Simon perheiden sosiaalipalvelut ja lastensuojelu
Saat soittamalla yhteyden perheiden sosiaalipalveluiden työntekijöihin.
- Sosiaaliohjaaja puh. +358 505977266
- Sosiaalityöntekijä puh. +358 504331416
Voit olla yhteydessä alueesi sosiaalipalveluun, jos tarvitset tukea esimerkiksi perheen arjen käytännön järjestelyihin, arjessa jaksamiseen, haasteisiin lasten kasvatuksessa, taloudellisiin vaikeuksiin tai päihteiden käyttöön.
Sosiaalipalvelujen työntekijät ohjaavat sinut eteenpäin sopiviin palveluihin.
Lapsiperheiden sosiaalityö on ennaltaehkäisevää työtä, joka tukee perheen arjen sujumista. Perheiden elämään liittyviä ongelmatilanteita ratkaistaan esimerkiksi sosiaalityön tai sosiaaliohjauksen avulla. Lapsiperheiden sosiaalityössä tuetaan lapsen sekä vanhempien hyvinvointia. Lapsiperheiden sosiaalityö sisältää myös esimerkiksi tukihenkilö- tai tukiperhetoimintaa ja vertaisryhmätoimintaa.
Valitse paikkakunta ja saat näkyviin yhteystiedot, sähköiset palvelut ja muut palveluun liittyvät tiedot.
Valitse paikkakunta:
Saat soittamalla yhteyden perheiden sosiaalipalveluiden työntekijöihin.
Saat yhteyden perheiden palveluiden sosiaalityöntekijöihin soittamalla.
Perheiden palveluiden sosiaaliohjaaja neuvoo sinua perheiden sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa.
Saat yhteyden sosiaalipalveluiden työntekijöihin puhelimitse arkipäivisin.
Perhesosiaalityöllä tuetaan alle 18-vuotiaiden sodankyläläisten lasten ja nuorten perheiden hyvinvointia ja vahvistetaan vanhemmuutta elämän erilaisissa pulmatilanteissa.
Perhesosiaalityö on muutosta tukevaa työtä, jonka tavoitteena on yhdessä perheen kanssa lieventää elämäntilanteen vaikeuksia, vahvistaa perheen omia toimintaedellytyksiä ja osallisuutta, joka tukee perheen arjen sujumista. Yhteistyötä tehdään perheen läheisten ja perhettä tukevien muiden tahojen kanssa.
Perhekeskuksen neuvonta ja palveluohjaus auttavat löytämään oikean tai tarvitsemasi palvelun. Saat meiltä apua, kun tarvitset neuvoa ja tukea arjen pulmatilanteissa. Neuvonnassa tehdään alustava arviointi. Samalla katsotaan, onko tarvetta asiakkuuteen. Yhteistyöllä etsimme ja räätälöimme sopivat ja oikea-aikaiset palvelut.
Ohjaus- ja neuvontapalvelu Perheinfo ja Nuorten info on tarkoitettu kaikille Rovaniemellä asuville sekä Rovaniemelle muuttaville lapsille, nuorille ja heidän vanhemmilleen tai perheen muille läheisille.
Sosiaalityöntekijä lastenvalvojalta saat apua aikuissosiaalityöhön, lastensuojeluun sekä lapsiperheiden palveluihin liittyen.
Sosiaalityöntekijä-lastenvalvojan tavoitat puhelimitse. Tapaamiset ajanvarauksella.
Saat yhteyden lapsiperheiden perhetyöntekijä-sosiaaliohjaajaan. Lapsiperheiden perhetyöntekijä-sosiaaliohjaajaan voit olla yhteydessä lasten, nuoren ja palveluihin liittyen. Lapsiperhetyöntekijä toteuttaa muun muassa perhetyötä ja lastensuojelun perhetyötä. Voit varata tapaamisajan toimistolle.
Perhesosiaalityöntekijöihin saat yhteyden soittamalla.
Perheiden palveluiden sosiaaliohjaajaan saat yhteyden soittamalla.
Saat ohjausta ja neuvontaa erilaisiin sosiaalipalveluihin liittyen. Neuvonta on avoinna arkipäivisin.
Sosiaalityö on kunnan tarjoama maksuton lakisääteinen palvelu, jonka tarkoitus on tukea, antaa apua ja neuvoa elämän erilaisissa kriisitilanteissa. Ammatillinen sosiaalityö on luottamuksellista ja sosiaalityöntekijällä on salassapitovelvollisuus.
