Navigation Menu

Mánáidsuodjalusa sosiálabargu ja -bagadeapmi

Breadcrumb

Navigation Menu

Ptv Service Display

Mánáidsuodjalusa sosiálabargu ja sosiálabagadallan

Mánáidsuodjalusa sosiálabargit veahkehit ja dorjot máná ja su bearraša, juos máná ruovttudilli ii leat doarvái dorvvolaš, vánhemat suostaba máná dikšuma dahje mánná iežas doaimmaiguin dorvvohuhttá iežas buresveadjima.

Gii beare, gii lea fuolas máná ja bearraša dilis, sáhttá váldit oktavuođa mánáidsuodjalusa sosiálabargiide. Maiddái máná vánhemat dahje mánná ieš sáhttet váldit oktavuođa mánáidsuodjalusa. Virgeoapmahaččain lea geatnegasvuohta almmuhit mánás, gean dilli gáibida mánáidsuodjalusa dárbbu čielggadeami.

Oktavuođaváldima sivvan sáhttet leat ovdamearkka dihte gárrenávdnasiid geavaheapmi, mielladearvvasvuođačuolmmat, vánhemiid nuonddahallan, máná fuolastuhtti láhtten dahje dorvvohisvuođa dovdu ruovttus.

Sosiálabargi kárte ovttas mánáin, su bearrašiin ja dárbbu mielde earáiguin bearrašis čoavddusmolssaeavttuid dili buorideapmái. Sosiálabargi ordne bearrašii doarjjadoaimmaid ja čuovvu daid ollašuvvama ja váikkuheaddjivuođa. Bargama vuolggasadjin lea álot máná ovdu.

Mánáidsuodjalusa maŋŋefuolahus

Mánáidsuodjalusa sosiálabargit veahkehit maiddái, go lágádus- dahje bearašdikšui sajuštuvvon mánná máhccá riegádanruktosis dahje dievas ahkái šaddan nuorra fárre iežas báikái. Dát bálvalus gohčoduvvo mánáidsuodjalusa maŋŋefuolahussan.

Maŋŋefuolahusas lea vejolaš oažžut:

  • persovnnalaš bagadallama ja rávvema
  • veahki iežas návccaid gávdnamii
  • veahki boahtteáiggi plánemii
  • veahki ássanvistti háhkamii
  • doarjaga iehčanas ássamii
  • doarjaga oahpuide ja barggolašvuhtii
  • ekonomalaš doarjaga ja bagadallama ruđa geavaheapmái

Báikegotti válljen

Vállje báikegotti ja oainnát oktavuohtadieđuid, rávdnjebálvalusaid ja eará dieđuid mat gusket bálvalusa.

Vállje báikegotti

  • Buot
  • Enontekiö
  • Inari
  • Kemi
  • Kemijärvi
  • Keminmaa
  • Kittilä
  • Kolari
  • Muonio
  • Pelkosenniemi
  • Pello
  • Posio
  • Ranua
  • Rovaniemi
  • Salla
  • Savukoski
  • Simo
  • Sodankylä
  • Tervola
  • Tornio
  • Utsjoki
  • Ylitornio

Válljejuvvon: Buot

Bivdde veahki! – oktavuođaváldin bearrašiid bálvalusaide (Soađegilli)

Bivdde veahki! lea mánnábearrašiidda ja nuoraide oaivvilduvvon vuollegis šielmmá elektrovnnalaš bálvalanoalli. Sáhtát dáhttut veahki, jearrat ráđi dahje guođđit oktavuođaváldinbivdaga. Oktavuođaváldimiidda vástidit mánáid, nuoraid ja bearrašiid bálvalusaid bargit.

Sáhtát bivdit veahki dahje ráđi iežat dahje lagamučča dili birra identifiserema dahje sisačáliheami haga, namain dahje nammamearkkain. Dutnje váldet oktavuođa maŋimustá 1–2 árgabeaivvi áigge. Bálvalussii guđđojuvvojit oktavuođadieđut oktavuođaváldima várás. Sáddejuvvon diehtu ii vurkejuvvo sáddejeaddjái. Bálvalus lea diehtodorvvolaš.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta (Itäinen)

Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen Kemijärven, Pelkosenniemen, Sallan, Savukosken ja Sodankylän sosiaalipalveluihin. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.

Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta (Kemi, Keminmaa, Simo)

Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.

Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta (Pohjoinen)

Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen Enontekiön, Inarin, Kittilän, Kolarin, Muonion, Pellon ja

Utsjoen sosiaalipalveluihin. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.

Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta (Ranua, Posio)

Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.

Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta (Rovaniemi)

Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.

Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta (Tervola)

Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.

Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta (Ylitornio, Tornio)

Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.

Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Lapsiperheiden ja lastensuojelun neuvonta ja asiointi

Lapsiperheiden ja lastensuojelun neuvonta on henkilökohtaista ohjausta, saat tietoa lapsiperheiden ja lastensuojelun sosiaalipalveluista sekä tukea elämän vaikeissa tilanteissa.

Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi. Palvelun kautta voi lähettää viestejä ja kysymyksiä, myös liitteiden lähettäminen on turvallista. Lähetetyt viestit sekä niihin saapuneet vastaukset tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.

Palvelu on käytössä Enontekiön, Inarin, Kittilän, Kolarin, Pellon, Muonion ja Utsjoen alueella.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Käytön tuki

Lastensuojeluilmoitus (Kemi)

Lastensuojeluilmoituksen voi tehdä kuka tahansa, jos havaitsee tai saa tietää sellaisia seikkoja, joiden vuoksi lapsen lastensuojelun tarve on henkilön oman arvion perusteella syytä selvittää. Tärkeintä on, että teet ilmoituksen viipymättä. Sosiaalihuollon ammattilaiset arvioivat, johtaako ilmoitus kiireellisiin toimenpiteisiin. Sinun ei tarvitse huolehtia siitä. Älä jätä ilmoitusta tekemättä, vaikka arvelisitkin, että joku muu on jo tehnyt ilmoituksen. Älä myöskään jätä ilmoitusta tekemättä, vaikka tietäisit, että perhe on jo lastensuojelun asiakas.

Ilmoitus käsitellään sosiaalipalveluiden ammattilaisten toimesta virka-aikana 1–7 työpäivän kuluessa.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Lastensuojeluilmoitus (Pohjoinen)

Lastensuojeluilmoituksen voi tehdä kuka tahansa, jos havaitsee tai saa tietää sellaisia seikkoja, joiden vuoksi lapsen lastensuojelun tarve on henkilön oman arvion perusteella syytä selvittää. Tärkeintä on, että teet ilmoituksen viipymättä. Sosiaalihuollon ammattilaiset arvioivat, johtaako ilmoitus kiireellisiin toimenpiteisiin. Sinun ei tarvitse huolehtia siitä. Älä jätä ilmoitusta tekemättä, vaikka arvelisitkin, että joku muu on jo tehnyt ilmoituksen. Älä myöskään jätä ilmoitusta tekemättä, vaikka tietäisit, että perhe on jo lastensuojelun asiakas.

Ilmoitus käsitellään sosiaalipalveluiden ammattilaisten toimesta virka-aikana 1–7 työpäivän kuluessa.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Lastensuojeluilmoitus (Posio, Ranua)

Lastensuojeluilmoituksen voi tehdä kuka tahansa, jos havaitsee tai saa tietää sellaisia seikkoja, joiden vuoksi lapsen lastensuojelun tarve on henkilön oman arvion perusteella syytä selvittää. Tärkeintä on, että teet ilmoituksen viipymättä. Sosiaalihuollon ammattilaiset arvioivat, johtaako ilmoitus kiireellisiin toimenpiteisiin. Sinun ei tarvitse huolehtia siitä. Älä jätä ilmoitusta tekemättä, vaikka arvelisitkin, että joku muu on jo tehnyt ilmoituksen. Älä myöskään jätä ilmoitusta tekemättä, vaikka tietäisit, että perhe on jo lastensuojelun asiakas.

Ilmoitus käsitellään sosiaalipalveluiden ammattilaisten toimesta virka-aikana 1–7 työpäivän kuluessa.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Lastensuojeluilmoitus (Rovaniemi)

Lastensuojeluilmoituksen voi tehdä kuka tahansa, jos havaitsee tai saa tietää sellaisia seikkoja, joiden vuoksi lapsen lastensuojelun tarve on henkilön oman arvion perusteella syytä selvittää. Tärkeintä on, että teet ilmoituksen viipymättä. Sosiaalihuollon ammattilaiset arvioivat, johtaako ilmoitus kiireellisiin toimenpiteisiin. Sinun ei tarvitse huolehtia siitä. Älä jätä ilmoitusta tekemättä, vaikka arvelisitkin, että joku muu on jo tehnyt ilmoituksen. Älä myöskään jätä ilmoitusta tekemättä, vaikka tietäisit, että perhe on jo lastensuojelun asiakas.

Ilmoitus käsitellään sosiaalipalveluiden ammattilaisten toimesta virka-aikana 1–7 työpäivän kuluessa.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Lastensuojelun neuvonta ja asiointi (Kemi, Keminmaa, Simo)

Lastensuojelun verkkoneuvonta on henkilökohtaista ohjausta, saat tietoa lastensuojelun sosiaalipalveluista sekä tukea ja ohjausta perheille elämän vaikeissa tilanteissa.

Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi. Palvelun kautta voi lähettää viestejä ja kysymyksiä, myös liitteiden lähettäminen on turvallista. Lähetetyt viestit sekä niihin saapuneet vastaukset tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Käytön tuki

Lastensuojelun neuvonta ja asiointi (Tornio, Tervola, Ylitornio)

Lastensuojelun neuvonta on henkilökohtaista ohjausta, saat tietoa lastensuojelun sosiaalipalveluista sekä tukea ja ohjausta perheille elämän vaikeissa tilanteissa.

Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi. Palvelun kautta voi lähettää viestejä ja kysymyksiä, myös liitteiden lähettäminen on turvallista. Lähetetyt viestit sekä niihin saapuneet vastaukset tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Käytön tuki

Mánáidsuodjalanalmmuhus (Giemajávri, Pelkosenniemi, Salla, Suovvaguoika, Soađegilli)

Mánáidsuodjalanalmmuhusa sáhttá dahkat gii beare, juos fuomáša dahje oažžu diehtit dakkár áššiid, maid dihte máná mánáidsuodjalusa dárbbu gánneha olbmo iežas árvvoštallama vuođul čielggadit. Dehálamos lea, ahte dagat almmuhusa ájahalakeahttá. Sosiálafuolahusa ámmátolbmot árvvoštallet, leago almmuhusa vuođul dárbu hohpolaš doaibmabijuide. Don it dárbbaš fuolahit das. Ale guođe almmuhusa dagakeahttá, vaikko árvalivččetge, ahte giinu eará lea juo dahkan almmuhusa. Ale maiddái guođe almmuhusa dagakeahttá, vaikko dieđášit, ahte bearaš lea juo mánáidsuodjalusa áššehas.

Sosiálabálvalusaid ámmátolbmot gieđahallet almmuhusa virgeáiggi siste 1–7 bargobeaivvi siste.

Go bálvalusa geavaheapmi ii gáibit identifiserema dahje sisačáliheami, almmuhus ii vurkejuvvo sáddejeaddjái. Bálvalus lea diehtodorvvolaš.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Pyydä apua! - yhteydenotto perheiden palveluihin (Kemi, Keminmaa, Simo)

Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat Lapin hyvinvointialueen, kuntien, järjestöjen ja seurakuntien työntekijät.

Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä . Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Pyydä apua! - yhteydenotto perheiden palveluihin (Kemijärvi)

Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat Lapin hyvinvointialueen, kuntien, järjestöjen ja seurakuntien työntekijät.

Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana.  Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Pyydä apua! - yhteydenotto perheiden palveluihin (Pelkosenniemi)

Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat Lapin hyvinvointialueen, kuntien, järjestöjen ja seurakuntien työntekijät.

Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Pyydä apua! - yhteydenotto perheiden palveluihin (pohjoinen)

Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat Lapin hyvinvointialueen, kuntien, järjestöjen ja seurakuntien työntekijät.

Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Pyydä apua! - yhteydenotto perheiden palveluihin (Posio)

Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat Lapin hyvinvointialueen, kuntien, järjestöjen ja seurakuntien työntekijät.

Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Pyydä apua! - yhteydenotto perheiden palveluihin (Ranua)

Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat Lapin hyvinvointialueen, kuntien, järjestöjen ja seurakuntien työntekijät.

Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Pyydä apua! - yhteydenotto perheiden palveluihin (Rovaniemi)

Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat Lapin hyvinvointialueen, kuntien, järjestöjen ja seurakuntien työntekijät.

Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Pyydä apua! - yhteydenotto perheiden palveluihin (Salla)

Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat Lapin hyvinvointialueen, kuntien, järjestöjen ja seurakuntien työntekijät.

Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Pyydä apua! - yhteydenotto perheiden palveluihin (Savukoski)

Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat Lapin hyvinvointialueen, kuntien, järjestöjen ja seurakuntien työntekijät.

Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Pyydä apua! - yhteydenotto perheiden palveluihin (Tervola)

Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat Lapin hyvinvointialueen, kuntien, järjestöjen ja seurakuntien työntekijät.

Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Pyydä apua! - yhteydenotto perheiden palveluihin (Tornio, Ylitornio)

Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat Lapin hyvinvointialueen, kuntien, järjestöjen ja seurakuntien työntekijät.

Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Sosiaalipalvelujen neuvonta (Ylitornio)

Sosiaalipalveluiden neuvonta on henkilökohtaista ohjausta, saat tietoa sosiaalipalveluista ja etuuksista sekä ohjausta sopiviin palveluihin.

Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi. Palvelun kautta voi lähettää viestejä ja kysymyksiä, myös liitteiden lähettäminen on turvallista. Lähetetyt viestit sekä niihin saapuneet vastaukset tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Käytön tuki

Anára bearrašiid bálvalusaid sosiálabagadalli

Oaččut oktavuođa bearrašiid bálvalusaid sosiálabagadallái telefovnnain árgabeivviid. Sosiálabagadalli bálvala maiddái mánáidsuodjalusa maŋŋáfuolahusa gullevaš áššiin.

