Navigointivalikko

Navigointivalikko

Kehittäminen

Navigointivalikko

Kehittäminen ja hankkeet pääsivu

Kehittäminen ja hankkeet

Olemme niin maantieteellisesti kuin toiminnaltamme valtakunnan huipputasoa. Kehitämme jatkuvasti toimintaa asukkaiden ja henkilöstön hyvinvoinnin vahvistamiseksi.

Hyödynnämme ja hankimme tietoa johtamiseen, tutkimuksiin ja asiakkaiden palvelemiseen. Olemme avoimia  ja työnantajana olemme luotettava ja inhimillinen. 

 

Tunnemme lappilaiset

Meillä on hyvä tuntemus siitä, keitä lappilaiset ovat, ja järjestämme palvelut asuinpaikasta riippumatta. Huomioimme uudistuksessa kestävän talouden ja turvaamme laadukkaat ja jatkuvat sosiaali-, terveys- ja pelastuspalvelut myös tuleville lappilaisille sukupolville.

Olemme tehokkaita ja innostavia. Panostamme kehittämisen asioihin, jotta voimme olla parempia.
Keinojamme ovat:

  • Varhainen toiminta ja ennaltaehkäisy
  • Tiedolla johtaminen
  • Tarveperusteinen resursointi
  • Oikeita asioita oikea-aikaisesti

 

Jokainen on osa kehitystä – panostamme johtamiskulttuuriin

Meillä on aito kyky uudistua. Vaikeissakaan tilanteissa emme hae ongelmia, vaan etsimme ratkaisuja. Hallitsemme riskit ja tunnistamme virheet, sekä otamme niistä opiksi.

Meillä on huippuluokkaista hanke- ja projektisuunnitteluun sekä potilasturvallisuuteen ja -laatuasioihin keskittynyttä osaamista.

Muutamme johtamiskulttuuria. Meillä esihenkilötyössä:

  • Pääset itse osallistumaan kehittämiseen
  • Työn laatua ja mielekkyyttä tarkastellaan ja hiotaan
  • Pidämme yllä johtamisosaamista
  • Koulutukset ovat esillä yhteisissä foorumeissa

Alaisten sopiva määrä, tiimityöskentely, henkilöstökokemukset ja työssä eteneminen ovat meille tärkeitä kriteereitä.

Kehittämisen ja kaiken työmme opaskirjana toimii Lapin hyvinvointialueen strategia, joka vahvistetaan alkuvuodesta 2023.

Pohjois-Suomen sosiaalialan osaamiskeskus Poske sisältö

Pohjois-Suomen sosiaalialan osaamiskeskus Poske

 

Poske on Pohjois-Suomen alueella toimiva sosiaalialan kehittämisorganisaatio. Teemme kehittämistä yhdessä hyvinvointialueen, kuntien, oppilaitosten, järjestöjen sekä palveluiden käyttäjien kanssa. Toimintamme pohjautuu sosiaalialan osaamiskeskuksia koskevaan lakiin ja asetukseen. Poske on aloittanut toimintansa 2001, ja vuosien varrella toiminnan painopisteiksi ovat muotoutuneet erityisesti sosiaalityön, sosiaalialan konsultaation ja teknologian kehittäminen sekä hyvinvointistrateginen työ ja arviointi. Lisäksi Posken valtakunnallinen eritystehtävä on saamenkielisten ja saamelaiskulttuuriin pohjautuvien palveluiden kehittäminen yhteistyössä eri toimijoiden kanssa.

Tutustu Posken toimintaan eKollegassa
Poske in English
Poske selkokielellä

Posken hankkeita:

Ikäystävällinen Lappi

Tulevaisuuden sote-keskus

VASA - Vahva sote Lapin hyvinvointialueelle

Vähähiiliset sähköiset sote-palvelut Lapissa

 


 

h2-ajankohtaiset uutiset

Ajankohtaiset uutiset

Sisältöjulkaisija

  1. Lapin Mielenterveys- ja riippuvuuspäivät 2023
    Yhdessä tekemällä pahoinvoinnista lasten ja nuorten hyvinvointiin

    Lapin Mielenterveys- ja riippuvuuspäivät 2023

    31.1.2023

    Yhdessä tekemällä pahoinvoinnista lasten ja nuorten hyvinvointiin

    Aika: 23.-24.2.2023

    Paikka: Lapin ammattikorkeakoulu, Borealis-Sali Jokiväylä 11, Rovaniemi sekä Teams-etäyhteys

    Kohderyhmä: Lasten, nuorten ja perheiden kanssa työskentelevät ammattilaiset ja muut aiheesta kiinnostuneet

    Koulutuksen tavoite: Tuoda näkökulmia lasten ja nuorten mielenterveyden haasteista ja löytää keinoja niihin vastaamiseen

    Osallistumismaksu: 25 € / 1 pv (+24% alv) 50 € / 2pv (+24% alv) Osallistumismaksu laskutetaan jälkikäteen. Lapin hyvinvointialueen henkilökunnalle koulutus on maksuton. Hinta on sama lähi- ja etäkoulutuksena.

    Ilmoittautuminen: Viimeistään 15.2.2023  tästä linkistä. Ilmoittautuminen on laskutuksen peruste, maksuton peruminen viikkoa ennen koulutusta. Ilmoituksen peruminen sähköpostitse koulutus.lshp@lapha.fi.

    Osallistuminen etänä: Linkki etäyhteyteen toimitetaan sähköpostiin paria päivää ennen koulutusta

     

    Tutustu ohjelmaan

    TERVETULOA!

    Antti Alaräisänen

    Mielenterveyden ja riippuvuuksien hoidon vastuualuejohtaja

    Lapin hyvinvointialue

    Lapin Mielenterveys- ja riippuvuuspäivät 2023
    31.1.2023
    Yhdessä tekemällä pahoinvoinnista lasten ja nuorten hyvinvointiin
  2. Ensimmäinen palkanmaksu onnistui, loput palkanosat maksetaan maanantaina
    Lapin hyvinvointialueen vakituisen henkilöstön ensimmäinen palkanmaksupäivä on ollut tänään perjantaina...
    Nuori seisoo tunturilla talviaikaan kädet ylöspäin suunnattuna.

    Kuva: Lapin materiaalipankki, Jaana Severidt

    Ensimmäinen palkanmaksu onnistui, loput palkanosat maksetaan maanantaina

    13.1.2023

    Lapin hyvinvointialueen vakituisen henkilöstön ensimmäinen palkanmaksupäivä on ollut tänään perjantaina 13.1.2023. Vakituisten ylimääräinen palkanmaksupäivä on maanantaina 16.1.2023, jolloin maksetaan puuttuvat palkanosat ja palkat.

    Perjantaina maksettavien palkkojen ajo tehtiin maanantaina, jolloin henkilöstö sai palkkalaskelmat tarkistettavakseen. Tämän jälkeen Lapin hyvinvointialueen henkilöstöpalvelut ja Sarastia ovat korjanneet laskelmissa ilmenneitä puutteita ja poikkeamia henkilöstön ilmoitusten mukaan. Ylimääräinen palkka-ajo tehtiin tänään perjantaina 13.1., palkkaa tässä ajossa lähtee maksuun 1004 palkansaajalle. Palkkalaskelmat näkyvät verkkopankeissa jo nyt, tileillä rahat näkyvät maanantaina 16.1.


    Suurin osa korjauksista koski hyvin pieniä summia, jopa joitain senttejä. Lisäksi puuttuneita suojatyövaatekorvauksia (5€/kk) ja puuttuneita prosenttiperusteisia henkilökohtaisia lisiä ja työkokemuslisiä maksetaan suurelle joukolle, joka nostaa palkkalaskelmien määrää.


    Kokonaan palkka puuttui perjantaina 22 henkilöltä. Syynä oli virheelliset tai ilmoittamattomat palvelussuhdetiedot. He saavat täyden palkan maanantaina.


