Kotihoito tarkoittaa kotiin annettavaa hoivaa, huolenpitoa ja toimintakykyä tukevia palveluita. Voit saada kotihoitoa, jos toimintakykysi on alentunut sairauden, vamman tai muun vastaavan syyn vuoksi, tai jos perhe- tai elämäntilanteesi on erityisen haastava.
Kotihoidon työntekijät ovat yleensä lähihoitajia, sairaanhoitajia tai terveydenhoitajia. He voivat auttaa esimerkiksi pukeutumisessa, ruokailussa, peseytymisessä, lääkkeiden ottamisessa ja muissa arjen toiminnoissa. Kotihoitoa voidaan järjestää tarpeidesi mukaan vuorokaudenajasta riippumatta.
Kotihoidon lisäksi lapsiperheet voivat saada kotipalvelua, eli apua erilaisiin kotiaskareisiin ja lastenhoitoon.
Paikkakuntavalinta
Valitse paikkakunta ja saat näkyviin yhteystiedot, sähköiset palvelut ja muut palveluun liittyvät tiedot.
Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat lasten, nuorten ja perheiden palveluiden työntekijät.
Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat lasten, nuorten ja perheiden palveluiden työntekijät.
Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat lasten, nuorten ja perheiden palveluiden työntekijät.
Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat lasten, nuorten ja perheiden palveluiden työntekijät.
Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat lasten, nuorten ja perheiden palveluiden työntekijät.
Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat lasten, nuorten ja perheiden palveluiden työntekijät.
Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat lasten, nuorten ja perheiden palveluiden työntekijät.
Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat lasten, nuorten ja perheiden palveluiden työntekijät.
Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat lasten, nuorten ja perheiden palveluiden työntekijät.
Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä . Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat lasten, nuorten ja perheiden palveluiden työntekijät.
Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat lasten, nuorten ja perheiden palveluiden työntekijät Enontekiön, Inarin, Kittilän, Kolarin, Muonion, Pellon ja Utsjoen kunnissa.
Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Onko sinulla murheita tai vaivaako jokin sinun mieltäsi? Enjaksa - verkkopalvelussa on videoita, jotka voivat auttaa sinua. Näissä käsitellään mm. parisuhdekriisejä, perhe-elämän haasteita ja riippuvuuksia. Videot voivat auttaa huomaamaan uudenlaisia ratkaisuja tilanteesta selviämiseen.
Siirry verkkopalveluun ja aloita kartoittamalla huolesi. Kartoittaminen rajaa ja näyttää sinun tilanteeseesi sopivia videoita.
Verkkopalvelusta pääset myös Pyydä apua -digipalveluun, josta voit pyytää apua ja kysyä neuvoa.
Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat lasten, nuorten ja perheiden palveluiden työntekijät.
Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Silloin kun ei enää pärjää arjessa, ota yhteys palveluneuvontaan. Palvelutarpeen arviointi tehdään joko kotikäynnillä tai puhelimitse. Palveluohjaaja antaa neuvontaa ja ohjausta ikäihmisten terveyden, hyvinvoinnin ja toimintakyvyn ylläpitoon ja edistämiseen.
Saat yhteyden kotihoidon työntekijöihin puhelimitse.
Ota yhteyttä palveluohjaajaan seuraavissa asioissa: palvelutarpeen arvio, kotihoito, tukipalvelut ja ennaltaehkäisevät kotikäynnit. Hoivapalveluiden esihenkilö toimii kotipalvelun työntekijöiden esihenkilönä.
Saat yhteyden kotihoidon työntekijöihin puhelimitse.
Kotihoidon sosiaaliohjaajalta saat ohjausta ikäihmisen kotona asumista tukevista sosiaalipalveluista. Näitä ovat tukipalvelut, kuten ateriapalvelu ja esimerkiksi turvapuhelin.
Ajanvaraukset toimistosihteeriltä. Päivystys keskiviikkoisin klo 9-11 sosiaalitoimistossa.
Keskiviikko
09:00 - 11:00
Savukosken sosiaaliohjaaja sekä oppilas- ja opiskeluhuollon kuraattori
Saat soittamalla yhteyden sosiaaliohjaaja-koulukuraattoriin. Sosiaaliohjaaja toimii sosiaalisen tuen, neuvonnan ja ohjauksen tehtävissä. Sosiaaliohjaajan toimii myös oppilas- ja opiskeluhuollon kuraattorina. Asiakkaina voivat olla vammaiset, lapset, päihdeongelmaiset, pitkäaikaissairaat, mielenterveyskuntoutujat, pakolaiset ja maahanmuuttajat. Kuraattoripalvelut saat esiopetuksessa, peruskoulussa ja lukiossa opiskeleville lapsille ja nuorille. Voit ottaa yhteyden puhelimitse tai Wilma-viesteillä.
