Uusi sairaanhoitaja-chat avattu rovaniemeläisille
Rovaniemen avovastaanotolla pilotoidaan talven aikana Sairaanhoitaja-chat palvelua. Sairaanhoitaja-chat on...

Uusi sairaanhoitaja-chat avattu rovaniemeläisille

10.12.2024

Lue lisää

Takaisin edelliselle sivulle

Uusi sairaanhoitaja-chat avattu rovaniemeläisille

Graafinen kaaviokuva, joka avaa missä tarpeissa voi ottaa yhteyttä Sairaanhoitaja-chattiin.

10.12.2024

Rovaniemen avovastaanotolla pilotoidaan talven aikana Sairaanhoitaja-chat palvelua. Sairaanhoitaja-chat on reaaliaikainen palvelu, joka on tarkoitettu ensisijaisesti hoidon tarpeen arviointia varten. Chatiin pääset hyvinvointialueen verkkosivujen kautta osoitteessa lapha.fi. 

Chatissa saat terveysaseman puhelinpalvelun tapaan arvion hoidon tarpeestasi. Ennen chat-keskustelua tunnistaudut vahvasti ja täytät esitietokyselyn Omavirtussa. Hoitaja arvioi esitietokyselyn sekä kanssasi käydyn chat-keskustelun perusteella millaista hoitoa tarvitset.  

Asiasi voi hoitua kokonaan chatissa, mutta tarvittaessa sinulle voidaan varata vastaanottoaika oman tiimin lääkärille, hoitajalle tai fysioterapeutille tai sinut voidaan ohjata jatkohoitoon. Hoidon jatkuvuus toteutuu hoidon jatkuvuusmallin mukaisesti myös chatissa niissä tilanteissa, joissa se on tärkeää hoitosi kannalta.  

Chat on uusi, vaihtoehtoinen palvelukanava olemassa olevien asiointikanavien rinnalle. Jos haluat asioida puhelimitse tai sähköisellä Klinik-yhteydenottolomakkeella niin se on jatkossakin mahdollista. 

- Uuden palvelumuodon toimintamallin kokeilu on osa laajempaa hyvinvointialueen digitaalista kehitystyötä, kertoo kehittämispäällikkö Piia Hirvonen Lapin hyvinvointialueen Digitaaliset palvelut -yksiköstä.  

Näin chat toimii 

Voit käyttää chattiä tietokoneella tai mobiililaitteella. Kirjaudut palveluun vahvalla tunnistautumisella Suomi.fi -palvelun kautta, mikä varmistaa, että tietosi pysyvät turvassa ja palvelua on tietoturvallista käyttää. 

Voit asioida chatissa myös alle 10-vuotiaan lapsesi puolesta.  

Uuden palvelun aloitusvaiheessa on hyvä huomioida muutama asia. Jos olet jo jättänyt terveysasemalle takaisinsoittopyynnön tai lähettänyt sähköisen Klinik-yhteydenoton, ethän asioi samasta asiasta chatissa. Näin ehkäistään sitä, että palvelukanavat eivät ruuhkautuisi.  

- Kokonaan uutta palvelua käynnistettäessä on haasteellista arvioida, kuinka nopeasti asiakkaamme löytävät palvelun pariin ja riittävätkö sähköisessä palvelussa työskentelevien hoitotyön ammattilaisten resurssi. Alussa on hyvä varautua pieniin palveluviiveisiin, kertoo Pohjois-Suomen sosiaalialan osaamiskeskuksen projektipäällikkö Linda Jaako.  

Huomaathan, että rovaniemeläisenä voit tarkistaa perusterveydenhuollon ajanvaraukseksi sähköisestä Kansalaisen ajanvarauspalvelusta osoitteesta: rovaniemi.terveytesi.fi  

Sairaanhoitaja-chatin aukioloajat   

Maanantai – torstai klo 8–14  

Perjantai & arkipyhien aatot klo 8–13  

Viikonloppuisin ja arkipyhinä chat on suljettu. Chatin ollessa suljettu, voit tehdä yhteydenoton terveysasemalle  Klinik –palvelun kautta tai soittaa keskitettyyn puhelinpalveluun terveysasemien aukioloaikoina. 

