Navigointivalikko

Navigointivalikko

Navigointivalikko

Ikääntyneiden sosiaalityö ja -ohjaus

Murupolku

Navigointivalikko

Ikääntyneiden sosiaalityö ja -ohjaus

Ikääntyneiden sosiaalityö ja -ohjaus

Ikäihmisten sosiaalityö auttaa, jos olet yli 65-vuotias ja sinulla on esimerkiksi vaikea perhetilanne, pulmia asumisessa tai taloudellisia ongelmia.

Sosiaalipalvelujen työntekijät neuvovat sinut oikeiden palveluiden ja tukien piiriin.

Paikkakuntavalinta

Valitse paikkakunta ja saat näkyviin yhteystiedot, sähköiset palvelut ja muut palveluun liittyvät tiedot.

Valitse paikkakunta:

Yhteydenotto sosiaalihuollon tuen tarpeen arvioimiseksi (Rovaniemi)

Ota asiakkaan suostumuksella tai yhdessä asiakkaan kanssa yhteyttä sosiaalihuollosta vastaavaan viranomaiseen.

Normaalit aukioloajat

Avoinna ympäri vuorokauden.

Ikääntyneiden sosiaalipalvelujen neuvonta (Ylitornio)

Iäkkäiden sosiaalipalveluiden neuvonta on henkilökohtaista ohjausta omaan tai läheisen ihmisen ikääntymiseen, arkeen tai toimintakykyyn liittyvissä asioissa. Neuvonnalla tuetaan ikääntyvien hyvinvointia ja itsenäistä selviytymistä omassa kodissaan.

Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi. Palvelun kautta voi lähettää viestejä ja kysymyksiä, myös liitteiden lähettäminen on turvallista. Lähetetyt viestit sekä niihin saapuneet vastaukset tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.

Käytön tuki

Normaalit aukioloajat

Avoinna ympäri vuorokauden.

Ikääntyneiden sosiaalipalvelujen neuvonta (Kemijärvi)

Iäkkäiden sosiaalipalveluiden neuvonta on henkilökohtaista ohjausta omaan tai läheisen ihmisen ikääntymiseen, arkeen tai toimintakykyyn liittyvissä asioissa. Neuvonnalla tuetaan ikääntyvien hyvinvointia ja itsenäistä selviytymistä omassa kodissaan.

Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi. Palvelun kautta voi lähettää viestejä ja kysymyksiä, myös liitteiden lähettäminen on turvallista. Lähetetyt viestit sekä niihin saapuneet vastaukset tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.

Käytön tuki

Normaalit aukioloajat

Avoinna ympäri vuorokauden.

Ikääntyneiden sosiaalipalvelujen neuvonta (Enontekiö)

Ikääntyneiden sosiaalipalveluiden neuvonta on henkilökohtaista ohjausta omaan tai läheisen ihmisen ikääntymiseen, arkeen tai toimintakykyyn liittyvissä asioissa. Neuvonnalla tuetaan ikääntyvien hyvinvointia ja itsenäistä selviytymistä omassa kodissaan.

Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi. Kysymyksiä voit laittaa kirjallisesti ja saat myös vastauksen kirjallisena. Palvelu on tietoturvallinen ja liitteiden lähettäminen on turvallista. Viestisi tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.

Käytön tuki

Normaalit aukioloajat

Avoinna ympäri vuorokauden.

Ikääntyneiden sosiaalipalvelujen neuvonta (Tornio)

Ikääntyneiden sosiaalipalveluiden neuvonta on henkilökohtaista ohjausta omaan tai läheisen ihmisen ikääntymiseen, arkeen tai toimintakykyyn liittyvissä asioissa. Neuvonnalla tuetaan ikääntyvien hyvinvointia ja itsenäistä selviytymistä omassa kodissaan.

Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi. Palvelun kautta voi lähettää viestejä ja kysymyksiä, myös liitteiden lähettäminen on turvallista. Lähetetyt viestit sekä niihin saapuneet vastaukset tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.

Käytön tuki

Normaalit aukioloajat

Avoinna ympäri vuorokauden.

Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta (Enontekiö)

Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.

Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Normaalit aukioloajat

Avoinna ympäri vuorokauden.

Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta (Pello)

Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.

Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Normaalit aukioloajat

Avoinna ympäri vuorokauden.

Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta (Inari)

Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.

Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Normaalit aukioloajat

Avoinna ympäri vuorokauden.

Ilmoitus ikääntyneen sosiaalihuollon tarpeesta (Itäinen)

Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen, kun kyse on ikääntyneestä henkilöstä. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan.

Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Normaalit aukioloajat

Avoinna ympäri vuorokauden.

Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta (Pelkosenniemi)

Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.

Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Normaalit aukioloajat

Avoinna ympäri vuorokauden.

Ilmoitus ikääntyneen sosiaalihuollon tarpeesta (Posio)

Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen ikääntyneestä henkilöstä. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan.

Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Normaalit aukioloajat

Avoinna ympäri vuorokauden.

Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta (Salla)

Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.

Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Normaalit aukioloajat

Avoinna ympäri vuorokauden.

Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta (Rovaniemi)

Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.

Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Normaalit aukioloajat

Avoinna ympäri vuorokauden.

Ilmoitus ikääntyneen sosiaalihuollon tarpeesta (Kemi)

Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen, kun kyse on ikääntyneestä henkilöstä. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan.

Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Normaalit aukioloajat

Avoinna ympäri vuorokauden.

Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta (Kittilä)

Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.

Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Normaalit aukioloajat

Avoinna ympäri vuorokauden.

Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta (Kolari)

Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.

Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Normaalit aukioloajat

Avoinna ympäri vuorokauden.

Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta (Ranua)

Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.

Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Normaalit aukioloajat

Avoinna ympäri vuorokauden.

Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta (Savukoski)

Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.

Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Normaalit aukioloajat

Avoinna ympäri vuorokauden.

Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta (Tervola)

Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.

Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Normaalit aukioloajat

Avoinna ympäri vuorokauden.

Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta (Sodankylä)

Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.

Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Normaalit aukioloajat

Avoinna ympäri vuorokauden.

Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta (Ylitornio, Tornio)

Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.

Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Normaalit aukioloajat

Avoinna ympäri vuorokauden.

Ilmoitus ikääntyneen sosiaalihuollon tarpeesta (Tornio)

Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen, kun kyse on ikääntyneestä henkilöstä. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan.

Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Normaalit aukioloajat

Avoinna ympäri vuorokauden.

