Yhteydenotto sosiaalihuollon tuen tarpeen arvioimiseksi (Rovaniemi)
Ota asiakkaan suostumuksella tai yhdessä asiakkaan kanssa yhteyttä sosiaalihuollosta vastaavaan viranomaiseen.
Aikuissosiaalityö auttaa, jos olet yli 18-vuotias ja tarvitset tukea, ohjausta ja neuvontaa erilaisissa elämäntilanteissa. Voit ottaa yhteyttä, jos tarvitset tukea esimerkiksi toimeentulon, asumisen, jokapäiväisessä arjessa selviytymisen, päihteiden käytön tai perhetilanteen vuoksi.
Sosiaalipalvelujen työntekijät ohjaavat sinut eteenpäin sopiviin palveluihin. Sosiaalipalvelujen työntekijät auttavat myös tarvittavien hakemusten tekemisessä.
Ensimmäisenä sinulle tehdään palvelutarpeen arviointi, jossa kartoitetaan kokonaistilanteesi. Arvioinnin perusteella tehdään suunnitelma tarvittavista palveluista sinun ja mahdollisten yhteistyötahojen kanssa. Asiakkuuden ajaksi sinulle nimetään tarvittaessa omatyöntekijä. Hän tukee sinua asioiden selvittämisessä ja niiden eteenpäin viemisessä.
Ole yhteydessä työikäisten sosiaalityöhön, jos:
Valitse paikkakunta ja saat näkyviin yhteystiedot, sähköiset palvelut ja muut palveluun liittyvät tiedot.
Valitse paikkakunta:
Ota asiakkaan suostumuksella tai yhdessä asiakkaan kanssa yhteyttä sosiaalihuollosta vastaavaan viranomaiseen.
Sosiaalipalveluiden neuvonta on henkilökohtaista ohjausta, saat tietoa sosiaalipalveluista ja etuuksista sekä ohjausta sopiviin palveluihin.
Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi. Palvelun kautta voi lähettää viestejä ja kysymyksiä, myös liitteiden lähettäminen on turvallista. Lähetetyt viestit sekä niihin saapuneet vastaukset tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.
Aikuissosiaalityön ja toimeentulotuen neuvonta on henkilökohtaista ohjausta esimerkiksi arkielämän hallintaan, talouteen, asumiseen, päihteettömyyteen ja kuntoutukseen liittyen.
Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi. Palvelun kautta voi lähettää viestejä ja kysymyksiä, myös liitteiden lähettäminen on turvallista. Lähetetyt viestit sekä niihin saapuneet vastaukset tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.
Aikuissosiaalityön ja toimeentulotuen neuvonta on henkilökohtaista ohjausta esimerkiksi arkielämän hallintaan, talouteen, asumiseen, päihteettömyyteen ja kuntoutukseen liittyen.
Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi. Palvelun kautta voi lähettää viestejä ja kysymyksiä, myös liitteiden lähettäminen on turvallista. Lähetetyt viestit sekä niihin saapuneet vastaukset tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.
Aikuissosiaalityön ja toimeentulotuen neuvonta on henkilökohtaista ohjausta esimerkiksi arkielämän hallintaan, talouteen, asumiseen, päihteettömyyteen ja kuntoutukseen liittyen.
Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi. Palvelun kautta voi lähettää viestejä ja kysymyksiä, myös liitteiden lähettäminen on turvallista. Lähetetyt viestit sekä niihin saapuneet vastaukset tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.
Palvelu on käytössä Enontekiön, Inarin, Kittilän, Kolarin, Pellon, Muonion ja Utsjoen alueella.
Aikuissosiaalityön ja toimeentulotuen neuvonta on henkilökohtaista ohjausta esimerkiksi arkielämän hallintaan, talouteen, asumiseen, päihteettömyyteen ja kuntoutukseen liittyen.
Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi. Palvelun kautta voi lähettää viestejä ja kysymyksiä, myös liitteiden lähettäminen on turvallista. Lähetetyt viestit sekä niihin saapuneet vastaukset tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.
Aikuissosiaalityön neuvonta on henkilökohtaista ohjausta esimerkiksi arkielämän hallintaan, talouteen, asumiseen, päihteettömyyteen ja kuntoutukseen liittyen.
Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi. Palvelun kautta voi lähettää viestejä ja kysymyksiä, myös liitteiden lähettäminen on turvallista. Lähetetyt viestit sekä niihin saapuneet vastaukset tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.
Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.
Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.
Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.
Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.
Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.
Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.
Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.
Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.
Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.
Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.
Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.
Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.
Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.
Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.
Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat lasten, nuorten ja perheiden palveluiden työntekijät Enontekiön, Inarin, Kittilän, Kolarin, Muonion, Pellon ja Utsjoen kunnissa.
Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat lasten, nuorten ja perheiden palveluiden työntekijät.
Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat lasten, nuorten ja perheiden palveluiden työntekijät.
Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä . Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat lasten, nuorten ja perheiden palveluiden työntekijät.
Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat lasten, nuorten ja perheiden palveluiden työntekijät.
Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat lasten, nuorten ja perheiden palveluiden työntekijät.
Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat lasten, nuorten ja perheiden palveluiden työntekijät.
Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat lasten, nuorten ja perheiden palveluiden työntekijät.
Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat lasten, nuorten ja perheiden palveluiden työntekijät.
Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat lasten, nuorten ja perheiden palveluiden työntekijät.
Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat lasten, nuorten ja perheiden palveluiden työntekijät.
Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Sosiaalipalveluiden neuvonta on henkilökohtaista ohjausta, saat tietoa sosiaalipalveluista ja etuuksista sekä ohjausta sopiviin palveluihin.
Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi. Palvelun kautta voi lähettää viestejä ja kysymyksiä, myös liitteiden lähettäminen on turvallista. Lähetetyt viestit sekä niihin saapuneet vastaukset tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.
Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat lasten, nuorten ja perheiden palveluiden työntekijät.
Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Työikäisten neuvonta on henkilökohtaista ohjausta, saat tietoa sosiaalipalveluista ja etuuksista sekä ohjausta sopiviin palveluihin.
Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi. Palvelun kautta voi lähettää viestejä ja kysymyksiä, myös liitteiden lähettäminen on turvallista. Lähetetyt viestit sekä niihin saapuneet vastaukset tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.
Työikäisten neuvonta on henkilökohtaista ohjausta, saat tietoa sosiaalipalveluista ja etuuksista sekä ohjausta sopiviin palveluihin.
Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi. Palvelun kautta voi lähettää viestejä ja kysymyksiä, myös liitteiden lähettäminen on turvallista. Lähetetyt viestit sekä niihin saapuneet vastaukset tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.
Saat yhteyden perheiden ja työikäisten palvelujen sosiaalityöntekijään puhelimitse arkipäivisin.
Saat soittamalla yhteyden työikäisten sosiaalipalveluiden sosiaalityöntekijään.
Saat soittamalla yhteyden työikäisten sosiaalipalveluiden sosiaaliohjaajaan.
Työikäisten sosiaaliohjaajan tavoitat puhelimitse arkipäivisin. Voit myös varata ajan tapaamiseen.
Työikäisten sosiaaliohjaajalta saat neuvontaa aikuisten sosiaalipalveluista, kuten kuntouttavasta työtoiminnasta sekä ennaltaehkäisevästä ja täydentävästä toimeentulotuesta.
Saat yhteyden työikäisten palvelujen sosiaalityöntekijään puhelimitse arkipäivisin. Sosiaalityöntekijä palvelee sekä Inarin että Utsjoen asukkaita.
Sosiaalityöntekijöihin saat yhteyden puhelimitse arkipäivisin.
Saat yhteyden työikäisten palvelujen sosiaaliohjaajaan puhelimitse arkipäivisin.
Saat yhteyden perheiden ja työikäisten sosiaalipalvelujen työntekijöihin puhelimitse arkipäivisin. Voit tarvittaessa varata ajan henkilökohtaiseen tapaamiseen.
Saat soittamalla yhteyden sosiaalityöntekijöihin. Voit varata ajan henkilökohtaiseen palveluun.
Saat yhteyden sosiaalityöntekijöihin puhelimitse arkipäivisin.
Saat ohjausta ja neuvontaa sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa. Neuvonta on avoinna arkipäivisin.
Sosiaalityöntekijältä saat apua ja neuvontaa sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa puhelimitse arkipäivisin.
Voit soittamalla varata ajan sosiaalityöntekijälle.
Saat yhteyden sosiaalitoimiston työntekijöihin puhelimitse arkipäivisin.
Voit kysyä lisätietoa puhelimitse aikuissosiaalityön palveluista.
Saat yhteyden sosiaalityöntekijään puhelimitse arkipäivisin.
Saat yhteyden sosiaaliohjaajaan puhelimitse arkipäivisin. Sosiaaliohjaaja toimii sosiaalisen tuen, neuvonnan ja ohjauksen tehtävissä.
Saat yhteyden puhelimitse aikuissosiaalityön sosiaaliohjaajaan ja sosiaalityöntekijään.
Sosiaalityössä ja -ohjauksessa kartoitamme tuen tarpeesi ja rakennamme yhdessä tarpeitasi vastaavan sosiaalipalveluiden kokonaisuuden.
Perhekeskuksen neuvonta ja palveluohjaus auttavat löytämään tarvitsemasi palvelun. Saat meiltä apua, kun tarvitset neuvoa ja tukea arjen pulmatilanteissa. Neuvonnassa teemme alustavan arvioinnin. Samalla katsomme, onko tarvetta asiakkuuteen. Yhteistyöllä etsimme ja räätälöimme sopivat ja oikea-aikaiset palvelut.
Sosiaalityöntekijöiltä saat puhelimitse ohjausta ja neuvontaa sosiaalipalveluihin sekä sosiaalisiin ongelmiin liittyvissä asioissa.
Saat yhteyden sosiaaliohjaajaan puhelimitse arkipäivisin. Sosiaaliohjaaja neuvoo lapsiperheiden ja aikuisten palveluihin sekä toimeentulotukeen liittyvissä asioissa.
Voit ottaa yhteyttä palveluohjaukseen esimerkiksi sosiaaliturvaan ja sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa. Jos sinulla ei ole tiedossa asiaa hoitavaa työntekijää, ota ensimmäisenä yhteyttä palveluohjaukseen.
Aikuissosiaalityön työntekijöihin saat yhteyden puhelimitse arkipäivisin.
Sosiaalityöntekijältä saat apua aikuissosiaalityöhön, lastensuojeluun sekä lapsiperheiden palveluihin liittyen.
Sosiaalityöntekijän tavoitat puhelimitse. Tapaamiset ajanvarauksella.
Saat yhteyden työikäisten palvelujen sosiaaliohjaajaan puhelimitse arkipäivisin.
Saat yhteyden työikäisten palvelujen sosiaaliohjaajaan puhelimitse arkipäivisin.
Saat yhteyden työikäisten palvelujen sosiaaliohjaajaan puhelimitse arkipäivisin.
Saat yhteyden johtavaan sosiaalityöntekijään puhelimitse arkipäivisin.
Pohjoisen Lapin johtava sosiaalityöntekijä palvelee työikäisten palveluihin liittyvissä asioissa Enontekiön, Inarin, Kittilän, Kolarin, Muonion, Pellon ja Utsjoen asukkaita.
Saat yhteyden työikäisten palvelujen sosiaaliohjaajaan puhelimitse arkipäivisin.
Saat yhteyden perheiden ja työikäisten palvelujen sosiaaliohjaajaan puhelimitse arkipäivisin.
Sallan sosiaali- ja terveyskeskuksesta saat perusterveydenhuollon palvelut.
Jungintie 3, 98900 SALLA
Kolarin sosiaalitoimisto palvelee terveyskeskuksen yhteydessä. Varaa aika etukäteen puhelimitse tai verkkoasioinnin kautta.
Sairaalantie 4 B, 95900 KOLARI
Sosiaalitoimisto palvelee kunnanvirastossa.
Sosiaalityöllä tarkoitetaan sosiaalihuollon ammatillisen henkilöstön suorittamaa ohjausta, neuvontaa ja sosiaalisten ongelmien selvittämistä sekä muita tukitoimia, jotka ylläpitävät ja edistävät yksilöiden ja perheen turvallisuutta ja suoriutumista sekä yhteisöjen toimivuutta.
Sosiaalityön keskeisiä osa-alueita ovat:
Ylitornion kunnanvirasto
Alkkulanraitti 5, 95600 YLITORNIO
Enontekiön sosiaalipalveluiden toimisto on kunnanvirastolla Hetassa. Voit sopia tapaamisen etukäteen soittamalla sosiaalityöntekijöille.
Kunnanvirasto, 1. kerros
Ounastie 165, 99400 ENONTEKIÖ
Kemin sosiaalitoimisto sijaitsee kaupungin keskustassa lähellä kaupungintaloa.
Sosiaalitoimistosta saat seuraavat palvelut: aikuissosiaalityö, perhesosiaalityö, lastensuojelu, jälkihuolto, lastenvalvoja, talousneuvonta ja sosiaalinen luototus sekä pakolaistyö.
Keskuspuistokatu 30, 94100 KEMI
Sosiaalitoimisto sijaitsee Inarin kunnanviraston 1. kerroksessa.
Piiskuntie 2, 99800 IVALO
Sosiaalitoimistosta saat neuvontaa erityisesti työllistymiseen, kouluttautumiseen, toimeentuloon, kuntoutumiseen ja arjen haastaviin tilanteisiin.
Kunnantie 3, 94400 KEMINMAA
Sosiaalitoimistosta saat sosiaalipalveluihin liittyvää ohjausta ja neuvontaa. Sosiaalityöntekijät tukevat sinua ja perhettäsi haastavissa elämäntilanteissa ja järjestävät tarvittavat tukitoimet.
Opintie 7 B, 95700 PELLO
Pelkosenniemen sosiaalitoimistosta saat perheiden, työikäisten ja ikääntyneiden sosiaalipalvelut. Varaa aika henkilökohtaiseen tapaamiseen soittamalla sosiaalityöntekijöille etukäteen.
Vammaisten palveluihin liittyvissä asioissa ota yhteys Sodankylän hyvinvointikeskus Sopukkaan.
Käynti sosiaalitoimistoon tapahtuu kirkonpuoleiselta sivulta.
Turjalantie 2, 98500 PELKOSENNIEMI
Posion perusturvatoimistosta saat sosiaalipalveluita. Perusturvan toimistossa työskentelevät palvelujohtaja, sosiaalityöntekijät, perusturvan toimistosihteerit sekä kuntouttavan työtoiminnan ohjaaja (paikalla perjantaisin).
Sairaalantie 2 B, 97900 POSIO
Tervolan sosiaalitoimisto sijaitsee kunnanviraston yhteydessä.
Varaa aika asiointiin suoraan asiaa hoitavalta henkilöltä.
Keskustie 81, 95300 TERVOLA
Sosiaalitoimisto sijaitsee Utsjoen terveyskeskuksen yhteydessä. Sosiaalitoimistosta saat ohjausta ja neuvontaa sosiaalityön palveluista.
Seitatie 1, 99980 UTSJOKI
Muonion hyvinvointipalvelujen toimisto palvelee sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa.
Pirkantie 11, 99300 MUONIO
Sosiaalitoimiston palvelupisteessä sinua palvelevat toimistosihteerit, sosiaaliohjaaja ja sosiaalityöntekijät. Saat ohjausta ja neuvontaa sosiaalipalveluista sosiaalitoimiston työntekijöiltä.
Sairaalatie 4 B, 97700 RANUA
Sosiaalipalvelujen toimipiste sijaitsee Savukosken kunnanvirastolla. Sosiaalipalvelujen työntekijät ovat tavoitettavissa puhelimitse ja ajanvarauksella myös paikan päällä.
Vammaisten palveluihin liittyvissä asioissa ota yhteys Sodankylän hyvinvointikeskus Sopukkaan: Karistamontie 4 Sodankylä, palveluohjaus p. 0400 694 024.
Savukosken kunnanvirasto.
Kauppakuja 2 A 1, 98800 SAVUKOSKI
Saat palvelupisteestä aikuissosiaalityön, maahanmuuttajien, lastensuojelun, lastenvalvojan, perheneuvolan ja vammaisten palveluja.
