Kotihoito tarkoittaa kotiin annettavaa hoivaa, huolenpitoa ja toimintakykyä tukevia palveluita. Voit saada kotihoitoa, jos toimintakykysi on alentunut sairauden, vamman tai muun vastaavan syyn vuoksi, tai jos perhe- tai elämäntilanteesi on erityisen haastava.
Kotihoidon työntekijät ovat yleensä lähihoitajia, sairaanhoitajia tai terveydenhoitajia. He voivat auttaa esimerkiksi pukeutumisessa, ruokailussa, peseytymisessä, lääkkeiden ottamisessa ja muissa arjen toiminnoissa. Kotihoitoa voidaan järjestää tarpeidesi mukaan vuorokaudenajasta riippumatta.
Kotihoidon lisäksi lapsiperheet voivat saada kotipalvelua, eli apua erilaisiin kotiaskareisiin ja lastenhoitoon.
Paikkakuntavalinta
Valitse paikkakunta ja saat näkyviin yhteystiedot, sähköiset palvelut ja muut palveluun liittyvät tiedot.
Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat lasten, nuorten ja perheiden palveluiden työntekijät.
Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat lasten, nuorten ja perheiden palveluiden työntekijät.
Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat lasten, nuorten ja perheiden palveluiden työntekijät.
Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat lasten, nuorten ja perheiden palveluiden työntekijät.
Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat lasten, nuorten ja perheiden palveluiden työntekijät.
Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat lasten, nuorten ja perheiden palveluiden työntekijät.
Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat lasten, nuorten ja perheiden palveluiden työntekijät.
Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat lasten, nuorten ja perheiden palveluiden työntekijät.
Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat lasten, nuorten ja perheiden palveluiden työntekijät.
Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä . Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat lasten, nuorten ja perheiden palveluiden työntekijät.
Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat lasten, nuorten ja perheiden palveluiden työntekijät Enontekiön, Inarin, Kittilän, Kolarin, Muonion, Pellon ja Utsjoen kunnissa.
Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat lasten, nuorten ja perheiden palveluiden työntekijät.
Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Silloin kun ei enää pärjää arjessa, ota yhteys palveluneuvontaan. Palvelutarpeen arviointi tehdään joko kotikäynnillä tai puhelimitse. Palveluohjaaja antaa neuvontaa ja ohjausta ikäihmisten terveyden, hyvinvoinnin ja toimintakyvyn ylläpitoon ja edistämiseen.
Saat yhteyden kotihoidon työntekijöihin puhelimitse.
Ota yhteyttä palveluohjaajaan seuraavissa asioissa: palvelutarpeen arvio, kotihoito, tukipalvelut ja ennaltaehkäisevät kotikäynnit. Hoivapalveluiden esihenkilö toimii kotipalvelun työntekijöiden esihenkilönä.
Saat yhteyden kotihoidon työntekijöihin puhelimitse. Kotihoidon työntekijöiden yhteystiedot on tarkoitettu kotihoidon asiakkaille ja heidän omaisilleen. Jos et ole kotihoidon asiakas ja haluat lisätietoja palveluista, ota yhteys ikääntyneiden palveluohjaukseen.
Toivomme yhteydenotot soittoaikoina, koska suurimman osan työajasta kotihoidon työntekijät ovat kotikäynneillä asiakkaiden luona.
Kolarin kotihoidon palveluohjaus ja kotisairaanhoitaja
Ota yhteyttä palveluvastaavan, kun koet tarvitsevasi tukea kotona pärjäämiseen. Kotisairaanhoitoon liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä kotisairaanhoitajaan.
Kotihoito on jaettu alueisiin, jossa on omat tiimit ja tiimeillä esihenkilöt. Ole yhteydessä puhelimitse oman asuinalueesi kotihoitoon tai arkisin toimistoaikana kotihoidon esihenkilöön tai kotihoitokeskuksen palvelupäällikköön.