    Lapin hyvinvointialueen henkilöstöjohtaja Marjo Kuittinen toteaa palkka-ajon onnistuneen, vaikka korjauksia tehtiin runsaasti.

    – Onneksi olimme valmistautuneet hyvin ja sopineet etukäteen ylimääräisestä palkanmaksupäivästä. Olen tyytyväinen, että saimme palkanosien korjaukset tehtyä näinkin lyhyessä ajassa onnistuneesti. Korjaustarpeita tulee varmasti ilmi vielä myöhemminkin, mutta tässä tilanteessa voimme kuitenkin olla tilanteeseen tyytyväisiä, Kuittinen sanoo.


    Määräaikaisten työntekijöiden ensimmäinen palkanmaksupäivä on kuun viimeinen päivä.

    Lisätietoja: Marjo Kuittinen, henkilöstöjohtaja, marjo.kuittinen@lapha.fi, 040 757 6530

    Nuori seisoo tunturilla talviaikaan kädet ylöspäin suunnattuna. Ensimmäinen palkanmaksu onnistui, loput palkanosat maksetaan maanantaina
    13.1.2023
    Lapin hyvinvointialueen vakituisen henkilöstön ensimmäinen palkanmaksupäivä on ollut tänään perjantaina...
  3. Vuodenvaihde sujui ongelmitta, seuraavaksi katse on palkanmaksussa
    Lapin suurimman työnantajan ensimmäinen palkanmaksupäivä on perjantaina 13. päivä.
    Hoitaja hoitaa vanhan herrasmiehen käsiä hoitohuoneessa.

    Kuvaaja: Terhi Vanha

    Vuodenvaihde sujui ongelmitta, seuraavaksi katse on palkanmaksussa

    10.1.2023

    Lapin suurimman työnantajan ensimmäinen palkanmaksupäivä on perjantaina 13. päivä.

    Lapin hyvinvointialueen tavoite vuodenvaihteessa oli turvallinen siirtymä. Sote- ja pelastuspalvelujen siirtyminen onnistui hyvin, ja palvelujen tuottaminen on jatkunut keskeytyksettä vuodenvaihteen yli. Kaksi muuta tärkeintä tavoitetta ovat, että henkilökunta saa palkkansa ja muukin maksuliikenne toimii. 
     
    Hyvinvointialueen maksuliikenne on käynnistynyt ilman ongelmia, ja laskujakin on ehditty hyväksyä jo useiden miljoonien edestä. Myös asiakkaiden etuuksien maksaminen on jatkunut keskeytyksettä vuodenvaihteen yli. Asiakaslaskutusta vielä valmistellaan, ja siinä voi olla alkuvaiheessa joidenkin laskujen osalta vähän viivettä.  
      
    Lapin hyvinvointialue on ulkoistanut palkanlaskennan peruspalvelun Sarastialle. Hyvinvointialueella ei ole kuitenkaan käytössä uusi muualla ongelmia aiheuttanut ohjelma, vaan vanha tuttu Personec/ESS-ohjelma, joka on ollut pitkään käytössä jo monissa Lapin organisaatioissa.  
      
    Noin 6450 vakituisen työntekijän ensimmäinen palkanmaksupäivä on perjantaina 13. päivä. Ensimmäisessä maksupäivässä maksetaan vakituisten tammikuun palkkojen lisäksi myös toiminnan päättäneiden kuntayhtymien loppuvuodelta 2022 muodostuneita vuorotyökorvauksia, lopputilejä sekä muita takautuvia eriä, joten palkkapusseja lähtee maksuun tätä enemmän. 
     
    Vakituiset työntekijät näkevät tulevan palkan tiedot verkkopankkeihin maanantaina 9. tammikuuta tulleista palkkalaskelmista. Jos työntekijä huomaa palkkatiedoissaan korjattavaa, henkilöstöpalvelut ja Sarastia voivat tehdä korjaukset vielä tällä viikolla. Näin työntekijä voi saada korjatun palkan jo heti viikonlopun jälkeen maanantaina 16. tammikuuta ylimääräisenä palkanmaksupäivänä. Määräaikaisen henkilöstön palkanmaksupäivä on kuun lopussa. 
     
    Henkilöstön palkanmaksutiedot perustuvat lähtöorganisaatioilta loppusyksyllä saatuihin tietoihin. Muuttuneita tietoja on ylläpidetty loppuvuoden ajan sekä aiempien työnantajien että Lapin hyvinvointialueen palkanlaskentaohjelmistoissa. 
     
    Henkilöstöjohtaja Marjo Kuittisen mukaan lähtötilanne oli kuitenkin haastava, sillä manuaalisesti tehtävää työtä oli useista eri syistä johtuen paljon arvioitua enemmän. Jokaisesta siirtyvästä työntekijästä on siirtynyt noin 200 eri tietoa, joista jokainen on palkanlaskennan ja palvelussuhteen kannalta oleellinen. Henkilöstön tiedoissa on ollut lisäksi paljon muutoksia aivan viime hetkille saakka. Viimeisiä palkka-, työsopimus- ja verokorttitietoja kirjattiin järjestelmään vielä viime viikon loppuun saakka. 
     
    Henkilöstöpalvelut palkkasi tietoja päivittämään ylimääräistä työvoimaa ja teki korjauksia myös joulun ja uudenvuoden pyhien aikaan. 

    -Kaikkemme olemme tehneet, mutta aikataulu on ollut työmäärään nähden hyvin tiukka, henkilöstöjohtaja Kuittinen toteaa. 
     
    Suuressa organisaatiossa on ihan tavallista, että muutamien yksittäisten työntekijöiden palkoissa on palkka-ajojen jälkeen jotakin korjattavaa. Siksi hyvinvointialuekin on kokonaistilanteeseen tyytyväinen, jos selvitettävää on vain muutamien kymmenien työntekijöiden palkoissa. 
     
    - Virheet näin suuressa muutoksessa eivät luultavasti ole täysin vältettävissä, mutta olemme pyrkineet varmistamaan, että mahdollista virheistä ei koidu työntekijälle kohtuutonta haittaa. Jos palkkaa jää perjantain palkasta puuttumaan, saamme sen kyllä korjattua maanantain palkanmaksuun, kunhan saamme tiedon korjaustarpeesta. Kokonaisuutta katsottaessa tilanne näyttää hyvältä, ja suurin osa työntekijöistä tulee saamaan palkkansa ihan oikein. Yksittäistä palkansaajaahan se kokonaistilanne ei tietenkään lohduta, vaan oman palkan virheellisyys tai viivästyminen totta kai harmittaa aina kovasti, henkilöstöjohtaja Kuittinen pahoittelee.  


    Tuki- ja kehittämispalvelujen siirtymä ollut sujuvaa, pelastuspalveluissa näkyy vilkastunut matkailu 


    Tukipalveluissa toimeenpano on edennyt pääosin suunnitellusti ja aikataulun mukaisesti. Hyvinvointialueen ja kuntien johdon välinen vuoropuhelu, jossa on selkeytetty organisaatioiden välisiä työnjakovastuita, on ollut säännöllistä. Lisäksi sidosryhmäyhteistyö ja niitä tukevien rakenteiden luominen on hyvässä vauhdissa. 
     
    -Merkittävä organisaatiouudistus ja sitä koskeva valmistelutyö on ollut viime vuonna erittäin työllistävä ja tekemistä riittää vielä uudistuksen ”siirtymävuodelle” 2023, hallintojohtaja Harri Tiuraniemi toteaa. 
     
    Kehittämis- ja strategiapalveluissa tietohallinto on ollut eniten työllistetty, mutta tilanteisiin on pystytty reagoimaan suhteellisen nopeasti. Järjestelmien ja teknologioiden osalta on ollut yksittäisiä haasteita, mutta kaikki on saatu kuitenkin ratkaistua. 
     