Tarkemmat tiedot chatista löydät osoitteesta: lapha.fi 

Anna palautetta ja vaikuta 

Palvelu otetaan käyttöön ensin Rovaniemellä ja palvelua tarjotaan alkuvaiheessa Rovaniemen avoterveydenhuollon asiakkaille.  

Antamalla palautetta chat-keskustelusi päätteeksi vaikutat pilottivaiheessa olevan chat-palvelun jatkokehittämiseen.  

Palvelu ei sovellu hätätilanteisiin tai jos avun tarve on välitön. Hätätilanteissa ota aina yhteys 112.   

Palvelun pilotointi on osa Euroopan Unionin rahoittamaa VASA2-hanketta, jonka päätavoite on hoitoon pääsyn parantaminen. 

 

Graafinen kaaviokuva, joka avaa missä tarpeissa voi ottaa yhteyttä Sairaanhoitaja-chattiin. Uusi sairaanhoitaja-chat avattu rovaniemeläisille
10.12.2024
Rovaniemen avovastaanotolla pilotoidaan talven aikana Sairaanhoitaja-chat palvelua. Sairaanhoitaja-chat on...
Graafinen kaaviokuva, joka avaa missä tarpeissa voi ottaa yhteyttä Sairaanhoitaja-chattiin.

Uusi sairaanhoitaja-chat avattu rovaniemeläisille


Rovaniemen avovastaanotolla pilotoidaan talven aikana Sairaanhoitaja-chat palvelua. Sairaanhoitaja-chat on reaaliaikainen palvelu, joka on tarkoitettu ensisijaisesti hoidon tarpeen arviointia varten. Chatiin pääset hyvinvointialueen verkkosivujen kautta osoitteessa lapha.fi.  Chatissa saat terveysaseman puhelinpalvelun tapaan arvion hoidon tarpeestasi. Ennen chat-keskustelua tunnistaudut vahvasti ja täytät esitietokyselyn Omavirtussa. Hoitaja arvioi esitietokyselyn sekä kanssasi käydyn...

Tuoreimmat ajankohtaiset H2

Aiheeseen liittyvää

Sisältöjulkaisija

  1. Uusi sairaanhoitaja-chat avattu rovaniemeläisille
    Rovaniemen avovastaanotolla pilotoidaan talven aikana Sairaanhoitaja-chat palvelua. Sairaanhoitaja-chat on...

    Uusi sairaanhoitaja-chat avattu rovaniemeläisille

    10.12.2024

    Lue lisää

    Takaisin edelliselle sivulle

    Uusi sairaanhoitaja-chat avattu rovaniemeläisille

    Graafinen kaaviokuva, joka avaa missä tarpeissa voi ottaa yhteyttä Sairaanhoitaja-chattiin.

    10.12.2024

    Rovaniemen avovastaanotolla pilotoidaan talven aikana Sairaanhoitaja-chat palvelua. Sairaanhoitaja-chat on reaaliaikainen palvelu, joka on tarkoitettu ensisijaisesti hoidon tarpeen arviointia varten. Chatiin pääset hyvinvointialueen verkkosivujen kautta osoitteessa lapha.fi. 

    Chatissa saat terveysaseman puhelinpalvelun tapaan arvion hoidon tarpeestasi. Ennen chat-keskustelua tunnistaudut vahvasti ja täytät esitietokyselyn Omavirtussa. Hoitaja arvioi esitietokyselyn sekä kanssasi käydyn chat-keskustelun perusteella millaista hoitoa tarvitset.  

    Asiasi voi hoitua kokonaan chatissa, mutta tarvittaessa sinulle voidaan varata vastaanottoaika oman tiimin lääkärille, hoitajalle tai fysioterapeutille tai sinut voidaan ohjata jatkohoitoon. Hoidon jatkuvuus toteutuu hoidon jatkuvuusmallin mukaisesti myös chatissa niissä tilanteissa, joissa se on tärkeää hoitosi kannalta.  

    Chat on uusi, vaihtoehtoinen palvelukanava olemassa olevien asiointikanavien rinnalle. Jos haluat asioida puhelimitse tai sähköisellä Klinik-yhteydenottolomakkeella niin se on jatkossakin mahdollista. 