Yhteystiedot on tarkoitettu olemassa olevien asiakkaiden omaisille. Mikäli haluatte tilata kotihoidon palveluja, ottakaa yhteyttä palvelunumeroihin. Toivomme teidän käyttävän puhelinaikoja, koska suurimman osan työajasta kotihoidon henkilökunta on kotikäynneillä asiakkaiden luona.
Kolarin kotihoidon palveluohjaus ja kotisairaanhoitaja
Ota yhteyttä palveluvastaavan, kun koet tarvitsevasi tukea kotona pärjäämiseen. Kotisairaanhoitoon liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä kotisairaanhoitajaan.
Saat yhteyden perhetyöntekijöihin soittamalla. Perhetyöntekijöiltä saat lapsiperheiden ja lastensuojelun palvelut. Saat yhteyden lapsiperheiden kotipalvelutyöntekijään.
Yhteystiedot on tarkoitettu olemassa olevien asiakkaiden omaisille. Mikäli haluatte tilata kotihoidon palveluja, ottakaa yhteyttä palveluneuvontaan. Toivomme teidän käyttävän puhelinaikoja, koska suurimman osan työajasta kotihoidon henkilökunta on kotikäynneillä asiakkaiden luona.
Kotihoito Pohjoinen Keskusta Kauppakadusta pohjoiseen sekä Pruntsi (Kauppakatu 26–28) ja Tammenlehvä (Sankarikatu 12), Ruutinranta junarataan saakka, Koivuharjunkadun länsipuoli sekä Haapalankatu.
Kotihoito Pohjoinen alue junanradasta pohjoiseen, Marttala, Tapaninkatu, Mäntylä, Koivuharjunkadun itäpuoli lukuun ottamatta Haapalankatua. Kivikko, Karihaara, Paattio, Vainio, Lautiosaari, Ristikangas, Elijärvi, Kivikangas, Nauska, Pajusaari, Kuivanuoro, Sotisaari.
Saat yhteyden perheiden palvelujen sosiaaliohjaajaan puhelimitse arkipäivisin. Sosiaaliohjaaja palvelee myös lastensuojelun jälkihuoltoon liittyvissä asioissa.
Sallan sosiaali- ja terveyskeskuksesta saat perusterveydenhuollon palvelut.
Osoite
Jungintie
3,
98900
SALLA
Lisätiedot
Kotihoidon toimisto sijaitsee Sallan sosiaali- ja terveyskeskuksessa. Kotihoidon työntekijät työskentelevät asiakkaiden kotona.
Kemin kotihoitokeskus
Kotihoitokeskuksesta saat kotipalvelua ja kotisairaanhoidon palvelua. Kotihoidon alueellisissa tiimeissä sinua palvelevat lähihoitajat ja sairaanhoitajat.
Osoite
2. kerros, hissi
Valtakatu
27-29, B,
94100
KEMI
Normaalit aukioloajat
ptv.reservation
Kittilän hoitotarvikehakemus
Voit tulostaa ja täyttää lomakkeen korvauksetta jaettavista hoitotarvikkeista.
Perheinfo auttaa lasten, nuorten ja perheiden asioissa. Jos sinulla on kysymys tai huolenaihe, etkä tiedä mistä aloittaa, aloita tästä palvelusta.
Perheinfo palvelee Rovaniemellä asuvia sekä paikkakunnalle muuttavia lapsia, nuoria ja perheitä sekä heidän läheisiään. Perheinfosta saat tietoa, ohjausta ja neuvontaa esimerkiksi lasten, nuorten ja perheiden kerhoista, vertaisryhmistä, palveluista sekä vanhemmuutta ja parisuhdetta vahvistavista palveluista.
Yhteyttä voit ottaa chatissa tai puhelimitse. Yhteydenotto tapahtuu tietosuojatusti ja henkilön tiedot tulevat ammattilaisen tietoon vain, mikäli hän itse niin haluaa.