Telefovdna

Anára mánáidsuodjalusa sosiálabargit

Riŋge Anára mánáidsuodjalusa sosiálabargiide, juos dárbbašat lassedieđuid mánáidsuodjalusas dahje adopšuvdnarávvemis.

Telefovdna

Eanodaga ja Muoná bearrašiid bálvalusaid sosiálabagadalli

Oaččut oktavuođa bearrašiid bálvalusaid sosiálabagadallái telefovnnain árgabeivviid.

Telefovdna

Kemijärven lastensuojelun sosiaalityö ja -ohjaus

Saat yhteyden lastensuojelun sosiaalityöntekijään puhelimitse arkipäivisin.

Kemin, Keminmaan ja Simon sosiaalipalveluiden neuvonta ja palveluohjaus

Voit ottaa yhteyttä palveluohjaukseen esimerkiksi sosiaaliturvaan ja sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa. Jos sinulla ei ole tiedossa asiaa hoitavaa työntekijää, ota ensimmäisenä yhteyttä palveluohjaukseen.

Dábálaš rabasáiggit

  • Monday 09:00 - 15:00
  • Tuesday 09:00 - 13:00
  • Wednesday 09:00 - 15:00
  • Thursday 09:00 - 13:00
  • Friday 09:00 - 15:00

Kittilän lastensuojelun ja perhetyön sosiaaliohjaaja

Saat yhteyden lastensuojelun ja perhetyön sosiaaliohjaajaan puhelimitse arkipäivisin.

Kittilän lastensuojelun palvelupäällikkö

Saat yhteyden lastensuojelun palvelupäällikköön puhelimitse arkipäivisin.

Kittilän lastensuojelun sosiaalityöntekijä

Saat yhteyden lastensuojelun sosiaalityöntekijään puhelimitse arkipäivisin.

Kolarin perheiden palvelujen sosiaaliohjaaja

Saat yhteyden perheiden palvelujen sosiaaliohjaajaan puhelimitse arkipäivisin.

Lappi sosiálagochin

Váldde oktavuođa sosiálagohcimii hohpolaš diliin. Sosiálagohcin lea rabas juohke beaivi birra jándora.

Lappi sosiálagohcin bálvala olles Lappi guovllus.

Telefovdna

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Lastensuojelun avohuollon johtava sosiaalityöntekijä

Saat yhteyden lastensuojelun avohuollon johtavaan sosiaalityöntekijään puhelimitse arkipäivisin.

Mánáidsuodjalusa bálvalanhoavda (Giemajávri, Pelkosenniemi, Salla, Suovvaguoika, Soađegilli)

Mánáidsuodjalusa bálvalanhoavda doaibmá oktavuođaolmmožin sadjásaš- ja doarjjabearrašiidda Giemajávrri, Pelkosenniemi, Salla, Suovvaguoikka ja Soađegili guovllus.

Telefovdna

Pellon lastensuojelun sosiaaliohjaaja ja koulukuraattori

Saat yhteyden sosiaaliohjaajaan ja koulukuraattoriin puhelimitse arkipäivisin. Sosiaaliohjaaja palvelee lastensuojelun jälkihuoltoon liittyvissä asioissa ja toimii myös Pellon koulukuraattorina.

Pellon lastensuojelun sosiaalityöntekijä

Saat yhteyden lastensuojelun sosiaalityöntekijään puhelimitse arkipäivisin.

Dábálaš rabasáiggit

  • Monday - Friday 12:00 - 13:00

Posion sosiaalipalvelujen työntekijät

Saat yhteyden sosiaalipalvelujen työntekijöihin puhelimitse arkipäivisin.

Ranuan sosiaalitoimisto

Saat yhteyden sosiaalitoimiston työntekijöihin puhelimitse arkipäivisin.

Dábálaš rabasáiggit

  • Monday - Thursday 10:00 - 11:00

Ranuan sosiaalityöntekijä

Saat yhteyden sosiaalityöntekijään puhelimitse arkipäivisin.

Dábálaš rabasáiggit

  • Monday - Thursday 10:00 - 11:00

Rovaniemen lastensuojelun jälkihuolto

Saat yhteyden lastensuojelun jälkihuollon työntekijöihin puhelimitse arkipäivisin.

Dábálaš rabasáiggit

  • Monday - Friday 08:00 - 16:00

Rovaniemen lastensuojelun palvelupäällikkö

Saat yhteyden lastensuojelun palvelupäällikköön puhelimitse arkipäivisin.

Rovaniemen lastensuojelun sijaishuolto

Lastensuojelun sijaishuoltoa koskevissa asioissa ota yhteys johtavaan sosiaalityöntekijään puhelimitse arkipäivisin.

Rovaniemen sosiaalipalveluiden puhelinneuvonta

Puhelinasiointi arkipäivisin. Puhelusta ei veloiteta erillisiä palvelumaksuja. Käytössä on takaisinsoittojärjestelmä.