Keminmaan ikääntyneiden palveluohjaus

Palveluohjaaja opastaa ja tarjoaa tietoa ikääntyneille tarkoitetuista palveluista. Palveluohjaaja vastaa myös omaishoidon tukeen liittyvistä asioista ja toimii yhdyshenkilönä intervallihoitoon ja palveluasumiseen liittyvissä asioissa. Yhteydenottaja voi olla ikääntynyt itse tai hänen lähiomaisensa.

Normaalit aukioloajat

  • Maanantai - Tiistai 09:00 - 11:00
  • Torstai 09:00 - 11:00

Muonion ikääntyneiden palveluohjaaja

Saat yhteyden ikääntyneiden palveluohjaajaan puhelimitse arkipäivisin.

Normaalit aukioloajat

Soittoajat
  • Maanantai - Perjantai 09:00 - 11:00

Inarin ikääntyneiden palveluohjaus

Jos tarvitset neuvontaa ikäihmisten sosiaalipalveluista, ota yhteys ikääntyneiden palveluohjaukseen puhelimitse arkipäivisin.

Pelkosenniemen ja Savukosken ikääntyneiden sosiaalipalvelut

Saat yhteyden ikääntyneiden sosiaalipalvelujen työntekijöihin puhelimitse arkipäivisin. Voit tarvittaessa varata ajan henkilökohtaiseen tapaamiseen.

  • ikääntyneiden palvelujen sosiaalityöntekijä
  • ikääntyneiden palveluohjaaja

Normaalit aukioloajat

Soittoajat
  • Maanantai - Perjantai 09:00 - 11:00

Rovaniemen neuvontapiste Nestori

Ikäihmisten palveluista sekä niihin hakeutumisesta saat tietoa ja ohjausta ottamalla yhteyttä Nestoriin puhelimitse arkipäivisin.

Normaalit aukioloajat

  • Maanantai - Perjantai 09:00 - 14:00

Rovaniemen sosiaalipäivystys

Ota yhteys sosiaalipäivystykseen kiireellisissä tilanteissa. Sosiaalipäivystys on avoinna joka päivä ympäri vuorokauden.

Normaalit aukioloajat

Avoinna ympäri vuorokauden.

Simon ikääntyneiden palveluohjaaja (Senioripiste)

Palveluohjaaja opastaa ja tarjoaa tietoa ikääntyneille tarkoitetuista palveluista. Palveluohjaaja vastaa myös omaishoidon tukeen liittyvistä asioista sekä toimii yhdyshenkilönä intervallihoitoon ja palveluasumiseen liittyvissä asioissa. Tavoitat palveluohjaajan puhelimitse arkipäivisin.

Ikäihminen itse tai lähiomainen voi soittaa palveluohjaajalle ja pyytää tekemään palvelutarpeen arvioinnin.

Normaalit aukioloajat

Palveluohjaajan soittoajat
  • Maanantai - Perjantai 09:00 - 12:00

Kemin ikäihmisten palveluneuvonta ja palvelutarpeen arviointi

Palveluneuvonnan ja palvelutarpeen arvioinnin puhelinpalvelusta saat neuvontaa ikääntyneiden sosiaalipalveluista. Palveluneuvonta auttaa myös kaikenikäisiä asiakkaita omaishoitoon liittyvissä asioissa.

Normaalit aukioloajat

  • Maanantai - Perjantai 09:00 - 12:00

Tornion ikääntyneiden palveluohjaus

Saat neuvontaa ja ohjausta ikäihmisten palveluista puhelimitse. Yhteyden saat arkipäivisin.

Normaalit aukioloajat

  • Maanantai - Perjantai 09:00 - 12:00

Kemijärven ikääntyneiden palveluohjaus

Ikääntyneiden palveluohjaajalta saat tietoa kotiin saatavilla olevista sosiaali- ja terveyspalveluista. Hän auttaa kokoamaan elämäntilanteeseen liittyvät palvelut asiakkaan ulottuville. Palveluohjaajan tavoitat arkipäivisin.

Neuvontaa ja ohjausta saat puhelimitse, käymällä paikanpäällä Lapponiassa tai palvelutarpeen arviointikäynnillä kotona.

Normaalit aukioloajat

Soittoajat
  • Maanantai - Perjantai 09:00 - 12:00

Kittilän ikääntyneiden palveluohjaus

Jos tarvitset neuvontaa ikääntyneiden sosiaalipalveluista, ota soittamalla yhteys ikääntyneiden palveluohjaukseen. Palveluohjaajat tavoitat arkipäivisin.

Normaalit aukioloajat

Palveluohjaajien soittoajat
  • Maanantai - Perjantai 09:00 - 11:00

Ranuan ikääntyneiden palveluohjaus ja neuvonta

Neuvonnan numerosta saat tietoa ja ohjausta ikääntyneiden palveluista. Jos sinulla herää huoli omasta tai ikääntyvän läheisen hyvinvoinnista ja itsenäisestä kotona selviytymisestä, ota yhteyttä palveluneuvontaan. Ikääntyneiden palveluihin ohjaudut palvelutarpeen arvioinnin kautta.

  • iäkkäiden palveluohjaus ja neuvonta

Normaalit aukioloajat

Soittoajat
  • Maanantai - Perjantai 09:00 - 15:00

Tervolan sosiaaliohjaaja

Sosiaaliohjaajalta saat puhelimitse neuvontaa ja tukea esimerkiksi palvelujen käyttöön tai sosiaalisiin ongelmiin liittyvissä asioissa.

Normaalit aukioloajat

  • Maanantai - Torstai 09:00 - 15:00
  • Perjantai 09:00 - 14:00

Utsjoen palveluohjaaja

Palveluohjaajalta saat ohjausta ja neuvontaa sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa. Palveluohjaajan tavoitat puhelimitse arkipäivisin.

Normaalit aukioloajat

  • Maanantai - Perjantai 09:00 - 15:00

Ylitornion ikääntyneiden palvelut

Saat soittamalla yhteyden ikääntyneiden palvelujen työntekijöihin. Toiminnan tavoitteena on tukea ja edistää ikääntyvien ylitorniolaisten hyvinvointia ja itsenäistä selviytymistä omassa kodissaan. Asumispalveluja järjestetään niille, jotka eivät selviydy kotihoidossa.

  • Palveluohjaaja, neuvonta, omaishoitoa tukevat palvelut, tukipalvelut ja palveluasuminen
  • Palvelupäällikkö, kotihoidon lähiesihenkilö
  • Sosiaalityöntekijä (lapsiperhepalveluiden, työikäisten ja ikääntyneiden sosiaalityö)
  • Vanhus- ja hoitotyön johtaja

Enontekiön ikääntyneiden palveluneuvonta ja -ohjaus

Soita Enontekiön vanhustenhuollon palvelupäällikölle, jos tarvitset lisätietoja tai neuvontaa iäkkäiden palveluista.