Sosiaalitoimistosta saat neuvontaa, ohjausta ja tukea erilaisissa elämäntilanteissa.
Sosiaaliohjaajaan saat yhteyden soittamalla. Sosiaaliohjaaja neuvoo lapsiperheiden ja aikuisten palveluihin sekä toimeentulotukeen liittyvissä asioissa.
Saat yhteyden sosiaalipalveluiden neuvontaan puhelimitse. Kolarin sosiaalipalveluiden neuvontapuhelin auttaa kaikissa sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa.
Sosiaalityöntekijältä saat apua ja neuvontaa sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa.
Sosiaaliohjaajalta saat ohjausta ja neuvontaa sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa. Häneltä saat myös koulukuraattoripalvelut.
Saat yhteyden lapsiperheiden sosiaalityön palveluihin.
Saat yhteyden lapsiperheiden palveluihin. Voit tarvittaessa varata ajan henkilökohtaiseen tapaamiseen.
Saat soittamalla yhteyden sosiaalityöntekijöihin. Voit varata ajan henkilökohtaiseen palveluun.
Saat yhteyden lapsiperheiden palveluihin soittamalla. Lapsiperheiden asioissa sinua palvelevat sosiaaliohjaaja ja sosiaalityöntekijä.
Sosiaalityöntekijöihin saat yhteyden soittamalla arkipäivisin.
Voit ottaa yhteyttä palveluohjaukseen esimerkiksi sosiaaliturvaan ja sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa. Jos sinulla ei ole tiedossa asiaa hoitavaa työntekijää, ota ensimmäisenä yhteyttä palveluohjaukseen
Saat yhteyden Inarin perheiden ja työikäisten sosiaalipalveluista vastaavaan työntekijään puhelimitse.
Lastensuojelun sosiaalityön, lastenvalvojan, perhetyön ja jälkihuollon palvelut saat sosiaalitoimistosta.
Perhepalveluiden tarkoitus on etsiä yhdessä asiakkaiden ja heidän verkostojensa kanssa keinoja, jotka edistävät asiakkaiden ja heidän perheidensä hyvinvointia ja itsenäistä selviytymistä sekä osallisuutta.
Perhetyöntekijöihin saat yhteyden soittamalla arkipäivisin.
Sosiaaliohjaajiin saat yhteyden soittamalla arkipäivisin.
Sallan sosiaali- ja terveyskeskuksesta saat perusterveydenhuollon palvelut.
Jungintie 3, 98900 SALLA
Kolarin sosiaalitoimisto palvelee kunnanvirastossa. Varaa aika etukäteen puhelimitse tai virtu-viestillä, jotta vältyt turhalta odottelulta.
Isopalontie 2, 95900 KOLARI
Sosiaalitoimisto palvelee kunnanvirastossa.
Sosiaalityöllä tarkoitetaan sosiaalihuollon ammatillisen henkilöstön suorittamaa ohjausta, neuvontaa ja sosiaalisten ongelmien selvittämistä sekä muita tukitoimia, jotka ylläpitävät ja edistävät yksilöiden ja perheen turvallisuutta ja suoriutumista sekä yhteisöjen toimivuutta.
Sosiaalityön keskeisiä osa-alueita ovat:
* toimeentulotuki
* lastensuojelun tukitoimet
* päihdehuolto
* lapsen huolto ja tapaamisoikeutta koskevat tehtävät sekä lastenvalvonta
Ylitornion kunnanvirasto
Alkkulanraitti 5, 95600 YLITORNIO
Enontekiön sosiaalipalveluiden toimisto on kunnanvirastolla Hetassa. Voit sopia tapaamisen etukäteen soittamalla sosiaalityöntekijöille.
Kunnanvirasto, 1. kerros
Ounastie 165, 99400 ENONTEKIÖ
Saat meiltä apua erilaisissa elämäntilanteissa – olet sitten perheellinen tai yksin asuva, lapsi, nuori, työikäinen tai ikäihminen.
Perhekeskuksen sosiaali- ja terveydenhuollon työntekijöinä toimimme tiiviissä yhteistyössä kanssasi ja keskenämme. Tavoitteenamme on, että saat apua ja tukea nopeasti ja joustavasti. Teemme yhteistyötä järjestöjen ja seurakuntien, kunnan hyvinvointia ja terveyttä edistävän työn, kunnan eri toimialojen ja erikoissairaanhoidon kanssa.
