Yhteydenotto Rovaniemen sosiaalihuollosta vastaavaan viranomaiseen
Ota asiakkaan suostumuksella tai yhdessä asiakkaan kanssa yhteyttä sosiaalihuollosta vastaavaan viranomaiseen.
Ikäihmisten sosiaalityö auttaa, jos olet yli 65-vuotias ja sinulla on esimerkiksi vaikea perhetilanne, pulmia asumisessa tai taloudellisia ongelmia.
Sosiaalipalvelujen työntekijät neuvovat sinut oikeiden palveluiden ja tukien piiriin.
Valitse paikkakunta ja saat näkyviin yhteystiedot, sähköiset palvelut ja muut palveluun liittyvät tiedot.
Valitse paikkakunta:
Ei valittuna paikkakuntaa
Ota asiakkaan suostumuksella tai yhdessä asiakkaan kanssa yhteyttä sosiaalihuollosta vastaavaan viranomaiseen.
Iäkkäiden sosiaalipalveluiden neuvonta on henkilökohtaista ohjausta omaan tai läheisen ihmisen ikääntymiseen, arkeen tai toimintakykyyn liittyvissä asioissa. Neuvonnalla tuetaan ikääntyvien hyvinvointia ja itsenäistä selviytymistä omassa kodissaan.
Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi. Kysymyksiä voit laittaa kirjallisesti ja saat myös vastauksen kirjallisena. Palvelu on tietoturvallinen ja liitteiden lähettäminen on turvallista. Viestisi tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.
Iäkkäiden sosiaalipalveluiden neuvonta on henkilökohtaista ohjausta omaan tai läheisen ihmisen ikääntymiseen, arkeen tai toimintakykyyn liittyvissä asioissa. Neuvonnalla tuetaan ikääntyvien hyvinvointia ja itsenäistä selviytymistä omassa kodissaan.
Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi. Kysymyksiä voit laittaa kirjallisesti ja saat myös vastauksen kirjallisena. Palvelu on tietoturvallinen ja liitteiden lähettäminen on turvallista. Viestisi tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.
Iäkkäiden sosiaalipalveluiden neuvonta on henkilökohtaista ohjausta omaan tai läheisen ihmisen ikääntymiseen, arkeen tai toimintakykyyn liittyvissä asioissa. Neuvonnalla tuetaan ikääntyvien hyvinvointia ja itsenäistä selviytymistä omassa kodissaan.
Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi. Kysymyksiä voit laittaa kirjallisesti ja saat myös vastauksen kirjallisena. Palvelu on tietoturvallinen ja liitteiden lähettäminen on turvallista. Viestisi tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.
Iäkkäiden sosiaalipalveluiden neuvonta on henkilökohtaista ohjausta omaan tai läheisen ihmisen ikääntymiseen, arkeen tai toimintakykyyn liittyvissä asioissa. Neuvonnalla tuetaan ikääntyvien hyvinvointia ja itsenäistä selviytymistä omassa kodissaan.
Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi. Kysymyksiä voit laittaa kirjallisesti ja saat myös vastauksen kirjallisena. Palvelu on tietoturvallinen ja liitteiden lähettäminen on turvallista. Viestisi tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.
Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii.
Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii.
Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii.
Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta, kun kyse on ikääntyneestä henkilöstä. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan.
Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii.
Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta, kun kyse on ikääntyneestä henkilöstä. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan.
Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii.
Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii.
Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta, kun kyse on ikääntyneestä henkilöstä. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan.
Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii.
Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii.
Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii.
Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii.
Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii.
Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii.
Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii.
Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta, kun kyse on ikääntyneestä henkilöstä. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan.
Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Jos tarvitset neuvontaa ikäihmisten sosiaalipalveluista, ota soittamalla yhteys ikääntyneiden palveluohjaukseen.
Ikäihmisten palveluista sekä niiden piiriin hakeutumisesta saa tietoa ja ohjausta ottamalla yhteyttä Nestoriin.
Sosiaalipäivystys vastaa sosiaalipalvelujen päivystysluonteisiin yhteydenottoihin.
Soittamalla saat neuvontaa ikääntyneiden palveluista.
Palveluneuvonnan ja palvelutarpeen arvioinnin puhelinpalvelusta saat neuvontaa ikääntyneiden sosiaalipalveluista.
