Lapin hyvinvointialue aloittaa kilpailutuksen hoitohenkilökunnan täydentävästä sijaistyövoimasta
Lapin hyvinvointialue on päättänyt kilpailuttaa hoitohenkilökunnan sijaistyövoiman puitejärjestelynä,...

Lapin hyvinvointialue aloittaa kilpailutuksen hoitohenkilökunnan täydentävästä sijaistyövoimasta

4.3.2024

Loga eambbo

Takaisin edelliselle sivulle

Lapin hyvinvointialue aloittaa kilpailutuksen hoitohenkilökunnan täydentävästä sijaistyövoimasta

4.3.2024

Lapin hyvinvointialue on päättänyt kilpailuttaa hoitohenkilökunnan sijaistyövoiman puitejärjestelynä, jossa palveluntuottajiksi valitaan useampia palveluntuottajia alue- tai kuntakohtaisesti. Hankinnan ennakoitu arvo koko sopimuskaudelle on 16 miljoonaa euroa. Lapin hyvinvointialue ei sitoudu ennalta arvioituun määriin, vaan hankkii palveluita vain tarpeen mukaan.

Hankintaa koskeva markkinavuoropuheluilmoitus on julkaistu Hilmassa. Vuoropuhelu aloitetaan 18.3.2024 klo 12-13.30 Microsoft Teams-videopuhelun kautta. Tilaisuudessa käydään keskustelua tulevasta hankinnasta ja alustavasta palvelukuvauksesta osallistujien kanssa.
Tilaisuuden tavoitteena on saada potentiaalisten tarjoajien näkemyksiä ja ideoita suunnitteilla olevaan hankintaan. Pyydämme halukkaita potentiaalisia tarjoajia osallistumaan vuoropuheluun. Markkinavuoropuheluun ilmoittaudutaan 12.3.2024 mennessä ilmoittautumislomakkeella.

Lapin hyvinvointialue pyrkii suunnitelmallisesti vähentämään vuokratyövoiman käyttöä ja tuottamaan palvelut oman henkilöstön voimin. Vuokratyövoimaa tai ostopalveluna hankittua osaamista hyödynnetään ensisijaisesti tilapäisissä, kiireellisissä ja lyhytaikaisissa henkilöstötarpeissa, mutta tarvittaessa myös pidemmissä sijaisuuksissa.

Lapin hyvinvointialue aloittaa kilpailutuksen hoitohenkilökunnan täydentävästä sijaistyövoimasta
4.3.2024
Lapin hyvinvointialue on päättänyt kilpailuttaa hoitohenkilökunnan sijaistyövoiman puitejärjestelynä,...

Lapin hyvinvointialue aloittaa kilpailutuksen hoitohenkilökunnan täydentävästä sijaistyövoimasta


Lapin hyvinvointialue on päättänyt kilpailuttaa hoitohenkilökunnan sijaistyövoiman puitejärjestelynä, jossa palveluntuottajiksi valitaan useampia palveluntuottajia alue- tai kuntakohtaisesti. Hankinnan ennakoitu arvo koko sopimuskaudelle on 16 miljoonaa euroa. Lapin hyvinvointialue ei sitoudu ennalta arvioituun määriin, vaan hankkii palveluita vain tarpeen mukaan. Hankintaa koskeva markkinavuoropuheluilmoitus on julkaistu Hilmassa. Vuoropuhelu aloitetaan 18.3.2024 klo 12-13.30 Microsoft...

Tuoreimmat ajankohtaiset H2

Tuoreimmat ajankohtaiset

Asset Publisher

  1. Kuljetuspalveluyrittäjä - tule kuulemaan Tervia Logistiikka Oy:n toiminnasta ja lähde mukaan yhteistyöryhmään

    29.5.2024

    Loga eambbo

    Takaisin edelliselle sivulle

    Kuljetuspalveluyrittäjä - tule kuulemaan Tervia Logistiikka Oy:n toiminnasta ja lähde mukaan yhteistyöryhmään

    29.5.2024

    Järjestämme kesäkuussa kolme samansisältöistä tiedotustilaisuutta.

    Tervia Logistiikka Oy on Lapin, Pohjois-Pohjanmaan, Keski-Pohjanmaan ja Kainuun hyvinvointialueiden perustama yhtiö, joka tuottaa omistajilleen logistiikka-, kuljetus- ja hankintapalveluita.

    Tervia Logistiikka Oy järjestää kolme samansisältöistä tiedostustilaisuutta toiminnastaan. Tilaisuudet on tarkoitettu Kainuun, Keski-Pohjanmaan, Lapin ja Pohjois-Pohjanmaan hyvinvointialueen kuljetuksia toteuttaville kuljetuspalveluyrityksille.

    Samansisältöiset tilaisuudet järjestetään Teams-tilaisuuksina

    • ma 10.6.2024 klo 18–19
    • ke 12.6.2024 klo 19–20
    • to 13.6.2024 klo 18–19

    Ilmoittaudu mukaan tiedotustilaisuuteen ja vastaa kyselyyn 5.6.2024 mennessä.

    Tule mukaan kuljetuspalveluyrittäjien ja Tervia Logistiikka Oy:n yhteistyöryhmään

    Etsimme Tervia Logistiikka Oy:n ja kuljetuspalveluyrittäjien yhteistyöryhmään toiminnan seurannasta ja kehittämisestä kiinnostuneita yhteistyökumppaneita.
     
    Ilmoittaudu mukaan yhteistyöryhmään ja vastaa kyselyyn 15.6.2024 mennessä.

    Lisätietoa:

    Tanja Witick, projektipäällikkö, Tervia Logistiikka Oy

    tanja.witick@pohde.fi

    Kuljetuspalveluyrittäjä - tule kuulemaan Tervia Logistiikka Oy:n toiminnasta ja lähde mukaan yhteistyöryhmään
    29.5.2024
    Järjestämme kesäkuussa kolme samansisältöistä tiedotustilaisuutta.

    Kuljetuspalveluyrittäjä - tule kuulemaan Tervia Logistiikka Oy:n toiminnasta ja lähde mukaan yhteistyöryhmään


    Järjestämme kesäkuussa kolme samansisältöistä tiedotustilaisuutta.

  2. Palveluntuottaja, oletko jo tutustunut oppaaseen, joka ohjaa sinua asiakastietojen oikeaan käsittelyyn
    Sosiaali- ja terveysministeriö on julkaissut oppaan asiakastietolain eli sosiaali- ja terveydenhuollon...

    Palveluntuottaja, oletko jo tutustunut oppaaseen, joka ohjaa sinua asiakastietojen oikeaan käsittelyyn

    24.5.2024

    Loga eambbo

    Takaisin edelliselle sivulle

    Palveluntuottaja, oletko jo tutustunut oppaaseen, joka ohjaa sinua asiakastietojen oikeaan käsittelyyn

    24.5.2024

    Sosiaali- ja terveysministeriö on julkaissut oppaan asiakastietolain eli sosiaali- ja terveydenhuollon asiakastietojen käsittelystä annetun lain (703/2023) soveltamisen tueksi.

    Oppaan tarkoituksena on tarjota sosiaali- ja terveysalan ammattilaisille tukea asiakastietojen käsittelyyn vuoden 2024 alussa voimaan astuneen uuden asiakastietolain vaatimusten mukaisesti. Soveltamisopas onkin tarkoitettu kaikille, joiden työtehtävät liittyvät sosiaali- ja terveydenhuollon asiakastietojen käsittelyyn.

    Oppaassa kuvataan asiakastietojen käsittelyä koskevaa sääntelyä ja pyritään esimerkkien avulla tukemaan asiakastietolain ja muun relevantin sääntelyn käytännön soveltamista.

    Asiakastiedolla tarkoitetaan potilastietoa ja sosiaalihuollon asiakastietoa.

    • Potilastiedolla viitataan terveydenhuollossa laadittuun asiakirjaan sisältyvää potilaan terveydentilaa tai toimintakykyä tai tämän saamaa terveyspalvelua koskevaa informaatioon.
    • Sosiaalihuollon asiakastiedolla tarkoitetaan puolestaan sosiaalihuollossa laadittuun asiakirjaan sisältyvää sosiaalihuollon asiakkaan tuen tarvetta, hänen asiansa käsittelyä tai hänelle annettavaa sosiaalipalvelua koskevaa tietoa.

    Nyt julkaistu opas korvaa vuonna 2012 laaditun oppaan potilasasiakirjojen laatimisesta ja käsittelystä (Sosiaali- ja terveysministeriön julkaisuja 4/2012).

    Soveltamisopas on valmisteltu yhteistyössä Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen kanssa.

    Opas julkaistaan ruotsinkielisenä vuoden 2024 aikana.

     

    Lähde: Sosiaali- ja terveysministeriö

    Palveluntuottaja, oletko jo tutustunut oppaaseen, joka ohjaa sinua asiakastietojen oikeaan käsittelyyn
    24.5.2024
    Sosiaali- ja terveysministeriö on julkaissut oppaan asiakastietolain eli sosiaali- ja terveydenhuollon...

    Palveluntuottaja, oletko jo tutustunut oppaaseen, joka ohjaa sinua asiakastietojen oikeaan käsittelyyn


    Sosiaali- ja terveysministeriö on julkaissut oppaan asiakastietolain eli sosiaali- ja terveydenhuollon asiakastietojen käsittelystä annetun lain (703/2023) soveltamisen tueksi.

  3. Lapin hyvinvointialueen hankintastrategian tavoitteena on asiakastarpeiden huomioiminen
    Lapin hyvinvointialueen aluevaltuusto hyväksyi kokouksessaan 19.2.2024 hyvinvointialueen hankintastrategian...

    Lapin hyvinvointialueen hankintastrategian tavoitteena on asiakastarpeiden huomioiminen

    4.3.2024

    Loga eambbo

    Takaisin edelliselle sivulle

    Lapin hyvinvointialueen hankintastrategian tavoitteena on asiakastarpeiden huomioiminen

    Kaksi miestä katsoo yhdessä tietokonetta.

    Kuva: STM

    4.3.2024

    Lapin hyvinvointialueen aluevaltuusto hyväksyi kokouksessaan 19.2.2024 hyvinvointialueen hankintastrategian vuosille 2024–2030. Hankintastrategia on osa hyvinvointialueen strategia- ja ohjelmakokonaisuutta. Hankintastrategiassa kuvataan, miten hankintatoimi tukee hyvinvointialueen toimintaa sekä miten hankintoja johdetaan, toteutetaan ja kehitetään. 

    Hankintastrategia on jaettu viiteen teemaan, jotka ovat samat kuin hyvinvointialueen päästrategiassa: asiakaskokemus, henkilöstökokemus, hyvä johtaminen, talouden tasapaino ja vaikuttavuus.  Nämä teemat tukevat hyvinvointialuestrategian toteutusta sekä kehittävät hankintatoimintaa asiakastarpeiden mukaisiksi.

    – Keskeisenä tavoitteena hankintastrategiassa on asiakkaiden tarpeiden huomioiminen hankinnoissa, jotta hankinnoilla saavutetaan toivottu laatu ja vaikuttavuus, hankintapäällikkö Hilkka Neuvonen kertoo.

    Hyvinvointialueen keskitetty hankintapalveluyksikkö tarjoaa laadukasta asiantuntijatukea koko organisaatiolle. Hankinnat valmistellaan toimialojen ja hankintapalveluiden yhteistyönä hyödyntäen henkilöstön laaja-alaista asiantuntijaosaamista. 

    – Hankintoihin valitaan sopivimmat menettelytavat ja ehdot, jotka edistävät kilpailua, innovaatioita, asiakaslähtöisyyttä ja vastuullisuutta. Tavoitteena on tehdä hankintoja, jotka vähentävät ympäristökuormitusta, edistävät sosiaalista hyvinvointia ja tukevat taloudellista kestävyyttä, Neuvonen jatkaa.

     

    Hankintastrategia valmisteltiin laajassa verkostossa

    Hyvinvointialueen eri yksiköiden asiantuntijat osallistuivat aktiivisesti hankintastrategian valmisteluun. Jokaisella hyvinvointialueen työntekijällä ja myös organisaation ulkopuolisilla henkilöillä oli mahdollisuus alkusyksystä antaa mielipiteensä valmisteluun avoimen verkkoaivoriihen kautta. Strategialuonnosta on valmistelun aikana esitelty aluehallitukselle sekä aluevaltuustolle ja ennen päätöksentekoa on myös pyydetty lausunnot alueen kunnilta, muilta keskeisiltä sidosryhmiltä ja yhteistyökumppaneilta sekä hyvinvointialueen eri lautakunnilta. 

    – Yhteistyö toimittajiemme ja sidosryhmiemme kanssa edistää innovaatioita ja luottamusta. Valmisteltua strategialuonnosta on päivitetty valmistelun edetessä saadun palautteen ja lausuntojen pohjalta, Hilkka Neuvonen sanoo.

    Hankintastrategiaan voi tutustua hyvinvointialueen verkkosivuilla: Lapha.fi. Hyvinvointialueen hankinnat ilmoitetaan Hilma-järjestelmässä ja suunnitellut hankinnat ennen niiden virallista julkaisua hankintakalenterissa.