Hyvinvointikeskus Sopukka, 2. kerros
Karistamontie 4, 99600 SODANKYLÄ
Korkalonkadulla sijaitseva Perhepalvelukeskus palvelee lapsiperheitä monipuolisesti. Perhepalvelukeskus sijaitsee Rovaniemen keskustassa.
Yhteisiin toimitiloihin keskittyvällä Perhepalvelukeskuksen toimintamallilla uudistetaan lapsiperheiden peruspalveluiden yhteistyörakenteita ja verkostoitumista. Samalla otetaan koordinoidusti käyttöön varhaisen puuttumisen ja tuen mahdollistavia moniammatillisia yhteistyökäytäntöjä ja työmenetelmiä.
Perhepalvelukeskuksessa toimii perhetupa, avoin päiväkoti, keskustan neuvola, perhetyö, kuntoutus, perhesosiaalityö, keskittymistiimi sekä perheneuvola.
Korkalonkatu 4, 96100 ROVANIEMI
Saat palvelupisteestä aikuissosiaalityön, maahanmuuttajien, lastensuojelun, lastenvalvojan, perheneuvolan ja vammaisten palveluja.
Perhe- ja sosiaalipalvelupisteestä saat seuraavia palveluja :
* sosiaalityön palvelut
* täydentävä ja ehkäisevä toimeentulotuki
* työllistämistä tukevat palvelut
* maahanmuuttajien palvelut
* lastensuojelun palvelut
* perheneuvolan palvelut
* vammaisten palvelut
2 krs
Jenssintie 2, 95200 SIMO
Perhesosiaalityön tavoitteena on tukea ja edistää perheiden hyvinvointia sekä muodostaa lapsen ja perheiden tarpeisiin vastaavia tukimuotojen kokonaisuuksia. Perheitä voidaan tukea sosiaalihuoltolain mukaisilla palveluilla, kuten esimerkiksi perhetyön tai kotipalvelun avulla.
Varaa aika kunnan sosiaalityöntekijältä puhelimitse.
Keskustie 81, 95300 TERVOLA
Sosiaalitoimi pyrkii tervolalaisten tarvitsemien sosiaalipalveluiden järjestämiseen yleistä hyvinvointia, tasa-arvoisuutta ja turvallisuutta ylläpitävällä tavalla. Varaa aika asiointiin suoraan asiaa hoitavalta henkilöltä.
Keskustie 81, 95300 TERVOLA
Sosiaalitoimisto sijaitsee ammattiopisto Lappian Yritystalolla. Sosiaalitoimiston aulassa on asiakkaiden käyttöön tarkoitettu tietokone, jolla voi tulostaa asiapapereita.
Sosiaalitoimistossa sijaitsee työikäisten, lastensuojelun ja lastenvalvojan palvelut.
Yritystalo, Lappia
Keskikatu 69, 95400 TORNIO
Posion perusturvatoimistosta saat sosiaalipalveluita. Perusturvan toimistossa työskentelevät palvelujohtaja, sosiaalityöntekijät, perusturvan toimistosihteerit sekä kuntouttavan työtoiminnan ohjaaja (paikalla perjantaisin).
Sairaalantie 2 B, 97900 POSIO
Kemin sosiaalitoimistosta saa seuraavat palvelut: aikuissosiaalityö, perhesosiaalityö, lastensuojelu, jälkihuolto, lastenvalvoja, talousneuvonta ja sosiaalinen luototus sekä pakolaistyö.
Keskuspuistokatu 30, 94100 KEMI
Muonion hyvinvointipalvelut. Sinua palvelevat hyvinvointijohtaja, sosiaaliohjaaja, sosiaalityöntekijä ja toimistosihteerit.
Hyvinvointipalveluiden toimiston postiosoite on Puthaanrannantie 15, 99300 Muonio
Pirkantie 11, 99300 MUONIO
Sosiaalitoimiston palvelupisteessä sinua palvelevat toimistosihteerit, sosiaaliohjaaja ja sosiaalityöntekijät. Saat ohjausta ja neuvontaa sosiaalipalveluista sosiaalitoimiston työntekijöiltä.
Sairaalatie 4 B, 97700 RANUA
Sosiaalitoimisto sijaitsee Inarin kunnanviraston 1. kerroksessa.