    - Uuden palvelumuodon toimintamallin kokeilu on osa laajempaa hyvinvointialueen digitaalista kehitystyötä, kertoo kehittämispäällikkö Piia Hirvonen Lapin hyvinvointialueen Digitaaliset palvelut -yksiköstä.  

    Näin chat toimii 

    Voit käyttää chattiä tietokoneella tai mobiililaitteella. Kirjaudut palveluun vahvalla tunnistautumisella Suomi.fi -palvelun kautta, mikä varmistaa, että tietosi pysyvät turvassa ja palvelua on tietoturvallista käyttää. 

    Voit asioida chatissa myös alle 10-vuotiaan lapsesi puolesta.  

    Uuden palvelun aloitusvaiheessa on hyvä huomioida muutama asia. Jos olet jo jättänyt terveysasemalle takaisinsoittopyynnön tai lähettänyt sähköisen Klinik-yhteydenoton, ethän asioi samasta asiasta chatissa. Näin ehkäistään sitä, että palvelukanavat eivät ruuhkautuisi.  

    - Kokonaan uutta palvelua käynnistettäessä on haasteellista arvioida, kuinka nopeasti asiakkaamme löytävät palvelun pariin ja riittävätkö sähköisessä palvelussa työskentelevien hoitotyön ammattilaisten resurssi. Alussa on hyvä varautua pieniin palveluviiveisiin, kertoo Pohjois-Suomen sosiaalialan osaamiskeskuksen projektipäällikkö Linda Jaako.  

    Huomaathan, että rovaniemeläisenä voit tarkistaa perusterveydenhuollon ajanvaraukseksi sähköisestä Kansalaisen ajanvarauspalvelusta osoitteesta: rovaniemi.terveytesi.fi  

    Sairaanhoitaja-chatin aukioloajat   

    Maanantai – torstai klo 8–14  

    Perjantai & arkipyhien aatot klo 8–13  

    Viikonloppuisin ja arkipyhinä chat on suljettu. Chatin ollessa suljettu, voit tehdä yhteydenoton terveysasemalle  Klinik –palvelun kautta tai soittaa keskitettyyn puhelinpalveluun terveysasemien aukioloaikoina. 

    Tarkemmat tiedot chatista löydät osoitteesta: lapha.fi 

    Anna palautetta ja vaikuta 

    Palvelu otetaan käyttöön ensin Rovaniemellä ja palvelua tarjotaan alkuvaiheessa Rovaniemen avoterveydenhuollon asiakkaille.  

    Antamalla palautetta chat-keskustelusi päätteeksi vaikutat pilottivaiheessa olevan chat-palvelun jatkokehittämiseen.  

    Palvelu ei sovellu hätätilanteisiin tai jos avun tarve on välitön. Hätätilanteissa ota aina yhteys 112.   

    Palvelun pilotointi on osa Euroopan Unionin rahoittamaa VASA2-hanketta, jonka päätavoite on hoitoon pääsyn parantaminen. 

     

    Graafinen kaaviokuva, joka avaa missä tarpeissa voi ottaa yhteyttä Sairaanhoitaja-chattiin. Uusi sairaanhoitaja-chat avattu rovaniemeläisille
    10.12.2024
    Rovaniemen avovastaanotolla pilotoidaan talven aikana Sairaanhoitaja-chat palvelua. Sairaanhoitaja-chat on...
    Graafinen kaaviokuva, joka avaa missä tarpeissa voi ottaa yhteyttä Sairaanhoitaja-chattiin.

    Uusi sairaanhoitaja-chat avattu rovaniemeläisille


    Rovaniemen avovastaanotolla pilotoidaan talven aikana Sairaanhoitaja-chat palvelua. Sairaanhoitaja-chat on reaaliaikainen palvelu, joka on tarkoitettu ensisijaisesti hoidon tarpeen arviointia varten. Chatiin pääset hyvinvointialueen verkkosivujen kautta osoitteessa lapha.fi.  Chatissa saat terveysaseman puhelinpalvelun tapaan arvion hoidon tarpeestasi. Ennen chat-keskustelua tunnistaudut vahvasti ja täytät esitietokyselyn Omavirtussa. Hoitaja arvioi esitietokyselyn sekä kanssasi käydyn...

Kaikki ajankohtaiset - Nappi