Sallan digipalvelut
Sallan digipalvelut
Nämä palvelut ovat käytössä paikkakunnallasi yhteisten digipalveluiden lisäksi.
24h asiointi - Klinik
24h asiointi Klinik -palvelun avulla voit jättää yhteydenottopyynnön terveysasemalle, neuvolapalveluihn, opiskeluterveydenhuoltoon, suun terveydenhuoltoon, mielenterveys- ja päihdepalveluihin sekä useille eritystyöntekijöille. Yhteydenottoon vastataan mahdollisimman pian. Vaivasta riippuen tuloksena voi olla omahoito-ohje, lääkärin tai hoitajan vastaanotto tai muu kulloinkin sopivin hoidon aloitus.
Ajanvaraus rokotukseen
Voit varata ajan sähköisesti korona- ja influenssarokotukseen. Palvelussa voit myös peruuttaa varatun ajan.
Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta
Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
iPana Äitiys -digineuvola
iPana Äitiys – Digineuvola on palvelu odotuksen, synnytyksen ja vauva-ajan tueksi. Sähköinen äitiyskortti on tarkoitettu raskaana olevan äidin terveystietojen taltiointiin ja välittämiseen äidin, neuvolan, synnytyssairaalan ja lääkärin välillä. Palvelun kautta voi täyttää esi- ja seurantatietoja sekä viestiä tietoturvallisesti neuvolaan.
Palveluun kirjaudutaan käyttäen Suomi.fi -tunnistautumista.
Lastensuojeluilmoitus
Lastensuojeluilmoituksen voi tehdä kuka tahansa, jos havaitsee tai saa tietää sellaisia seikkoja, joiden vuoksi lapsen lastensuojelun tarve on henkilön oman arvion perusteella syytä selvittää. Sosiaalihuollon ammattilaiset arvioivat, johtaako ilmoitus kiireellisiin toimenpiteisiin. Ilmoitus käsitellään sosiaalipalveluiden ammattilaisten toimesta virka-aikana 1–7 työpäivän kuluessa.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen. Voit täyttää ja lähettää lastensuojeluilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista.
Pyydä apua
Pyydä apua! -nappi on lapsiperheille, nuorille ja työikäisille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Palvelun kautta voi pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen.
Voit täyttää ja lähettää viestin ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten.