Navigation Menu

Sosiálabálvalusaid rávven

Navigation Menu

Ptv Service Display

Sosiálabálvalusaid rávven

Oaččut rávvagiid ja bagadallama sosiálabálvalusaid birra iešguđetlágan eallindiliide. Sáhtát oažžut veahki ovdamearkka dihte bearraša árgga veadjimii, vuoras oapmahačča divššu ordnemii, áigábohtui, gárrenávdnasiid geavaheapmái dahje mielladearvvasvuođačuolmmaide.

Juos don leat ođđa áššehas dahje du eallindilli lea nuppástuvvan, váldde oktavuođa sosiálabálvalusaid bagadallamii ja rávvemii. Sosiálabálvalusaid bargit rávvejit du rivttes bálvalusaid ja doarjagiid lusa.

Geasa ja makkár eavttuiguin

Bálvalus lea oaivvilduvvon buot Lappi buresveadjinguovllu ássiide.

Báikegotti válljen

Vállje báikegotti ja oainnát oktavuohtadieđuid, rávdnjebálvalusaid ja eará dieđuid mat gusket bálvalusa.

Vállje báikegotti

  • Buot
  • Enontekiö
  • Inari
  • Kemi
  • Kemijärvi
  • Keminmaa
  • Kittilä
  • Kolari
  • Muonio
  • Pelkosenniemi
  • Pello
  • Posio
  • Ranua
  • Rovaniemi
  • Salla
  • Savukoski
  • Simo
  • Sodankylä
  • Tervola
  • Tornio
  • Utsjoki
  • Ylitornio

Válljejuvvon: Buot

Aikuissosiaalityön ja toimeentulotuen neuvonta ja asiointi

Aikuissosiaalityön ja toimeentulotuen neuvonta on henkilökohtaista ohjausta esimerkiksi arkielämän hallintaan, talouteen, asumiseen, päihteettömyyteen ja kuntoutukseen liittyen.

Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi. Palvelun kautta voi lähettää viestejä ja kysymyksiä, myös liitteiden lähettäminen on turvallista. Lähetetyt viestit sekä niihin saapuneet vastaukset tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.

Palvelu on käytössä Enontekiön, Inarin, Kittilän, Kolarin, Pellon, Muonion ja Utsjoen alueella.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Käytön tuki

Bivdde veahki! – oktavuođaváldin bearrašiid bálvalusaide (Soađegilli)

Bivdde veahki! lea mánnábearrašiidda ja nuoraide oaivvilduvvon vuollegis šielmmá elektrovnnalaš bálvalanoalli. Sáhtát dáhttut veahki, jearrat ráđi dahje guođđit oktavuođaváldinbivdaga. Oktavuođaváldimiidda vástidit mánáid, nuoraid ja bearrašiid bálvalusaid bargit.

Sáhtát bivdit veahki dahje ráđi iežat dahje lagamučča dili birra identifiserema dahje sisačáliheami haga, namain dahje nammamearkkain. Dutnje váldet oktavuođa maŋimustá 1–2 árgabeaivvi áigge. Bálvalussii guđđojuvvojit oktavuođadieđut oktavuođaváldima várás. Sáddejuvvon diehtu ii vurkejuvvo sáddejeaddjái. Bálvalus lea diehtodorvvolaš.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Ikääntyneiden sosiaalipalvelujen neuvonta (Pohjoinen)

Ikääntyneiden sosiaalipalveluiden neuvonta on henkilökohtaista ohjausta omaan tai läheisen ihmisen ikääntymiseen, arkeen tai toimintakykyyn liittyvissä asioissa. Neuvonnalla tuetaan ikääntyvien hyvinvointia ja itsenäistä selviytymistä omassa kodissaan.

Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi. Kysymyksiä voit laittaa kirjallisesti ja saat myös vastauksen kirjallisena. Palvelu on tietoturvallinen ja liitteiden lähettäminen on turvallista. Viestisi tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Käytön tuki

Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta (Rovaniemi)

Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.

Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Lapsiperheiden ja lastensuojelun neuvonta ja asiointi

Lapsiperheiden ja lastensuojelun neuvonta on henkilökohtaista ohjausta, saat tietoa lapsiperheiden ja lastensuojelun sosiaalipalveluista sekä tukea elämän vaikeissa tilanteissa.

Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi. Palvelun kautta voi lähettää viestejä ja kysymyksiä, myös liitteiden lähettäminen on turvallista. Lähetetyt viestit sekä niihin saapuneet vastaukset tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.

Palvelu on käytössä Enontekiön, Inarin, Kittilän, Kolarin, Pellon, Muonion ja Utsjoen alueella.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Käytön tuki

Lastensuojeluilmoitus (Posio, Ranua)

Lastensuojeluilmoituksen voi tehdä kuka tahansa, jos havaitsee tai saa tietää sellaisia seikkoja, joiden vuoksi lapsen lastensuojelun tarve on henkilön oman arvion perusteella syytä selvittää. Tärkeintä on, että teet ilmoituksen viipymättä. Sosiaalihuollon ammattilaiset arvioivat, johtaako ilmoitus kiireellisiin toimenpiteisiin. Sinun ei tarvitse huolehtia siitä. Älä jätä ilmoitusta tekemättä, vaikka arvelisitkin, että joku muu on jo tehnyt ilmoituksen. Älä myöskään jätä ilmoitusta tekemättä, vaikka tietäisit, että perhe on jo lastensuojelun asiakas.

Ilmoitus käsitellään sosiaalipalveluiden ammattilaisten toimesta virka-aikana 1–7 työpäivän kuluessa.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Lastensuojeluilmoitus (Rovaniemi)

Lastensuojeluilmoituksen voi tehdä kuka tahansa, jos havaitsee tai saa tietää sellaisia seikkoja, joiden vuoksi lapsen lastensuojelun tarve on henkilön oman arvion perusteella syytä selvittää. Tärkeintä on, että teet ilmoituksen viipymättä. Sosiaalihuollon ammattilaiset arvioivat, johtaako ilmoitus kiireellisiin toimenpiteisiin. Sinun ei tarvitse huolehtia siitä. Älä jätä ilmoitusta tekemättä, vaikka arvelisitkin, että joku muu on jo tehnyt ilmoituksen. Älä myöskään jätä ilmoitusta tekemättä, vaikka tietäisit, että perhe on jo lastensuojelun asiakas.

Ilmoitus käsitellään sosiaalipalveluiden ammattilaisten toimesta virka-aikana 1–7 työpäivän kuluessa.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Oktavuođaváldin sosiálabálvalusaide (Soađegilli)

Oktavuođaváldinbivdagiin oaččot rávvema ja bagadallama sosiálabálvalusain sierra eallindiliin.

Bálvalus gáibida identifiserema, vai mii sáhttit sihkkarastit du identitehta. Oktavuođaváldin guđđojuvvo čálalaččat ja sosiálabálvalusaid bargi váldá dutnje oktavuođa du válljema mielde telefovnnain dahje čálalaččat Omavirtu bokte. Bálvalus lea diehtodorvvolaš ja mildosiid sádden lea dorvvolaš. Du dieđut vurkejuvvojit iežat áššiiddikšunkontui Omavirtui.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Käytön tuki

Pyydä apua! - yhteydenotto perheiden palveluihin (Kemi, Keminmaa, Simo)

Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat Lapin hyvinvointialueen, kuntien, järjestöjen ja seurakuntien työntekijät.

Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä . Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Pyydä apua! - yhteydenotto perheiden palveluihin (Kemijärvi)

Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat Lapin hyvinvointialueen, kuntien, järjestöjen ja seurakuntien työntekijät.

Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana.  Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Pyydä apua! - yhteydenotto perheiden palveluihin (Pelkosenniemi)

Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat Lapin hyvinvointialueen, kuntien, järjestöjen ja seurakuntien työntekijät.

Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Pyydä apua! - yhteydenotto perheiden palveluihin (pohjoinen)

Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat Lapin hyvinvointialueen, kuntien, järjestöjen ja seurakuntien työntekijät.

Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Pyydä apua! - yhteydenotto perheiden palveluihin (Posio)

Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat Lapin hyvinvointialueen, kuntien, järjestöjen ja seurakuntien työntekijät.

Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Pyydä apua! - yhteydenotto perheiden palveluihin (Ranua)

Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat Lapin hyvinvointialueen, kuntien, järjestöjen ja seurakuntien työntekijät.

Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Pyydä apua! - yhteydenotto perheiden palveluihin (Rovaniemi)

Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat Lapin hyvinvointialueen, kuntien, järjestöjen ja seurakuntien työntekijät.

Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Pyydä apua! - yhteydenotto perheiden palveluihin (Salla)

Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat Lapin hyvinvointialueen, kuntien, järjestöjen ja seurakuntien työntekijät.

Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Pyydä apua! - yhteydenotto perheiden palveluihin (Savukoski)

Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat Lapin hyvinvointialueen, kuntien, järjestöjen ja seurakuntien työntekijät.

Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Pyydä apua! - yhteydenotto perheiden palveluihin (Tervola)

Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat Lapin hyvinvointialueen, kuntien, järjestöjen ja seurakuntien työntekijät.

Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Pyydä apua! - yhteydenotto perheiden palveluihin (Tornio, Ylitornio)

Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat Lapin hyvinvointialueen, kuntien, järjestöjen ja seurakuntien työntekijät.

Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Sosiaalipalveluiden chat (Rovaniemi)

Sosiaalipalveluiden neuvonta on henkilökohtaista ohjausta, saat tietoa sosiaalipalveluista ja etuuksista sekä ohjausta sopiviin palveluihin.

Chat-keskustelu tapahtuu anonyymisti, joten chat-viestit eivät tallennu. Jos henkilöllisyyden tunnistaminen on tarpeen, palveluun voi tunnistautua suomi.fi tunnistuksen avulla. Tunnistautuneen käyttäjän chat-keskustelut tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.

Dábálaš rabasáiggit

  • Monday - Friday 10:00 - 15:00

Käytön tuki

Sosiaalipalvelujen neuvonta (Kemijärvi)

Sosiaalipalveluiden neuvonta on henkilökohtaista ohjausta, saat tietoa sosiaalipalveluista ja etuuksista sekä ohjausta sopiviin palveluihin.

Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi. Palvelun kautta voi lähettää viestejä ja kysymyksiä, myös liitteiden lähettäminen on turvallista. Lähetetyt viestit sekä niihin saapuneet vastaukset tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Käytön tuki

Sosiaalipalvelujen neuvonta (Posio)

Sosiaalipalveluiden neuvonta on henkilökohtaista ohjausta, saat tietoa sosiaalipalveluista ja etuuksista sekä ohjausta sopiviin palveluihin.

Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi. Palvelun kautta voi lähettää viestejä ja kysymyksiä, myös liitteiden lähettäminen on turvallista. Lähetetyt viestit sekä niihin saapuneet vastaukset tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Käytön tuki

Sosiaalipalvelujen neuvonta (Rovaniemi)

Sosiaalipalveluiden neuvonta on henkilökohtaista ohjausta, saat tietoa sosiaalipalveluista ja etuuksista sekä ohjausta sopiviin palveluihin.

Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi. Palvelun kautta voi lähettää viestejä ja kysymyksiä, myös liitteiden lähettäminen on turvallista. Lähetetyt viestit sekä niihin saapuneet vastaukset tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Käytön tuki

Sosiaalipalvelujen neuvonta (Salla)

Sosiaalipalveluiden neuvonta on henkilökohtaista ohjausta, saat tietoa sosiaalipalveluista ja etuuksista sekä ohjausta sopiviin palveluihin.

Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi. Palvelun kautta voi lähettää viestejä ja kysymyksiä, myös liitteiden lähettäminen on turvallista. Lähetetyt viestit sekä niihin saapuneet vastaukset tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Käytön tuki

Sosiaalipalvelujen neuvonta (Ylitornio)

Sosiaalipalveluiden neuvonta on henkilökohtaista ohjausta, saat tietoa sosiaalipalveluista ja etuuksista sekä ohjausta sopiviin palveluihin.

Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi. Palvelun kautta voi lähettää viestejä ja kysymyksiä, myös liitteiden lähettäminen on turvallista. Lähetetyt viestit sekä niihin saapuneet vastaukset tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Käytön tuki

Työikäisten sosiaalipalvelujen neuvonta ja asiointi (Kemi, Keminmaa, Simo)

Työikäisten neuvonta on henkilökohtaista ohjausta, saat tietoa sosiaalipalveluista ja etuuksista sekä ohjausta sopiviin palveluihin.

Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi. Palvelun kautta voi lähettää viestejä ja kysymyksiä, myös liitteiden lähettäminen on turvallista. Lähetetyt viestit sekä niihin saapuneet vastaukset tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Käytön tuki

Työikäisten sosiaalipalvelujen neuvonta ja asiointi (Tornio, Tervola, Ylitornio)

Työikäisten neuvonta on henkilökohtaista ohjausta, saat tietoa sosiaalipalveluista ja etuuksista sekä ohjausta sopiviin palveluihin.

Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi. Palvelun kautta voi lähettää viestejä ja kysymyksiä, myös liitteiden lähettäminen on turvallista. Lähetetyt viestit sekä niihin saapuneet vastaukset tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Käytön tuki

Vammaispalvelujen neuvonta ja asiointi (Pohjoinen)

Vammaispalvelujen neuvonta on henkilökohtaista ohjausta, jossa tuetaan ja autetaan vammaisia henkilöitä mahdollisimman itsenäiseen ja omaehtoiseen elämään. Palvelussa tuetaan myös asiakkaiden omaisia ja perheitä.

Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi. Palvelun kautta voi lähettää viestejä ja kysymyksiä, myös liitteiden lähettäminen on turvallista. Lähetetyt viestit sekä niihin saapuneet vastaukset tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Käytön tuki

Yhteydenotto sosiaalihuollon tuen tarpeen arvioimiseksi (Rovaniemi)

Ota asiakkaan suostumuksella tai yhdessä asiakkaan kanssa yhteyttä sosiaalihuollosta vastaavaan viranomaiseen.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Yhteydenotto sosiaalipalveluihin (Pelkosenniemi)

Yhteydenottopyynnön avulla saat neuvontaa ja ohjausta sosiaalipalveluista eri elämäntilanteissa.

Yhteydenottopyyntö jätetään kirjallisesti. Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi.

Työntekijä ottaa sinun yhteyttä valintasi mukaan puhelimitse tai Omavirtun kautta. Palvelu on tietoturvallinen ja liitteiden lähettäminen on turvallista.

Viestisi tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.

Dábálaš rabasáiggit

Rabas birra jándora.

Käytön tuki

Anára bearrašiid bálvalusaid sosiálabagadalli

Oaččut oktavuođa bearrašiid bálvalusaid sosiálabagadallái telefovnnain árgabeivviid. Sosiálabagadalli bálvala maiddái mánáidsuodjalusa maŋŋáfuolahusa gullevaš áššiin.

Telefovdna

Anára ja Ohcejoga lápmásiidbálvalusaid sosiálabargi

Don oaččut riŋgemiin oktavuođa lápmásiidbálvalusaid sosiálabargái.

Telefovdna

Dábálaš rabasáiggit

Riŋgenáigi
  • Monday - Friday 09:00 - 10:00

Anára rávesolbmuid sosiálabagadalli

Oaččut oktavuođa sosiálabagadallii riŋgemiin árgabeivviid.

Telefovdna
  • Sosiálabagadalli, rávesolbmuid sosiálabargu

Anára vuorrasiid bálvalanbagadallan

Jos dárbbašat rávvema vuorrasiid sosiálabálvalusain, váldde riŋgemiin oktavuođa vuorrasiid bálvalanbagadallamii.

Telefovdna

Eanodaga bearrašiid ja bargoahkásaččaid bálvalusaid sosiálabagadalli

Oaččut oktavuođa bearrašiid ja bargoahkásaččaid bálvalusaid sosiálabagadallái telefovnnain árgabeivviid.

Telefovdna

Eanodaga vuorrasiid bálvalusrávven ja -bagadallan

Riŋge Eanodaga vuorrasiidfuolahusa bálvalanhovdii, juos dárbbašat lassedieđuid dahje rávvema vuorrasiid bálvalusain.

Telefovdna

Enontekiön, Kittilän, Kolarin, Muonion ja Pellon vammaispalvelut

Saat yhteyden vammaispalvelujen sosiaaliohjaajaan ja sosiaalityöntekijään puhelimitse arkipäivisin. Työntekijät toimivat Enontekiön, Kittilän, Kolarin, Muonion ja Pellon alueilla.

Dábálaš rabasáiggit

  • Monday - Friday 09:00 - 10:00

Kemijärven, Pelkosenniemen, Sallan, Savukosken ja Sodankylän vammaispalvelut

Saat yhteyden vammaispalvelujen työntekijöihin puhelimitse arkipäivisin.

Vammaispalvelut ovat yhteiset Kemijärven, Pelkosenniemen, Sallan, Savukosken ja Sodankylän asukkaille.

Dábálaš rabasáiggit

  • Monday - Friday 09:00 - 10:00

Kemijärven ikääntyneiden palveluohjaus

Ikääntyneiden palveluohjaajalta saat tietoa kotiin saatavilla olevista sosiaali- ja terveyspalveluista. Hän auttaa kokoamaan elämäntilanteeseen liittyvät palvelut asiakkaan ulottuville. Palveluohjaajan tavoitat arkipäivisin.

Neuvontaa ja ohjausta saat puhelimitse, käymällä paikanpäällä Lapponiassa tai palvelutarpeen arviointikäynnillä kotona.

Dábálaš rabasáiggit

  • Monday - Friday 09:00 - 12:00

Kemijärven perheiden sosiaaliohjaus

Perheiden palveluiden sosiaaliohjaaja neuvoo sinua perheiden sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa. Saat yhteyden sosiaaliohjaajan puhelimitse arkipäivisin.

Kemijärven perheiden sosiaalityöntekijä

Saat yhteyden perheiden palvelujen sosiaalityöntekijään puhelimitse arkipäivisin.

Dábálaš rabasáiggit

  • Monday - Friday 09:00 - 10:00

Kemijärven työikäisten sosiaaliohjaus

Saat yhteyden työikäisten sosiaalipalveluiden sosiaaliohjaajiin puhelimitse arkipäivisin.

Kemijärven työikäisten sosiaalityö

Saat yhteyden työikäisten sosiaalipalveluiden sosiaalityöntekijään puhelimitse arkipäivisin.

Dábálaš rabasáiggit

  • Monday - Thursday 09:00 - 10:00

Kemin, Keminmaan ja Simon sosiaalipalveluiden neuvonta ja palveluohjaus

Voit ottaa yhteyttä palveluohjaukseen esimerkiksi sosiaaliturvaan ja sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa. Jos sinulla ei ole tiedossa asiaa hoitavaa työntekijää, ota ensimmäisenä yhteyttä palveluohjaukseen.

Dábálaš rabasáiggit

  • Monday 09:00 - 15:00
  • Tuesday 09:00 - 13:00
  • Wednesday 09:00 - 15:00
  • Thursday 09:00 - 13:00
  • Friday 09:00 - 15:00

Kittilän ikääntyneiden palveluohjaus

Jos tarvitset neuvontaa ikääntyneiden sosiaalipalveluista, ota yhteys puhelimitse ikääntyneiden palveluohjaukseen. Palveluohjaajat tavoitat arkipäivisin.

Dábálaš rabasáiggit

  • Monday - Friday 09:00 - 11:00

Muonion avopalveluiden vastaava/muistikoordinaattori

Avopalveluiden vastaavalta/muistikoordinaattorilta saat neuvontaa sosiaali- ja terveyspalveluista. Saat apua myös muistisairaan ihmisen hoitoon, kuntoutukseen ja kotona asumisen tukemiseen.

Yhteydessä voivat olla ikäihminen itse, omainen, naapuri, tuttava tai sosiaali- ja terveysalalla työskentelevä, joka kohtaa palvelutarpeen arvioinnista hyötyvän ikäihmisen.

Dábálaš rabasáiggit

  • Monday - Friday 08:00 - 16:00

Muonion sosiaalityöntekijä

Sosiaalityöntekijältä saat apua ja neuvontaa sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa puhelimitse arkipäivisin.

Pelkosenniemen ikääntyneiden sosiaalipalvelut

Saat yhteyden ikääntyneiden sosiaalipalvelujen työntekijöihin puhelimitse arkipäivisin. Voit tarvittaessa varata ajan henkilökohtaiseen tapaamiseen.

Dábálaš rabasáiggit

  • Monday - Friday 09:00 - 11:00

Pelkosenniemen perheiden ja työikäisten sosiaalipalvelut

Saat yhteyden perheiden ja työikäisten sosiaalipalvelujen työntekijöihin puhelimitse arkipäivisin. Voit tarvittaessa varata ajan henkilökohtaiseen tapaamiseen.

Posion sosiaalipalvelujen työntekijät

Saat yhteyden sosiaalipalvelujen työntekijöihin puhelimitse arkipäivisin.

Ranuan sosiaaliohjaaja

Sosiaaliohjaaja neuvoo ja ohjaa sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa. Saat yhteyden sosiaaliohjaajaan puhelimitse arkipäivisin.

Dábálaš rabasáiggit

  • Monday - Thursday 09:00 - 11:00

Rovaniemen sosiaalipalveluiden puhelinneuvonta

Puhelinasiointi arkipäivisin. Puhelusta ei veloiteta erillisiä palvelumaksuja. Käytössä on takaisinsoittojärjestelmä.

Dábálaš rabasáiggit

  • Monday - Friday 09:00 - 15:00

Sallan ja Savukosken ikääntyneiden palveluohjaus

Saat yhteyden sosiaaliohjaajaan puhelimitse arkipäivisin.

Sosiaaliohjaaja palvelee sekä Sallan että Savukosken asukkaita.

Dábálaš rabasáiggit

  • Monday - Friday 09:00 - 11:00

Sallan ja Savukosken perheiden ja työikäisten sosiaalityöntekijä

Saat yhteyden sosiaalityöntekijään puhelimitse arkipäivisin.

Dábálaš rabasáiggit

  • Monday - Friday 09:00 - 14:00

Sallan ja Savukosken sosiaaliohjaaja

Saat yhteyden sosiaaliohjaajaan puhelimitse arkipäivisin. Sosiaaliohjaaja toimii sosiaalisen tuen, neuvonnan ja ohjauksen tehtävissä.

Dábálaš rabasáiggit

  • Monday - Friday 09:00 - 14:00

Sallan lapsiperhetyöntekijä-sosiaaliohjaaja

Saat yhteyden lapsiperheiden perhetyöntekijä-sosiaaliohjaajaan puhelimitse arkipäivisin.

Lapsiperheiden perhetyöntekijä-sosiaaliohjaajaan voit ottaa yhteyttä lasten, nuoren ja palveluihin liittyen. Lapsiperhetyöntekijä toteuttaa muun muassa perhetyötä ja lastensuojelun perhetyötä. Voit myös varata tapaamisajan.

Sallan sosiaalityöntekijä

Sosiaalityöntekijältä saat apua aikuissosiaalityöhön, lastensuojeluun sekä lapsiperheiden palveluihin liittyen.

Sosiaalityöntekijän tavoitat puhelimitse. Tapaamiset ajanvarauksella.

Dábálaš rabasáiggit

  • Tuesday 10:00 - 11:00

Soađegili bearašguovddáža rávven ja bálvalanbagadallan

Bearašguovddáža rávven ja bálvalanbagadallan veahkehit gávdnat du dárbbašan bálvalusa. Don oaččut mis veahki, go dárbbašat rávvagiid ja doarjaga árgga čuolbmadiliin. Rávvemis mii dahkat ráhkkaneaddji árvvoštallama. Seammás mii geahččat, leago dárbu áššehasvuhtii. Mii ohcat ja lágidit dutnje ovttasbarggus heivvolaš ja rivttesáigásaš bálvalusaid.

Telefovdna
  • Soađegili bearašguovddáža rávven ja bálvalanbagadallan

Dábálaš rabasáiggit

  • Tuesday 09:00 - 11:00
  • Thursday 09:00 - 11:00

Soađegili sosiáladoaimmahaga bagadallan, rávven ja áiggivárren

Don oaččot sosiáladoaimmahahkii oktavuođa telefovnnain árgabeivviid. Mii bálvalit sosiálabálvalusaid rávvemii ja áiggivárremii laktáseaddji áššiiguin.

Telefovdna

Dábálaš rabasáiggit

Riŋgenáiggit
  • Tuesday 09:00 - 11:00
  • Thursday 09:00 - 11:00

Soađegili vuorrasiid bálvalanbagadallan

Bálvalanbagadalliin oaččot dieđuid fállojuvvon vuorrasiid bálvalusaid birra.

Bagadallan ja rávven leat oaivvilduvvon badjel 65-jahkásaččaide, geat eai leat vel vuorrasiid bálvalusaid áššehasat.

Telefovdna

Dábálaš rabasáiggit

Riŋgenáigi
  • Monday - Friday 09:00 - 11:00

Tervolan, Tornion ja Ylitornion sosiaaliohjaus ja neuvonta

Saat ohjausta ja neuvontaa puhelimitse sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa. Neuvonta on avoinna arkipäivisin.

Dábálaš rabasáiggit

  • Monday 09:00 - 15:00
  • Tuesday 12:00 - 15:00
  • Wednesday - Friday 09:00 - 15:00

Tervolan, Tornion ja Ylitornion työikäisten palvelujen neuvonta ja palveluohjaus

Saat yhteyden työikäisten sosiaalipalvelujen neuvontaan ja palveluohjaukseen puhelimitse arkipäivisin.

Neuvonta ja palveluohjaus palvelee Tervolan, Tornion ja Ylitornion asukkaita.

Dábálaš rabasáiggit

  • Monday - Friday 12:00 - 16:00

Tervolan ikääntyneiden palveluohjaajat

Saat yhteyden ikääntyneiden palveluohjaajiin puhelimitse arkipäivisin.

Dábálaš rabasáiggit

  • Monday - Thursday 08:00 - 16:00
  • Friday 08:00 - 15:00

Utsjoen palveluohjaaja

Palveluohjaajalta saat ohjausta ja neuvontaa sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa. Palveluohjaajan tavoitat puhelimitse arkipäivisin.

Dábálaš rabasáiggit

  • Monday - Friday 09:00 - 15:00

Vammaispalvelujen neuvonta- ja ohjauspuhelin

Vammaispalvelujen neuvonta- ja ohjauspuhelin palvelee arkipäivisin. Selvitämme kanssasi, millaisia palveluja ja tukea tarvitset, ja autamme sinua hakeutumaan sopiviin palveluihin.

Dábálaš rabasáiggit

  • Monday - Friday 10:00 - 14:00

Anára sosiáladoaimmahat

Sosiáladoaimmahat gávdno Anára gieldadoaimmahaga 1. gearddis.

Čujuhus

Piiskuntie 2 99800 IVALO

Dábálaš rabasáiggit

  • Monday - Thursday 09:00 - 15:00
  • Friday 09:00 - 11:00

Eanodaga sosiáladoaimmahat

Eanodaga sosiálabálvalusaid doaimmahat leat gielddadoaimmahagas Heahtás.

Čujuhus

Gielddadoaimmahat, 1. geardi

Ounastie 165 99400 ENONTEKIÖ

Dábálaš rabasáiggit

  • Monday - Friday 08:00 - 15:00

Kemin sosiaalitoimisto

Kemin sosiaalitoimisto sijaitsee kaupungin keskustassa lähellä kaupungintaloa. Saat sosiaalipalveluihin liittyvää ohjausta ja neuvontaa paikan päällä sosiaalitoimistossa arkipäivisin.

Sosiaalitoimistossa sijaitsevat seuraavat palvelut: aikuissosiaalityö, perhesosiaalityö, lastensuojelu, jälkihuolto, lastenvalvoja, talousneuvonta, sosiaalinen luototus ja pakolaistyö.

Čujuhus

Keskuspuistokatu 30 94100 KEMI

Dábálaš rabasáiggit

  • Monday - Friday 09:00 - 13:00

Kittilän sosiaalitoimisto

Kittilän sosiaalitoimisto sijaitsee Kittilän kunnantalon yhteydessä.

Čujuhus

Valtatie 15 99100 KITTILÄ

Kolarin sosiaalitoimisto

Kolarin sosiaalitoimisto palvelee terveyskeskuksen yhteydessä. Käynti sosiaalitoimistoon tapahtuu terveyskeskuksen parkkipaikalta oikean puoleiseen erillissiipeen, jonka ovessa lukee sosiaalitoimisto.

Čujuhus

Sairaalantie 4 B 95900 KOLARI

Dábálaš rabasáiggit

Auki ajanvarauksella

Muonion hyvinvointipalveluiden toimisto

Muonion hyvinvointipalvelujen toimisto palvelee sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa.

Čujuhus

Pirkantie 11 99300 MUONIO

Pelkosenniemen sosiaalitoimisto

Pelkosenniemen sosiaalitoimistosta saat perheiden, työikäisten ja ikääntyneiden sosiaalipalvelut. Varaa aika henkilökohtaiseen tapaamiseen soittamalla sosiaalityöntekijöille etukäteen.

Vammaisten palveluihin liittyvissä asioissa ota yhteys Sodankylän hyvinvointikeskus Sopukkaan.

Čujuhus

Käynti sosiaalitoimistoon tapahtuu kirkonpuoleiselta sivulta.

Turjalantie 2 98500 PELKOSENNIEMI

Dábálaš rabasáiggit

  • Monday - Friday 08:00 - 16:00

Pellon sosiaalitoimisto

Sosiaalitoimistosta saat sosiaalipalveluihin liittyvää ohjausta ja neuvontaa. Sosiaalityöntekijät tukevat sinua ja perhettäsi haastavissa elämäntilanteissa ja järjestävät tarvittavat tukitoimet.

Čujuhus

Opintie 7 B 95700 PELLO

Dábálaš rabasáiggit

  • Monday - Friday 08:00 - 16:00

Posion perusturvatoimisto

Posion perusturvatoimistosta saat sosiaalipalveluita. Perusturvan toimistossa työskentelevät palvelujohtaja, sosiaalityöntekijät, perusturvan toimistosihteerit sekä kuntouttavan työtoiminnan ohjaaja (paikalla perjantaisin).

Čujuhus

Sairaalantie 2 B 97900 POSIO

Dábálaš rabasáiggit

  • Monday - Friday 09:00 - 11:00, 12:00 - 15:00

Rovaniemen sosiaalipalvelukeskus

Sosiaalipalvelukeskus palvelee sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa. Sosiaalipalvelukeskus sijaitsee kaupungin keskustassa.

Čujuhus

Rovakatu 1 96100 ROVANIEMI

Dábálaš rabasáiggit

  • Monday - Friday 09:00 - 15:00

Savukosken sosiaalitoimisto

Sosiaalipalvelujen toimipiste sijaitsee Savukosken kunnanvirastolla. Sosiaalipalvelujen työntekijät ovat tavoitettavissa puhelimitse ja ajanvarauksella myös paikan päällä.

Vammaisten palveluihin liittyvissä asioissa ota yhteys Sodankylän hyvinvointikeskus Sopukkaan: Karistamontie 4 Sodankylä.

Čujuhus

Savukosken kunnanvirasto.

Kauppakuja 2 A 1 98800 SAVUKOSKI

Dábálaš rabasáiggit

  • Monday - Friday 09:00 - 15:00

Soađegili buresveadjinguovddáš Sopukka, Bearašguovddáš

Oaččut mis veahki iešguđet eallindiliin – leaččat bearašolmmoš dahje okto orru, mánná, nuorra, bargoagát dahje ahkeolmmoš.

Bearašguovddáža sosiála- ja dearvvašvuođafuolahusa bargin mii bargat nana ovttasbarggu duinna ja gaskaneamet. Min ulbmil lea, ahte oaččut veahki ja doarjaga johtilit ja njuovžilit. Mis lea ovttasbargu organisašuvnnaiguin ja searvegottiiguin, gieldda buresveadjima ja dearvvašvuođa ovddideaddji bargguin, gieldda iešguđet doaibmasurggiiguin ja spesiálabuohccedivššuin.

Čujuhus

Hyvinvointikeskus Sopukka, 2. kerros

Karistamontie 4 99600 SODANKYLÄ

Dábálaš rabasáiggit

  • Monday - Friday 08:00 - 16:00
  • Monday - Friday 09:00 - 11:00

Eará oktavuohtadieđut

Telefovdna

Tervolan sosiaalitoimisto

Tervolan sosiaalitoimisto sijaitsee kunnanviraston yhteydessä.

Varaa aika asiointiin suoraan asiaasi hoitavalta henkilöltä.

Čujuhus

Keskustie 81 95300 TERVOLA

Dábálaš rabasáiggit

  • Monday - Friday 08:30 - 15:00

Tornion sosiaalitoimisto

Sosiaalitoimisto sijaitsee ammattiopisto Lappian Yritystalolla. Sosiaalitoimiston aulassa on asiakkaiden käyttöön tarkoitettu tietokone, jolla voi tulostaa asiapapereita.

Sosiaalitoimistossa sijaitsee työikäisten, perhesosiaalityön, lastensuojelun ja lastenvalvojan palvelut. Saat myös sosiaalipalveluihin liittyvää neuvontaa ja ohjausta asioimalla paikan päällä sosiaalitoimistossa.

Čujuhus

Yritystalo, Lappia

Keskikatu 69 95400 TORNIO

Dábálaš rabasáiggit

  • Monday 09:00 - 13:00
  • Tuesday 12:00 - 15:00
  • Wednesday - Friday 09:00 - 13:00

Ylitornion sosiaalitoimisto

Ylitornion sosiaalitoimisto sijaitsee kunnanviraston tiloissa.

Čujuhus

Alkkulanraitti 5 95600 YLITORNIO

Dábálaš rabasáiggit

  • Monday - Friday 09:00 - 15:00

Sosiálabálvalusaid rávven, sosiálabargu, sosiálabagadallan, sosiálalaš veajuiduhttin, bearašbargu sihke bajásgeassin- ja bearašrávven leat nuvttá bálvalusat.

H4 lisätietoa-tietoa-asiakasmaksuista

h4-ajankohtaista-palvelussa

Áigeguovdil bálvalusain

Asset Publisher

  1. Lapin hyvinvointialue kehittää sosiaalihuollon ensiarviointia työikäisten ja perheiden palveluissa – asiakkaat mukaan vaikuttamaan
    Lapin hyvinvointialueen tavoitteena on parantaa ja yhtenäistää sosiaalihuollon ensiarvioinnin...

    Lapin hyvinvointialue kehittää sosiaalihuollon ensiarviointia työikäisten ja perheiden palveluissa – asiakkaat mukaan vaikuttamaan

    3.2.2025

    Loga eambbo

    Jorgale dan viidáse siiddui

    Lapin hyvinvointialue kehittää sosiaalihuollon ensiarviointia työikäisten ja perheiden palveluissa – asiakkaat mukaan vaikuttamaan

    Silta yli jäisen joen Rovaniemellä

    Kuva: Lapin materiaalipankki, Terhi Tuovinen

    3.2.2025

    Lapin hyvinvointialueen tavoitteena on parantaa ja yhtenäistää sosiaalihuollon ensiarvioinnin palveluprosessia, nostaa asiakaspalvelun laatua ja kohdentaa palvelut niitä tarvitseville.

    Kehitämme kevään aikana sosiaalihuollon ensiarviointia työikäisten ja perheiden palveluissa. Asiakkaamme voivat osallistua kehitystyöhön antamalla palautetta asioidessaan ensiarvioinnissa. Palautteen kerääminen on aloitettu tammikuussa ja jatkuu kevään ajan. Aikuissosiaalityön asiakkaat voivat lisäksi osallistua tutkimukseen, jossa tutkitaan aikuissosiaalityön menetelmien vaikutuksia ensiarvioinnissa.

    Kehitystyön tavoitteet on kiteytetty ensiarvioinnin palvelulupaukseen:

    • Asiakas tulee kuulluksi ilman aiheetonta viivästystä 7 arkipäivän kuluessa.   
    • Arvostava ja kiireetön kohtaaminen, asiakkaalle jää tunne kuulluksi tulemisesta.   
    • Asiakkaalle kerrotaan soveltuvista peruspalveluista sekä mahdollisuudesta tapaamiseen ja palvelutarpeenarviointiin. 
    • Ensiarviointi on asiakaslähtöistä.  
    • Toimenpiteitä ohjaa aina tilannekohtaisuus ja kontekstisidonnaisuus.

    Kehittämisestä vastaa VASA 2 -hanke yhteistyössä Aikuissosiaalityön menetelmien vaikutukset -tutkimushankkeen kanssa. Hankkeissa kerätään tietoa ensiarvioinnin tavoitteiden toteutumisesta, ja näitä tietoja hyödynnetään Lapin hyvinvointialueen sosiaalipalvelujen kehittämisessä. EU-rahoitteiset hankkeet kestävät vuoden 2025 loppuun.