Perhe- ja sosiaalipalvelupisteestä saat seuraavia palveluja :
2 krs
Jenssintie 2, 95200 SIMO
Saat meiltä apua erilaisissa elämäntilanteissa – olet sitten perheellinen tai yksin asuva, lapsi, nuori, työikäinen tai ikäihminen.
Perhekeskuksen sosiaali- ja terveydenhuollon työntekijöinä toimimme tiiviissä yhteistyössä kanssasi ja keskenämme. Tavoitteenamme on, että saat apua ja tukea nopeasti ja joustavasti. Teemme yhteistyötä järjestöjen ja seurakuntien, kunnan hyvinvointia ja terveyttä edistävän työn, kunnan eri toimialojen ja erikoissairaanhoidon kanssa.
Hyvinvointikeskus Sopukka, 2. kerros
Karistamontie 4, 99600 SODANKYLÄ
Perhe- ja sosiaalipalvelut tukevat kuntalaisia eri elämänvaiheissa ja -tilanteissa. Sosiaalipalveluiden tehtäviin kuuluvat perhesosiaalityö, lastensuojelu, aikuissosiaalityö, toimeentuloturva- ja vammaispalvelut. Perus- ja erityispalveluilla tuetaan kuntalaisten toimintakykyä ja itsenäistä selviytymistä tavoitteena tasavertainen hyvinvointi.
Rovakatu 1, 96100 ROVANIEMI
Perhe- ja sosiaalityön palvelujen yksikkö sijaitsee hyvinvointikeskus Lapponian 3. kerroksessa.
Perhe- ja sosiaalipalveluista saat seuraavat palvelut: työikäisten ja lapsiperheiden sosiaalityö, lastensuojelu, perheoikeudelliset palvelut, perheneuvola, päihde- ja mielenterveystyö sekä työllisyyden hoito.
Hyvinvointikeskus Lapponia 3. kerros (käynti takapihalta)
Sairaalakatu 9, 98100 KEMIJÄRVI
Voit täyttää PDF-hakemuksen joko sähköisesti tai tulostamalla ja täyttämällä sen käsin.
Hakemus ja mahdolliset liitteet palautetaan postitse, postiosoitteet ovat lomakkeella.
Työikäisten palvelujen hakemusVoit täyttää PDF-ilmoituksen joko sähköisesti tai tulostamalla ja täyttämällä sen käsin.
Hakemus ja mahdolliset liitteet palautetaan postitse, postiosoitteet ovat lomakkeella.
Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeestaVoit täyttää PDF-ilmoituksen joko sähköisesti tai tulostamalla ja täyttämällä sen käsin.
Hakemus ja mahdolliset liitteet palautetaan postitse, postiosoitteet ovat lomakkeella.
Yhteydenotto sosiaalihuollon tuen tarpeen arvioimiseksiSosiaalipalvelujen neuvonta, sosiaalityö ja sosiaaliohjaus ovat maksuttomia palveluja.
Saat yhteyden perheiden ja työikäisten palvelujen sosiaalityöntekijään puhelimitse arkipäivisin.
Saat soittamalla yhteyden työikäisten sosiaalipalveluiden sosiaalityöntekijään.
Saat soittamalla yhteyden työikäisten sosiaalipalveluiden sosiaaliohjaajaan.
Työikäisten sosiaaliohjaajan tavoitat puhelimitse arkipäivisin. Voit myös varata ajan tapaamiseen.
Työikäisten sosiaaliohjaajalta saat neuvontaa aikuisten sosiaalipalveluista, kuten kuntouttavasta työtoiminnasta sekä ennaltaehkäisevästä ja täydentävästä toimeentulotuesta.
Saat yhteyden työikäisten palvelujen sosiaalityöntekijään puhelimitse arkipäivisin. Sosiaalityöntekijä palvelee sekä Inarin että Utsjoen asukkaita.
Sosiaalityöntekijöihin saat yhteyden puhelimitse arkipäivisin.
Saat yhteyden työikäisten palvelujen sosiaaliohjaajaan puhelimitse arkipäivisin.
Saat yhteyden perheiden ja työikäisten sosiaalipalvelujen työntekijöihin puhelimitse arkipäivisin. Voit tarvittaessa varata ajan henkilökohtaiseen tapaamiseen.
Saat soittamalla yhteyden sosiaalityöntekijöihin. Voit varata ajan henkilökohtaiseen palveluun.
Saat yhteyden sosiaalityöntekijöihin puhelimitse arkipäivisin.
Saat ohjausta ja neuvontaa sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa. Neuvonta on avoinna arkipäivisin.
Sosiaalityöntekijältä saat apua ja neuvontaa sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa puhelimitse arkipäivisin.
Voit soittamalla varata ajan sosiaalityöntekijälle.
Saat yhteyden sosiaalitoimiston työntekijöihin puhelimitse arkipäivisin.
Voit kysyä lisätietoa puhelimitse aikuissosiaalityön palveluista.
Saat yhteyden sosiaalityöntekijään puhelimitse arkipäivisin.
Saat yhteyden sosiaaliohjaajaan puhelimitse arkipäivisin. Sosiaaliohjaaja toimii sosiaalisen tuen, neuvonnan ja ohjauksen tehtävissä.
Saat yhteyden puhelimitse aikuissosiaalityön sosiaaliohjaajaan ja sosiaalityöntekijään.
Sosiaalityössä ja -ohjauksessa kartoitamme tuen tarpeesi ja rakennamme yhdessä tarpeitasi vastaavan sosiaalipalveluiden kokonaisuuden.
