Navigation Menu

Navigation Menu

Bargoahkásaččaid áššehas- ja bálvalanbagadeapmi

Breadcrumb

Navigation Menu

Työikäisten sosiaalityö ja -ohjaus

Työikäisten sosiaalityö ja -ohjaus

Aikuissosiaalityö auttaa, jos olet yli 18-vuotias ja tarvitset tukea, ohjausta ja neuvontaa erilaisissa elämäntilanteissa. Voit ottaa yhteyttä, jos tarvitset tukea esimerkiksi toimeentulon, asumisen, jokapäiväisessä arjessa selviytymisen, päihteiden käytön tai perhetilanteen vuoksi.

Sosiaalipalvelujen työntekijät ohjaavat sinut eteenpäin sopiviin palveluihin. Sosiaalipalvelujen työntekijät auttavat myös tarvittavien hakemusten tekemisessä.

Ensimmäisenä sinulle tehdään palvelutarpeen arviointi, jossa kartoitetaan kokonaistilanteesi. Arvioinnin perusteella tehdään suunnitelma tarvittavista palveluista sinun ja mahdollisten yhteistyötahojen kanssa. Asiakkuuden ajaksi sinulle nimetään tarvittaessa omatyöntekijä. Hän tukee sinua asioiden selvittämisessä ja niiden eteenpäin viemisessä.

Ole yhteydessä työikäisten sosiaalityöhön, jos:

  • tarvitset tukea arkielämän hallintaan ja suunnitteluun,
  • tarvitset sosiaaliturvaan ja -palveluihin tai talouden hallintaan liittyvää ohjausta ja neuvonta,
  • sinulla on päihde- tai mielenterveysongelmaan tai asumiseen liittyvää tuen tarvetta,
  • sinulla on lähisuhde- tai perheväkivallasta aiheutuvaa tuen tarvetta,
  • olet työtön ja tarvitset ohjausta työhön kuntoutumiseen tai työllisyyspalveluihin liittyvissä asioissa,
  • sinulla on terveydellisiä ongelmia ja tarvitset tukea työ- ja toimintakykysi selvittelyyn.

Báikegotti válljen

Vállje báikegotti ja oainnát oktavuohtadieđuid, rávdnjebálvalusaid ja eará dieđuid mat gusket bálvalusa.

Vállje báikegotti:

Yhteydenotto sosiaalihuollon tuen tarpeen arvioimiseksi (Rovaniemi)

Ota asiakkaan suostumuksella tai yhdessä asiakkaan kanssa yhteyttä sosiaalihuollosta vastaavaan viranomaiseen.

Aikuissosiaalityön ja toimeentulotuen neuvonta ja asiointi (Tornio, Tervola, Ylitornio)

Aikuissosiaalityön ja toimeentulotuen neuvonta on henkilökohtaista ohjausta esimerkiksi arkielämän hallintaan, talouteen, asumiseen, päihteettömyyteen ja kuntoutukseen liittyen.

Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi. Palvelun kautta voi lähettää viestejä ja kysymyksiä, myös liitteiden lähettäminen on turvallista. Lähetetyt viestit sekä niihin saapuneet vastaukset tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.

Käytön tuki

Aikuissosiaalityön ja toimeentulotuen neuvonta ja asiointi (Kemi)

Aikuissosiaalityön ja toimeentulotuen neuvonta on henkilökohtaista ohjausta esimerkiksi arkielämän hallintaan, talouteen, asumiseen, päihteettömyyteen ja kuntoutukseen liittyen.

Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi. Palvelun kautta voi lähettää viestejä ja kysymyksiä, myös liitteiden lähettäminen on turvallista. Lähetetyt viestit sekä niihin saapuneet vastaukset tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.

Käytön tuki

Aikuissosiaalityön ja toimeentulotuen neuvonta ja asiointi

Aikuissosiaalityön ja toimeentulotuen neuvonta on henkilökohtaista ohjausta esimerkiksi arkielämän hallintaan, talouteen, asumiseen, päihteettömyyteen ja kuntoutukseen liittyen.

Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi. Palvelun kautta voi lähettää viestejä ja kysymyksiä, myös liitteiden lähettäminen on turvallista. Lähetetyt viestit sekä niihin saapuneet vastaukset tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.

Palvelu on käytössä Enontekiön, Inarin, Kittilän, Kolarin, Pellon, Muonion ja Utsjoen alueella.

Käytön tuki

Aikuissosiaalityön ja toimeentulotuen neuvonta ja asiointi (Itäinen palvelualue)

Aikuissosiaalityön ja toimeentulotuen neuvonta on henkilökohtaista ohjausta esimerkiksi arkielämän hallintaan, talouteen, asumiseen, päihteettömyyteen ja kuntoutukseen liittyen.

Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi. Palvelun kautta voi lähettää viestejä ja kysymyksiä, myös liitteiden lähettäminen on turvallista. Lähetetyt viestit sekä niihin saapuneet vastaukset tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.

Käytön tuki

Aikuissosiaalityön neuvonta ja asiointi (Rovaniemi)

Aikuissosiaalityön neuvonta on henkilökohtaista ohjausta esimerkiksi arkielämän hallintaan, talouteen, asumiseen, päihteettömyyteen ja kuntoutukseen liittyen.

Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi. Palvelun kautta voi lähettää viestejä ja kysymyksiä, myös liitteiden lähettäminen on turvallista. Lähetetyt viestit sekä niihin saapuneet vastaukset tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.

Käytön tuki

Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta (Kemi, Keminmaa, Simo)

Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.

Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta (Pohjoinen)

Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.

Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta (Pelkosenniemi)

Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.

Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta (Rovaniemi)

Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.

Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta (Ranua)

Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.

Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta (Savukoski)

Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.

Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta (Tervola)

Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.

Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta (Salla)

Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.

Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta (Sodankylä)

Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.

Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta (Ylitornio, Tornio)

Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.

Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Pyydä apua! - yhteydenotto perheiden palveluihin

Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat Lapin hyvinvointialueen, kuntien, järjestöjen ja seurakuntien työntekijät.

Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Pyydä apua! - yhteydenotto perheiden palveluihin (Kemijärvi)

Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat Lapin hyvinvointialueen, kuntien, järjestöjen ja seurakuntien työntekijät.

Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana.  Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Pyydä apua! - yhteydenotto perheiden palveluihin (Kemi, Keminmaa, Simo)

Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat Lapin hyvinvointialueen, kuntien, järjestöjen ja seurakuntien työntekijät.

Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä . Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Pyydä apua! - yhteydenotto perheiden palveluihin (Pelkosenniemi)

Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat Lapin hyvinvointialueen, kuntien, järjestöjen ja seurakuntien työntekijät.

Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Pyydä apua! - yhteydenotto perheiden palveluihin (Posio)

Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat Lapin hyvinvointialueen, kuntien, järjestöjen ja seurakuntien työntekijät.

Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Pyydä apua! - yhteydenotto perheiden palveluihin (Ranua)

Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat Lapin hyvinvointialueen, kuntien, järjestöjen ja seurakuntien työntekijät.

Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Pyydä apua! - yhteydenotto perheiden palveluihin (Salla)

Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat Lapin hyvinvointialueen, kuntien, järjestöjen ja seurakuntien työntekijät.

Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Pyydä apua! - yhteydenotto perheiden palveluihin (Savukoski)

Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat Lapin hyvinvointialueen, kuntien, järjestöjen ja seurakuntien työntekijät.

Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Pyydä apua! - yhteydenotto perheiden palveluihin (Sodankylä)

Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat Lapin hyvinvointialueen, kuntien, järjestöjen ja seurakuntien työntekijät.

Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Pyydä apua! - yhteydenotto perheiden palveluihin (Tervola)

Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat Lapin hyvinvointialueen, kuntien, järjestöjen ja seurakuntien työntekijät.

Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Pyydä apua! - yhteydenotto perheiden palveluihin (Tornio, Ylitornio)

Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat Lapin hyvinvointialueen, kuntien, järjestöjen ja seurakuntien työntekijät.

Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Pyydä apua! - yhteydenotto perheiden palveluihin (Rovaniemi)

Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat Lapin hyvinvointialueen, kuntien, järjestöjen ja seurakuntien työntekijät.

Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Työikäisten sosiaalipalvelujen neuvonta ja asiointi (Kemi, Keminmaa, Simo)

Työikäisten neuvonta on henkilökohtaista ohjausta, saat tietoa sosiaalipalveluista ja etuuksista sekä ohjausta sopiviin palveluihin.

Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi. Palvelun kautta voi lähettää viestejä ja kysymyksiä, myös liitteiden lähettäminen on turvallista. Lähetetyt viestit sekä niihin saapuneet vastaukset tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.

Käytön tuki

Työikäisten sosiaalipalvelujen neuvonta ja asiointi (Tornio, Tervola, Ylitornio)

Työikäisten neuvonta on henkilökohtaista ohjausta, saat tietoa sosiaalipalveluista ja etuuksista sekä ohjausta sopiviin palveluihin.

Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi. Palvelun kautta voi lähettää viestejä ja kysymyksiä, myös liitteiden lähettäminen on turvallista. Lähetetyt viestit sekä niihin saapuneet vastaukset tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.

Käytön tuki

Pelkosenniemen perheiden ja työikäisten sosiaalityöntekijä

Saat yhteyden perheiden ja työikäisten palvelujen sosiaalityöntekijään puhelimitse arkipäivisin.

Kemijärven työikäisten sosiaalityö

Saat yhteyden työikäisten sosiaalipalveluiden sosiaalityöntekijään puhelimitse arkipäivisin.

  • Monday - Thursday 09:00 - 10:00

Kemijärven työikäisten sosiaaliohjaus

Saat yhteyden työikäisten sosiaalipalveluiden sosiaaliohjaajiin puhelimitse arkipäivisin.

Sallan työikäisten sosiaaliohjaaja

Työikäisten sosiaaliohjaajan tavoitat puhelimitse arkipäivisin. Voit myös varata ajan tapaamiseen.

Työikäisten sosiaaliohjaajalta saat neuvontaa aikuisten sosiaalipalveluista, kuten kuntouttavasta työtoiminnasta sekä ennaltaehkäisevästä ja täydentävästä toimeentulotuesta.

Keminmaan sosiaalityöntekijät

Sosiaalityöntekijöihin saat yhteyden puhelimitse arkipäivisin.

Pellon työikäisten palvelujen sosiaaliohjaaja

Saat yhteyden työikäisten palvelujen sosiaaliohjaajaan puhelimitse arkipäivisin.

Pelkosenniemen perheiden ja työikäisten sosiaalipalvelut

Saat yhteyden perheiden ja työikäisten sosiaalipalvelujen työntekijöihin puhelimitse arkipäivisin. Voit tarvittaessa varata ajan henkilökohtaiseen tapaamiseen.

Posion sosiaalityöntekijät

Saat yhteyden sosiaalityöntekijöihin puhelimitse arkipäivisin.

Tervolan sosiaalityöntekijät

Saat yhteyden sosiaalityöntekijöihin puhelimitse arkipäivisin.

  • Monday - Friday 08:00 - 16:00

Tornion sosiaaliohjaus ja neuvonta

Saat ohjausta ja neuvontaa sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa. Neuvonta on avoinna arkipäivisin.

  • Monday 08:00 - 11:30
  • Tuesday 08:00 - 09:30
  • Wednesday - Friday 08:00 - 11:30

Muonion sosiaalityöntekijä

Sosiaalityöntekijältä saat apua ja neuvontaa sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa puhelimitse arkipäivisin.

Ranuan sosiaalitoimisto

Saat yhteyden sosiaalitoimiston työntekijöihin puhelimitse arkipäivisin.

Sosiaaliohjaajan puhelinaika
  • Monday - Thursday 09:00 - 11:00
Sosiaalityöntekijöiden puhelinaika
  • Monday - Thursday 10:00 - 11:00

Rovaniemen aikuissosiaalityö

Voit kysyä lisätietoa puhelimitse aikuissosiaalityön palveluista.

Puhelinaika
  • Monday - Friday 09:00 - 10:00

Savukosken sosiaalityöntekijä

Saat yhteyden sosiaalityöntekijään puhelimitse arkipäivisin.

Ajanvaraukset toimistosihteeriltä. Päivystys keskiviikkoisin klo 9-11 sosiaalitoimistossa.
  • Wednesday 09:00 - 11:00

Savukosken sosiaaliohjaaja

Saat yhteyden sosiaaliohjaajaan puhelimitse arkipäivisin. Sosiaaliohjaaja toimii sosiaalisen tuen, neuvonnan ja ohjauksen tehtävissä.

Soittoajat
  • Monday - Tuesday 10:00 - 14:00
  • Friday 09:30 - 11:00

Sodankylän aikuissosiaalityö ja sosiaaliohjaus

Saat yhteyden puhelimitse aikuissosiaalityön sosiaaliohjaajaan ja sosiaalityöntekijään.

