Maksuajan sopiminen asiakaslaskulle
Maksuajan sopiminen asiakaslaskulle
Voit tarvitessasi pyytää asiakaslaskun eräpäivän siirtämisestä tai sopia laskulle maksusuunnitelman.
Mikäli tarvitset maksuaikaa asiakaslaskun maksamiseen, ota yhteyttä ennen laskun erääntymistä hyvinvointialueen asiakasmaksujen asiakaspalveluun. Eräpäivän siirto tai maksusuunnitelman sopiminen ei aiheuta lisäkuluja sinulle.
Mikäli asiakaslaskun maksu vaarantaa sinun tai perheesi toimeentulon, voidaan maksu jättää perimättä tai sitä voidaan alentaa. Lue lisää muutoksen hausta asiakasmaksuun täältä
Kysyttävää asiakasmaksuista? Ota yhteyttä
Hyvinvointialueen asiakasmaksuyksikkö ja talouspalvelut huolehtivat sosiaali- ja terveyspalvelujen asiakasmaksujen laskutuksista sekä laskuihin ja palveluseteleihin liittyvistä tukipalveluista.
Asiakaslaskut lähetetään maksajalle palvelujen käytön jälkeen e-laskuna. E-laskusopimuksen voi tehdä omassa verkkopankissa. Omassa pankissa voi tehdä myös suoramaksuvaltuutuksen.
Yhteystiedot
Puhelinpalvelumme aukioloajat
Palvelemme arkisin ma-to kello 9-11
Lapin hyvinvointialueen perusterveydenhuollon, hammashuollon ja sosiaalipalvelujen asiakasmaksut:
Asiakaspalvelunumero: 040 589 9257
Sähköposti: asiakasmaksut@lapha.fi
Lapin keskussairaala:
Asiakaspalvelunumero: 040 764 1972
Sähköposti: lapinhva.laskut@lapha.fi
Länsi-Pohjan keskussairaala:
Asiakaspalvelunumerot: 040 149 1151, 040 149 1152 ja 040 149 1153
Sähköposti: potilastoimisto.lpshp@lapha.fi