Sosiaalityöntekijöihin saat yhteyden soittamalla arkipäivisin.
Sosiaalitoimistossa vastataan arkisin klo 9-11 kuntalaisten yhteydenottoihin, jotka koskevat sosiaalityön ohjausta, neuvontaa ja ajanvarausta.
Saat neuvontaa ja ohjausta ikäihmisten palveluista puhelimitse. Yhteyden saat arkipäivisin.
Ikääntyneiden palveluohjaajalta saat tietoa kotiin saatavilla olevista sosiaali- ja terveyspalveluista. Hän auttaa kokoamaan elämäntilanteeseen liittyvät palvelut asiakkaan ulottuville.
Palvelu on tarkoitettu ikääntyneelle tai hänen läheiselleen, ikääntyneen kotona asumisen tukemiseksi ja turvaamiseksi. Neuvonta ja ohjaus sekä palvelutarpeen arviointi ovat maksutonta palvelua.
Neuvontaa ja ohjausta saat käymällä paikanpäällä Lapponiassa, puhelimitse tai palvelutarpeen arviointikäynnillä kotona.
Iäkkäiden palveluohjaus tukee ja mahdollistaa palveluja oikea-aikaisesti ja hallitusti. Soittamalla avopalveluohjaajalle saat tietoa ikääntyneiden palveluista. Asiakkaiden oikea-aikaisesta ja hallitusta kotiutumisesta huolehtii kotiutus- ja muistihoitaja.
Saat yhteyden vastaavaan sosiaalityöntekijään.
Saat yhteyden sosiaalipalvelujen neuvontaan puhelimitse. Kolarin sosiaalipalveluiden neuvontapuhelin auttaa kaikissa sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa.
Saat yhteyden sosiaalitoimistoon soittamalla.
Saat yhteyden ikääntyneiden palveluihin. Voit tarvittaessa varata ajan henkilökohtaiseen tapaamiseen.
Palveluohjauksesta saat tietoa ikäihmisten palveluista sekä palveluihin hakeutumisesta.
Jos sinulle herää huoli omasta tai iäkkään ihmisen hyvinvoinnista tai itsenäisestä selviytymisestä kotona, ota yhteyttä iäkkäiden palveluohjaukseen. Palveluohjaus antaa ohjausta ja neuvontaa iäkkäiden palveluista sekä aloittaa palvelutarpeen arvioinnin. Arvioinnin tarkoituksena on järjestää tarvittava apu, palvelu ja etuudet.
Palvelun tuottaa Coronaria Oy.
Neuvonnan numerosta saat tietoa ja ohjausta ikäihmisten palveluista. Jos sinulla herää huoli omasta tai ikääntyvän läheisen hyvinvoinnista ja itsenäisestä kotona selviytymisestä, ota yhteyttä iäkkäiden palveluneuvontaan. Iäkkäiden palveluiden piiriin pääset palvelutarpeen arvioinnin kautta.
Saat yhteyden kotihoidon työntekijöihin puhelimitse.
Kotihoidon sosiaaliohjaajalta saat ohjausta ikäihmisen kotona asumista tukevista sosiaalipalveluista. Näitä ovat tukipalvelut, kuten ateriapalvelu ja esimerkiksi turvapuhelin.
Sosiaaliohjauksella tarkoitetaan yksilöiden, perheiden ja yhteisöjen neuvontaa, ohjausta ja tukea palvelujen käytössä sekä yhteistyötä eri tukimuotojen yhteensovittamisessa. Tavoitteena on yksilöiden ja perheiden hyvinvoinnin sekä osallisuuden edistäminen vahvistamalla heidän elämänhallintaansa ja toimintakykyä.
Avopalvelun ohjaajalta saat ohjausta ja neuvontaa sosiaalipalveluasioissa, kuten kotipalveluihin, asumispalveluihin, tukipalveluihin, kuljetuspalveluihin, omaishoidontukeen, ikäihmisten perhehoitoon, kehitysvammaisten avo- ja laitospalveluihin sekä vammaishuoltoon liittyvissä asioissa.
Toiminnan tavoitteena on tukea ja edistää ikääntyvien ylitorniolaisten hyvinvointia ja itsenäistä selviytymistä omassa kodissaan. Asumispalveluja järjestetään niille, jotka eivät selviydy kotihoidossa.
