Navigointivalikko

Navigointivalikko

Toimistopalvelut

toimistopalvelut-sisältö

Toimistopalvelut

 

Toimistopalvelut tuottaa Lapin hyvinvointialueen toimialoille, vastuualueille ja palvelualueille hallinnon tukipalveluja, kuten asianhallinta- ja yleishallinnon palveluja sekä asiakasmaksupalveluja.
 
Lapin hyvinvointialueen asiakasmaksuyksikkö huolehtii sosiaali- ja terveyspalvelujen asiakasmaksujen laskutuksista sekä laskuihin ja palveluseteleihin liittyvistä tukipalveluista.

h2-yhteystiedot-otsikko

Yhteystiedot

Sisältöjulkaisija

Rauni Jokelainen

vt. toimistopalvelujen johtaja

Toimistopalvelut

Yhteystiedot

Rauni Jokelainen

vt. toimistopalvelujen johtaja

Toimistopalvelut

Yhteystiedot


Rauni Jokelainen

vt. toimistopalvelujen johtaja

Toimistopalvelut

Yhteystiedot


h4 liittyvät palvelut

Liittyvät palvelut

nappi asiakasmaksut

nappi-asiakasmaksuyksikkö

Nappi-kirjaamo

h4-ajankohtaista aiheesta-otsikko

Ajankohtaista aiheesta

Sisältöjulkaisija

  1. Lapin hyvinvointialueen asiakasmaksujen maksuehto pitenee 21 päivään
    Lapin hyvinvointialueen asiakasmaksujen maksuehtoa pidennetään 14 päivästä 21 päivään 1.9.2023...

    Lapin hyvinvointialueen asiakasmaksujen maksuehto pitenee 21 päivään

    30.8.2023

    Lue lisää

    Takaisin edelliselle sivulle

    Lapin hyvinvointialueen asiakasmaksujen maksuehto pitenee 21 päivään

    Kirjekuori, jossa lähettäjän eli Lapin hyvinvointialueen logo.

    30.8.2023

    Lapin hyvinvointialueen asiakasmaksujen maksuehtoa pidennetään 14 päivästä 21 päivään 1.9.2023 alkaen. 

    Syynä maksuehdon muutokseen on Postin jakelupäivien väheneminen. Aiempaa harvemmista jakelupäivistä johtuen lasku voi tulla asiakkaalle valmiiksi erääntyneenä tai heti maksettavaksi. Tästä syystä laskulle tarvitaan aiempaa pidempi maksuaika.
     

    Kysyttävää asiakasmaksuista? Katso yhteystiedot asiakasmaksuyksikön sivulta

    Kirjekuori, jossa lähettäjän eli Lapin hyvinvointialueen logo. Lapin hyvinvointialueen asiakasmaksujen maksuehto pitenee 21 päivään
    30.8.2023
    Lapin hyvinvointialueen asiakasmaksujen maksuehtoa pidennetään 14 päivästä 21 päivään 1.9.2023...
    Kirjekuori, jossa lähettäjän eli Lapin hyvinvointialueen logo.

    Lapin hyvinvointialueen asiakasmaksujen maksuehto pitenee 21 päivään


    Lapin hyvinvointialueen asiakasmaksujen maksuehtoa pidennetään 14 päivästä 21 päivään 1.9.2023 alkaen.  Syynä maksuehdon muutokseen on Postin jakelupäivien väheneminen. Aiempaa harvemmista jakelupäivistä johtuen lasku voi tulla asiakkaalle valmiiksi erääntyneenä tai heti maksettavaksi. Tästä syystä laskulle tarvitaan aiempaa pidempi maksuaika.   Kysyttävää asiakasmaksuista? Katso yhteystiedot asiakasmaksuyksikön sivulta

  2. Hyvinvointialue tuottaa palkanlaskennan tulevaisuudessa itse
    Lapin aluehallitus päätti, että hyvinvointialue alkaa tuottaa palkanlaskentapalvelut omana toimintana...

    Hyvinvointialue tuottaa palkanlaskennan tulevaisuudessa itse

    6.7.2023

    Lue lisää

    Takaisin edelliselle sivulle

    Hyvinvointialue tuottaa palkanlaskennan tulevaisuudessa itse

    6.7.2023

    Lapin aluehallitus päätti, että hyvinvointialue alkaa tuottaa palkanlaskentapalvelut omana toimintana vuoden 2025 alusta lähtien. Henkilöstöä palkataan ja koulutetaan jo vuoden 2024 aikana. Tänä vuonna palkanlaskenta on ostettu Sarastia Oy:ltä. Muutoksella pyritään laskemaan kustannuksia ja varmistamaan palvelun laatu.

    Hyvinvointialue tuottaa palkanlaskennan tulevaisuudessa itse
    6.7.2023
    Lapin aluehallitus päätti, että hyvinvointialue alkaa tuottaa palkanlaskentapalvelut omana toimintana...

    Hyvinvointialue tuottaa palkanlaskennan tulevaisuudessa itse


    Lapin aluehallitus päätti, että hyvinvointialue alkaa tuottaa palkanlaskentapalvelut omana toimintana vuoden 2025 alusta lähtien. Henkilöstöä palkataan ja koulutetaan jo vuoden 2024 aikana. Tänä vuonna palkanlaskenta on ostettu Sarastia Oy:ltä. Muutoksella pyritään laskemaan kustannuksia ja varmistamaan palvelun laatu.

  3. Pelastuslaitoksen palveluhinnasto perustuu valtakunnalliseen ohjeistukseen
    Aluehallituksen päätöstiedote 30.11.2022 kokouksesta

    Pelastuslaitoksen palveluhinnasto perustuu valtakunnalliseen ohjeistukseen

    11.12.2022

    Lue lisää

    Takaisin edelliselle sivulle

    Pelastuslaitoksen palveluhinnasto perustuu valtakunnalliseen ohjeistukseen

    11.12.2022

    Aluehallituksen päätöstiedote 30.11.2022 kokouksesta

    Aluehallitus päätti pelastuslaitoksen palveluhinnaston. Pelastuslaitoksen lakisääteiset tehtävät ovat maksuttomia, ellei niitä ole erikseen säädetty maksullisiksi. Maksullisia tehtäviä ovat esimerkiksi toistuvat virheelliset palohälytykset, jos ne aiheutuvat automaattisten palohälyttimien toimimattomuudesta. Toistuvista virhehälytyksistä voidaan kolmannesta hälytyksestä lähtien periä 990 euron maksu.

     

    Muita maksullisia palveluja ovat erilaiset palotarkastukset, valvontatoimet ja kemikaalien käyttöön liittyvät tarkastukset.  Pelastuslaitos voi periä maksuja myös kaluston vuokraamisesta sekä osasta pelastuslaitoksen järjestämistä koulutuksista. Alkusammutuskoulutus varhaiskasvatuksen, perusopetuksen sekä hoitolaitosten henkilöstölle on kuitenkin maksutonta.

     

    Palveluhinnastot ovat nähtävissä esityslistan/pöytäkirjan liitteissä.

    Pelastuslaitoksen palveluhinnasto perustuu valtakunnalliseen ohjeistukseen
    11.12.2022
    Aluehallituksen päätöstiedote 30.11.2022 kokouksesta

    Pelastuslaitoksen palveluhinnasto perustuu valtakunnalliseen ohjeistukseen


    Aluehallituksen päätöstiedote 30.11.2022 kokouksesta