Sosiaalityössä ja -ohjauksessa kartoitamme tuen tarpeesi ja rakennamme yhdessä tarpeitasi vastaavan sosiaalipalveluiden kokonaisuuden.

Sodankylän perhekeskuksen neuvonta ja palveluohjaus

Perhekeskuksen neuvonta ja palveluohjaus auttavat löytämään tarvitsemasi palvelun. Saat meiltä apua, kun tarvitset neuvoa ja tukea arjen pulmatilanteissa. Neuvonnassa teemme alustavan arvioinnin. Samalla katsomme, onko tarvetta asiakkuuteen. Yhteistyöllä etsimme ja räätälöimme sopivat ja oikea-aikaiset palvelut.

  • Tuesday 09:00 - 11:00
  • Thursday 09:00 - 11:00

Ylitornion sosiaalityö

Sosiaalityöntekijöiltä saat puhelimitse ohjausta ja neuvontaa sosiaalipalveluihin sekä sosiaalisiin ongelmiin liittyvissä asioissa.

Sosiaalityöntekijöiden puhelinaika
  • Monday - Friday 09:30 - 10:30

Ylitornion sosiaaliohjaaja

Saat yhteyden sosiaaliohjaajaan puhelimitse arkipäivisin. Sosiaaliohjaaja neuvoo lapsiperheiden ja aikuisten palveluihin sekä toimeentulotukeen liittyvissä asioissa.

  • Monday - Friday 09:30 - 10:30

Kemin ja Simon sosiaalipalveluiden neuvonta ja palveluohjaus

Voit ottaa yhteyttä palveluohjaukseen esimerkiksi sosiaaliturvaan ja sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa. Jos sinulla ei ole tiedossa asiaa hoitavaa työntekijää, ota ensimmäisenä yhteyttä palveluohjaukseen.

  • Monday 09:00 - 11:00, 12:00 - 13:30
  • Tuesday 09:00 - 11:00, 12:00 - 15:00
  • Wednesday 09:00 - 11:00, 12:00 - 15:00
  • Thursday 09:00 - 11:00, 12:00 - 15:00
  • Friday 09:00 - 11:00, 12:00 - 15:00

Kemin aikuissosiaalityö

Aikuissosiaalityön työntekijöihin saat yhteyden puhelimitse arkipäivisin.

Sallan sosiaalityöntekijä

Sosiaalityöntekijältä saat apua aikuissosiaalityöhön, lastensuojeluun sekä lapsiperheiden palveluihin liittyen.

Sosiaalityöntekijän tavoitat puhelimitse. Tapaamiset ajanvarauksella.

Puhelinaika
  • Tuesday 10:00 - 11:00

Kittilän työikäisten palvelujen sosiaaliohjaaja

Saat yhteyden työikäisten palvelujen sosiaaliohjaajaan puhelimitse arkipäivisin.

Inarin työikäisten palvelujen sosiaaliohjaaja

Saat yhteyden työikäisten palvelujen sosiaaliohjaajaan puhelimitse arkipäivisin.

Utsjoen työikäisten palvelujen sosiaaliohjaaja

Saat yhteyden työikäisten palvelujen sosiaaliohjaajaan puhelimitse arkipäivisin.

  • Monday - Friday 09:00 - 15:00

Pohjoisen Lapin työikäisten palvelujen johtava sosiaalityöntekijä

Saat yhteyden johtavaan sosiaalityöntekijään puhelimitse arkipäivisin.

Pohjoisen Lapin johtava sosiaalityöntekijä palvelee työikäisten palveluihin liittyvissä asioissa Enontekiön, Inarin, Kittilän, Kolarin, Muonion, Pellon ja Utsjoen asukkaita.

Kolarin työikäisten palvelujen sosiaaliohjaaja

Saat yhteyden työikäisten palvelujen sosiaaliohjaajaan puhelimitse arkipäivisin.

Soittoajat
  • Monday - Friday 09:00 - 11:00

Enontekiön perheiden ja työikäisten palvelujen sosiaaliohjaaja

Saat yhteyden perheiden ja työikäisten palvelujen sosiaaliohjaajaan puhelimitse arkipäivisin.

Sallan sosiaali- ja terveyskeskus

Sallan sosiaali- ja terveyskeskuksesta saat perusterveydenhuollon palvelut.

Čujuhus

Jungintie 3, 98900 SALLA

Kolarin sosiaalitoimisto

Kolarin sosiaalitoimisto palvelee terveyskeskuksen yhteydessä. Varaa aika etukäteen puhelimitse tai verkkoasioinnin kautta.

Čujuhus

Sairaalantie 4 B, 95900 KOLARI

ptv.reservation

Ylitornion sosiaalitoimisto

Ylitornion sosiaalitoimisto sijaitsee kunnanviraston tiloissa.

Čujuhus

Alkkulanraitti 5, 95600 YLITORNIO

  • Monday - Friday 09:00 - 15:00

Enontekiön sosiaalitoimisto

Enontekiön sosiaalipalvelujen toimisto sijaitsee kunnanviraston tiloissa Hetassa. Voit sopia tapaamisen etukäteen soittamalla sosiaalityöntekijöille.

Čujuhus

Kunnanvirasto, 1. kerros

Ounastie 165, 99400 ENONTEKIÖ

  • Monday - Friday 08:00 - 15:00

Kemin sosiaalitoimisto

Kemin sosiaalitoimisto sijaitsee kaupungin keskustassa lähellä kaupungintaloa.

Sosiaalitoimistosta saat seuraavat palvelut: aikuissosiaalityö, perhesosiaalityö, lastensuojelu, jälkihuolto, lastenvalvoja, talousneuvonta ja sosiaalinen luototus sekä pakolaistyö.

Čujuhus

Keskuspuistokatu 30, 94100 KEMI

  • Monday 09:00 - 11:00, 12:00 - 15:00
  • Tuesday 09:00 - 11:00, 12:00 - 15:00
  • Wednesday 09:00 - 11:00, 12:00 - 15:00
  • Thursday 09:00 - 11:00, 12:00 - 15:00
  • Friday 09:00 - 11:00, 12:00 - 15:00

Inarin sosiaalitoimisto

Sosiaalitoimisto sijaitsee Inarin kunnanviraston 1. kerroksessa.

