Navigation Menu

Asiakaslaskun oikaisu

Navigation Menu

Asiakaslaskun oikaisu

Asiakaslaskun oikaisu

Jos sinulla on kysyttävää tai huomautettavaa asiakaslaskua koskien esim. asia- tai laskuvirhe, ota ensisijaisesti yhteyttä laskulla olevaan puhelinnumeroon.  

Tarvittaessa asiakaspalvelija ohjaa sinua tekemään oikaisupyynnön.

Oikaisua haetaan kirjallisesti lomakkeella tai vapaamuotoisella kirjeellä, jossa kerrotaan  

  • perustelut, miksi vaaditaan oikaisua/muutosta laskuun  
  • laskun tiedot (laskunumero, maksajan etunimet ja sukunimi)  
  • kopio laskusta, jos mahdollista  
  • asiakkaan yhteystiedot   

Oikaisuvaatimukseen annetaan kirjallinen viranhaltijapäätös. Voit hakea päätökseen oikaisua päätöksessä mukana olevan ohjeen mukaisesti.
Tarvittaessa voit kysyä ohjausta sosiaalityöntekijöiltä taloudelliseen tilanteen ratkaisemiseksi.

Lomake: Asiakaslaskun oikaisuvaatimus (pdf)

asiakasmaksut yhteystiedot

Kysyttävää asiakasmaksuista? Ota yhteyttä

Hyvinvointialueen asiakasmaksuyksikkö ja talouspalvelut huolehtivat sosiaali- ja terveyspalvelujen asiakasmaksujen laskutuksista sekä laskuihin ja palveluseteleihin liittyvistä tukipalveluista.

Asiakaslaskut lähetetään maksajalle palvelujen käytön jälkeen e-laskuna. E-laskusopimuksen voi tehdä omassa verkkopankissa. Omassa pankissa voi tehdä myös suoramaksuvaltuutuksen.

Yhteystiedot

Puhelinpalveluajat arkisin ma–to klo 9–12

Lapin hyvinvointialueen perusterveydenhuollon ja sosiaalipalvelujen asiakasmaksut:
Asiakaspalvelunumero: 040 589 9257
Sähköposti: asiakasmaksut@lapha.fi

Lapin keskussairaala:
Asiakaspalvelunumero: 040 764 1972
Sähköposti: lapinhva.laskut@lapha.fi

Länsi-Pohjan keskussairaala:
Asiakaspalvelunumerot: 040 149 1151, 040 149 1152 ja 040 149 1153
Sähköposti: potilastoimisto.lpshp@lapha.fi

asiakasmaksut e-laskutilaus

Tee e-laskutilaus verkkopankissasi

Suosittelemme, että verkkopankkia käyttävät asiakkaat ottavat käyttöön e-laskun. Lapin hyvinvointialueen e-laskun voit tilata omassa verkkopankissasi.

h4 liitetiedostot

Liitetiedostot