Asiakaslaskun oikaisu
Asiakaslaskun oikaisu
Jos sinulla on kysyttävää tai huomautettavaa asiakaslaskua koskien esim. asia- tai laskuvirhe, ota ensisijaisesti yhteyttä laskulla olevaan puhelinnumeroon.
Tarvittaessa asiakaspalvelija ohjaa sinua tekemään oikaisupyynnön.
Oikaisua haetaan kirjallisesti lomakkeella tai vapaamuotoisella kirjeellä, jossa kerrotaan
- perustelut, miksi vaaditaan oikaisua/muutosta laskuun
- laskun tiedot (laskunumero, maksajan etunimet ja sukunimi)
- kopio laskusta, jos mahdollista
- asiakkaan yhteystiedot
Oikaisuvaatimukseen annetaan kirjallinen viranhaltijapäätös. Voit hakea päätökseen oikaisua päätöksessä mukana olevan ohjeen mukaisesti.
Kysyttävää asiakasmaksuista? Ota yhteyttä
Hyvinvointialueen asiakasmaksuyksikkö ja talouspalvelut huolehtivat sosiaali- ja terveyspalvelujen asiakasmaksujen laskutuksista sekä laskuihin ja palveluseteleihin liittyvistä tukipalveluista.
Asiakaslaskut lähetetään maksajalle palvelujen käytön jälkeen e-laskuna. E-laskusopimuksen voi tehdä omassa verkkopankissa. Omassa pankissa voi tehdä myös suoramaksuvaltuutuksen.
Yhteystiedot
Puhelinpalveluajat arkisin ma–to klo 9–12
Lapin hyvinvointialueen perusterveydenhuollon ja sosiaalipalvelujen asiakasmaksut:
Asiakaspalvelunumero: 040 589 9257
Sähköposti: asiakasmaksut@lapha.fi
Lapin keskussairaala:
Asiakaspalvelunumero: 040 764 1972
Sähköposti: lapinhva.laskut@lapha.fi
Länsi-Pohjan keskussairaala:
Asiakaspalvelunumerot: 040 149 1151, 040 149 1152 ja 040 149 1153
Sähköposti: potilastoimisto.lpshp@lapha.fi
Diŋgo e-rehkega iežat neahttabáŋkkus
Áššehasmáksoovttadat ávžžuha, ahte neahttabáŋkku geavaheaddji áššehasat váldet e-rehkega atnui. Lappi buresveadjinguovllu e-rehkega sáhtát diŋgot iežat neahttabáŋkkus.
Oza neahttabáŋkkustat siiddu, gokko sáhtát diŋgot e-rehkegiid. Oza rehketsáddejeaddjiin Lapin hyvinvointialue, atte iežat dieđuid ja diŋgo e-rehkega.