Čujuhus

Piiskuntie 2, 99800 IVALO

  • Monday - Thursday 09:00 - 15:00
  • Friday 09:00 - 11:00

Keminmaan sosiaalitoimisto

Sosiaalitoimistosta saat neuvontaa erityisesti työllistymiseen, kouluttautumiseen, toimeentuloon, kuntoutumiseen ja arjen haastaviin tilanteisiin.

Čujuhus

Kunnantie 3, 94400 KEMINMAA

Pellon sosiaalitoimisto

Sosiaalitoimistosta saat sosiaalipalveluihin liittyvää ohjausta ja neuvontaa. Sosiaalityöntekijät tukevat sinua ja perhettäsi haastavissa elämäntilanteissa ja järjestävät tarvittavat tukitoimet.

Čujuhus

Opintie 7 B, 95700 PELLO

Aukioloajat
  • Monday - Friday 08:00 - 16:00

Pelkosenniemen sosiaalitoimisto

Pelkosenniemen sosiaalitoimistosta saat perheiden, työikäisten ja ikääntyneiden sosiaalipalvelut. Varaa aika henkilökohtaiseen tapaamiseen soittamalla sosiaalityöntekijöille etukäteen.

Vammaisten palveluihin liittyvissä asioissa ota yhteys Sodankylän hyvinvointikeskus Sopukkaan.

Čujuhus

Käynti sosiaalitoimistoon tapahtuu kirkonpuoleiselta sivulta.

Turjalantie 2, 98500 PELKOSENNIEMI

Sosiaalitoimiston aukioloajat
  • Monday - Friday 08:00 - 16:00

Eará oktavuohtadieđut

Telefovdna

Posion perusturvatoimisto

Posion perusturvatoimistosta saat sosiaalipalveluita. Perusturvan toimistossa työskentelevät palvelujohtaja, sosiaalityöntekijät, perusturvan toimistosihteerit sekä kuntouttavan työtoiminnan ohjaaja (paikalla perjantaisin).

Čujuhus

Sairaalantie 2 B, 97900 POSIO

  • Monday 09:00 - 11:00, 12:00 - 15:00
  • Tuesday 09:00 - 11:00, 12:00 - 15:00
  • Wednesday 09:00 - 11:00, 12:00 - 15:00
  • Thursday 09:00 - 11:00, 12:00 - 15:00
  • Friday 09:00 - 11:00, 12:00 - 15:00

Tervolan sosiaalitoimisto

Tervolan sosiaalitoimisto sijaitsee kunnanviraston yhteydessä.

Varaa aika asiointiin suoraan asiaasi hoitavalta henkilöltä.

Čujuhus

Keskustie 81, 95300 TERVOLA

  • Monday - Friday 08:30 - 15:00

Utsjoen sosiaalitoimisto

Sosiaalitoimisto sijaitsee Utsjoen terveyskeskuksen yhteydessä. Sosiaalitoimistosta saat ohjausta ja neuvontaa sosiaalityön palveluista.

Čujuhus

Seitatie 1, 99980 UTSJOKI

  • Monday - Friday 09:00 - 15:00

Eará oktavuohtadieđut

Telefovdna

Muonion hyvinvointipalveluiden toimisto

Muonion hyvinvointipalvelujen toimisto palvelee sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa.

Čujuhus

Pirkantie 11, 99300 MUONIO

Ranuan sosiaalitoimisto

Sosiaalitoimiston palvelupisteessä sinua palvelevat toimistosihteerit, sosiaaliohjaaja ja sosiaalityöntekijät. Saat ohjausta ja neuvontaa sosiaalipalveluista sosiaalitoimiston työntekijöiltä.

Čujuhus

Sairaalatie 4 B, 97700 RANUA

Sosiaalitoimiston aukioloajat
  • Monday - Friday 09:00 - 15:00
Toimistosihteerien palveluajat
  • Monday 09:00 - 11:00, 12:00 - 15:00
  • Tuesday 09:00 - 11:00, 12:00 - 15:00
  • Wednesday 09:00 - 11:00, 12:00 - 15:00
  • Thursday 09:00 - 11:00, 12:00 - 15:00
  • Friday 09:00 - 11:00, 12:00 - 15:00

Savukosken sosiaalitoimisto

Sosiaalipalvelujen toimipiste sijaitsee Savukosken kunnanvirastolla. Sosiaalipalvelujen työntekijät ovat tavoitettavissa puhelimitse ja ajanvarauksella myös paikan päällä.

Vammaisten palveluihin liittyvissä asioissa ota yhteys Sodankylän hyvinvointikeskus Sopukkaan: Karistamontie 4 Sodankylä, palveluohjaus p. 0400 694 024.

Čujuhus

Savukosken kunnanvirasto.

Kauppakuja 2 A 1, 98800 SAVUKOSKI

Päivystys keskiviikkoisin klo 9-11
  • Monday - Friday 09:00 - 15:00

Eará oktavuohtadieđut

Telefovdna

Simon perhe- ja sosiaalipalvelupiste

Perhe- ja sosiaalipalvelupisteestä saat seuraavat palvelut:

  • sosiaalityön palvelut
  • täydentävä ja ehkäisevä toimeentulotuki
  • työllistämistä tukevat palvelut
  • maahanmuuttajien palvelut
  • lastensuojelun palvelut
  • perheneuvolan palvelut
  • vammaisten palvelut

Čujuhus

Palvelupiste sijaitsee rakennuksen toisessa kerroksessa.

Jenssintie 2, 95200 SIMO

Palveluohjaus
  • Monday - Friday 09:00 - 15:00

Sodankylän hyvinvointikeskus Sopukka, Perhekeskus

Saat meiltä apua erilaisissa elämäntilanteissa – olet sitten perheellinen tai yksin asuva, lapsi, nuori, työikäinen tai ikäihminen.

Perhekeskuksen sosiaali- ja terveydenhuollon työntekijöinä toimimme tiiviissä yhteistyössä kanssasi ja keskenämme. Tavoitteenamme on, että saat apua ja tukea nopeasti ja joustavasti. Teemme yhteistyötä järjestöjen ja seurakuntien, kunnan hyvinvointia ja terveyttä edistävän työn, kunnan eri toimialojen ja erikoissairaanhoidon kanssa.