Perhekeskuksen neuvonta ja palveluohjaus auttavat löytämään tarvitsemasi palvelun. Saat meiltä apua, kun tarvitset neuvoa ja tukea arjen pulmatilanteissa. Neuvonnassa teemme alustavan arvioinnin. Samalla katsomme, onko tarvetta asiakkuuteen. Yhteistyöllä etsimme ja räätälöimme sopivat ja oikea-aikaiset palvelut.
Sosiaalityöntekijöiltä saat puhelimitse ohjausta ja neuvontaa sosiaalipalveluihin sekä sosiaalisiin ongelmiin liittyvissä asioissa.
Saat yhteyden sosiaaliohjaajaan puhelimitse arkipäivisin. Sosiaaliohjaaja neuvoo lapsiperheiden ja aikuisten palveluihin sekä toimeentulotukeen liittyvissä asioissa.
Voit ottaa yhteyttä palveluohjaukseen esimerkiksi sosiaaliturvaan ja sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa. Jos sinulla ei ole tiedossa asiaa hoitavaa työntekijää, ota ensimmäisenä yhteyttä palveluohjaukseen.
Aikuissosiaalityön työntekijöihin saat yhteyden puhelimitse arkipäivisin.
Sosiaalityöntekijältä saat apua aikuissosiaalityöhön, lastensuojeluun sekä lapsiperheiden palveluihin liittyen.
Sosiaalityöntekijän tavoitat puhelimitse. Tapaamiset ajanvarauksella.
Saat yhteyden työikäisten palvelujen sosiaaliohjaajaan puhelimitse arkipäivisin.
Saat yhteyden työikäisten palvelujen sosiaaliohjaajaan puhelimitse arkipäivisin.
Saat yhteyden työikäisten palvelujen sosiaaliohjaajaan puhelimitse arkipäivisin.
Saat yhteyden johtavaan sosiaalityöntekijään puhelimitse arkipäivisin.
Pohjoisen Lapin johtava sosiaalityöntekijä palvelee työikäisten palveluihin liittyvissä asioissa Enontekiön, Inarin, Kittilän, Kolarin, Muonion, Pellon ja Utsjoen asukkaita.
Saat yhteyden työikäisten palvelujen sosiaaliohjaajaan puhelimitse arkipäivisin.
Saat yhteyden perheiden ja työikäisten palvelujen sosiaaliohjaajaan puhelimitse arkipäivisin.
Kelan yleisen asumistuen ja työttömyystukien leikkaukset tulevat voimaan 1.4.2024
27.3.2024
27.3.2024
Kelan yleiseen asumistukeen ja työttömyystukiin tulee huhtikuussa leikkauksia, jotka vaikuttavat noin puolen miljoonan suomalaisen tukiin. Leikkausten on arvoitu vaikuttavan eniten yksin asuvien nuorten ja työttömien nuorten toimeentuloon. Kaikki muutokset tulevat voimaan automaattisesti.
Kelan yleiseen asumistukeen ja työttömyysturvaan tehdään 1.4.2024 leikkauksia, jotka perustuvat eduskunnan hyväksymiin lainmuutoksiin.
Yleinen asumistuki pienenee 1.4.2024, kun tuen korvausprosentti pienenee ja perusomavastuu suurenee. Leikkaukset pienentävät yleistä asumistukea kaikilla asiakkailla, jotka nyt saavat tukea. Yleistä asumistukea saavia, yhden tai useamman henkilön muodostamia ruokakuntia oli Kelan mukaan helmikuussa yhteensä 406 226.
Yleisen asumistuen määrä ei kuitenkaan pienene kaikilla tuensaajilla heti, vaan leikkaukset tulevat voimaan silloin, kun asumistuki seuraavan kerran tarkistetaan. Kela tarkistaa yleisen asumistuen vähintään kerran vuodessa. Eläkkeensaajan asumistukeen muutokset eivät vaikuta.
Muutokset työttömyysturvassa koskettavat Kelan peruspäivärahan ja työmarkkinatuen saajia heti huhtikuussa. Tukia leikataan, kun työttömyystukien lapsikorotukset ja 300 euron kuukausittainen suojaosa poistuvat.
Kelan mukaan lapsikorotusten poisto koskee vuositasolla noin 100 000:ta henkilöä. Suojaosan poisto taas vaikuttaa osa-aikatyötä tai keikkatyötä tekeviin työttömiin, jotka saavat työttömyystukea.
Yleisen asumistuen ja työttömyystukien leikkausten lisäksi huhtikuun alussa astuu voimaan lakimuutos, joka koskee asumismenojen hyväksymistä toimeentulotuessa.
Jatkossa Kela ei maksa toimeentulotukea asumismenoihin, jotka ylittävät kuntakohtaiset enimmäisrajat, jollei ylitykseen ole laissa mainittua erityistä perustetta. Jos peruste puuttuu, Kela ohjaa asiakkaan etsimään edullisempaa asuntoa tai asiakas voi maksaa asumismenojen enimmäisrajan ylittävän osan itse.
Kaikki muutokset tulevat voimaan automaattisesti, eikä asiakkaiden tarvitse olla yhteydessä Kelaan niiden vuoksi.
Lue asiasta lisää Kelan verkkosivuilta.
Kelan yleiseen asumistukeen ja työttömyystukiin tulee huhtikuussa leikkauksia, jotka vaikuttavat noin puolen miljoonan suomalaisen tukiin. Leikkausten on arvoitu vaikuttavan eniten yksin asuvien nuorten ja työttömien nuorten toimeentuloon. Kaikki muutokset tulevat voimaan automaattisesti.