  • palveluohjaaja, iäkkäiden palveluneuvonta ja -ohjaus
  • vanhustenhuollon palvelupäällikkö

Enontekiön vammaisten ja ikääntyneiden palvelujen työntekijät

Saat yhteyden vammaisten ja ikääntyneiden palvelujen työntekijöihin puhelimitse arkipäivisin.

  • palveluohjaaja, ikääntyneiden palveluneuvonta ja -ohjaus
  • sosiaalityöntekijä, vammaispalvelut
  • ohjaaja, toimintakeskus Hyrylän vastaava ohjaaja sekä kehitysvammaisten kotiin annettava tuki ja ohjaus

Kolarin ikääntyneiden palvelujen palveluvastaava

Kun koet tarvitsevasi tukea kotona pärjäämiseen, ota yhteyttä Kolarin ikääntyneiden palvelujen palveluvastaavaan.

Muonion avopalveluiden vastaava/muistikoordinaattori

Avopalveluiden vastaavalta/muistikoordinaattorilta saat neuvontaa sosiaali- ja terveyspalveluista. Saat apua myös muistisairaan ihmisen hoitoon, kuntoutukseen ja kotona asumisen tukemiseen.

Yhteydessä voivat olla ikäihminen itse, omainen, naapuri, tuttava tai sosiaali- ja terveysalalla työskentelevä, joka kohtaa palvelutarpeen arvioinnista hyötyvän ikäihmisen.

Normaalit aukioloajat

  • Maanantai - Perjantai 08:00 - 16:00

Sallan ikääntyneiden palveluohjaus

Saat yhteyden sosiaaliohjaajaan puhelimitse arkipäivisin.

Normaalit aukioloajat

Soittoajat
  • Maanantai - Perjantai 09:00 - 11:00

Sodankylän ikääntyneiden palveluohjaus

Palveluohjaajilta saat tietoa ikäihmisten palveluista. Tavoitat palveluohjaajat puhelimitse arkipäivisin.

Ohjaus ja neuvonta on tarkoitettu yli 65-vuotiaille, jotka eivät vielä ole ikääntyneiden palvelujen piirissä.

Normaalit aukioloajat

Soittoajat
  • Maanantai - Perjantai 09:00 - 11:00

Palveluohjaaja

Palvelutarpeenarviointi.

Normaalit aukioloajat

  • Maanantai - Perjantai 09:00 - 15:00

Pellon palveluohjaaja

Palveluohjaajaan saat yhteyden soittamalla arkipäivisin.

Normaalit aukioloajat

Palveluohjaajan soittoajat
  • Maanantai - Perjantai 09:00 - 11:00

Sallan sosiaali- ja terveyskeskus

Sallan sosiaali- ja terveyskeskuksesta saat perusterveydenhuollon palvelut.

Osoite

Jungintie 3, 98900 SALLA

Kemijärven hyvinvointikeskus Lapponia

Hyvinvointikeskus Lapponia tarjoaa seuraavat palvelut:

  • hoitotarvikejakelu, kuntoutuspalvelut, laboratoriopalvelut, neuvolapalvelut, perhe- ja mielenterveysklinikan palvelut, potilasasiamiehen palvelut, röntgenpalvelut, suun terveydenhuollon palvelut, työterveyshuollon palvelut, vuodeosastopalvelut, kotihoidon sekä kotisairaalapalvelut.

Lapponiassa käy säännöllisin väliajoin erikoislääkäreistä kardiologi, psykiatri ja psykologi.

Osoite

Sairaalakatu 9, 98100 KEMIJÄRVI

Normaalit aukioloajat

Normaalit aukioloajat
  • Maanantai - Perjantai 08:00 - 16:00

Rovaniemen neuvontapiste Nestori

Nestori palvelee ikäihmisiä, heidän omaisiaan ja läheisiään, kun on kysyttävää kotihoidosta, palveluasumisesta, omaishoidon tuesta, ateriapalveluista, kuljetuspalveluista, turvapuhelimista, siivous- ja kodinhoitopalveluista.

Osoite

Sisäänkäynti Kauppatorin puoleisesta ovesta.

Pohjolankatu 2 A, 96100 ROVANIEMI

Normaalit aukioloajat

Palveluajat
  • Maanantai - Perjantai 09:00 - 14:00

Muut yhteystiedot

Puhelin

Savukosken sosiaalitoimisto

Sosiaalipalvelujen toimipiste sijaitsee Savukosken kunnanvirastolla. Sosiaalipalvelujen työntekijät ovat tavoitettavissa puhelimitse ja ajanvarauksella myös paikan päällä.

Vammaisten palveluihin liittyvissä asioissa ota yhteys Sodankylän hyvinvointikeskus Sopukkaan: Karistamontie 4 Sodankylä, palveluohjaus p. 0400 694 024.

Osoite

Savukosken kunnanvirasto.

Kauppakuja 2 A 1, 98800 SAVUKOSKI

Normaalit aukioloajat

Päivystys keskiviikkoisin klo 9-11
  • Maanantai - Perjantai 09:00 - 15:00

Muut yhteystiedot

Puhelin

Tornion vanhus- ja hoitopalvelujen toimisto

Saat henkilökohtaista ohjausta ja neuvontaa vanhus- ja hoitopalveluista. Varaa aika puhelimitse asiointia varten.

Osoite

Sairaalakatu 1, 95400 TORNIO

Kittilän sosiaalitoimisto

Sosiaalitoimistosta saat puhelinpalvelua puhelinaikoina sekä henkilökohtaista palvelua varaamalla ajan etukäteen.

Osoite

Valtatie 15, 99100 KITTILÄ

Pelkosenniemen sosiaalitoimisto

Pelkosenniemen sosiaalitoimistosta saat perheiden, työikäisten ja ikääntyneiden sosiaalipalvelut. Varaa aika henkilökohtaiseen tapaamiseen soittamalla sosiaalityöntekijöille etukäteen.

Vammaisten palveluihin liittyvissä asioissa ota yhteys Sodankylän hyvinvointikeskus Sopukkaan.

Osoite

Käynti sosiaalitoimistoon tapahtuu kirkonpuoleiselta sivulta.