Piiskuntie 2, 99800 IVALO
Palveluohjaus tarjoaa matalan kynnyksen ohjausta ja neuvontaa lapsiin, nuoriin, perheisiin ja työikäisiin liittyvissä huolissa. Apua kannattaa pyytää mahdollisimman varhaisessa vaiheessa, ennen kuin pulmat kasvavat ongelmiksi.
Ota yhteyttä esimerkiksi silloin, kun
* tarvitset tukea jaksamiseesi vanhempana, tarvitset käytännön apua ja ohjausta kotiin
* toivot tukea kasvatukseen tai parisuhteeseen liittyen
* olet huolissasi alaikäisen käytöksestä tai mielialasta
* tarvitset ohjausta talousasioissa
* sinulla on huoli, muttet tiedä mihin ottaa yhteyttä
Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi.
Kysymyksiä voit laittaa kirjallisesti ja saat myös vastauksen kirjallisena. Palvelu on tietoturvallinen ja liitteiden lähettäminen on turvallista.
Viestisi tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.
Palveluohjaus auttaa, kun
* olet huolissasi jostakin itseesi, perheeseesi tai läheiseesi liittyvästä asiasta, muttet tiedä mihin ottaa yhteyttä
* tarvitset käytännön apua kotiin
* toivot tukea kasvatukseen tai parisuhteeseen liittyen
* olet huolissasi omasta, lapsen, nuoren tai läheisen käytöksestä, päihteiden käytöstä tai mielialasta
* olet kohdannut perheväkivaltaa
* olet huolissasi jaksamisestasi vanhempana
Palveluohjauksen tehtävä on tehdä ensiarvio tilanteesta, kartoittaa yhdessä asiakkaan ja verkoston kanssa, minkälaisesta tuesta asiakas voisi hyötyä sekä järjestää tarvittava tuki.
Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi.
Kysymyksiä voit laittaa kirjallisesti ja saat myös vastauksen kirjallisena. Palvelu on tietoturvallinen ja liitteiden lähettäminen on turvallista.
Viestisi tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.
Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii.
Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii.
Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii.
Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii.
Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii.
Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii.
Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii.
Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii.
Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii.
Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii.
Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii.
Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii.
Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii.
Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii.
Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Perhesosiaalityön neuvonta on henkilökohtaista tukea ja ohjausta perheille elämän vaikeissa tilanteissa.
Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi.
Kysymyksiä voit laittaa kirjallisesti ja saat myös vastauksen kirjallisena.
Viestisi tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.
Lapsiperheiden ja lastensuojelun verkkoneuvonta on henkilökohtaista ohjausta, saat tietoa lapsiperheiden ja lastensuojelun sosiaalipalveluista sekä tukea elämän vaikeissa tilanteissa.
Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi.
Kysymyksiä voit laittaa kirjallisesti ja saat myös vastauksen kirjallisena. Palvelu on tietoturvallinen ja liitteiden lähettäminen on turvallista.
Viestisi tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.
Lapsiperheiden ja lastensuojelun verkkoneuvonta on henkilökohtaista ohjausta, saat tietoa lapsiperheiden ja lastensuojelun sosiaalipalveluista sekä tukea elämän vaikeissa tilanteissa.
Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi.
Kysymyksiä voit laittaa kirjallisesti ja saat myös vastauksen kirjallisena. Palvelu on tietoturvallinen ja liitteiden lähettäminen on turvallista.
Viestisi tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.
Lastensuojelun verkkoneuvonta on henkilökohtaista ohjausta, saat tietoa lapsiperheiden ja lastensuojelun sosiaalipalveluista sekä tukea elämän vaikeissa tilanteissa.
Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi.
Kysymyksiä voit laittaa kirjallisesti ja saat myös vastauksen kirjallisena. Palvelu on tietoturvallinen ja liitteiden lähettäminen on turvallista.
Viestisi tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.
Ohjaus- ja neuvontapalvelu Perheinfo ja Nuorten info on tarkoitettu Rovaniemellä asuville sekä Rovaniemelle muuttaville lapsille, nuorille ja heidän vanhemmilleen sekä perheen läheisille.
Pyydä apua! -nappi on lapsiperheille, nuorille ja työikäisille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Palvelun kautta voi pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen. Yhteydenottoihin vastaavat seuraavan arkipäivän aikana kunnan sosiaali- ja terveyspalveluiden työntekijät.