27.3.2024
Sosiaalipäivystyksiin tulevat yhteydenotot Lapin alueella keskitetään Rovaniemelle huhtikuun alussa. Sosiaalipäivystykseen saat yhteyden ympäri vuorokauden numerosta 040 7266 965. Virka-aikana kello 8–17 on käytössä takaisinsoittojärjestelmä. Kiireellisissä tilanteissa soita hätänumeroon 112.
Sosiaalipäivystyksiin tulevat yhteydenotot Lapin alueella keskitetään Rovaniemelle 1.4.2024 alkaen. Puhelut ja sosiaalipäivystystä koskevat hätäkeskustehtävät ohjautuvat Rovaniemen sosiaalipäivystykseen.
Saat yhteyden sosiaalipäivystykseen ympäri vuorokauden numerosta 040 7266 965. Virka-aikana kello 8–17 on käytössä takaisinsoittojärjestelmä. Voit jäädä linjalle odottamaan tai jättää takaisinsoittopyynnön, jolloin sinulle soitetaan mahdollisimman pian takaisin.
Kiireellisissä tilanteissa soita hätänumeroon 112.
Rovaniemen sosiaalipäivystäjät vastaanottavat tehtävät, arvioivat niiden kiireellisyyden ja hoitavat tehtävän mahdollisuuksien mukaan ja siirtävät asiakastiedot kotipaikkakunnan sosiaalitoimeen. Mikäli tehtävän hoito edellyttää paikan päällä työskentelyä, tehtävä siirretään Lapin hyvinvointialueen kyseisen alueen sosiaalihuollon ammattihenkilön hoidettavaksi.
Sosiaalipäivystystä järjestetään kiireellisen ja välttämättömän avun turvaamiseksi kaikenikäisille. Sosiaalipäivystyksen tehtäviin kuuluvat tilanteet, jotka vaativat välittömiä sosiaaliviranomaisen toimenpiteitä. Tällaisia ovat esimerkiksi huoli alaikäisen lapsen olosuhteista tai turvallisuudesta, perheväkivalta tai huoli vanhuksen selviytymisestä kotona.
Sosiaalipäivystys antaa akuuttia kriisiapua äkillisissä kriisitilanteissa kuten esimerkiksi läheisen äkillinen kuolema, väkivaltatilanteet, vakava vammautuminen tai sairastuminen tai tulipalo.
Sosiaali- ja kriisipäivystyspalvelut kuuluvat kaikille Lapin kunnissa asuville sekä alueella oleskeleville, jotka ovat kiireellisten ja välttämättömien sosiaalipalveluiden tai akuutin kriisiavun tarpeessa.
Sosiaalipäivystys palvelee Tornion, Kemin, Keminmaan, Tervolan, Ylitornion, Simon, Enontekiön, Inarin, Kemijärven, Kittilän, Kolarin, Muonion, Pelkosenniemen, Pellon, Posion, Rovaniemen, Ranuan, Sallan, Savukosken, Sodankylän ja Utsjoen asukkaita tai alueella oleskelevia.
Toimeentulotukiasioissa tulee asioida Kelassa ja täydentävän ja ehkäisevän toimeentulotuen osalta oman kunnan toimipisteessä.
Oktavuođaváldimat, mat bohtet sosiálagohcimiidda Lappi guovllus, guovdilastojuvvojit Roavenjárgii cuoŋománu álggus. Sosiálagohcimii oaččut oktavuođa birra jándora nummiris 040 7266 965. Virgeáigge diibmu 8-17 lea anus ruovttoluottariŋgenvuogádat. Hohpolaš diliin riŋge heahtenummirii 112.
Oktavuođaváldimat, mat bohtet sosiálagohcimiidda Lappi guovllus, guovdilastojuvvojit Roavenjárgii 1.4.2024 rájes. Riŋgejumit ja heahteguovddášbarggut, mat gusket sosiálagohcima, mannet Roavenjárgga sosiálagohcimii.
Sosiálagohcimii oaččut oktavuođa birra jándora nummiris 040 7266 965. Virgeáigge diibmu 8-17 lea anus ruovttoluottariŋgenvuogádat. Sáhtát vuorddašit linnjás dahje guođđit ruovttoluottariŋgenbivdaga, de dutnje riŋgejuvvo ruovttoluotta nu johtilit go vejolaš.
Hohpolaš diliin riŋge heahtenummirii 112.
Roavenjárgga sosiálagohccit vuostáváldet bargguid, árvvoštallet daid hohpolašvuođa ja dikšot barggu vejolašvuođaid mielde ja sirdet áššehasdieđuid ruovttubáikegotti sosiáladoibmii. Jos bargu gáibida, ahte dan ferte bargat báikki alde, dalle bargu sirdojuvvo Lappi buresveadjinguovllu guoskevaš guovllu sosiálafuolahusa ámmátolbmo bargun.
Sosiálagohcin lágiduvvo hohpolaš ja vealtameahttumis veahki dorvvasteapmái buotahkásaččaide. Sosiálagohcima bargguide gullet dilit, mat gáibidit sosiálaeiseválddis jođánis doaibmabijuid. Dákkárat leat ovdamearkka dihte fuolla vuolleahkásaš máná dilis dahje dorvvolašvuođas, bearašveahkaváldi dahje fuolla vuorasolbmo ruovttus birgemis.