Palvelun toteuttavat Rovaniemen kaupunki, Lapin hyvinvointialue, Rovaniemen evl. seurakunta, Yhden Vanhemman Perheiden Liitto, Mannerheimin lastensuojeluliitto, Lapin ensi- ja turvakoti sekä Neuvokas.
Silloin kun ei enää pärjää arjessa, ota yhteys palveluneuvontaan. Palvelutarpeen arviointi tehdään joko kotikäynnillä tai puhelimitse. Palveluohjaaja antaa neuvontaa ja ohjausta ikäihmisten terveyden, hyvinvoinnin ja toimintakyvyn ylläpitoon ja edistämiseen.
Saat yhteyden kotihoidon työntekijöihin puhelimitse.
Ota yhteyttä palveluohjaajaan seuraavissa asioissa: palvelutarpeen arvio, kotihoito, tukipalvelut ja ennaltaehkäisevät kotikäynnit. Hoivapalveluiden esihenkilö toimii kotipalvelun työntekijöiden esihenkilönä.
Saat yhteyden kotihoidon työntekijöihin puhelimitse.
Kotihoidon sosiaaliohjaajalta saat ohjausta ikäihmisen kotona asumista tukevista sosiaalipalveluista. Näitä ovat tukipalvelut, kuten ateriapalvelu ja esimerkiksi turvapuhelin.
Ajanvaraukset toimistosihteeriltä. Päivystys keskiviikkoisin klo 9-11 sosiaalitoimistossa.
Keskiviikko
09:00 - 11:00
Savukosken sosiaaliohjaaja sekä oppilas- ja opiskeluhuollon kuraattori
Saat soittamalla yhteyden sosiaaliohjaaja-koulukuraattoriin. Sosiaaliohjaaja toimii sosiaalisen tuen, neuvonnan ja ohjauksen tehtävissä. Sosiaaliohjaajan toimii myös oppilas- ja opiskeluhuollon kuraattorina. Asiakkaina voivat olla vammaiset, lapset, päihdeongelmaiset, pitkäaikaissairaat, mielenterveyskuntoutujat, pakolaiset ja maahanmuuttajat. Kuraattoripalvelut saat esiopetuksessa, peruskoulussa ja lukiossa opiskeleville lapsille ja nuorille. Voit ottaa yhteyden puhelimitse tai Wilma-viesteillä.
Yhteystiedot on tarkoitettu olemassa olevien asiakkaiden omaisille. Mikäli haluatte tilata kotihoidon palveluja, ottakaa yhteyttä palvelunumeroihin. Toivomme teidän käyttävän puhelinaikoja, koska suurimman osan työajasta kotihoidon henkilökunta on kotikäynneillä asiakkaiden luona.
Kolarin kotihoidon palveluohjaus ja kotisairaanhoitaja
Ota yhteyttä palveluvastaavan, kun koet tarvitsevasi tukea kotona pärjäämiseen. Kotisairaanhoitoon liittyvissä kysymyksissä ota yhteyttä kotisairaanhoitajaan.
Saat yhteyden perhetyöntekijöihin soittamalla. Perhetyöntekijöiltä saat lapsiperheiden ja lastensuojelun palvelut. Saat yhteyden lapsiperheiden kotipalvelutyöntekijään.
Yhteystiedot on tarkoitettu olemassa olevien asiakkaiden omaisille. Mikäli haluatte tilata kotihoidon palveluja, ottakaa yhteyttä palveluneuvontaan. Toivomme teidän käyttävän puhelinaikoja, koska suurimman osan työajasta kotihoidon henkilökunta on kotikäynneillä asiakkaiden luona.
Kotihoito Pohjoinen Keskusta Kauppakadusta pohjoiseen sekä Pruntsi (Kauppakatu 26–28) ja Tammenlehvä (Sankarikatu 12), Ruutinranta junarataan saakka, Koivuharjunkadun länsipuoli sekä Haapalankatu.
Kotihoito Pohjoinen alue junanradasta pohjoiseen, Marttala, Tapaninkatu, Mäntylä, Koivuharjunkadun itäpuoli lukuun ottamatta Haapalankatua. Kivikko, Karihaara, Paattio, Vainio, Lautiosaari, Ristikangas, Elijärvi, Kivikangas, Nauska, Pajusaari, Kuivanuoro, Sotisaari.
Saat yhteyden perheiden palvelujen sosiaaliohjaajaan puhelimitse arkipäivisin. Sosiaaliohjaaja palvelee myös lastensuojelun jälkihuoltoon liittyvissä asioissa.