    -Yksittäisillä käyttäjillä on ollut haasteita järjestelmiin kirjautumisen tai järjestelmien käytön kanssa, mutta mitään suurempaa tai systemaattisempaa ongelmaa ei ole havaittu. Vanhojen tietojen siirroissa on havaittu jonkin verran virheitä. Virheet ovat olleet sen kaltaisia, että tiedot eivät ole siirtyneet tai siirtyneet tiedot ovat olleet virheellisiä, toteaa kehitysjohtaja Mikko Häikiö
     
    Pelastuspalveluja on vuodenvaihteen aikana hyvinvointialueelle siirtymistä enemmän kuormittanut matkailuun liittyvät tehtävät. 
     
    -Joulukuussa oli alustavien tilastotietojen mukaan 18,4 prosenttia enemmän tehtäviä kuin vuotta aiemmin ja 15,2 prosenttia enemmän verrattuna pitkän ajan keskiarvoon. Tammikuun ensimmäinen kolmannes on ollut vielä vilkkaampi. Jos tämä tällaisena jatkuu, tammikuun tehtävämäärän kasvu verrattuna pitkän ajan keskiarvoon on reilut 32 prosenttia, arvioi pelastusjohtaja Markus Aarto


    Hyvinvointialue on Lapin suurin työnantaja 


    Lähes 8000 lappilaista vaihtoi työnantajaa uudenvuoden yönä. Suurin osa henkilöstöstä siirtyi liikkeenluovutuksella ilman erillistä hakumenettelyä vastaaviin virkoihin ja toimiin, missä he ovat työskennelleet aiemminkin. 
     
    Viime vuonna valmisteluvaiheessa hyvinvointialueelle valittiin sisäisellä ilmoittautumismenettelyllä satakunta henkilöä lähinnä erilaisiin johto- ja hallintotehtäviin. Jos työntekijöitä ei löytynyt sisäisessä hakumenettelyssä, tehtävät laitettiin julkiseen hakuun. Lisäksi hyvinvointialuejohtajan virka oli alun perinkin julkisesti haettavana. 
     
    Käytännössä hyvinvointialueen henkilöstöjaosto perusti loppuvuodesta hyvinvointialueelle 5803 tointa ja 1334 virkaa, joihin työntekijät ja viranhaltijat siirtyivät vanhoina työntekijöinä, entisen palvelussuhteen ehdoilla. Ansaitut lomat siirtyivät mukana, ja palkka ei lähtökohtaisesti muuttunut, jos tehtävät pysyivät samana. Palkkojen harmonisointi alkaa myöhemmin ja kestää useita vuosia. 
     
    Uudessa organisaatiossa muun muassa monet johtamiseen ja hallintoon liittyvät ammattilaiset voivat palvella keskitetysti kokonaista palvelualuetta tai koko hyvinvointialuetta. Tästä syystä kaikkia siirtyviä toimia ja virkoja ei tarvita jatkossa, vaan osa niistä lakkautetaan myöhemmin tänä vuonna. Näillä näkymin lähes kaikki näissä tehtävissä työskennelleistä on jo valittu auki olleisiin tehtäviin, jää eläkkeelle tai siirtyy alkuvuoden aikana muihin tehtäviin. Noin 25 hyvinvointialueen palvelukseen siirtyneen työntekijän aiemmat työtehtävät ovat päättyneet tai päättymässä ja uusia ei vielä ole osoitettu. Suurimmalle osalle heistäkin on kuitenkin jo tulevia työtehtäviä mietittynä. 
     
    -Irtisanomisia meillä ei siis tällä hetkellä näytä olevan tulossa kuin mahdollisesti aivan yksittäisiä, hyvinvointialuejohtaja Jari Jokela toteaa. 
     