    Hyvinvointialueen hankinnat vuonna 2023

    Lapin hyvinvointialue osti vuonna 2023 ulkoisia resursseja yhteensä 555 miljoonalla eurolla. Suurimmat ostovolyymit olivat sosiaali- ja terveyspalvelut toimialojen asiakaspalvelujen ostoissa sekä aineiden, tarvikkeiden ja tavaroiden ostoissa ja rakennusten ja alueiden ylläpidossa. Investointeja tehtiin 26 miljoonalla eurolla.

    Ostot 555 miljoonaa euroa
    Ostolaskuja 175 800 kpl
    Toimittajia 4260 kpl
    Toimittajista 83 % pk-sektorin toimittajia (Y-tunnus)
    Toimittajista 23 % yhden kerran toimittaneita
    Toimittajista 40 % Lapin maakunnan alueelta
    Hiilijalanjälki 138 miljoonaa CO2-ekv.kg

    Hilkka Neuvonen
    Hankintapäällikkö, hankintapalvelut yksikön johtaja
    p. 040 657 4855
    hilkka.neuvonen@lapha.fi

    Kaksi miestä katsoo yhdessä tietokonetta. Lapin hyvinvointialueen hankintastrategian tavoitteena on asiakastarpeiden huomioiminen
    4.3.2024
    Lapin hyvinvointialueen aluevaltuusto hyväksyi kokouksessaan 19.2.2024 hyvinvointialueen hankintastrategian...
    Kaksi miestä katsoo yhdessä tietokonetta.

    Lapin hyvinvointialueen hankintastrategian tavoitteena on asiakastarpeiden huomioiminen


    Lapin hyvinvointialueen aluevaltuusto hyväksyi kokouksessaan 19.2.2024 hyvinvointialueen hankintastrategian vuosille 2024–2030. Hankintastrategia on osa hyvinvointialueen strategia- ja ohjelmakokonaisuutta. Hankintastrategiassa kuvataan, miten hankintatoimi tukee hyvinvointialueen toimintaa sekä miten hankintoja johdetaan, toteutetaan ja kehitetään.  Hankintastrategia on jaettu viiteen teemaan, jotka ovat samat kuin hyvinvointialueen päästrategiassa: asiakaskokemus, henkilöstökokemus,...

  4. Lapin hyvinvointialue aloittaa kilpailutuksen hoitohenkilökunnan täydentävästä sijaistyövoimasta
    Lapin hyvinvointialue on päättänyt kilpailuttaa hoitohenkilökunnan sijaistyövoiman puitejärjestelynä,...

    Lapin hyvinvointialue aloittaa kilpailutuksen hoitohenkilökunnan täydentävästä sijaistyövoimasta

    4.3.2024

    Loga eambbo

    Takaisin edelliselle sivulle

    Lapin hyvinvointialue aloittaa kilpailutuksen hoitohenkilökunnan täydentävästä sijaistyövoimasta

    4.3.2024

    Lapin hyvinvointialue on päättänyt kilpailuttaa hoitohenkilökunnan sijaistyövoiman puitejärjestelynä, jossa palveluntuottajiksi valitaan useampia palveluntuottajia alue- tai kuntakohtaisesti. Hankinnan ennakoitu arvo koko sopimuskaudelle on 16 miljoonaa euroa. Lapin hyvinvointialue ei sitoudu ennalta arvioituun määriin, vaan hankkii palveluita vain tarpeen mukaan.

    Hankintaa koskeva markkinavuoropuheluilmoitus on julkaistu Hilmassa. Vuoropuhelu aloitetaan 18.3.2024 klo 12-13.30 Microsoft Teams-videopuhelun kautta. Tilaisuudessa käydään keskustelua tulevasta hankinnasta ja alustavasta palvelukuvauksesta osallistujien kanssa.
    Tilaisuuden tavoitteena on saada potentiaalisten tarjoajien näkemyksiä ja ideoita suunnitteilla olevaan hankintaan. Pyydämme halukkaita potentiaalisia tarjoajia osallistumaan vuoropuheluun. Markkinavuoropuheluun ilmoittaudutaan 12.3.2024 mennessä ilmoittautumislomakkeella.

    Lapin hyvinvointialue pyrkii suunnitelmallisesti vähentämään vuokratyövoiman käyttöä ja tuottamaan palvelut oman henkilöstön voimin. Vuokratyövoimaa tai ostopalveluna hankittua osaamista hyödynnetään ensisijaisesti tilapäisissä, kiireellisissä ja lyhytaikaisissa henkilöstötarpeissa, mutta tarvittaessa myös pidemmissä sijaisuuksissa.