Čujuhus

Hyvinvointikeskus Sopukka, 2. kerros

Karistamontie 4, 99600 SODANKYLÄ

Perhekeskuksen aukioloajat:
  • Monday - Friday 08:00 - 16:00
Palveluohjaus:
  • Monday - Friday 09:00 - 11:00

Eará oktavuohtadieđut

Telefovdna

Rovaniemen sosiaalipalvelukeskus

Sosiaalipalvelukeskus palvelee sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa. Sosiaalipalvelukeskus sijaitsee kaupungin keskustassa.

Čujuhus

Rovakatu 1, 96100 ROVANIEMI

  • Monday - Thursday 09:00 - 15:30
  • Friday 09:00 - 15:00

Eará oktavuohtadieđut

Telefovdna

Kemijärven perhe- ja sosiaalipalvelut

Perhe- ja sosiaalityön palvelujen yksikkö sijaitsee hyvinvointikeskus Lapponian 3. kerroksessa.

Perhe- ja sosiaalipalveluista saat seuraavat palvelut: työikäisten ja lapsiperheiden sosiaalityö, lastensuojelu, perheoikeudelliset palvelut, perheneuvola, päihde- ja mielenterveystyö sekä työllisyyden hoito.

Čujuhus

Hyvinvointikeskus Lapponia 3. kerros (käynti takapihalta)

Sairaalakatu 9, 98100 KEMIJÄRVI

Työikäisten palvelujen hakemus

Voit täyttää PDF-hakemuksen joko sähköisesti tai tulostamalla ja täyttämällä sen käsin.

Hakemus ja mahdolliset liitteet palautetaan postitse, postiosoitteet ovat lomakkeella.

Työikäisten palvelujen hakemus

Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta

Voit täyttää PDF-ilmoituksen joko sähköisesti tai tulostamalla ja täyttämällä sen käsin.

Hakemus ja mahdolliset liitteet palautetaan postitse, postiosoitteet ovat lomakkeella.

Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta

Yhteydenotto sosiaalihuollon tuen tarpeen arvioimiseksi

Voit täyttää PDF-ilmoituksen joko sähköisesti tai tulostamalla ja täyttämällä sen käsin.

Hakemus ja mahdolliset liitteet palautetaan postitse, postiosoitteet ovat lomakkeella.

Yhteydenotto sosiaalihuollon tuen tarpeen arvioimiseksi

Sosiaalipalvelujen neuvonta, sosiaalityö ja sosiaaliohjaus ovat maksuttomia palveluja.

Pelkosenniemen perheiden ja työikäisten sosiaalityöntekijä

Saat yhteyden perheiden ja työikäisten palvelujen sosiaalityöntekijään puhelimitse arkipäivisin.

Kemijärven työikäisten sosiaalityö

Saat yhteyden työikäisten sosiaalipalveluiden sosiaalityöntekijään puhelimitse arkipäivisin.

  • Monday - Thursday 09:00 - 10:00

Kemijärven työikäisten sosiaaliohjaus

Saat yhteyden työikäisten sosiaalipalveluiden sosiaaliohjaajiin puhelimitse arkipäivisin.

Sallan työikäisten sosiaaliohjaaja

Työikäisten sosiaaliohjaajan tavoitat puhelimitse arkipäivisin. Voit myös varata ajan tapaamiseen.

Työikäisten sosiaaliohjaajalta saat neuvontaa aikuisten sosiaalipalveluista, kuten kuntouttavasta työtoiminnasta sekä ennaltaehkäisevästä ja täydentävästä toimeentulotuesta.

Keminmaan sosiaalityöntekijät

Sosiaalityöntekijöihin saat yhteyden puhelimitse arkipäivisin.

Pellon työikäisten palvelujen sosiaaliohjaaja

Saat yhteyden työikäisten palvelujen sosiaaliohjaajaan puhelimitse arkipäivisin.

Pelkosenniemen perheiden ja työikäisten sosiaalipalvelut

Saat yhteyden perheiden ja työikäisten sosiaalipalvelujen työntekijöihin puhelimitse arkipäivisin. Voit tarvittaessa varata ajan henkilökohtaiseen tapaamiseen.

Posion sosiaalityöntekijät

Saat yhteyden sosiaalityöntekijöihin puhelimitse arkipäivisin.

Tervolan sosiaalityöntekijät

Saat yhteyden sosiaalityöntekijöihin puhelimitse arkipäivisin.

  • Monday - Friday 08:00 - 16:00

Tornion sosiaaliohjaus ja neuvonta

Saat ohjausta ja neuvontaa sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa. Neuvonta on avoinna arkipäivisin.

  • Monday 08:00 - 11:30
  • Tuesday 08:00 - 09:30
  • Wednesday - Friday 08:00 - 11:30

Muonion sosiaalityöntekijä

Sosiaalityöntekijältä saat apua ja neuvontaa sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa puhelimitse arkipäivisin.

Ranuan sosiaalitoimisto

Saat yhteyden sosiaalitoimiston työntekijöihin puhelimitse arkipäivisin.

Sosiaaliohjaajan puhelinaika
  • Monday - Thursday 09:00 - 11:00
Sosiaalityöntekijöiden puhelinaika
  • Monday - Thursday 10:00 - 11:00

Rovaniemen aikuissosiaalityö

Voit kysyä lisätietoa puhelimitse aikuissosiaalityön palveluista.

Puhelinaika
  • Monday - Friday 09:00 - 10:00

Savukosken sosiaalityöntekijä

Saat yhteyden sosiaalityöntekijään puhelimitse arkipäivisin.

Ajanvaraukset toimistosihteeriltä. Päivystys keskiviikkoisin klo 9-11 sosiaalitoimistossa.
  • Wednesday 09:00 - 11:00

Savukosken sosiaaliohjaaja

Saat yhteyden sosiaaliohjaajaan puhelimitse arkipäivisin. Sosiaaliohjaaja toimii sosiaalisen tuen, neuvonnan ja ohjauksen tehtävissä.

Soittoajat
  • Monday - Tuesday 10:00 - 14:00
  • Friday 09:30 - 11:00

Sodankylän aikuissosiaalityö ja sosiaaliohjaus

Saat yhteyden puhelimitse aikuissosiaalityön sosiaaliohjaajaan ja sosiaalityöntekijään.

Sosiaalityössä ja -ohjauksessa kartoitamme tuen tarpeesi ja rakennamme yhdessä tarpeitasi vastaavan sosiaalipalveluiden kokonaisuuden.