Sosiálagohcin addá akuhta kriisaveahki fáhkka kriisadiliin dego ovdamearkka dihte lagas olbmo fáhkka jápmin, veahkaválddidilit, duođalaš roasmmehuvvan dahje buohccán dahje buollin.
Sosiála- ja kriisagohcinbálvalusat gullet buohkaide, geat ásset Lappi gielddain dahje orodit guovllus, ja dárbbašit hohpolaš ja vealtameahttumis sosiálabálvalusaid dahje akuhtta kriisaveahki.
Sosiálagohcin bálvala Durdnosa, Giema, Giemaeatnama, Tervola, Badje-Durdnosa, Simo, Eanodaga, Anára, Giemajávrri, Gihttela, Kolari, Muoná, Pelkosenniemi, Pello, Posio, Roavenjárgga, Ranua, Salla, Suovvaguoikka, Soađegili ja Ohcejoga ássiid dahje olbmuid, geat guovllus orodit.
Áigáiboahtindoarjjaáššiid ferte dikšut Kelas ja dievasmahtti ja eastadeaddji áigáiboahtindoarjaga oasil iežas gieldda doaibmabáikkis.
Sosiaalkååccmõõžžid pueʹtti õhttvuõđvälddmõõžžid Lappi vuuʹdest kõskkeet Ruäʹvnjaʹrǧǧe njuhččmannu aalǥâst. Sosiaalkååccmõʹšše vuäǯǯak õhttvuõđ suutki pirr nââmrest 040 7266 965. Veʹrǧǧääiʹj čiâss 8–17 lij âânnmõõžžâst mååustsoiʹttjemriâžldõk. Ǩirrsallaš vueʹjjin soiʹtte jieʹttnââmra 112.
Sosiaalkååccmõõžžid pueʹtti õhttvuõđvälddmõõžžid Lappi vuuʹdest kõskkeet Ruäʹvnjaʹrǧǧe 1.4.2024 ääʹljeeʹl. Teʹlfonsååitaid da sosiaalkååccmõõžž kuõskki jieʹttkõõskõstuâj ohjjâʹtte Ruäʹvnjaarǥ sosiaalkååccmõʹšše.
Sosiaalkååccmõʹšše vuäǯǯak õhttvuõđ suutki pirr nââmrest 040 7266 965. Veʹrǧǧääiʹj čiâss 8–17 lij âânnmõõžžâst mååustsoiʹttjemriâžldõk. Vuäitak kuâđđjed liʹnnʼje vueʹrdded leʹbe kueʹđđed mååustsoiʹttjemraukkmõõžž, koon vuâđald tuʹnne soiʹttjet mååust nuʹtt sõrgg ko lij vueiʹtlvaž.
Ǩirrsallaš vueʹjjin soiʹtte jieʹttnââmra 112.
Ruäʹvnjaarǥ sosiaalkooʹcci väʹldde vuâstta tuâjaid, ärvvtâʹlle tõi ǩirrsallašvuõđ da hoiʹddje tuâj vuäittmõõžži mieʹldd da seʹrdde äʹššneǩteâđaid dommpäiʹǩǩ-kååʹdd sosiaaltoimmu. Jõs tuâj håiddmõš õõlǥat pääiʹǩ âʹlnn reâuggmõõžž, tuâj seeʹrdet Lappi pueʹrrvââjjamvuuʹd kõõččmõõžžâst åårrai vuuʹd sosiaalhuâl ämmatnekka.
Sosiaalkååccmõõžž riâžžât, što ǩirrsallaš da vieʹltʼtemes vieʹǩǩ vueiʹtet staaneed juõʹǩǩekksaž oummuid. Sosiaalkååccmõõžž tuâj lie vueʹjj, kook õõlǥte vuõigg sosiaalveʹrǧǧneeʹǩǩ tååimid. Näkam lie ouddmiârkkân huõll vueʹllâkksaž päärna jeällmõõžžin leʹbe staanvuõđâst, piârviõkkväʹldd leʹbe huõll vuäʹmmoummu piʹrǧǧummšest dååma.
Sosiaalkååccmõš oudd akuutt kriisvieʹǩǩ krootai kriisvueʹjjin mâʹte ouddmiârkkân âʹlddoummu krootai jääʹmmem, viõkkväʹlddvueʹjj, tuõttšõs vâkkõõvvmõš leʹbe puâccjummuš leʹbe puâllmõš.
Sosiaal- da kriiskååccmõškääzzkõõzz koʹlle pukid, ǩeäk jälste Lappi kååʹddin di vuuʹdest ååreei oummuid, ǩeäk taarbše ǩirrsallaš da vieʹltʼtemes sosiaalkääzzkõõzzid leʹbe akuutt kriisvieʹǩǩ.
Sosiaalkååccmõš kääzzkâstt Tornio, Ǩeeʹmm, Keminmaa, Tervola, Ylitornio, Simo, Jeänõõǥǥ, Aanar, Ǩeeʹmmjääuʹr, Ǩiʹttel, Kolari, Muonio, Pelkosenniemi, Pello, Posio, Ruäʹvnjaarǥ, Ranua, Salla, Savukoski, Suäʹđjel da Uccjooǥǥ aazzjid leʹbe vuuʹdest ååreei oummuid.
Piʹrǧǧeemtuärjjõsaaʹššin âlgg äʹššeed Kelast da tiuddeei da cõggi piʹrǧǧeemtuärjjõõzz beäʹlnn jiiʹjjes kååʹdd tåimmpääiʹǩest.