Turjalantie 2, 98500 PELKOSENNIEMI

Normaalit aukioloajat

Sosiaalitoimiston aukioloajat
  • Maanantai - Perjantai 08:00 - 16:00

Muut yhteystiedot

Puhelin
  • Pelkosenniemen sosiaaliohjaaja
  • Sodankylän hyvinvointikeskus Sopukka (vammaispalvelujen asiat)

Ranuan iäkkäiden palvelut

Palveluohjauksen ja neuvonnan palveluohjaaja paikalla ma - to klo 8 - 9 Hyvinvointikeskuksessa 2. krs.

Asiointi sosiaalitoimistossa arkisin klo 9 -15.

Palveluohjaus- ja neuvonta

Tukipalvelut

Kotihoito

Omaishoito

Asumispalvelut

Palvelusetelit

Vanhusneuvosto

Osoite

Sairaalatie 4 A, 97700 RANUA

Normaalit aukioloajat

ma-pe klo 9-15
  • -

Muut yhteystiedot

Puhelin

Sodankylän hyvinvointikeskus Sopukka, Perhekeskus

Saat meiltä apua erilaisissa elämäntilanteissa – olet sitten perheellinen tai yksin asuva, lapsi, nuori, työikäinen tai ikäihminen.

Perhekeskuksen sosiaali- ja terveydenhuollon työntekijöinä toimimme tiiviissä yhteistyössä kanssasi ja keskenämme. Tavoitteenamme on, että saat apua ja tukea nopeasti ja joustavasti. Teemme yhteistyötä järjestöjen ja seurakuntien, kunnan hyvinvointia ja terveyttä edistävän työn, kunnan eri toimialojen ja erikoissairaanhoidon kanssa.

Osoite

Hyvinvointikeskus Sopukka, 2. kerros

Karistamontie 4, 99600 SODANKYLÄ

Normaalit aukioloajat

Perhekeskuksen aukioloajat:
  • Maanantai - Perjantai 08:00 - 16:00
Palveluohjaus:
  • Maanantai - Perjantai 09:00 - 11:00

Muut yhteystiedot

Puhelin

Tervolan sosiaalitoimisto

Tervolan sosiaalitoimisto sijaitsee kunnanviraston yhteydessä.

Varaa aika asiointiin suoraan asiaa hoitavalta henkilöltä.

Osoite

Keskustie 81, 95300 TERVOLA

Normaalit aukioloajat

  • Maanantai - Perjantai 08:30 - 15:00

Utsjoen sosiaalitoimisto

Sosiaalitoimisto sijaitsee Utsjoen terveyskeskuksen yhteydessä. Sosiaalitoimistosta saat ohjausta ja neuvontaa sosiaalityön palveluista.

Osoite

Seitatie 1, 99980 UTSJOKI

Normaalit aukioloajat

  • Maanantai - Perjantai 09:00 - 15:00

Muut yhteystiedot

Puhelin

Enontekiön sosiaalitoimisto

Enontekiön sosiaalipalveluiden toimisto on kunnanvirastolla Hetassa. Voit sopia tapaamisen etukäteen soittamalla sosiaalityöntekijöille.

Osoite

Kunnanvirasto, 1. kerros

Ounastie 165, 99400 ENONTEKIÖ

Normaalit aukioloajat

  • Maanantai - Perjantai 08:00 - 15:00

Inarin sosiaalitoimisto

Sosiaalitoimisto sijaitsee Inarin kunnanviraston 1. kerroksessa.

Osoite

Piiskuntie 2, 99800 IVALO

Normaalit aukioloajat

  • Maanantai - Torstai 09:00 - 15:00
  • Perjantai 09:00 - 11:00

Muut yhteystiedot

Puhelin

Kolarin sosiaalitoimisto

Kolarin sosiaalitoimisto palvelee terveyskeskuksen yhteydessä. Varaa aika etukäteen puhelimitse tai verkkoasioinnin kautta.

Osoite

Sairaalantie 4 B, 95900 KOLARI

Normaalit aukioloajat

ptv.reservation

Kemin keskustan palvelutalo

Keskustan palvelutalo tarjoaa ympärivuorokautista palveluasumista.

Myös ikääntyneiden palvelutarpeen arvioinnin ja palveluneuvonnan tiimi toimii keskustan palvelukeskuksen tiloissa. Varaa aika henkilökohtaiseen tapaamiseen etukäteen soittamalla.

Osoite

Sauvosaarenkatu 25, 94100 KEMI

Normaalit aukioloajat

Ikäihmisten palveluntarpeen arviointi ja palveluneuvonta
  • Maanantai - Perjantai 09:00 - 12:00

Muut yhteystiedot

Puhelin

Posion perusturvatoimisto

Posion perusturvatoimistosta saat sosiaalipalveluita. Perusturvan toimistossa työskentelevät palvelujohtaja, sosiaalityöntekijät, perusturvan toimistosihteerit sekä kuntouttavan työtoiminnan ohjaaja (paikalla perjantaisin).

Osoite

Sairaalantie 2 B, 97900 POSIO

Normaalit aukioloajat

  • Maanantai 09:00 - 11:00, 12:00 - 15:00
  • Tiistai 09:00 - 11:00, 12:00 - 15:00
  • Keskiviikko 09:00 - 11:00, 12:00 - 15:00
  • Torstai 09:00 - 11:00, 12:00 - 15:00
  • Perjantai 09:00 - 11:00, 12:00 - 15:00

Pellon sosiaalitoimisto

Sosiaalitoimistosta saat sosiaalipalveluihin liittyvää ohjausta ja neuvontaa. Sosiaalityöntekijät tukevat sinua ja perhettäsi haastavissa elämäntilanteissa ja järjestävät tarvittavat tukitoimet.

Osoite

Opintie 7 B, 95700 PELLO

Normaalit aukioloajat

Aukioloajat
  • Maanantai - Perjantai 08:00 - 16:00

Hakemus ikääntyneiden tukipalveluihin

Voit täyttää PDF-hakemuksen joko sähköisesti tai tulostamalla ja täyttämällä sen käsin.

Hakemus ja mahdolliset liitteet palautetaan postitse, postiosoitteet ovat lomakkeella.

Hakemus ikääntyneiden tukipalveluihin

Hakemus ikääntyneiden asumispalveluihin

Voit täyttää PDF-hakemuksen joko sähköisesti tai tulostamalla ja täyttämällä sen käsin.

Hakemus ja mahdolliset liitteet palautetaan postitse, postiosoitteet ovat lomakkeella.

Hakemus ikääntyneiden asumispalveluihin

Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta

Voit täyttää PDF-ilmoituksen joko sähköisesti tai tulostamalla ja täyttämällä sen käsin.

Hakemus ja mahdolliset liitteet palautetaan postitse, postiosoitteet ovat lomakkeella.

Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta

Yhteydenotto sosiaalihuollon tuen tarpeen arvioimiseksi

Voit täyttää PDF-ilmoituksen joko sähköisesti tai tulostamalla ja täyttämällä sen käsin.

Hakemus ja mahdolliset liitteet palautetaan postitse, postiosoitteet ovat lomakkeella.

Yhteydenotto sosiaalihuollon tuen tarpeen arvioimiseksi

Sosiaalipalvelujen neuvonta, sosiaalityö ja sosiaaliohjaus ovat maksuttomia palveluja.

Keminmaan ikääntyneiden palveluohjaus

Palveluohjaaja opastaa ja tarjoaa tietoa ikääntyneille tarkoitetuista palveluista. Palveluohjaaja vastaa myös omaishoidon tukeen liittyvistä asioista ja toimii yhdyshenkilönä intervallihoitoon ja palveluasumiseen liittyvissä asioissa. Yhteydenottaja voi olla ikääntynyt itse tai hänen lähiomaisensa.

Normaalit aukioloajat

  • Maanantai - Tiistai 09:00 - 11:00
  • Torstai 09:00 - 11:00

Muonion ikääntyneiden palveluohjaaja

Saat yhteyden ikääntyneiden palveluohjaajaan puhelimitse arkipäivisin.

Normaalit aukioloajat

Soittoajat
  • Maanantai - Perjantai 09:00 - 11:00

Inarin ikääntyneiden palveluohjaus

Jos tarvitset neuvontaa ikäihmisten sosiaalipalveluista, ota yhteys ikääntyneiden palveluohjaukseen puhelimitse arkipäivisin.

Pelkosenniemen ja Savukosken ikääntyneiden sosiaalipalvelut

Saat yhteyden ikääntyneiden sosiaalipalvelujen työntekijöihin puhelimitse arkipäivisin. Voit tarvittaessa varata ajan henkilökohtaiseen tapaamiseen.

  • ikääntyneiden palvelujen sosiaalityöntekijä
  • ikääntyneiden palveluohjaaja

Normaalit aukioloajat

Soittoajat
  • Maanantai - Perjantai 09:00 - 11:00

Rovaniemen neuvontapiste Nestori

Ikäihmisten palveluista sekä niihin hakeutumisesta saat tietoa ja ohjausta ottamalla yhteyttä Nestoriin puhelimitse arkipäivisin.

Normaalit aukioloajat

  • Maanantai - Perjantai 09:00 - 14:00

Rovaniemen sosiaalipäivystys

Ota yhteys sosiaalipäivystykseen kiireellisissä tilanteissa. Sosiaalipäivystys on avoinna joka päivä ympäri vuorokauden.

Normaalit aukioloajat

Avoinna ympäri vuorokauden.

Simon ikääntyneiden palveluohjaaja (Senioripiste)

Palveluohjaaja opastaa ja tarjoaa tietoa ikääntyneille tarkoitetuista palveluista. Palveluohjaaja vastaa myös omaishoidon tukeen liittyvistä asioista sekä toimii yhdyshenkilönä intervallihoitoon ja palveluasumiseen liittyvissä asioissa. Tavoitat palveluohjaajan puhelimitse arkipäivisin.

Ikäihminen itse tai lähiomainen voi soittaa palveluohjaajalle ja pyytää tekemään palvelutarpeen arvioinnin.

Normaalit aukioloajat

Palveluohjaajan soittoajat
  • Maanantai - Perjantai 09:00 - 12:00

Kemin ikäihmisten palveluneuvonta ja palvelutarpeen arviointi

Palveluneuvonnan ja palvelutarpeen arvioinnin puhelinpalvelusta saat neuvontaa ikääntyneiden sosiaalipalveluista. Palveluneuvonta auttaa myös kaikenikäisiä asiakkaita omaishoitoon liittyvissä asioissa.

Normaalit aukioloajat

  • Maanantai - Perjantai 09:00 - 12:00

Tornion ikääntyneiden palveluohjaus

Saat neuvontaa ja ohjausta ikäihmisten palveluista puhelimitse. Yhteyden saat arkipäivisin.

Normaalit aukioloajat

  • Maanantai - Perjantai 09:00 - 12:00

Kemijärven ikääntyneiden palveluohjaus

Ikääntyneiden palveluohjaajalta saat tietoa kotiin saatavilla olevista sosiaali- ja terveyspalveluista. Hän auttaa kokoamaan elämäntilanteeseen liittyvät palvelut asiakkaan ulottuville. Palveluohjaajan tavoitat arkipäivisin.

Neuvontaa ja ohjausta saat puhelimitse, käymällä paikanpäällä Lapponiassa tai palvelutarpeen arviointikäynnillä kotona.

Normaalit aukioloajat

Soittoajat
  • Maanantai - Perjantai 09:00 - 12:00

Kittilän ikääntyneiden palveluohjaus

Jos tarvitset neuvontaa ikääntyneiden sosiaalipalveluista, ota soittamalla yhteys ikääntyneiden palveluohjaukseen. Palveluohjaajat tavoitat arkipäivisin.

Normaalit aukioloajat

Palveluohjaajien soittoajat
  • Maanantai - Perjantai 09:00 - 11:00

Ranuan ikääntyneiden palveluohjaus ja neuvonta

Neuvonnan numerosta saat tietoa ja ohjausta ikääntyneiden palveluista. Jos sinulla herää huoli omasta tai ikääntyvän läheisen hyvinvoinnista ja itsenäisestä kotona selviytymisestä, ota yhteyttä palveluneuvontaan. Ikääntyneiden palveluihin ohjaudut palvelutarpeen arvioinnin kautta.

  • iäkkäiden palveluohjaus ja neuvonta

Normaalit aukioloajat

Soittoajat
  • Maanantai - Perjantai 09:00 - 15:00

Tervolan sosiaaliohjaaja

Sosiaaliohjaajalta saat puhelimitse neuvontaa ja tukea esimerkiksi palvelujen käyttöön tai sosiaalisiin ongelmiin liittyvissä asioissa.

Normaalit aukioloajat

  • Maanantai - Torstai 09:00 - 15:00
  • Perjantai 09:00 - 14:00

Utsjoen palveluohjaaja

Palveluohjaajalta saat ohjausta ja neuvontaa sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa. Palveluohjaajan tavoitat puhelimitse arkipäivisin.