Sodankylän perhekeskuksen neuvonta ja palveluohjaus

Perhekeskuksen neuvonta ja palveluohjaus auttavat löytämään tarvitsemasi palvelun. Saat meiltä apua, kun tarvitset neuvoa ja tukea arjen pulmatilanteissa. Neuvonnassa teemme alustavan arvioinnin. Samalla katsomme, onko tarvetta asiakkuuteen. Yhteistyöllä etsimme ja räätälöimme sopivat ja oikea-aikaiset palvelut.

  • Tuesday 09:00 - 11:00
  • Thursday 09:00 - 11:00

Ylitornion sosiaalityö

Sosiaalityöntekijöiltä saat puhelimitse ohjausta ja neuvontaa sosiaalipalveluihin sekä sosiaalisiin ongelmiin liittyvissä asioissa.

Sosiaalityöntekijöiden puhelinaika
  • Monday - Friday 09:30 - 10:30

Ylitornion sosiaaliohjaaja

Saat yhteyden sosiaaliohjaajaan puhelimitse arkipäivisin. Sosiaaliohjaaja neuvoo lapsiperheiden ja aikuisten palveluihin sekä toimeentulotukeen liittyvissä asioissa.

  • Monday - Friday 09:30 - 10:30

Kemin ja Simon sosiaalipalveluiden neuvonta ja palveluohjaus

Voit ottaa yhteyttä palveluohjaukseen esimerkiksi sosiaaliturvaan ja sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa. Jos sinulla ei ole tiedossa asiaa hoitavaa työntekijää, ota ensimmäisenä yhteyttä palveluohjaukseen.

  • Monday 09:00 - 11:00, 12:00 - 13:30
  • Tuesday 09:00 - 11:00, 12:00 - 15:00
  • Wednesday 09:00 - 11:00, 12:00 - 15:00
  • Thursday 09:00 - 11:00, 12:00 - 15:00
  • Friday 09:00 - 11:00, 12:00 - 15:00

Kemin aikuissosiaalityö

Aikuissosiaalityön työntekijöihin saat yhteyden puhelimitse arkipäivisin.

Sallan sosiaalityöntekijä

Sosiaalityöntekijältä saat apua aikuissosiaalityöhön, lastensuojeluun sekä lapsiperheiden palveluihin liittyen.

Sosiaalityöntekijän tavoitat puhelimitse. Tapaamiset ajanvarauksella.

Puhelinaika
  • Tuesday 10:00 - 11:00

Kittilän työikäisten palvelujen sosiaaliohjaaja

Saat yhteyden työikäisten palvelujen sosiaaliohjaajaan puhelimitse arkipäivisin.

Inarin työikäisten palvelujen sosiaaliohjaaja

Saat yhteyden työikäisten palvelujen sosiaaliohjaajaan puhelimitse arkipäivisin.

Utsjoen työikäisten palvelujen sosiaaliohjaaja

Saat yhteyden työikäisten palvelujen sosiaaliohjaajaan puhelimitse arkipäivisin.

  • Monday - Friday 09:00 - 15:00

Pohjoisen Lapin työikäisten palvelujen johtava sosiaalityöntekijä

Saat yhteyden johtavaan sosiaalityöntekijään puhelimitse arkipäivisin.

Pohjoisen Lapin johtava sosiaalityöntekijä palvelee työikäisten palveluihin liittyvissä asioissa Enontekiön, Inarin, Kittilän, Kolarin, Muonion, Pellon ja Utsjoen asukkaita.

Kolarin työikäisten palvelujen sosiaaliohjaaja

Saat yhteyden työikäisten palvelujen sosiaaliohjaajaan puhelimitse arkipäivisin.

Soittoajat
  • Monday - Friday 09:00 - 11:00

Enontekiön perheiden ja työikäisten palvelujen sosiaaliohjaaja

Saat yhteyden perheiden ja työikäisten palvelujen sosiaaliohjaajaan puhelimitse arkipäivisin.

Työikäisten sosiaalityö ja -ohjaus

H4 lisätietoa

h4-ajankohtaista-palvelussa

Ajankohtaista palveluissa

Asset Publisher

  1. Moni perhe kantaa huolta taloudesta
    Nykyinen taloustilanne on aiheuttanut monille perheille merkittäviä huolia. Elinkustannusten nousu - ruoan,...

    Moni perhe kantaa huolta taloudesta

    20.6.2024

    Loga eambbo

    Takaisin edelliselle sivulle

    Moni perhe kantaa huolta taloudesta

    20.6.2024

    Nykyinen taloustilanne on aiheuttanut monille perheille merkittäviä huolia. Elinkustannusten nousu - ruoan, energian ja asumisen hintojen nousu - on vaikuttanut perheiden taloudelliseen hyvinvointiin. Monet perheet kokevat taloudellista epävarmuutta ja joutuvat kamppailemaan päivittäisten kulujen kattamiseksi.

    Taloushuolten yleisyys ja vaikutukset

    Taloushuolet vaikuttavat perheiden hyvinvointiin monin tavoin. Ne aiheuttavat stressiä, unettomuutta ja ahdistusta, mikä puolestaan voi heijastua perheenjäsenten välisiin suhteisiin ja yleiseen elämänlaatuun. Taloudellinen epävarmuus rajoittaa perheiden mahdollisuuksia osallistua harrastuksiin, matkustaa tai suunnitella tulevaisuutta. 

    Lapin hyvinvointialue on tarttunut tähän ongelmaan tarjoamalla talousneuvolapalveluita, jotka ovat saatavilla kaikille perheille. Talousneuvola sijaitsee Rovaniemellä.

    Rovaniemen talousneuvola

    Rovaniemen talousneuvola tarjoaa maksutonta ja luottamuksellista neuvontaa ja tukea taloudellisten ongelmien kanssa kamppaileville perheille. Talousneuvola auttaa erilaisissa talouskysymyksissä, kuten budjetoinnissa, velkojen hallinnassa ja talouden suunnittelussa. Neuvontapalvelut ovat saatavilla ilman ajanvarausta, mikä tekee avun hakemisesta helppoa ja vaivatonta. 

    Palvelua tarjotaan sekä henkilökohtaisesti että etäyhteyksien kautta, mikä mahdollistaa laajan saavutettavuuden. Rovaniemen talousneuvolassa työskentelee talous- ja velkaneuvojia, jotka ovat erikoistuneet auttamaan perheitä löytämään ratkaisuja taloudellisiin ongelmiin. Lisäksi he voivat ohjata perheitä tarvittaessa muihin palveluihin, kuten sosiaalitoimeen tai velkajärjestelyihin. 