    Lapin hyvinvointialue aloittaa kilpailutuksen hoitohenkilökunnan täydentävästä sijaistyövoimasta
    4.3.2024
    Lapin hyvinvointialue on päättänyt kilpailuttaa hoitohenkilökunnan sijaistyövoiman puitejärjestelynä,...

    Lapin hyvinvointialue aloittaa kilpailutuksen hoitohenkilökunnan täydentävästä sijaistyövoimasta


    Lapin hyvinvointialue on päättänyt kilpailuttaa hoitohenkilökunnan sijaistyövoiman puitejärjestelynä, jossa palveluntuottajiksi valitaan useampia palveluntuottajia alue- tai kuntakohtaisesti. Hankinnan ennakoitu arvo koko sopimuskaudelle on 16 miljoonaa euroa. Lapin hyvinvointialue ei sitoudu ennalta arvioituun määriin, vaan hankkii palveluita vain tarpeen mukaan. Hankintaa koskeva markkinavuoropuheluilmoitus on julkaistu Hilmassa. Vuoropuhelu aloitetaan 18.3.2024 klo 12-13.30 Microsoft...

  5. Yksityisten sote-palveluntuottajien rekisteröintihakemuksia on jonossa noin 2000 – käsittely pahasti ruuhkautunut
    Ruuhkautunut tilanne johtuu tavanomaisesta poikkeavasta, suuresta rekisteröintihakemusten määrästä, uuden...

    Yksityisten sote-palveluntuottajien rekisteröintihakemuksia on jonossa noin 2000 – käsittely pahasti ruuhkautunut

    5.2.2024

    Loga eambbo

    Takaisin edelliselle sivulle

    Yksityisten sote-palveluntuottajien rekisteröintihakemuksia on jonossa noin 2000 – käsittely pahasti ruuhkautunut

    5.2.2024

    Ruuhkautunut tilanne johtuu tavanomaisesta poikkeavasta, suuresta rekisteröintihakemusten määrästä, uuden palveluntuottajarekisteri Soterin sähköisen asioinnin alkuvaiheen puutteista sekä uuden sote-valvontalain vaatimuksista.

    Valviran uutisen mukaan yksityiset sosiaali- ja terveydenhuollon palveluntuottajat joutuvat nyt odottamaan tavallista pidempään ennen kuin pääsevät aloittamaan toimintansa. Lain mukaan yksityiset palveluntuottajat eivät saa aloittaa toimintaansa ennen kuin palveluntuottaja ja sen palveluyksiköt on rekisteröity Valviran ylläpitämään, uuteen Soteri-rekisteriin. 

    Tällä hetkellä rekisteröintihakemusten käsittely on valitettavasti pahasti ruuhkautunut Valvirassa ja aluehallintovirastoissa. Yksittäisen rekisteröintihakemuksen käsittely voi enimmillään kestää jopa useita kuukausia.

    Ruuhkautunut tilanne johtuu tavanomaisesta poikkeavasta, suuresta rekisteröintihakemusten määrästä, uuden palveluntuottajarekisteri Soterin sähköisen asioinnin alkuvaiheen puutteista sekä uuden sote-valvontalain vaatimuksista. Mukana on myös viime vuodelta siirtyneitä hakemuksia. 

    Vajaan kuukauden aikana Valvira ja aluehallintovirastot ovat saaneet yksityisiltä sote-palvelujen tuottajilta yhteensä noin 2000 rekisteröintihakemusta. Valtaosa hakemuksista tulee viranomaisten käsittelyyn puutteellisina ja ennen rekisteröintiä niihin joudutaan kysymään lisätietoja puhelimitse sähköpostitse tai sähköisen asioinnin kautta, mikä viivästyttää niiden käsittelyä. 

    Yksityisten sote-palveluntuottajien rekisteröintihakemuksia on jonossa noin 2000 – käsittely pahasti ruuhkautunut
    5.2.2024
    Ruuhkautunut tilanne johtuu tavanomaisesta poikkeavasta, suuresta rekisteröintihakemusten määrästä, uuden...

    Yksityisten sote-palveluntuottajien rekisteröintihakemuksia on jonossa noin 2000 – käsittely pahasti ruuhkautunut


    Ruuhkautunut tilanne johtuu tavanomaisesta poikkeavasta, suuresta rekisteröintihakemusten määrästä, uuden palveluntuottajarekisteri Soterin sähköisen asioinnin alkuvaiheen puutteista sekä uuden sote-valvontalain vaatimuksista.

Kaikki ajankohtaiset - Nappi