Dábálaš rabasáiggit

  • Monday - Friday 09:00 - 15:00

Sallan ja Savukosken perheiden ja työikäisten sosiaalityöntekijä

Saat yhteyden sosiaalityöntekijään puhelimitse arkipäivisin.

Dábálaš rabasáiggit

  • Monday - Friday 09:00 - 14:00

Sallan sosiaalityöntekijä

Sosiaalityöntekijältä saat apua aikuissosiaalityöhön, lastensuojeluun sekä lapsiperheiden palveluihin liittyen.

Sosiaalityöntekijän tavoitat puhelimitse. Tapaamiset ajanvarauksella.

Dábálaš rabasáiggit

  • Tuesday 10:00 - 11:00

Soađegili mánáidsuodjalusa sosiálabargit

Mánáidsuodjalusa sosiálabargit veahkehit máná ja bearraša, go máná áššit eai mana bures. Don juvssat sosiálabargiid telefovnnain árgabeivviid.

Telefovdna

Tervolan, Tornion ja Ylitornion sosiaaliohjaus ja neuvonta

Saat ohjausta ja neuvontaa puhelimitse sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa. Neuvonta on avoinna arkipäivisin.

Dábálaš rabasáiggit

  • Monday 09:00 - 15:00
  • Tuesday 12:00 - 15:00
  • Wednesday - Friday 09:00 - 15:00

Utsjoen perheiden palvelujen sosiaalityöntekijä

Saat yhteyden perheiden palvelujen sosiaalityöntekijään puhelimitse arkipäivisin.

Anára sosiáladoaimmahat

Sosiáladoaimmahat gávdno Anára gieldadoaimmahaga 1. gearddis.

Čujuhus

Piiskuntie 2 99800 IVALO

Dábálaš rabasáiggit

  • Monday - Thursday 09:00 - 15:00
  • Friday 09:00 - 11:00

Eanodaga sosiáladoaimmahat

Eanodaga sosiálabálvalusaid doaimmahat leat gielddadoaimmahagas Heahtás.

Čujuhus

Gielddadoaimmahat, 1. geardi

Ounastie 165 99400 ENONTEKIÖ

Dábálaš rabasáiggit

  • Monday - Friday 08:00 - 15:00

Kemin sosiaalitoimisto

Kemin sosiaalitoimisto sijaitsee kaupungin keskustassa lähellä kaupungintaloa. Saat sosiaalipalveluihin liittyvää ohjausta ja neuvontaa paikan päällä sosiaalitoimistossa arkipäivisin.

Sosiaalitoimistossa sijaitsevat seuraavat palvelut: aikuissosiaalityö, perhesosiaalityö, lastensuojelu, jälkihuolto, lastenvalvoja, talousneuvonta, sosiaalinen luototus ja pakolaistyö.

Čujuhus

Keskuspuistokatu 30 94100 KEMI

Dábálaš rabasáiggit

  • Monday - Friday 09:00 - 13:00

Kolarin sosiaalitoimisto

Kolarin sosiaalitoimisto palvelee terveyskeskuksen yhteydessä. Käynti sosiaalitoimistoon tapahtuu terveyskeskuksen parkkipaikalta oikean puoleiseen erillissiipeen, jonka ovessa lukee sosiaalitoimisto.

Čujuhus

Sairaalantie 4 B 95900 KOLARI

Dábálaš rabasáiggit

Auki ajanvarauksella

Muonion hyvinvointipalveluiden toimisto

Muonion hyvinvointipalvelujen toimisto palvelee sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa.

Čujuhus

Pirkantie 11 99300 MUONIO

Pellon sosiaalitoimisto

Sosiaalitoimistosta saat sosiaalipalveluihin liittyvää ohjausta ja neuvontaa. Sosiaalityöntekijät tukevat sinua ja perhettäsi haastavissa elämäntilanteissa ja järjestävät tarvittavat tukitoimet.

Čujuhus

Opintie 7 B 95700 PELLO

Dábálaš rabasáiggit

  • Monday - Friday 08:00 - 16:00

Ranuan sosiaalitoimisto

Sosiaalitoimiston palvelupisteessä sinua palvelevat toimistosihteerit, sosiaaliohjaaja ja sosiaalityöntekijät. Saat ohjausta ja neuvontaa sosiaalipalveluista sosiaalitoimiston työntekijöiltä.

Čujuhus

Sairaalatie 4 B 97700 RANUA

Dábálaš rabasáiggit

  • Monday - Friday 09:00 - 15:00
  • Monday - Friday 09:00 - 11:00, 12:00 - 15:00

Rovaniemen sosiaalipalvelukeskus

Sosiaalipalvelukeskus palvelee sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa. Sosiaalipalvelukeskus sijaitsee kaupungin keskustassa.