    Talousneuvola toimii Rovaniemellä Kauppakeskus Rinteenkulmassa Ohjaamon tiloissa, osoitteessa Koskikatu 25, 2. kerros.  

    Talousneuvola on avoinna joka kuukauden kolmas keskiviikko klo 14–16. 

    Miten voit asioida Talousneuvolassa: 

    •    Tule käymään Ohjaamon tiloissa Rinteenkulmassa 
    •    Soita 040 684 9992 
    •    Lähetä yhteydenottopyyntö sähköpostilla talousneuvola@lapha.fi. 

    Vinkkejä talouden omahoitoon

    Budjetointi: Laadi perheellesi kuukausibudjetti, jossa kirjaat ylös kaikki tulot ja menot. Tämä auttaa sinua hahmottamaan, mihin rahasi menevät ja missä voit mahdollisesti säästää. 

    Priorisointi: Priorisoi menot. Varmista, että välttämättömät kulut, kuten asuminen, ruoka ja terveydenhuolto, tulevat ensin. Vähennä ylimääräisiä ja ei-välttämättömiä kuluja. 

    Velkojen hallinta: Jos sinulla on velkoja, ota yhteyttä velkojiisi ja neuvottele maksusuunnitelmista. Voit myös hakea apua talousneuvolasta tai velkaneuvojilta. 

    Säästäminen: Pyri säästämään pieni summa joka kuukausi pahan päivän varalle. Vaikka summa olisi pieni, se voi ajan myötä kasvaa merkittäväksi. 

    Avoimuus: Puhu perheenjäsentesi kanssa taloudellisesta tilanteestanne. Avoin keskustelu auttaa kaikkia ymmärtämään tilanteen ja sitoutumaan yhdessä sovittuihin säästötoimenpiteisiin. 

    Moni perhe kantaa huolta taloudesta
    20.6.2024
    Nykyinen taloustilanne on aiheuttanut monille perheille merkittäviä huolia. Elinkustannusten nousu - ruoan,...

    Moni perhe kantaa huolta taloudesta


    Nykyinen taloustilanne on aiheuttanut monille perheille merkittäviä huolia. Elinkustannusten nousu - ruoan, energian ja asumisen hintojen nousu - on vaikuttanut perheiden taloudelliseen hyvinvointiin. Monet perheet kokevat taloudellista epävarmuutta ja joutuvat kamppailemaan päivittäisten kulujen kattamiseksi. Taloushuolten yleisyys ja vaikutukset Taloushuolet vaikuttavat perheiden hyvinvointiin monin tavoin. Ne aiheuttavat stressiä, unettomuutta ja ahdistusta, mikä puolestaan voi heijastua...

  2. Vastaa ja vaikuta kuntouttavan työtoiminnan, vammaisten henkilöiden työtoiminnan ja sosiaalisen kuntoutuksen hankinnan palvelukuvauksen sisältöön

    19.6.2024

    Loga eambbo

    Takaisin edelliselle sivulle

    Vastaa ja vaikuta kuntouttavan työtoiminnan, vammaisten henkilöiden työtoiminnan ja sosiaalisen kuntoutuksen hankinnan palvelukuvauksen sisältöön

    19.6.2024

    Vastausaikaa otakantaa.fi-palvelussa on 22.7.2024 klo 16 saakka.

    Nyt voit vastata ja vaikuttaa kuntouttavan työtoiminnan, vammaisten henkilöiden työtoiminnan ja sosiaalisen kuntoutuksen hankinnan palvelukuvauksen sisältöön.

    Otakantaa.fi-palvelussa pääset ottamaan kantaa siihen, millaisia palveluja hankimme Lapin hyvinvointialueella. Järjestämme palveluja ostopalvelun lisäksi omana tuotantona sekä yhteistyösopimuksina esimerkiksi alueen kuntien kanssa.

    Valmistelemme tällä hetkellä hankinta-asiakirjoja kilpailuttamista varten. Otakantaa.fi-palvelussa pääset kommentoimaan palvelukuvauksen luonnosta. Kommentoimalla voit vaikuttaa lopullisen palvelukuvauksen sisältöön. 

    Teemme kilpailutukseen perustuvan hankintapäätöksen loppuvuoden 2024 aikana ja otamme kilpailutetut palvelut käyttöön 1.1.2025 alkaen. 

    Vastausaikaa on maanantaihin 22.7.2024 klo 16 saakka.

    Kommentoi luonnosta otakantaa.fi-palvelussa

    Vastaa ja vaikuta kuntouttavan työtoiminnan, vammaisten henkilöiden työtoiminnan ja sosiaalisen kuntoutuksen hankinnan palvelukuvauksen sisältöön


    Vastausaikaa otakantaa.fi-palvelussa on 22.7.2024 klo 16 saakka.

  3. Lapin hyvinvointialueen matkapalvelukeskuksen kautta tilattavat kuljetuspalvelut muuttuvat huhtikuussa Kemijärvellä, Pelkosenniemellä ja Savukoskella
    Muutokset koskevat vammaispalvelu-, sosiaalihuolto- ja kehitysvammalain mukaisia kuljetuksia Kemijärvellä,...

    Lapin hyvinvointialueen matkapalvelukeskuksen kautta tilattavat kuljetuspalvelut muuttuvat huhtikuussa Kemijärvellä, Pelkosenniemellä ja Savukoskella

    8.4.2024

    Loga eambbo

    Takaisin edelliselle sivulle

    Lapin hyvinvointialueen matkapalvelukeskuksen kautta tilattavat kuljetuspalvelut muuttuvat huhtikuussa Kemijärvellä, Pelkosenniemellä ja Savukoskella

    8.4.2024

    Muutokset koskevat vammaispalvelu-, sosiaalihuolto- ja kehitysvammalain mukaisia kuljetuksia Kemijärvellä, Pelkosenniemellä ja Savukoskella 10.4.2024 alkaen.

    Lapin hyvinvointialueen matkapalvelukeskuksen kautta tilattavat vammaispalvelu-, sosiaalihuolto- ja kehitysvammalain mukaiset kuljetuspalvelut muuttuvat 10.4.2024 alkaen Kemijärvellä, Pelkosenniemellä ja Savukoskella. 

    Jokaiselle kuljetuspalveluja käyttävälle asiakkaalle on toimitettu kuljetuspalvelukortin mukana henkilökohtainen tiedote.  