Normaalit aukioloajat

  • Maanantai - Perjantai 09:00 - 15:00

Ylitornion ikääntyneiden palvelut

Saat soittamalla yhteyden ikääntyneiden palvelujen työntekijöihin. Toiminnan tavoitteena on tukea ja edistää ikääntyvien ylitorniolaisten hyvinvointia ja itsenäistä selviytymistä omassa kodissaan. Asumispalveluja järjestetään niille, jotka eivät selviydy kotihoidossa.

  • Palveluohjaaja, neuvonta, omaishoitoa tukevat palvelut, tukipalvelut ja palveluasuminen
  • Palvelupäällikkö, kotihoidon lähiesihenkilö
  • Sosiaalityöntekijä (lapsiperhepalveluiden, työikäisten ja ikääntyneiden sosiaalityö)
  • Vanhus- ja hoitotyön johtaja

Enontekiön ikääntyneiden palveluneuvonta ja -ohjaus

Soita Enontekiön vanhustenhuollon palvelupäällikölle, jos tarvitset lisätietoja tai neuvontaa iäkkäiden palveluista.

  • palveluohjaaja, iäkkäiden palveluneuvonta ja -ohjaus
  • vanhustenhuollon palvelupäällikkö

Enontekiön vammaisten ja ikääntyneiden palvelujen työntekijät

Saat yhteyden vammaisten ja ikääntyneiden palvelujen työntekijöihin puhelimitse arkipäivisin.

  • palveluohjaaja, ikääntyneiden palveluneuvonta ja -ohjaus
  • sosiaalityöntekijä, vammaispalvelut
  • ohjaaja, toimintakeskus Hyrylän vastaava ohjaaja sekä kehitysvammaisten kotiin annettava tuki ja ohjaus

Kolarin ikääntyneiden palvelujen palveluvastaava

Kun koet tarvitsevasi tukea kotona pärjäämiseen, ota yhteyttä Kolarin ikääntyneiden palvelujen palveluvastaavaan.

Muonion avopalveluiden vastaava/muistikoordinaattori

Avopalveluiden vastaavalta/muistikoordinaattorilta saat neuvontaa sosiaali- ja terveyspalveluista. Saat apua myös muistisairaan ihmisen hoitoon, kuntoutukseen ja kotona asumisen tukemiseen.

Yhteydessä voivat olla ikäihminen itse, omainen, naapuri, tuttava tai sosiaali- ja terveysalalla työskentelevä, joka kohtaa palvelutarpeen arvioinnista hyötyvän ikäihmisen.

Normaalit aukioloajat

  • Maanantai - Perjantai 08:00 - 16:00

Sallan ikääntyneiden palveluohjaus

Saat yhteyden sosiaaliohjaajaan puhelimitse arkipäivisin.

Normaalit aukioloajat

Soittoajat
  • Maanantai - Perjantai 09:00 - 11:00

Sodankylän ikääntyneiden palveluohjaus

Palveluohjaajilta saat tietoa ikäihmisten palveluista. Tavoitat palveluohjaajat puhelimitse arkipäivisin.

Ohjaus ja neuvonta on tarkoitettu yli 65-vuotiaille, jotka eivät vielä ole ikääntyneiden palvelujen piirissä.

Normaalit aukioloajat

Soittoajat
  • Maanantai - Perjantai 09:00 - 11:00

Palveluohjaaja

Palvelutarpeenarviointi.

Normaalit aukioloajat

  • Maanantai - Perjantai 09:00 - 15:00

Pellon palveluohjaaja

Palveluohjaajaan saat yhteyden soittamalla arkipäivisin.

Normaalit aukioloajat

Palveluohjaajan soittoajat
  • Maanantai - Perjantai 09:00 - 11:00
Ikääntyneiden sosiaalityö ja -ohjaus

h4-ajankohtaista-palvelussa

Ajankohtaista palveluissa

Sisältöjulkaisija

  1. Lapin hyvinvointialueen matkapalvelukeskuksen kautta tilattavat kuljetuspalvelut muuttuvat helmikuussa Sodankylässä, Sallassa, Inarissa, Kolarissa, Muoniossa ja Pellossa

    25.1.2024

    Lue lisää

    Lapin hyvinvointialueen matkapalvelukeskuksen kautta tilattavat kuljetuspalvelut muuttuvat helmikuussa Sodankylässä, Sallassa, Inarissa, Kolarissa, Muoniossa ja Pellossa

    25.1.2024

    Muutokset koskevat vammaispalvelu-, sosiaalihuolto- ja kehitysvammalain mukaisia kuljetuksia Sodankylässä 1.2., Sallassa 5.2. sekä Inarissa, Kolarissa, Muoniossa ja Pellossa 14.2. alkaen.

    Lapin hyvinvointialueen matkapalvelukeskuksen kautta tilattavat vammaispalvelu-, sosiaalihuolto- ja kehitysvammalain mukaiset kuljetuspalvelut muuttuvat helmikuussa Sodankylässä, Sallassa, Inarissa, Kolarissa, Muoniossa ja Pellossa. 

    Jokaiselle kuljetuspalveluja käyttävälle asiakkaalle on toimitettu kuljetuspalvelukortin mukana henkilökohtainen tiedote. 


    Matkan tilaaminen matkapalvelukeskuksesta

    • Puhelimitse (016) 860 2060. Numeroon voi jättää myös soittopyynnön.  Avoinna 24/7. 
    • Sähköpostitse matkapalvelukeskus.rovaniemi@lapha.fi. Sähköpostia ei lueta virka-ajan ulkopuolella.  

     
    Tilausaika  

    • Vähintään 1,5 tuntia ennen lähtöaikaa.  
    • Pikatilausta voi käyttää asioilta lähtiessä (lähtöosoite muu kuin kotiosoite). Tällöin auto tulee viimeistään 30 minuutin kuluttua tilauksesta, riippuen nouto-osoitteen sijainnista.  
       

    Kun tilaat matkaa, ilmoita matkapalvelukeskukseen  

    • nouto-osoite, määränpää ja kellonaika  
    • henkilömäärä sekä kuljetukseen tulevat apuvälineet ja muut tilaa vievät tavarat  
    • kuljetukseen liittyvät erityistarpeet  
    • onko varattuna tietty aika asioinnille (esim. kampaaja, junalle meno jne.) 
    • jos matkan aikana tulee pysähdyksiä (10 min. tai yli 10 min.)  
    • jos mukana on vammaispalvelulain perusteella teille myönnetty henkilökohtainen avustaja  
    • jos tilaat useamman matkan samalla kertaa. Paluumatkan voi tilata yhdessä menomatkan kanssa. 