Čujuhus

Rovakatu 1 96100 ROVANIEMI

Dábálaš rabasáiggit

  • Monday - Friday 09:00 - 15:00

Sallan sosiaali- ja terveyskeskus

Sallan sosiaali- ja terveyskeskuksesta saat perusterveydenhuollon palvelut.

Čujuhus

Jungintie 3 98900 SALLA

Simon perhe- ja sosiaalipalvelupiste

Perhe- ja sosiaalipalvelupisteestä saat seuraavat palvelut:

  • sosiaalityön palvelut
  • täydentävä ja ehkäisevä toimeentulotuki
  • työllistämistä tukevat palvelut
  • maahanmuuttajien palvelut
  • lastensuojelun palvelut
  • perheneuvolan palvelut
  • vammaisten palvelut

Čujuhus

Palvelupiste sijaitsee rakennuksen toisessa kerroksessa.

Jenssintie 2 95200 SIMO

Dábálaš rabasáiggit

  • Monday - Friday 09:00 - 15:00

Ylitornion sosiaalitoimisto

Ylitornion sosiaalitoimisto sijaitsee kunnanviraston tiloissa.

Čujuhus

Alkkulanraitti 5 95600 YLITORNIO

Dábálaš rabasáiggit

  • Monday - Friday 09:00 - 15:00

Lastensuojeluhakemus

Voit täyttää PDF-hakemuksen joko sähköisesti tai tulostamalla ja täyttämällä sen käsin.

Hakemus ja mahdolliset liitteet palautetaan postitse, postiosoitteet ovat lomakkeella.

Lastensuojeluhakemus

Lastensuojeluilmoitus

Voit täyttää PDF-ilmoituksen joko sähköisesti tai tulostamalla ja täyttämällä sen käsin.

Hakemus ja mahdolliset liitteet palautetaan postitse, postiosoitteet ovat lomakkeella.

Lastensuojeluilmoitus

Yhteydenotto sosiaalihuollon tuen tarpeen arvioimiseksi

Voit täyttää PDF-ilmoituksen joko sähköisesti tai tulostamalla ja täyttämällä sen käsin.

Hakemus ja mahdolliset liitteet palautetaan postitse, postiosoitteet ovat lomakkeella.

Yhteydenotto sosiaalihuollon tuen tarpeen arvioimiseksi

Mánáidsuodjalusa rávvehatbálvalusat leat nuvttá.

Máná oažžun ealihanvehkiid sáhttá geavahit bearašdivššu, lágádusfuolahusa dahje ássanbálvalusaid goluide áiggis, go mánná oažžu dáid bálvalusaid.

h4 Löydä työntekijöiden puhelinnumerot

Löydä työntekijän puhelinnumero

nappi_työntekijöiden puhelinnumerot

H4 lisätietoa-tietoa-asiakasmaksuista

h4 liitetiedostot

Mielddusfiillat

nappi hakemukset ja ilmoitukset sosiaalipalveluihin

h4-ajankohtaista-palvelussa

Áigeguovdil bálvalusain

Asset Publisher

  1. Lapin hyvinvointialue valmistautuu lastensuojelun ympärivuorokautisten palvelujen kilpailutukseen
    Tietopyyntökysely ja kutsu markkinavuoropuheluun toimivat osana hankinnan valmistelua ja suunnittelua.

    Lapin hyvinvointialue valmistautuu lastensuojelun ympärivuorokautisten palvelujen kilpailutukseen

    3.3.2025

    Loga eambbo

    Jorgale dan viidáse siiddui

    Lapin hyvinvointialue valmistautuu lastensuojelun ympärivuorokautisten palvelujen kilpailutukseen

    3.3.2025

    Tietopyyntökysely ja kutsu markkinavuoropuheluun toimivat osana hankinnan valmistelua ja suunnittelua.

    Lapin hyvinvointialue on aloittamassa lastensuojelulain mukaisten ympärivuorokautisten laitosten ja ammatillisten perhekotien palvelujen hankintojen kilpailutuksia. Tulevat kilpailutukset ylittävät EU-kynnysarvon ja noudattavat hankintalakia (Laki julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista 1397/2016).

    Suunnitteilla olevat hankittavat palvelut ovat sijoitetuille lapsille ja nuorille järjestettäviä ympärivuorokautisia palveluja, kuten perhehoito, ammatillinen perhekotihoito sekä perustason, erityistason ja vaativan tason laitoshoito. Palvelut on tarkoitettu lapsille ja nuorille, joiden hoito, huolenpito ja kasvatus järjestetään kodin ulkopuolella heidän palvelutarpeensa mukaisesti. Palvelut toteutetaan lastensuojelulain, perhehoitolain ja sosiaalihuoltolain mukaisesti.