    Matkan tilaaminen matkapalvelukeskuksesta 

    • Puhelimitse (016) 860 2060. Numeroon voi jättää myös soittopyynnön.  Avoinna 24/7.  
    • Sähköpostitse matkapalvelukeskus.rovaniemi@lapha.fi. Sähköpostia ei lueta virka-ajan ulkopuolella. 

    Tilausaika   

    • Vähintään 1,5 tuntia ennen lähtöaikaa.   
    • Pikatilausta voi käyttää asioilta lähtiessä (lähtöosoite muu kuin kotiosoite). Tällöin auto tulee viimeistään 30 minuutin kuluttua tilauksesta, riippuen nouto-osoitteen sijainnista. 

    Kun tilaat matkaa, ilmoita matkapalvelukeskukseen   

    • nouto-osoite, määränpää ja kellonaika   
    • henkilömäärä sekä kuljetukseen tulevat apuvälineet ja muut tilaa vievät tavarat   
    • kuljetukseen liittyvät erityistarpeet   
    • onko varattuna tietty aika asioinnille (esim. kampaaja, junalle meno jne.)  
    • jos matkan aikana tulee pysähdyksiä (10 min. tai yli 10 min.)   
    • jos mukana on vammaispalvelulain perusteella teille myönnetty henkilökohtainen avustaja   
    • jos tilaat useamman matkan samalla kertaa. Paluumatkan voi tilata yhdessä menomatkan kanssa.  

    Matkojen yhdistäminen  

    Matkoja järjestetään yhdistelemällä samaan suuntaan ja aikaan matkustavia asiakkaita ns. kimppakyyteihin. Asiakkaiden ehdottamista matkojen yhdistelyistä asiakkailta ei peritä matkan omavastuuta.   

    Pysähdys matkan aikana 

    Asiakkalla on yhdensuuntaisen matkan aikana oikeus yhteen (1) matkan varrella olevaan korkeintaan kymmenen minuutin (10 min.) maksuttomaan pysähdykseen. Pysähtyminen pidempiaikaista asiointia (yli 10 min.) varten keskeyttää yhdensuuntaisen matkan ja tämän jälkeen alkaa uusi matka. Pysähdyksestä on ilmoitettava matkapalvelukeskukseen matkaa tilattaessa.    

    Saattaja matkassa   

    Jos asiakkaalla on oikeus saattajaan, saattaja voi matkustaa mukana ilman maksua. Mukana voi olla vain yksi saattaja. Muut kanssanne matkustavat maksavat oman osuuden koko taksimatkan hinnasta. Saattaja tulee kyytiin nouto-osoitteestanne tai ajettavan reitin varrelta. Saattaja voidaan kuitenkin ottaa kyytiin ja jättää kyydistä matkareitin varrella, mikäli tämä on mahdollista tehdä 10 minuutin pysähdyksen sallimissa puitteissa. 

    Mikäli saattajan käyttöön oikeutetulla asiakkaalla ei ole käytettävissä saattajaa, asiakas voi saada kuljettajalta tarvitsemansa saattoavun. Saattoavulla tarkoitetaan asiakkaan turvallista saattamista lähtöpaikasta (esim. kotiovelta autoon ja autosta määränpäähän (esim. kotiovelle).  

    Saattajana voi toimia henkilö, joka ei ole itse kuljetuspalvelun saaja ja on kykenevä toimimaan saattajana. Saattajan iän ja toimintakyvyn on oltava sellainen, että hän suoriutuu saattamisesta oman ja saatettavan turvallisuuden vaarantumatta. Mikäli teillä on oikeus käyttää kuljettajaa saattajana, ei mukana voi olla muuta saattajaa.   

    Kuljetuspalvelukortti   

    Kuljetuspalvelukortin tulee olla mukana aina, kun käytätte kuljetuspalvelua. Kuljettaja kuittaa matkan kortilta matkan jälkeen. Kuljetuksia saa käyttää vain kortinomistaja. Kortti on henkilökohtainen eikä sitä saa antaa muiden käyttöön. Kortinomistajan tulee olla aina mukana kuljetuksessa. 

    Olosuhteiden muutos   

    Kuljetuspalveluja saavan tai hänen asioitaan hoitavan henkilön on ilmoitettava välittömästi Lapin hyvinvointialueen vammaispalveluihin kaikista kuljetuspalveluun liittyvistä muutoksista (esim. osoitteen tai kotikunnan muuttumisesta, toimintakyvyn muutoksista, pitkäaikaishoitoon siirtymisestä tai kuljetuspalvelutarpeen lakkaamisesta). Tietojen perusteella Lapin hyvinvointialueen viranhaltija arvioi, edellyttääkö muutos kuljetuspalvelupäätöksen tarkistamista.   

    Omavastuu   

    Lapin hyvinvointialue perii kuljetuspalvelun omavastuuosuuden jälkikäteen siten, että Lapin hyvinvointialue lähettää niistä laskun asiakkaan kotiin kuukausittain tai viimeistään silloin, kun omavastuuosuuksien määrä on vähintään 5 euroa kuukaudessa.   

    Lisämaksut  

    Jos kuljetuspalvelumatkasta aiheutuu lisämaksuja, asiakas maksaa ne itse. Normaaleista liikkumiseen tarkoitetuista apuvälineistä ei peritä lisämaksua.  

    Invakuljetus   

    Kuljettaja noutaa asiakkaan turvallisesti noutokohteesta sijaitsevasta huoneistosta autoon ja autosta perille määränpääosoitteeseen perille. Kuljettaja huolehtii asianmukaisen kiinnitysjärjestelmän pyörätuolille ennen matkan alkamista.   

    Lapin hyvinvointialueen matkapalvelukeskuksen kautta tilattavat kuljetuspalvelut muuttuvat huhtikuussa Kemijärvellä, Pelkosenniemellä ja Savukoskella
    8.4.2024
    Muutokset koskevat vammaispalvelu-, sosiaalihuolto- ja kehitysvammalain mukaisia kuljetuksia Kemijärvellä,...

    Lapin hyvinvointialueen matkapalvelukeskuksen kautta tilattavat kuljetuspalvelut muuttuvat huhtikuussa Kemijärvellä, Pelkosenniemellä ja Savukoskella


    Muutokset koskevat vammaispalvelu-, sosiaalihuolto- ja kehitysvammalain mukaisia kuljetuksia Kemijärvellä, Pelkosenniemellä ja Savukoskella 10.4.2024 alkaen.