Lapin hyvinvointialue valitsi Terveystalon kumppanikseen tuottamaan digialustan
Lapin hyvinvointialue valitsi Terveystalon kumppanikseen tuottamaan digialustan
9.12.2024
Terveystalo tuottaa Lapin hyvinvointialueen digitaalisten palvelujen asiointialustan. Lapin hyvinvointialueen aluehallitus päätti asiasta kokouksessaan 13.11.2024.
Lapin hyvinvointialueen strategian mukaisesti hyvinvointialueen tavoitteena on yhdistää sosiaali- ja terveyshuollon digipalvelut merkittäväksi palvelukanavaksi ja yhtenäistää palveluprosessit. Käyttöön otettava digialusta on tässä keskeinen.
– Olemme erittäin iloisia, että Lapin hyvinvointialue valitsi Terveystalon digialustan tuottajaksi. On hienoa päästä kehittämään alueen asukkaiden palveluja yhdessä hyvinvointialueen kanssa, sanoo Terveystalon julkisten digipalvelujen liiketoimintajohtaja Jani Kykyri.
Lapin hyvinvointialueen asukkaille digialusta tarkoittaa sitä, että sosiaali- ja terveyspalveluihin liittyviä asioitaan voi jatkossa hoitaa yhden sovelluksen kautta esimerkiksi mobiililaitteilla. Muun muassa erilaiset etävastaanotot ja palveluihin ohjaaminen voivat tapahtua digialustan kautta. Digitaalisesti voi myös ottaa yhteyttä ja kysyä neuvoa, jolloin moni vaiva ja asiointi hoituu kokonaan etänä.
– Asiakkaalle digialusta sujuvoittaa ja usein nopeuttaa asiointia. Hyvinvointialueelle digiratkaisu tuo tehokkuutta ja laatua. Myös ammattilaiset hyötyvät sujuvuudesta ja uudesta työkalusta, Kykyri sanoo.
Lapin hyvinvointialueen digitaaliset palvelut yhdestä kanavasta
Lapin hyvinvointialueen Digitaaliset palvelut -yksikkö kilpailutti digiasiointialustan kilpailullisella neuvottelumenettelyllä, joka mahdollisti joustavan vuoropuhelun tarjoajien kanssa. Menettelyn avulla digialustan vaatimukset voitiin räätälöidä käyttäjälähtöisesti ja Lapin erityispiirteet huomioiden.
– Meillä on jo pitkään tehty hyvin edistyksellistä kehitystyötä digitaalisten palvelujen osalta. Nyt tehty päätös tulee entisestään edistämään alueemme digikehitystä sekä tähän liittyviä palveluja. Visiomme on, että lähitulevaisuudessa digitaaliset palvelut voisivat tulla yhden kanavan kautta, kertoo Lapin hyvinvointialueen tietohallintojohtaja Mikko Päkkilä.
Digialusta sisältää mobiilisovelluksen ja web-käyttöliittymän hyvinvointialueen palveluihin. Alusta otetaan käyttöön vaiheittain vuoden 2025 aikana.
9.12.2024
Lapin hyvinvointialue valitsi Terveystalon kumppanikseen tuottamaan digialustan
Terveystalo tuottaa Lapin hyvinvointialueen digitaalisten palvelujen asiointialustan. Lapin hyvinvointialueen aluehallitus päätti asiasta kokouksessaan 13.11.2024.
Tuoreimmat ajankohtaiset H2
Aiheeseen liittyvää
Sisältöjulkaisija
-
Lapin hyvinvointialue valitsi Terveystalon kumppanikseen tuottamaan digialustanTerveystalo tuottaa Lapin hyvinvointialueen digitaalisten palvelujen asiointialustan. Lapin...
Lapin hyvinvointialue valitsi Terveystalon kumppanikseen tuottamaan digialustan
9.12.2024
Terveystalo tuottaa Lapin hyvinvointialueen digitaalisten palvelujen asiointialustan. Lapin hyvinvointialueen aluehallitus päätti asiasta kokouksessaan 13.11.2024.
Lapin hyvinvointialueen strategian mukaisesti hyvinvointialueen tavoitteena on yhdistää sosiaali- ja terveyshuollon digipalvelut merkittäväksi palvelukanavaksi ja yhtenäistää palveluprosessit. Käyttöön otettava digialusta on tässä keskeinen.
– Olemme erittäin iloisia, että Lapin hyvinvointialue valitsi Terveystalon digialustan tuottajaksi. On hienoa päästä kehittämään alueen asukkaiden palveluja yhdessä hyvinvointialueen kanssa, sanoo Terveystalon julkisten digipalvelujen liiketoimintajohtaja Jani Kykyri.
Lapin hyvinvointialueen asukkaille digialusta tarkoittaa sitä, että sosiaali- ja terveyspalveluihin liittyviä asioitaan voi jatkossa hoitaa yhden sovelluksen kautta esimerkiksi mobiililaitteilla. Muun muassa erilaiset etävastaanotot ja palveluihin ohjaaminen voivat tapahtua digialustan kautta. Digitaalisesti voi myös ottaa yhteyttä ja kysyä neuvoa, jolloin moni vaiva ja asiointi hoituu kokonaan etänä.
– Asiakkaalle digialusta sujuvoittaa ja usein nopeuttaa asiointia. Hyvinvointialueelle digiratkaisu tuo tehokkuutta ja laatua. Myös ammattilaiset hyötyvät sujuvuudesta ja uudesta työkalusta, Kykyri sanoo.
Lapin hyvinvointialueen digitaaliset palvelut yhdestä kanavasta
Lapin hyvinvointialueen Digitaaliset palvelut -yksikkö kilpailutti digiasiointialustan kilpailullisella neuvottelumenettelyllä, joka mahdollisti joustavan vuoropuhelun tarjoajien kanssa. Menettelyn avulla digialustan vaatimukset voitiin räätälöidä käyttäjälähtöisesti ja Lapin erityispiirteet huomioiden.
– Meillä on jo pitkään tehty hyvin edistyksellistä kehitystyötä digitaalisten palvelujen osalta. Nyt tehty päätös tulee entisestään edistämään alueemme digikehitystä sekä tähän liittyviä palveluja. Visiomme on, että lähitulevaisuudessa digitaaliset palvelut voisivat tulla yhden kanavan kautta, kertoo Lapin hyvinvointialueen tietohallintojohtaja Mikko Päkkilä.
Digialusta sisältää mobiilisovelluksen ja web-käyttöliittymän hyvinvointialueen palveluihin. Alusta otetaan käyttöön vaiheittain vuoden 2025 aikana.
Lapin hyvinvointialue valitsi Terveystalon kumppanikseen tuottamaan digialustan
9.12.2024Terveystalo tuottaa Lapin hyvinvointialueen digitaalisten palvelujen asiointialustan. Lapin...Lapin hyvinvointialue valitsi Terveystalon kumppanikseen tuottamaan digialustan
Terveystalo tuottaa Lapin hyvinvointialueen digitaalisten palvelujen asiointialustan. Lapin hyvinvointialueen aluehallitus päätti asiasta kokouksessaan 13.11.2024.