    Henkilöstölle muutos näkyy nyt alkuvuodesta enemmän kuin asiakkaille, sillä useat koko henkilöstön käyttämät sisäiset ohjelmat yhtenäistyvät. Hyvinvointialue ottaa käyttöön muun muassa yhtenäisen työajanseurantajärjestelmän, ja sen käyttöönotto on vielä osittain kesken. Henkilöstön työterveyspalveluja tuottavat edelleen samat toimijat kuin lähtöorganisaatioissakin. 
     
    Sote- ja pelastusalan ammattilaiset Lapin hyvinvointialueella
    ·     Sosiaali- ja terveydenhuolto noin 6100 henkilöä
    ·     Tukipalvelutehtävät noin 1340 henkilöä
    ·     Pelastuslaitos noin 180 henkilöä
    ·     Sopimuspalokuntien 900 sopimuspalokuntalaista  


    Neuvonta- ja asiakasmaksuyksikköjen numerot palvelevat tehostetusti


    Tässä vaiheessa tavallisille lappilaisille näkyviä muutoksia on vain vähän. Palvelujen määräytymisperusteet sekä erilaiset etuudet ja asiakasmaksut on yhtenäistetty. Tutut palvelut löytyvät tutuista toimipisteistä. Poikkeuksena on Pelkosenniemen sosiaalipalvelut, jotka ovat muuttaneet pois kunnantalolta osoitteeseen Turjalantie 2. 
     
    Kemissä, Ranualla, Rovaniemellä, Tervolassa, Torniossa ja Ylitorniolla on otettu käyttöön muutamia uusia sote-palvelujen puhelinnumeroita. Jos asiakas soittaa vanhaan numeroon, puhelu ohjautuu vielä kevään ajan uuteen numeroon. Jos työntekijä soittaa asiakkaalle, soitto tulee jo uudesta numerosta. Poikkeuksena on Tervola, jossa poistuneista numeroista ei ole kääntöä uusiin numeroihin. 
     
    Käytännössä lappilaisten tulee tällä hetkellä huolehtia kahdesta asiasta. Vastata myös tuntemattomaan numeroon, jos odottaa puhelua sote-palveluista. Ja tehdä uusi e-laskutussopimus, jos sellainen on ollut aiemmin jonkun palvelun osalta käytössä. Ohjeet e-laskutussopimuksen tekoon saapuvat ensimmäisen laskun mukana. 
     
    Uudet palvelujen määräytymisperusteet eivät vaikuta voimassa oleviin palveluihin, vaan uusia perusteita sovelletaan uusiin alkaviin asiakkuuksiin. Lisäksi uusia määräytymisperusteita sovelletaan, jos asiakkaan palveluntarvetta on jostakin syystä tarpeen arvioida uudelleen. Lappilaiset voivat kysyä palveluista soittamalla normaaleihin palveluohjaus- ja neuvontanumeroihin. Muutamien neuvontanumeroiden aukioloaikoja on pidennetty. 


    Nettisivusto kehittyy talven aikana 


    Sote-palvelujen yhteystiedot ja sähköiset asiointikanavat on julkaistu lapha.fi-verkkosivuilla. Lyhyen lapha.fi-osoitteen lisäksi sivut löytyvät osoitteesta lapinhyvinvointialue.fi. Sivuista julkaistaan tänä vuonna myös saamenkieliset versiot. 
      
    –Tiukassa aikataulussa olemme joutuneet keskittymään tärkeimpien tietojen ja toimintojen julkaisuun. Talven aikana sivuston ulkoasu ja sisällöt hioutuvat ja erilaiset käyttäjää helpottavat toiminnot lisääntyvät ja kehittyvät, vt. viestintäjohtaja Riitta Muhonen toteaa. 
      
    Vielä kevään ajan muun muassa keskussairaaloiden palvelut sekä Kolpeneen tuki- ja osaamiskeskuksen palvelut löytyvät organisaatioiden vanhoilta verkkosivuilta. Rovaniemeä lukuun ottamatta kaikki kunnat säilyttävät sote-palvelujen tiedot vielä jonkin aikaa myös omilla sivuillaan. 
     