Voit täyttää ja lähettää viestin ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Pyydä apua! -nappi on lapsiperheille, nuorille ja työikäisille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Palvelun kautta voi pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen. Yhteydenottoihin vastaavat seuraavan arkipäivän aikana kunnan sosiaali- ja terveyspalveluiden työntekijät.
Voit täyttää ja lähettää viestin ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Pyydä apua! -nappi on lapsiperheille, nuorille ja työikäisille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Palvelun kautta voi pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen. Yhteydenottoihin vastaavat seuraavan arkipäivän aikana kunnan sosiaali- ja terveyspalveluiden työntekijät.
Voit täyttää ja lähettää viestin ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Pyydä apua! -nappi on lapsiperheille, nuorille ja työikäisille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Palvelun kautta voi pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen. Yhteydenottoihin vastaavat seuraavan arkipäivän aikana kunnan sosiaali- ja terveyspalveluiden työntekijät.
Voit täyttää ja lähettää viestin ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Pyydä apua! -nappi on lapsiperheille, nuorille ja työikäisille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Palvelun kautta voi pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen. Yhteydenottoihin vastaavat seuraavan arkipäivän aikana kunnan sosiaali- ja terveyspalveluiden työntekijät.
Voit täyttää ja lähettää viestin ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Pyydä apua! -nappi on lapsiperheille, nuorille ja työikäisille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Palvelun kautta voi pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen. Yhteydenottoihin vastaavat seuraavan arkipäivän aikana kunnan sosiaali- ja terveyspalveluiden työntekijät.
Voit täyttää ja lähettää viestin ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Pyydä apua! -nappi on lapsiperheille, nuorille ja työikäisille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Palvelun kautta voi pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen. Yhteydenottoihin vastaavat seuraavan arkipäivän aikana kunnan sosiaali- ja terveyspalveluiden työntekijät.
Voit täyttää ja lähettää viestin ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Pyydä apua! -nappi on lapsiperheille, nuorille ja työikäisille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Palvelun kautta voi pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen. Yhteydenottoihin vastaavat seuraavan arkipäivän aikana kunnan sosiaali- ja terveyspalveluiden työntekijät.
Voit täyttää ja lähettää viestin ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Pyydä apua! -nappi on lapsiperheille, nuorille ja työikäisille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Palvelun kautta voi pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen. Yhteydenottoihin vastaavat seuraavan arkipäivän aikana kunnan sosiaali- ja terveyspalveluiden työntekijät.
Voit täyttää ja lähettää viestin ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Pyydä apua! -nappi on lapsiperheille, nuorille ja työikäisille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Palvelun kautta voi pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen. Yhteydenottoihin vastaavat seuraavan arkipäivän aikana kunnan sosiaali- ja terveyspalveluiden työntekijät.
Voit täyttää ja lähettää viestin ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Pyydä apua! -nappi on lapsiperheille, nuorille ja työikäisille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Palvelun kautta voi pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen. Yhteydenottoihin vastaavat seuraavan arkipäivän aikana kunnan sosiaali- ja terveyspalveluiden työntekijät.
Voit täyttää ja lähettää viestin ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Huoli-ilmoitus, ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta
Yhteydenotto sosiaalihuollosta vastaavaan viranomaiseen
Saat soittamalla yhteyden perheiden sosiaalipalveluiden työntekijöihin.
Saat yhteyden perheiden palveluiden sosiaalityöntekijöihin soittamalla.
Perheiden palveluiden sosiaaliohjaaja neuvoo sinua perheiden sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa.
Saat yhteyden sosiaalipalveluiden työntekijöihin puhelimitse arkipäivisin.
Perhesosiaalityöllä tuetaan alle 18-vuotiaiden sodankyläläisten lasten ja nuorten perheiden hyvinvointia ja vahvistetaan vanhemmuutta elämän erilaisissa pulmatilanteissa.
Perhesosiaalityö on muutosta tukevaa työtä, jonka tavoitteena on yhdessä perheen kanssa lieventää elämäntilanteen vaikeuksia, vahvistaa perheen omia toimintaedellytyksiä ja osallisuutta, joka tukee perheen arjen sujumista. Yhteistyötä tehdään perheen läheisten ja perhettä tukevien muiden tahojen kanssa.
