩǩ.
Sosiaalkååccmõš kääzzkâstt Tornio, Ǩeeʹmm, Keminmaa, Tervola, Ylitornio, Simo, Jeänõõǥǥ, Aanar, Ǩeeʹmmjääuʹr, Ǩiʹttel, Kolari, Muonio, Pelkosenniemi, Pello, Posio, Ruäʹvnjaarǥ, Ranua, Salla, Savukoski, Suäʹđjel da Uccjooǥǥ aazzjid leʹbe vuuʹdest ååreei oummuid.
Piʹrǧǧeemtuärjjõsaaʹššin âlgg äʹššeed Kelast da tiuddeei da cõggi piʹrǧǧeemtuärjjõõzz beäʹlnn jiiʹjjes kååʹdd tåimmpääiʹǩest.
Sosiaalipäivystyksiin tulevat yhteydenotot Lapin alueella keskitetään Rovaniemelle huhtikuun alussa. Sosiaalipäivystykseen saat yhteyden ympäri vuorokauden numerosta 040 7266 965. Virka-aikana kello 8–17 on käytössä takaisinsoittojärjestelmä. Kiireellisissä tilanteissa soita hätänumeroon 112.
13.3.2024
Palvelemme päivittäin klo 9–12 ajanvarauksella, puhelimitse ja sähköpostitse. Avaamme asiakasvastaanoton ilman ajanvarausta huhtikuussa 2024.
Kemin ikääntyneiden asiakas- ja palveluohjaus muuttaa uusiin tiloihin viikolla 12.
Uusi osoitteemme on Valtakatu 27, Kemi.
Palvelemme päivittäin klo 9–12 ajanvarauksella ja puhelimitse p. 016 860 4105 sekä sähköpostitse arviointitiimi.kemi@lapha.fi.
Kemin asiakas- ja palveluohjauksessa neuvomme ja ohjaamme kemiläisiä ikäihmisiä ja heidän omaisiaan mm. ikääntyneiden sosiaalipalveluista, yksityisten palveluista sekä kolmannen sektorin toiminnasta. Teemme palvelutarpeen arviointeja hakemusten ja yhteydenottojen perusteella.
Avaamme ajanvarauksettoman asiakasvastaanoton huhtikuun 2024 alussa. Tiedotamme uusista aukioloajoista maaliskuun aikana.
Palvelemme päivittäin klo 9–12 ajanvarauksella, puhelimitse ja sähköpostitse. Avaamme asiakasvastaanoton ilman ajanvarausta huhtikuussa 2024.