* Kotihoito
* Tukipalvelut
* Omaishoidontuki
* Palveluasuminen
* Tilapäishoito
* Kotihoidon, tukipalveluiden ja palveluasumisen maksut
* Palveluseteli
Palvelutarpeen arviointi:
Palvelutarpeen arviointipyynnön tullessa, otetaan kotihoidosta yhteyttä asiakkaaseen 2 arkipäivän päivän kuluessa.
Palvelutarpeen selvitys tehdään 7 kalenteripäivän kuluessa
Kotihoidon palvelut:
Kotihoidon palvelut järjestetään palvelutarpeen mukaisesti, tarvittaessa saman päivän aikana
Tukipalvelut:
* Ateriapalvelut järjestetään 1-2 arkipäivän kuluessa tilauksesta
* Turvapuhelintilaus tehdään samansa päivänä tai tilausta seuraavana päivänä ( turvapuhelimen toimittajalla on 2-3 viikon käsittelyaika)
* Vaatehuolto järjestetään tilauksesta (kunnan omassa pesulassa tai ostopalveluna) 1-3 arkipäivän kuluessa
Omaishoidontuki:
Asiakkaaseen otetaan yhteyttä 1-4 päivän kuluessa hakemuksen saapumisesta
Sosiaalihuoltolain mukainen tehostettu palveluasuminen (kriteerien täytyttyä):
Palvelutalo ja Lantonvainion palvelukoti: odotusaika max. 3 kk
Palveluseteli: heti
Soita Enontekiön vanhustenhuollon palvelupäällikölle, jos tarvitset lisätietoja tai neuvontaa iäkkäiden palveluista.
Saat yhteyden sosiaalipalveluiden työntekijöihin puhelimitse arkipäivisin.
Kun koet tarvitsevasi tukea kotona pärjäämiseen, ota yhteyttä Kolarin ikääntyneiden palvelujen palveluvastaavaan.
Avopalveluiden vastaava/muistikoordinaattori tarjoaa ikääntyville neuvontaa sosiaali- ja terveyspalveluiden käytössä; mitä palveluita ikääntyville on tarjolla kotiin ja mitä palveluita voi saada kodin ulkopuolella. Saat apua myös muistisairaan ihmisen kokonaisvaltaiseen hoitoon, kuntoutukseen ja kotona asumisen tukemiseen.
Yhteydessä voivat olla ikäihmiset itse, omaiset, naapurit, tuttavat, tai kuka tahansa sosiaali- ja terveysalalla työskentelevä, joka kohtaa palvelutarpeen arvioinnista mahdollisesti hyötyvän ikäihmisen.
Palveluohjaajilta saat tietoa Sodankylässä tarjolla olevista ikäihmisten palveluista. Ohjaus ja neuvonta on tarkoitettu niille yli 65-vuotiaille, jotka eivät vielä ole ikäihmisten palveluiden piirissä.
Palveluohjaajat neuvovat myös erilaisten tukien hakemisessa. kuten Kelan eläkkeensaajan hoitotuki, asumistuki, omaishoidon tuki ja tukipalveluseteli. Palveluohjauksen tehtävänä on omaishoidon hakuprosessiin liittyvä ohjaus ja neuvonta sekä omaishoitajien lakisääteisten vapaiden koordinointi.
Tarvittaessa sovimme asiakkaan kanssa arviointikäynnistä, johon pyydämme mukaan omaisen tai läheisen. Arviointikäynti tehdään pääasiassa asiakkaan kotona. Käynnin tarkoituksena on kartoittaa avuntarve ja kertoa tarjolla olevista palveluista. Arviointikäynnin perusteella asiakas ohjataan oikeiden palveluiden piiriin. Palveluohjauksen arviointi- ja neuvontakäynti on asiakkaalle maksuton.
Saat soittamalla yhteyden sosiaaliohjaajaan/koulukuraattoriin.
Sosiaaliohjaaja toimii sosiaalisen tuen, neuvonnan ja ohjauksen tehtävissä. Sosiaaliohjaajan toimii myös oppilas- ja opiskeluhuollon kuraattorina. Asiakkaina voivat olla vanhukset, vammaiset, lapset, päihdeongelmaiset, pitkäaikaissairaat, mielenterveyskuntoutujat, pakolaiset ja maahanmuuttajat.