Perhekeskuksen neuvonta ja palveluohjaus auttavat löytämään oikean tai tarvitsemasi palvelun. Saat meiltä apua, kun tarvitset neuvoa ja tukea arjen pulmatilanteissa. Neuvonnassa tehdään alustava arviointi. Samalla katsotaan, onko tarvetta asiakkuuteen. Yhteistyöllä etsimme ja räätälöimme sopivat ja oikea-aikaiset palvelut.
Ohjaus- ja neuvontapalvelu Perheinfo ja Nuorten info on tarkoitettu kaikille Rovaniemellä asuville sekä Rovaniemelle muuttaville lapsille, nuorille ja heidän vanhemmilleen tai perheen muille läheisille.
Sosiaalityöntekijä lastenvalvojalta saat apua aikuissosiaalityöhön, lastensuojeluun sekä lapsiperheiden palveluihin liittyen.
Sosiaalityöntekijä-lastenvalvojan tavoitat puhelimitse. Tapaamiset ajanvarauksella.
Saat yhteyden lapsiperheiden perhetyöntekijä-sosiaaliohjaajaan. Lapsiperheiden perhetyöntekijä-sosiaaliohjaajaan voit olla yhteydessä lasten, nuoren ja palveluihin liittyen. Lapsiperhetyöntekijä toteuttaa muun muassa perhetyötä ja lastensuojelun perhetyötä. Voit varata tapaamisajan toimistolle.
Perhesosiaalityöntekijöihin saat yhteyden soittamalla.
Perheiden palveluiden sosiaaliohjaajaan saat yhteyden soittamalla.
Saat ohjausta ja neuvontaa erilaisiin sosiaalipalveluihin liittyen. Neuvonta on avoinna arkipäivisin.
Sosiaalityö on kunnan tarjoama maksuton lakisääteinen palvelu, jonka tarkoitus on tukea, antaa apua ja neuvoa elämän erilaisissa kriisitilanteissa. Ammatillinen sosiaalityö on luottamuksellista ja sosiaalityöntekijällä on salassapitovelvollisuus.
Sosiaalitoimistosta saat neuvontaa, ohjausta ja tukea erilaisissa elämäntilanteissa.
Sosiaaliohjaajaan saat yhteyden soittamalla. Sosiaaliohjaaja neuvoo lapsiperheiden ja aikuisten palveluihin sekä toimeentulotukeen liittyvissä asioissa.
Saat yhteyden sosiaalipalveluiden neuvontaan puhelimitse. Kolarin sosiaalipalveluiden neuvontapuhelin auttaa kaikissa sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa.
Sosiaalityöntekijältä saat apua ja neuvontaa sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa.
Sosiaaliohjaajalta saat ohjausta ja neuvontaa sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa. Häneltä saat myös koulukuraattoripalvelut.
Saat yhteyden lapsiperheiden sosiaalityön palveluihin.
Saat yhteyden lapsiperheiden palveluihin. Voit tarvittaessa varata ajan henkilökohtaiseen tapaamiseen.
Saat soittamalla yhteyden sosiaalityöntekijöihin. Voit varata ajan henkilökohtaiseen palveluun.
Saat yhteyden lapsiperheiden palveluihin soittamalla. Lapsiperheiden asioissa sinua palvelevat sosiaaliohjaaja ja sosiaalityöntekijä.
Sosiaalityöntekijöihin saat yhteyden soittamalla arkipäivisin.
Voit ottaa yhteyttä palveluohjaukseen esimerkiksi sosiaaliturvaan ja sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa. Jos sinulla ei ole tiedossa asiaa hoitavaa työntekijää, ota ensimmäisenä yhteyttä palveluohjaukseen
Saat yhteyden Inarin perheiden ja työikäisten sosiaalipalveluista vastaavaan työntekijään puhelimitse.
Lastensuojelun sosiaalityön, lastenvalvojan, perhetyön ja jälkihuollon palvelut saat sosiaalitoimistosta.
Perhepalveluiden tarkoitus on etsiä yhdessä asiakkaiden ja heidän verkostojensa kanssa keinoja, jotka edistävät asiakkaiden ja heidän perheidensä hyvinvointia ja itsenäistä selviytymistä sekä osallisuutta.
Perhetyöntekijöihin saat yhteyden soittamalla arkipäivisin.
Sosiaaliohjaajiin saat yhteyden soittamalla arkipäivisin.