    Ennakkoilmoituksella tiedotetaan potentiaalisia ehdokkaita ja tarjoajia tulevasta kilpailutuksesta, joka mahdollisesti toteutetaan avoimella hankintamenettelyllä. Samalla käynnistetään tietopyyntökysely ja julkaistaan kutsu markkinavuoropuheluun, jotka toimivat osana hankinnan valmistelua ja suunnittelua.

    Tarkemmat tiedot löytyvät Hilman ennakkoilmoituksesta. Markkinavuoropuhelu järjestetään tiistaina 11.3.2025 klo 14–16 Teams-ympäristössä.

    Tietopyyntökyselyyn toimitettavat vastaukset, kommentit ja kysymykset tulee lähettää sähköpostitse 17.3.2025 klo 23.55 mennessä. Lisätietoja antaa hankintojen erityisasiantuntija Antti Savola, antti.savola@lapha.fi, 040 539 4047.

    Tämä ennakkoilmoitus ei ole hankintailmoitus, eikä se sido tarjoajia osallistumaan myöhempään tarjouskilpailuun.

    Lisätietoa yksityisille palveluntuottajille Lapin hyvinvointialueella: https://lapha.fi/tietoameista/palveluntuottajalle.

    Yhteyshenkilöt

    Nina Matinlassi
    perheiden ja työikäisten palvelujen vastuuyksikköjohtaja, Lounainen palvelualue
    040 648 5455
    nina.matinlassi@lapha.fi

    Antti Savola
    hankintojen erityisasiantuntija
    040 539 4047
    antti.savola@lapha.fi

    Lapin hyvinvointialue valmistautuu lastensuojelun ympärivuorokautisten palvelujen kilpailutukseen
    3.3.2025
    Tietopyyntökysely ja kutsu markkinavuoropuheluun toimivat osana hankinnan valmistelua ja suunnittelua.

    Lapin hyvinvointialue valmistautuu lastensuojelun ympärivuorokautisten palvelujen kilpailutukseen


    Tietopyyntökysely ja kutsu markkinavuoropuheluun toimivat osana hankinnan valmistelua ja suunnittelua.

  2. Lapin hyvinvointialue valmistautuu lapsiperheiden sosiaalipalvelujen kilpailutukseen
    Tietopyyntökysely ja kutsu markkinavuoropuheluun toimivat osana hankinnan valmistelua ja suunnittelua.

    Lapin hyvinvointialue valmistautuu lapsiperheiden sosiaalipalvelujen kilpailutukseen

    3.3.2025

    Loga eambbo

    Jorgale dan viidáse siiddui

    Lapin hyvinvointialue valmistautuu lapsiperheiden sosiaalipalvelujen kilpailutukseen

    3.3.2025

    Tietopyyntökysely ja kutsu markkinavuoropuheluun toimivat osana hankinnan valmistelua ja suunnittelua.

    Lapin hyvinvointialue on aloittamassa sosiaalihuoltolain ja lastensuojelulain mukaisten lapsiperheiden sosiaalipalvelujen ja avopalvelujen hankintojen kilpailutuksia. Tulevat kilpailutukset ylittävät EU-kynnysarvon ja noudattavat hankintalakia (Laki julkisista hankinnoista ja käyttöoikeussopimuksista 1397/2016).

    Suunnitteilla olevat hankittavat palvelut ovat lapsiperheen kotipalvelu, perhetyö, tehostettu perhetyö, perhekuntoutus, tukihenkilö- ja tukiperhetoiminta sekä valvotut tapaamiset. Palvelut on tarkoitettu lapsille, nuorille ja perheille, joiden hyvinvointia ja kehitystä halutaan tukea. Palveluiden tavoitteena on ehkäistä ongelmia ja puuttua niihin varhain.

    Hankinnat toteutetaan sosiaali- ja terveyspalveluiden avoimen sopimusjärjestelyn hankintajärjestelmällä ja palveluntuottajarekisterillä. Tämä tarkoittaa tilaajan suunnittelemaa menettelyä, joka noudattaa hankintalain periaatteita.

    Ennakkoilmoituksella tiedotetaan potentiaalisia ehdokkaita ja tarjoajia tulevasta kilpailutuksesta, joka mahdollisesti toteutetaan avoimella hankintamenettelyllä. Samalla käynnistetään tietopyyntökysely ja julkaistaan kutsu markkinavuoropuheluun, jotka toimivat osana hankinnan valmistelua ja suunnittelua.

    Markkinavuoropuhelu järjestetään maanantaina 10.3. klo 14–16 Teams-ympäristössä. Tarkemmat tiedot löytyvät Hilman ennakkoilmoituksesta.

    Tietopyyntökyselyyn toimitettavat vastaukset, kommentit ja kysymykset tulee lähettää sähköpostitse 17.3.2025 klo 23.55 mennessä. Lisätietoja antaa hankintojen erityisasiantuntija Antti Savola, antti.savola@lapha.fi040 539 4047.