     
    Matkojen yhdistäminen 

    Matkoja järjestetään yhdistelemällä samaan suuntaan ja aikaan matkustavia asiakkaita ns. kimppakyyteihin. Asiakkaiden ehdottamista matkojen yhdistelyistä asiakkailta ei peritä matkan omavastuuta.  

     
    Pysähdys matkan aikana  

    Asiakkalla on yhdensuuntaisen matkan aikana oikeus yhteen (1) matkan varrella olevaan korkeintaan kymmenen minuutin (10 min.) maksuttomaan pysähdykseen. Pysähtyminen pidempiaikaista asiointia (yli 10 min.) varten keskeyttää yhdensuuntaisen matkan ja tämän jälkeen alkaa uusi matka. Pysähdyksestä on ilmoitettava matkapalvelukeskukseen matkaa tilattaessa.  
     

    Saattaja matkassa  

    Jos asiakkaalla on oikeus saattajaan, saattaja voi matkustaa mukana ilman maksua. Mukana voi olla vain yksi saattaja. Muut kanssanne matkustavat maksavat oman osuuden koko taksimatkan hinnasta. Saattaja tulee kyytiin nouto-osoitteestanne tai ajettavan reitin varrelta. Saattaja voidaan kuitenkin ottaa kyytiin ja jättää kyydistä matkareitin varrella, mikäli tämä on mahdollista tehdä 10 minuutin pysähdyksen sallimissa puitteissa.

    Mikäli saattajan käyttöön oikeutetulla asiakkaalla ei ole käytettävissä saattajaa, asiakas voi saada kuljettajalta tarvitsemansa saattoavun. Saattoavulla tarkoitetaan asiakkaan turvallista saattamista lähtöpaikasta (esim. kotiovelta autoon ja autosta määränpäähän (esim. kotiovelle). 

    Saattajana voi toimia henkilö, joka ei ole itse kuljetuspalvelun saaja ja on kykenevä toimimaan saattajana. Saattajan iän ja toimintakyvyn on oltava sellainen, että hän suoriutuu saattamisesta oman ja saatettavan turvallisuuden vaarantumatta. Mikäli teillä on oikeus käyttää kuljettajaa saattajana, ei mukana voi olla muuta saattajaa.  
     

    Kuljetuspalvelukortti  

    Kuljetuspalvelukortin tulee olla mukana aina, kun käytätte kuljetuspalvelua. Kuljettaja kuittaa matkan kortilta matkan jälkeen. Kuljetuksia saa käyttää vain kortinomistaja. Kortti on henkilökohtainen eikä sitä saa antaa muiden käyttöön. Kortinomistajan tulee olla aina mukana kuljetuksessa.   

     
    Olosuhteiden muutos  

    Kuljetuspalveluja saavan tai hänen asioitaan hoitavan henkilön on ilmoitettava välittömästi Lapin hyvinvointialueen vammaispalveluihin kaikista kuljetuspalveluun liittyvistä muutoksista (esim. osoitteen tai kotikunnan muuttumisesta, toimintakyvyn muutoksista, pitkäaikaishoitoon siirtymisestä tai kuljetuspalvelutarpeen lakkaamisesta). Tietojen perusteella Lapin hyvinvointialueen viranhaltija arvioi, edellyttääkö muutos kuljetuspalvelupäätöksen tarkistamista.  


    Omavastuu  

    Lapin hyvinvointialue perii kuljetuspalvelun omavastuuosuuden jälkikäteen siten, että Lapin hyvinvointialue lähettää niistä laskun asiakkaan kotiin kuukausittain tai viimeistään silloin, kun omavastuuosuuksien määrä on vähintään 5 euroa kuukaudessa. 

     
    Lisämaksut 

    Jos kuljetuspalvelumatkasta aiheutuu lisämaksuja, asiakas maksaa ne itse. Normaaleista liikkumiseen tarkoitetuista apuvälineistä ei peritä lisämaksua.  
     

    Invakuljetus  

    Kuljettaja noutaa asiakkaan turvallisesti noutokohteesta sijaitsevasta huoneistosta autoon ja autosta perille määränpääosoitteeseen perille. Kuljettaja huolehtii asianmukaisen kiinnitysjärjestelmän pyörätuolille ennen matkan alkamista.  

    Lapin hyvinvointialueen matkapalvelukeskuksen kautta tilattavat kuljetuspalvelut muuttuvat helmikuussa Sodankylässä, Sallassa, Inarissa, Kolarissa, Muoniossa ja Pellossa
    25.1.2024
    Muutokset koskevat vammaispalvelu-, sosiaalihuolto- ja kehitysvammalain mukaisia kuljetuksia Sodankylässä...

    Lapin hyvinvointialueen matkapalvelukeskuksen kautta tilattavat kuljetuspalvelut muuttuvat helmikuussa Sodankylässä, Sallassa, Inarissa, Kolarissa, Muoniossa ja Pellossa


    Muutokset koskevat vammaispalvelu-, sosiaalihuolto- ja kehitysvammalain mukaisia kuljetuksia Sodankylässä 1.2., Sallassa 5.2. sekä Inarissa, Kolarissa, Muoniossa ja Pellossa 14.2. alkaen.

  2. Yli 64-vuotiaista lappilaisista koostettu asukaspaneeli luovutti suosituksensa ikääntyneen hyvästä ja turvallisesta arjesta kotona
    Lapin hyvinvointialueella kokeiltiin uutta asukkaiden osallistamisen tapaa – asukaspaneelia. Ensimmäinen...

    Yli 64-vuotiaista lappilaisista koostettu asukaspaneeli luovutti suosituksensa ikääntyneen hyvästä ja turvallisesta arjesta kotona

    24.1.2024

    Lue lisää

    Asukaspaneelin laatima suositus luovutettiin Lapin hyvinvointialueelle 23.1.2024. Suosituksen vastaanotti hyvinvointialuejohtaja Jari Jokela.

    Yli 64-vuotiaista lappilaisista koostettu asukaspaneeli luovutti suosituksensa ikääntyneen hyvästä ja turvallisesta arjesta kotona

    24.1.2024

    Lapin hyvinvointialueella kokeiltiin uutta asukkaiden osallistamisen tapaa – asukaspaneelia. Ensimmäinen asukaspaneeli keskusteli hyvään ja turvalliseen ikääntymiseen liittyvistä teemoista ja laati hyvinvointialueelle suosituksen hyvästä ja turvallisesta arjesta kotona.