Sosiaalkocemân puáttee ohtâvuotâväldimeh Laapi kuávlust stivrejuvvojeh Ruávinjaargân cuáŋuimáánu aalgâst. Sosiaalkocemân tun finniih ohtâvuođâ pirrâ jándur numerist 040 7266 965. Virgeääigi tijme 8-17 lii kiävtust maasâdsuáittimsysteem. Huápulijn tiilijn suáiti etinumerân 112.
Sosiaalkocemân puáttee ohtâvuotâväldimeh Laapi kuávlust stivrejuvvojeh Ruávinjaargân 1.4.2024 rääjist. Suáituh já sosiaalkocemân kyeskee etikuávdášpargoh stivrejuvvojeh Ruávinjaargâ sosiaalkocemân.
Tun finniih ohtâvuođâ sosiaalkocemân pirrâ jándur numerist 040 7266 965. Virgeääigi tijme 8-17 lii kiävtust maasâdsuáittimsysteem. Tun puávtáh pääcciđ liinján vyerdiđ teikâ kyeđđiđ maasâdsuáittimtáttum, kuás suáittip tunjin maasâd nuuvt jotelávt ko máhđulâš.
Huápulijn tiilijn suáiti etinumerân 112.
Ruávinjaargâ sosiaalkocceeh väldih pargoid vuástá, árvuštâleh toi huápulâšvuođâ já hoittájeh pargo máhđulâšvuođâi mield já sirdeh äššigâstiäđuid aassâmpäikkikode sosiaaltooimân. Jis pargo hoittám váátá pääihi alne porgâm, te pargo sirdâšuvá Laapi pyereestvaijeemkuávlu koččâmušâst orroo kuávlu sosiaalhuolâttâs áámmátulmuu hoittámnáál.
Sosiaalkocceem uárnejuvvoo vâi torvejuvvoo huápulâš já velttidmettum iše jyehiahasáid. Sosiaalkocceem pargoid kuleh tileh, moh väätih ájáttâlhánnáá sosiaalvirgeomâháá tooimâid. Tágáreh láá ovdâmerkkân huolâ vyeliahasii párnáá tiileest tâi torvolâšvuođâst, peerâviehâväldi tâi huolâ vuorâsulmuu piergiimist pääihist.
Sosiaalkocceem addel aakuut kriisâiše kivkked šoddâm kriisâtiilijn tego ovdâmerkkân aldaulmuu kivkked jäämmim, viehâvälditileh, tuođâlâš lammâšum teikâ puoccâm tâi tullâpuálu.
Sosiaal- já kriisâkocceempalvâlusah kuleh puohháid Laapi kieldâin ässeid sehe kuávlust orroid, kiäh tarbâšeh huápulijd já velttidmettum sosiaalpalvâlusâid teikâ aakuut kriisâiše.
Sosiaalkocceem palvâl Tuárnus, Kiemâ, Kiemâeennâm, Tervola, Paje-Tuárnus, Simo, Iänuduv, Aanaar, Kiemâjäävri, Kittâl, Kolari, Muonio, Pelkosnjaargâ, Pello, Puášu, Ruávinjaargâ, Ranua, Salla, Suovâkuoškâ, Suáđigil já Ucjuv ässeid tâi kuávlust orroid.
Áigápuátutoorjâaašijn kalga ášástâllâđ Kelast já tievâsmittee já estee áigápuátutorjuu uásild jieijâs kieldâ toimâsaajeest.
Sosiaalipäivystyksiin tulevat yhteydenotot Lapin alueella keskitetään Rovaniemelle huhtikuun alussa. Sosiaalipäivystykseen saat yhteyden ympäri vuorokauden numerosta 040 7266 965. Virka-aikana kello 8–17 on käytössä takaisinsoittojärjestelmä. Kiireellisissä tilanteissa soita hätänumeroon 112.
Uusia palveluntuottajia Tornion ryhmäkuljetuksiin ja palvelulinjaliikenteeseen maaliskuun alusta
27.2.2024
27.2.2024
Muutokset koskevat vammaispalvelu-, sosiaalihuolto- ja kehitysvammalain mukaisia ryhmäkuljetuksia ja palvelulinjaliikennettä Torniossa 1.3.2024 alkaen.
Lapin hyvinvointialueen matkapalvelukeskuksen kautta järjestettäviä vammaispalvelu-, sosiaalihuolto- ja kehitysvammalain mukaisia ryhmäkuljetuksia ja palvelulinjaliikennettä siirtyy Torniossa 1.3.2024 uusille palveluntuottajille.
Jussilan Liikenteen sekä Liikenneyhtiö Janne Moisasen järjestämät kuljetukset päättyvät 29.2.2024.
Muutos ei koske NET-Matkojen/North European Bus Tours Ky:n järjestämiä kuljetuksia. Myös Tornion kaupungin palvelulinjaliikenne jatkuu entiseen tapaansa aiempien palveluntuottajien kanssa.
Ryhmäkuljetuksiin kuuluu muun muassa ikääntyneiden päiväpalvelukuljetuksia sekä kehitysvammaisten päivä- ja työtoimintakuljetuksia. Jokaiselle ryhmäkuljetuksia tai palveluliikennettä käyttävälle asiakkaalle on toimitettu henkilökohtainen tiedote asiasta.
Muutokset koskevat vammaispalvelu-, sosiaalihuolto- ja kehitysvammalain mukaisia ryhmäkuljetuksia ja palvelulinjaliikennettä Torniossa 1.3.2024 alkaen.