K-Tiimi: uudet asiakkaat, jotka ovat kuntoutus- tai arviointijaksolla (koko kaupungin alue)
Kotihoito eteläinen keskusta: Sauvosaari Kauppakadusta etelään (lukuun ottamatta Pruntsia ja Tammenlehvää)
Kotihoito pohjoinen keskusta: Kauppakadusta pohjoiseen sekä Pruntsi ja Tammenlehvä, Ruutinranta junarataan saakka, Koivuharjunkadun länsipuoli sekä Haapalankatu
Saat yhteyden perheiden palvelujen sosiaaliohjaajaan puhelimitse arkipäivisin. Sosiaaliohjaaja palvelee myös lastensuojelun jälkihuoltoon liittyvissä asioissa.
Sosiaalitoimisto sijaitsee Inarin kunnanviraston 1. kerroksessa.
Osoite
Piiskuntie
2,
99800
IVALO
Normaalit aukioloajat
Maanantai
-
Torstai
09:00 - 15:00
Perjantai
09:00 - 11:00
Sallan sosiaali- ja terveyskeskus
Sallan sosiaali- ja terveyskeskuksesta saat perusterveydenhuollon palvelut.
Osoite
Jungintie
3,
98900
SALLA
Lisätiedot
Kotihoidon toimisto sijaitsee Sallan sosiaali- ja terveyskeskuksessa. Kotihoidon työntekijät työskentelevät asiakkaiden kotona.
Kemin kotihoitokeskus
Kotihoitokeskuksesta saat kotipalvelua ja kotisairaanhoidon palvelua. Kotihoitokeskus sijaitsee rakennuksen toisessa kerroksessa, johon pääset hissillä.
Kotihoitokeskus palvelee vain ajanvarauksella.
Osoite
Valtakatu
27-29 B,
94100
KEMI
Kittilän hoitotarvikehakemus
Voit tulostaa ja täyttää lomakkeen korvauksetta jaettavista hoitotarvikkeista.
Silloin kun ei enää pärjää arjessa, ota yhteys palveluneuvontaan. Palvelutarpeen arviointi tehdään joko kotikäynnillä tai puhelimitse. Palveluohjaaja antaa neuvontaa ja ohjausta ikäihmisten terveyden, hyvinvoinnin ja toimintakyvyn ylläpitoon ja edistämiseen.
Saat yhteyden kotihoidon työntekijöihin puhelimitse.
Ota yhteyttä palveluohjaajaan seuraavissa asioissa: palvelutarpeen arvio, kotihoito, tukipalvelut ja ennaltaehkäisevät kotikäynnit. Hoivapalveluiden esihenkilö toimii kotipalvelun työntekijöiden esihenkilönä.
Saat yhteyden kotihoidon työntekijöihin puhelimitse. Kotihoidon työntekijöiden yhteystiedot on tarkoitettu kotihoidon asiakkaille ja heidän omaisilleen. Jos et ole kotihoidon asiakas ja haluat lisätietoja palveluista, ota yhteys ikääntyneiden palveluohjaukseen.
Toivomme yhteydenotot soittoaikoina, koska suurimman osan työajasta kotihoidon työntekijät ovat kotikäynneillä asiakkaiden luona.
Kolarin kotihoidon palveluohjaus ja kotisairaanhoitaja
Ota yhteyttä palveluvastaavan, kun koet tarvitsevasi tukea kotona pärjäämiseen. Kotisairaanhoitoon liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä kotisairaanhoitajaan.
Kotihoito on jaettu alueisiin, jossa on omat tiimit ja tiimeillä esihenkilöt. Ole yhteydessä puhelimitse oman asuinalueesi kotihoitoon tai arkisin toimistoaikana kotihoidon esihenkilöön tai kotihoitokeskuksen palvelupäällikköön.
K-Tiimi: uudet asiakkaat, jotka ovat kuntoutus- tai arviointijaksolla (koko kaupungin alue)
Kotihoito eteläinen keskusta: Sauvosaari Kauppakadusta etelään (lukuun ottamatta Pruntsia ja Tammenlehvää)
Kotihoito pohjoinen keskusta: Kauppakadusta pohjoiseen sekä Pruntsi ja Tammenlehvä, Ruutinranta junarataan saakka, Koivuharjunkadun länsipuoli sekä Haapalankatu
Saat yhteyden perheiden palvelujen sosiaaliohjaajaan puhelimitse arkipäivisin. Sosiaaliohjaaja palvelee myös lastensuojelun jälkihuoltoon liittyvissä asioissa.