Kuraattoripalvelut saat esiopetuksessa, peruskoulussa ja lukiossa opiskeleville lapsille ja nuorille. Voit ottaa yhteyden puhelimitse tai Wilma-viesteillä.
Sallan sosiaali- ja terveyskeskuksesta saat perusterveydenhuollon palvelut.
Jungintie 3, 98900 SALLA
Nestori palvelee ikäihmisiä, heidän omaisiaan ja läheisiään, kun on kysyttävää kotihoidosta, palveluasumisesta, omaishoidon tuesta, ateriapalveluista, kuljetuspalveluista, turvapuhelimista, siivous- ja kodinhoitopalveluista.
Sisäänkäynti Kauppatorin puoleisesta ovesta.
Pohjolankatu 2 A, 96100 ROVANIEMI
Savukosken sosiaalipalvelut huolehtivat kaikenikäisistä kuntalaisista.
Savukosken kunnanvirasto.
Kauppakuja 2 A 1, 98800 SAVUKOSKI
Saat henkilökohtaista ohjausta ja neuvontaa vanhus- ja hoitopalveluista. Varaa aika puhelimitse asiointia varten.
Sairaalakatu 1, 95400 TORNIO
Ikäihmisten palveluohjaajalta saat tietoa kotiin saatavilla olevista sosiaali- ja terveyspalveluista. Hän auttaa kokoamaan elämäntilanteeseen liittyvät palvelut asiakkaan ulottuville.
Palvelu on tarkoitettu ikääntyneelle tai hänen läheiselleen, ikääntyneen kotona asumisen tukemiseksi ja turvaamiseksi. Neuvonta ja ohjaus sekä palvelutarpeen arviointi ovat maksutonta palvelua.
Palveluohjaaja toimii aina asiakkaan suostumuksella hoitaessaan asiakkaan asioita. Palvelun tavoitteena on ennaltaehkäisy, omaehtoisen kuntoutuksen tukeminen sekä tarvittavien palveluiden piirin ohjaaminen.
Palveluohjaaja huolehtii myös veteraanien kotiin tarjottavien palveluiden järjestämisestä. Veteraanit saavat vuoden alussa hakulomakkeen, jolla voi hakea veteraanipalveluita. Mikäli palveluntarpeesi muuttuu, pyydämme ottamaan yhteyttä palveluohjaajaan.
Neuvontaa ja ohjausta saat käymällä paikanpäällä Lapponiassa, puhelimitse, sähköpostitse tai palvelutarpeen arviointikäynnillä kotona.
Sosiaalitoimistosta saat puhelinpalvelua puhelinaikoina sekä henkilökohtaista palvelua varaamalla ajan etukäteen.
Valtatie 15, 99100 KITTILÄ
Pelkosenniemen sosiaalitoimistosta saat perheiden, työikäisten ja ikääntyneiden sosiaalipalvelut. Varaa aika henkilökohtaiseen tapaamiseen soittamalla sosiaalityöntekijöille etukäteen.
Sodankylä tuottaa vammaisten sosiaalipalvelut Pelkosenniemen asukkaille.
Käynti sosiaalitoimistoon tapahtuu kirkonpuoleiselta sivulta.
Turjalantie 2, 98500 PELKOSENNIEMI
Palveluohjauksen ja neuvonnan palveluohjaaja paikalla ma - to klo 8 - 9 Hyvinvointikeskuksessa 2. krs.
Asiointi sosiaalitoimistossa arkisin klo 9 -15.
Palveluohjaus- ja neuvonta
Tukipalvelut
Kotihoito
Omaishoito
Asumispalvelut
Palvelusetelit
Vanhusneuvosto
Sairaalatie 4 A, 97700 RANUA
Saat meiltä apua erilaisissa elämäntilanteissa – olet sitten perheellinen tai yksin asuva, lapsi, nuori, työikäinen tai ikäihminen.
Perhekeskuksen sosiaali- ja terveydenhuollon työntekijöinä toimimme tiiviissä yhteistyössä kanssasi ja keskenämme. Tavoitteenamme on, että saat apua ja tukea nopeasti ja joustavasti. Teemme yhteistyötä järjestöjen ja seurakuntien, kunnan hyvinvointia ja terveyttä edistävän työn, kunnan eri toimialojen ja erikoissairaanhoidon kanssa.