    Lisätietoja:

    Anni Partanen 
    projektipäällikkö, sosiaalipalvelut
    Puh. 040 751 1121
    anni.partanen@poske.fi
    VASA 2 – Vahva sote Lapin hyvinvointialueelle -hanke

    Liisa Häkkinen
    tutkijasosiaalityöntekijä
    Puh. 040 592 6053
    liisa.hakkinen@poske.fi
    RRP3 – aikuissosiaalityön arviointitutkimushanke


     

    Silta yli jäisen joen Rovaniemellä Lapin hyvinvointialue kehittää sosiaalihuollon ensiarviointia työikäisten ja perheiden palveluissa – asiakkaat mukaan vaikuttamaan
    3.2.2025
    Lapin hyvinvointialueen tavoitteena on parantaa ja yhtenäistää sosiaalihuollon ensiarvioinnin...
    Silta yli jäisen joen Rovaniemellä

    Lapin hyvinvointialue kehittää sosiaalihuollon ensiarviointia työikäisten ja perheiden palveluissa – asiakkaat mukaan vaikuttamaan


    Lapin hyvinvointialueen tavoitteena on parantaa ja yhtenäistää sosiaalihuollon ensiarvioinnin palveluprosessia, nostaa asiakaspalvelun laatua ja kohdentaa palvelut niitä tarvitseville.

  2. Sosiaalisen luototuksen palveluun muutoksia
    Lapin hyvinvointialueen sosiaalisen luototuksen soveltamisohjetta on uudistettu.

    Sosiaalisen luototuksen palveluun muutoksia

    17.1.2025

    Loga eambbo

    Jorgale dan viidáse siiddui

    Sosiaalisen luototuksen palveluun muutoksia

    17.1.2025

    Lapin hyvinvointialueen sosiaalisen luototuksen soveltamisohjetta on uudistettu.

    Sosiaalinen luototus on sosiaalihuoltoon kuuluvaa lainanantoa, jonka tarkoituksena on ehkäistä taloudellista syrjäytymistä ja ylivelkaantumista sekä edistää henkilön ja perheen itsenäistä suoriutumista.

    Sosiaalisen luototuksen myöntämisen perusteet ja soveltamisohje on hallinnollinen ohjeistus siitä, millaisilla kriteereillä Lapin hyvinvointialueella myönnetään sosiaalista luototusta ja miten sosiaalisen luototuksen palvelussa toimitaan luototukseen liittyvissä asioissa. Ohjeen tavoitteena on luoda ja ylläpitää hyvinvointialueelle yhtenäiset palvelun myöntämisen kriteerit ja toimintatavat, joiden avulla pyritään turvaamaan asiakkaiden yhdenvertainen palvelu hyvinvointialueella.

    Uuden soveltamisohjeen mukaan sosiaalisen luototuksen enimmäismäärä nousee 5000:sta 8000 euroon ja takaisinmaksuaika pitenee enimmillään viidestä seitsemään vuoteen.

    Sosiaalisen luototuksen palveluun muutoksia
    17.1.2025
    Lapin hyvinvointialueen sosiaalisen luototuksen soveltamisohjetta on uudistettu.

    Sosiaalisen luototuksen palveluun muutoksia


    Lapin hyvinvointialueen sosiaalisen luototuksen soveltamisohjetta on uudistettu.

  3. Talousneuvola palvelee Rovaniemellä joka kuukauden kolmas keskiviikko
    Tule pienen tai suuren talouskysymyksesi kanssa – etsitään ratkaisuja yhdessä!

    Talousneuvola palvelee Rovaniemellä joka kuukauden kolmas keskiviikko

    19.12.2024

    Loga eambbo

    Jorgale dan viidáse siiddui

    Talousneuvola palvelee Rovaniemellä joka kuukauden kolmas keskiviikko

    19.12.2024

    Tule pienen tai suuren talouskysymyksesi kanssa – etsitään ratkaisuja yhdessä!

    Talousneuvolatoiminta Lapin hyvinvointialueella jatkaa toimintaansa ensi vuonnakin. Talousneuvolassa voit keskustella ilman ajanvarausta arjen raha-asioistasi sekä saada neuvoja ja pohtia tilannettasi asiantuntijoiden kanssa.

    Kaikenikäisille tarkoitettu palvelu on maksutonta ja luottamuksellista. Halutessasi voit asioida anonyymisti. Talousneuvolassa voit tavata eri alojen ammattilaisia. Toiminnassa on mukana Kela, Lapin hyvinvointialueen sosiaalityö, talous- ja velkaneuvonta sekä Ulosottolaitos.

    Talousneuvola toimii Rovaniemellä osoitteessa Valtakatu 16, 2. kerros. 

    Talousneuvola on avoinna joka kuukauden kolmas keskiviikko klo 13.30–15.30.

    Miten voit asioida Talousneuvolassa?

    •    Tule käymään osoitteessa Valtakatu 16, 2. kerros,
    •    soita 040 684 9992 tai
    •    lähetä yhteydenottopyyntö sähköpostilla talousneuvola@lapha.fi.

    Lisätietoja

    Maija Vaara
    sosiaaliohjaaja
    maija.vaara@lapha.fi
    050 315 1274

    Talousneuvola palvelee Rovaniemellä joka kuukauden kolmas keskiviikko
    19.12.2024
    Tule pienen tai suuren talouskysymyksesi kanssa – etsitään ratkaisuja yhdessä!

    Talousneuvola palvelee Rovaniemellä joka kuukauden kolmas keskiviikko


    Tule pienen tai suuren talouskysymyksesi kanssa – etsitään ratkaisuja yhdessä!