    Kevättalven aikana julkaistaan kuntakohtaiset palveluesitteet, jotka jaetaan jokaiseen kotiin. Esitteissä kerrotaan muun muassa tärkeimpien palvelujen yhteystiedot sekä mahdollisuuksista vaikuttaa. Hyvinvointialue hyödyntää viestinnässään muun muassa myös lehti-ilmoituksia ja sosiaalisen median kanavia. 


    Strategian valmistuminen aloittaa varsinaisen muutostyön 


    Hyvinvointialueen strategia on ollut lausuntokierroksella ja menee valtuuston päätettäväksi helmikuussa. Tämän jälkeen voidaan laatia tarkemmat toimintasuunnitelmat kuten palvelustrategia, hyvinvoinnin, terveyden ja turvallisuuden suunnitelma, pelastuslaitoksen ja ensihoidon palvelutasopäätökset sekä osallisuus- ja henkilöstöohjelmat. 
     
    Aluehallituksen puheenjohtaja Tapani Melaluoto kertoo, että heti keväällä nousevat työpöydälle esimerkiksi hyvinvointialueen imagon ja työantajakuvan vahvistaminen sekä vuoropuhelu ja yhteistyö hyvinvoinnin ja terveyden edistämistyössä kuntien ja muiden sidosryhmien kanssa. 
      
    -Hyvinvointialueen talouden sopeuttamista emme saa unohtaa. Hyvinvointialueen vuoden 2023 talousarviota hyväksyttäessä moni asia, muun muassa valtion lopullinen rahoitusosuus, oli vielä hämärän peitossa. Talouden tasapainottamistyö käynnistyy heti keväällä, ja tavoitteena on, että aluevaltuusto voi tehdä ensimmäisiä päätöksiä jo kesäkuussa, Melaluoto toteaa. 
     
    Asioiden valmistelu, poliittinen keskustelu ja päätöksenteko sekä lappilaisten ja henkilöstön kuuleminen vie aikaa, joten suurempia muutoksia palvelujen järjestämiseen ei odoteta vielä lähikuukausina.  
     
    - Nyt alkuvuonna jatkamme tutustumista toisiimme ja uuteen organisaatiomalliin sekä tiivistämme yhteistyötä eri toimijoiden välillä. Näin luomme pohjan sujuvalle toiminnalle ja syvennämme luottamusta tulevien muutosten perustaksi, hyvinvointialuejohtaja Jokela toteaa. 

    Lue lisää:

    Neuvonta- ja asiakasmaksuasioissa palvelevat puhelinnumerot kunnittain
     
    Muuttuneet puhelinnumerot kunnittain
     
    Lisätietoja Pelkosenniemen sosiaalipalvelujen muutosta


      
    Lisätietoja:  

    aluehallituksen puheenjohtaja Tapani Melaluoto, tapani.melaluoto@lapha.fi, 040 841 0311
    hyvinvointialuejohtaja Jari Jokela, jari.jokela@lapha.fi, 040 532 3998 
    sosiaalijohtaja Liisa Niiranen, liisa.niiranen@lapha.fi, 040 541 8237 
    terveysjohtaja Miia Palo, miia.palo@lapha.fi, 040 653 2728
    pelastusjohtaja Markus Aarto, markus.aarto@lapha.fi, 040 484 4000
    hallintojohtaja Harri Tiuraniemi, harri.tiuraniemi@lapha.fi, 040 665 9734
    kehitysjohtaja Mikko Häikiö, mikko.haikio@lapha.fi, 040 772 7211

    henkilöstöjohtaja Marjo Kuittinen, marjo.kuittinen@lapha.fi, 040 757 6530
    vt. viestintäjohtaja Riitta Muhonen, riitta.muhonen@lapha.fi, 040 524 5270  

    Hoitaja hoitaa vanhan herrasmiehen käsiä hoitohuoneessa. Vuodenvaihde sujui ongelmitta, seuraavaksi katse on palkanmaksussa
    10.1.2023
    Lapin suurimman työnantajan ensimmäinen palkanmaksupäivä on perjantaina 13. päivä.