    Lapin hyvinvointialueen ensimmäiseen asukaspaneeliin osallistui 45 lappilaista 20 kunnasta. Kutsu asukaspaneeliin lähetettiin 3000 satunnaisesti valitulle yli 64-vuotiaalle lappilaiselle. Kutsun perusteella ilmoittautuneista valittiin asukaspaneelin osallistujat huomioiden iän, asuinpaikan ja sukupuolen.

    Asukaspaneeli sai Lapin hyvinvointialueelta syksyllä 2023 tehtäväkseen laatia suosituksen ikääntyneiden hyvästä ja turvallisesta arjesta kotona. Asukaspaneeli kokoontui syksyn 2023 aikana kolme kertaa Torniossa, Rovaniemellä, Kemijärvellä ja Ivalossa. Osallistujat tapasivat heitä lähimpänä olevalla paikkakunnalla sekä saivat keskustella etäyhteyden avulla muiden paikkakuntien osallistujien kanssa.

    – Saimme kokoon keskustelevan ja aktiivisen porukan. Vanhemman väen viisaus ja elämänkokemus oli selvästi valjastettuna hyvään tarkoitukseen. Satunnaisotannalla oli mahdollisuus tavoittaa mukaan myös heitä, jotka eivät yleensä osallistu vaikuttamiseen, iloitsee projektiasiantuntija Pia Yliräisänen-Seppänen.

    3000 vuotta elämänkokemusta

    Lapin hyvinvointialueen historian ensimmäinen asukaspaneelin laatima suositus ikääntyneen hyvästä ja turvallisesta arjesta kotona on julkaistu. Suositus luovutettiin hyvinvointialuejohtaja Jari Jokelalle 23.1.2024.

    – Laskeskelin tuossa, että jos tässä 45 ihmistä on ollut mukana ja kaikkien ikä on yli 64, ehkä siellä seitsemänkymmenen paikkeilla, niin tässä on yli 3000 vuotta elämänkokemusta, joka näihin kansiin on kasattu. On todella hienoa, että tällainen joukko on aikaansa tähän käyttänyt, Jokela sanoi osallistujia kiittäessään.

    Suositus on asukaspaneelin yhteisen työn tulos ja se edustaa koko asukaspaneelin yhteistä näkemystä. Lapin hyvinvointialueen työntekijät ovat koonneet yhteenvedon, mutta eivät ole tuottaneet siihen sisältöä tai päättäneet sen sisällöstä. Suositus tullaan toimittamaan alueen päättäjien, kuntien ja muiden sidosryhmien tiedoksi. 

    Asukaspaneeli on toteutettu yhteistyössä Suomen itsenäisyyden juhlarahasto Sitran kanssa. 

    Tutustu suositukseen.

    Video julkistamistilaisuudesta on katsottavissa YouTubessa 5.2.2024 saakka.

    Asukaspaneelikokeilusta:
    projektiasiantuntija Pia Yliräisänen-Seppänen
    040 147 3371
    pia.yliraisanen-seppanen@lapha.fi

    Yli 64-vuotiaista lappilaisista koostettu asukaspaneeli luovutti suosituksensa ikääntyneen hyvästä ja turvallisesta arjesta kotona
    24.1.2024
    Lapin hyvinvointialueella kokeiltiin uutta asukkaiden osallistamisen tapaa – asukaspaneelia. Ensimmäinen...

    Yli 64-vuotiaista lappilaisista koostettu asukaspaneeli luovutti suosituksensa ikääntyneen hyvästä ja turvallisesta arjesta kotona


    Lapin hyvinvointialueella kokeiltiin uutta asukkaiden osallistamisen tapaa – asukaspaneelia. Ensimmäinen asukaspaneeli keskusteli hyvään ja turvalliseen ikääntymiseen liittyvistä teemoista ja laati hyvinvointialueelle suosituksen hyvästä ja turvallisesta arjesta kotona.

  3. Ikääntyneiden palveluja koskeva asiakaskysely on auennut
    Vaikuta ikääntyneiden palveluihimme ja vastaa Kerro palvelustasi -asiakaskyselyyn. Sähköinen kysely on...

    Ikääntyneiden palveluja koskeva asiakaskysely on auennut

    10.1.2024

    Lue lisää

    Ikääntyneiden palveluja koskeva asiakaskysely on auennut

    10.1.2024

    Vaikuta ikääntyneiden palveluihimme ja vastaa Kerro palvelustasi -asiakaskyselyyn. Sähköinen kysely on avoinna 27.3.2024 saakka.

    Lapin hyvinvointialue osallistuu Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) kyselyyn ikääntyneiden palvelujen asiakkaiden tyytyväisyydestä. Kysely on osa lakisääteistä vanhuspalvelujen asiakastyytyväisyyden seurantaa.

    Kyselyyn osallistuminen on asiakkaille vapaaehtoista. Asiakkaat voivat vastata kyselyyn yksin tai yhdessä läheisensä tai avustajansa kanssa. Läheinen voi myös vastata kyselyyn asiakkaan puolesta, kun asiakas antaa hänelle siihen luvan. 

    Kysely on avoinna 10.1.-27.3.2024. Asiakkaiden toivotaan ensisijaisesti vastaavan kyselyyn sähköisesti.

    Vastausohjeet saa omasta hoitoyksiköstä. Lisätietoa THL:n verkkosivuilta.

    Tarvittaessa kyselyyn voi vastata paperilomakkeella, jonka palautus on 1.3.2024 mennessä osoitteeseen:

    Lapin hyvinvointialue/johdon assistentti Marjukka Jänkälä 
    Lumikontie 2

    94600 Kemi 

    Asiakas voi palauttaa paperisen lomakkeen myös omaan palveluasumisen yksikköönsä, josta kyselystä vastaava henkilö toimittaa ne Marjukka Jänkälälle.

    Lisätietoa:

    Rita Oinas, vastuuyksikköjohtaja

    Lounaisen Lapin palvelualue

    040 548 2039, rita.oinas@lapha.fi 

    Ikääntyneiden palveluja koskeva asiakaskysely on auennut
    10.1.2024
    Vaikuta ikääntyneiden palveluihimme ja vastaa Kerro palvelustasi -asiakaskyselyyn. Sähköinen kysely on...

    Ikääntyneiden palveluja koskeva asiakaskysely on auennut


    Vaikuta ikääntyneiden palveluihimme ja vastaa Kerro palvelustasi -asiakaskyselyyn. Sähköinen kysely on avoinna 27.3.2024 saakka.