    Tämä ennakkoilmoitus ei ole hankintailmoitus, eikä se sido tarjoajia osallistumaan myöhempään tarjouskilpailuun.

    Lisätietoa yksityisille palveluntuottajille Lapin hyvinvointialueella: https://lapha.fi/tietoameista/palveluntuottajalle.

    Yhteyshenkilöt

    Nina Matinlassi
    perheiden ja työikäisten palvelujen vastuuyksikköjohtaja, Lounainen palvelualue
    040 648 5455
    nina.matinlassi@lapha.fi

    Antti Savola
    hankintojen erityisasiantuntija
    040 539 4047
    antti.savola@lapha.fi

    Lapin hyvinvointialue valmistautuu lapsiperheiden sosiaalipalvelujen kilpailutukseen
    3.3.2025
    Tietopyyntökysely ja kutsu markkinavuoropuheluun toimivat osana hankinnan valmistelua ja suunnittelua.

    Lapin hyvinvointialue valmistautuu lapsiperheiden sosiaalipalvelujen kilpailutukseen


    Tietopyyntökysely ja kutsu markkinavuoropuheluun toimivat osana hankinnan valmistelua ja suunnittelua.

  3. Rovaniemelle valmistuu kesällä 2025 uusi sijaishuollon yksikkö Tiippana
    Nyt harjakorkeudessa olevaan yksikköön tulee paikkoja yhteensä 14 lapselle tai nuorelle.

    Rovaniemelle valmistuu kesällä 2025 uusi sijaishuollon yksikkö Tiippana

    6.9.2024

    Loga eambbo

    Jorgale dan viidáse siiddui

    Rovaniemelle valmistuu kesällä 2025 uusi sijaishuollon yksikkö Tiippana

    Kuvan takasosassa sijaishuoltoyksikkö harjakorkeudessa ja kuvan etualalla kauhakuormaaja

    6.9.2024

    Nyt harjakorkeudessa olevaan yksikköön tulee paikkoja yhteensä 14 lapselle tai nuorelle.

    Rakennutamme Rovaniemen Ounasrinteelle uuden sijaishuoltoyksikkö Tiippanan. Lastensuojelun yksikköön tulee kolme osastoa eli kriisi- ja arviointiyksikkö, vaativan hoidon yksikkö ja erityisen huolenpidon yksikkö.

    Osastot on tarkoitettu erilaisissa tilanteissa oleville 13–17-vuotiaille lapsille ja nuorille. Paikkoja on yhteensä 14.

    Rakennus on nyt harjakorkeudessa, ja saadaan käyttöön kesällä 2025. Tiloihin tulee asukkaiden henkilökohtaiset huoneet sekä erilaisia yhteisiä tiloja ja henkilökunnat tiloja. Lisäksi yksikössä on oma koulunsa, jota yksikköön sijoitetut nuoret voivat tarvittaessa käydä.

    Yksikkö on saanut nimensä Ounasrinteen entisestä nimestä Tiippanan perästä. Wikipedian mukaan Tiippanan perä -nimitystä käytettiin 1970-luvun alkupuolille saakka, kunnes Tiippanan suku myi maat Rovaniemen kaupungille.

    -    Sijaishuoltoyksikölle haluttiin nimi, joka kuvastaa sen sijaintia. Ja koska Lapin hyvinvointialueella on jo toimintayksikkö nimeltään Kiekerö, halusimme tuoda historiaa myös tämän yksikön nimeen, kertoo lastensuojelun palvelupäällikkö Virve Simonen.

    Henkilökuntaa aletaan rekrytoida keväällä 2025. Yksikköön tarvitaan työskentelemään erilaisia sosiaali- ja lastensuojelualan osaajia, kuten sosionomeja, sairaanhoitajia ja lähihoitajia sekä puhtaanapidon ja ravitsemuspalvelujen henkilökuntaa.

    Lisätietoa:

    Virve Simonen, lastensuojelun palvelupäällikkö, 040 634 1342, virve.simonen@lapha.fi

    Kuvan takasosassa sijaishuoltoyksikkö harjakorkeudessa ja kuvan etualalla kauhakuormaaja Rovaniemelle valmistuu kesällä 2025 uusi sijaishuollon yksikkö Tiippana
    6.9.2024
    Nyt harjakorkeudessa olevaan yksikköön tulee paikkoja yhteensä 14 lapselle tai nuorelle.
    Kuvan takasosassa sijaishuoltoyksikkö harjakorkeudessa ja kuvan etualalla kauhakuormaaja

    Rovaniemelle valmistuu kesällä 2025 uusi sijaishuollon yksikkö Tiippana


    Nyt harjakorkeudessa olevaan yksikköön tulee paikkoja yhteensä 14 lapselle tai nuorelle.