Hyvinvointikeskus Sopukka, 2. kerros
Karistamontie 4, 99600 SODANKYLÄ
Sosiaalitoimi pyrkii tervolalaisten tarvitsemien sosiaalipalveluiden järjestämiseen yleistä hyvinvointia, tasa-arvoisuutta ja turvallisuutta ylläpitävällä tavalla. Varaa aika asiointiin suoraan asiaa hoitavalta henkilöltä.
Keskustie 81, 95300 TERVOLA
Sosiaalitoimistosta saat ohjausta ja neuvontaa sosiaalityön palveluista, täydentävästä ja ehkäisevästä toimeentulotuesta sekä välitystilistä, kuntouttavasta työtoiminnasta, lastensuojelun palveluista, lastenvalvojan palveluista, koti-, tuki- ja vammaispalveluista.
Luossa 1 A, 99980 UTSJOKI
Enontekiön sosiaalipalveluiden toimisto on kunnanvirastolla Hetassa. Voit sopia tapaamisen etukäteen soittamalla sosiaalityöntekijöille.
Kunnanvirasto, 1. kerros
Ounastie 165, 99400 ENONTEKIÖ
Sosiaalitoimisto sijaitsee Inarin kunnanviraston 1. kerroksessa.
Piiskuntie 2, 99800 IVALO
Kolarin sosiaalitoimisto palvelee kunnanvirastossa. Varaa aika etukäteen puhelimitse tai virtu-viestillä, jotta vältyt turhalta odottelulta.
Isopalontie 2, 95900 KOLARI
Keskustan palvelutalo tarjoaa ympärivuorokautista palveluasumista.
Myös ikääntyneiden palvelutarpeen arvioinnin ja palveluneuvonnan tiimi toimii keskustan palvelukeskuksen tiloissa. Varaa aika henkilökohtaiseen tapaamiseen etukäteen soittamalla.
Sauvosaarenkatu 25, 94100 KEMI
Huoli-ilmoitus, ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta
Yhteydenotto sosiaalihuollosta vastaavaan viranomaiseen
Jos tarvitset neuvontaa ikäihmisten sosiaalipalveluista, ota soittamalla yhteys ikääntyneiden palveluohjaukseen.
Ikäihmisten palveluista sekä niiden piiriin hakeutumisesta saa tietoa ja ohjausta ottamalla yhteyttä Nestoriin.
Sosiaalipäivystys vastaa sosiaalipalvelujen päivystysluonteisiin yhteydenottoihin.
Soittamalla saat neuvontaa ikääntyneiden palveluista.
Palveluneuvonnan ja palvelutarpeen arvioinnin puhelinpalvelusta saat neuvontaa ikääntyneiden sosiaalipalveluista.
Sosiaalityöntekijöihin saat yhteyden soittamalla arkipäivisin.
Sosiaalitoimistossa vastataan arkisin klo 9-11 kuntalaisten yhteydenottoihin, jotka koskevat sosiaalityön ohjausta, neuvontaa ja ajanvarausta.
Saat neuvontaa ja ohjausta ikäihmisten palveluista puhelimitse. Yhteyden saat arkipäivisin.
Ikääntyneiden palveluohjaajalta saat tietoa kotiin saatavilla olevista sosiaali- ja terveyspalveluista. Hän auttaa kokoamaan elämäntilanteeseen liittyvät palvelut asiakkaan ulottuville.
Palvelu on tarkoitettu ikääntyneelle tai hänen läheiselleen, ikääntyneen kotona asumisen tukemiseksi ja turvaamiseksi. Neuvonta ja ohjaus sekä palvelutarpeen arviointi ovat maksutonta palvelua.
Neuvontaa ja ohjausta saat käymällä paikanpäällä Lapponiassa, puhelimitse tai palvelutarpeen arviointikäynnillä kotona.
Iäkkäiden palveluohjaus tukee ja mahdollistaa palveluja oikea-aikaisesti ja hallitusti. Soittamalla avopalveluohjaajalle saat tietoa ikääntyneiden palveluista. Asiakkaiden oikea-aikaisesta ja hallitusta kotiutumisesta huolehtii kotiutus- ja muistihoitaja.
Saat yhteyden vastaavaan sosiaalityöntekijään.
Saat yhteyden sosiaalipalvelujen neuvontaan puhelimitse. Kolarin sosiaalipalveluiden neuvontapuhelin auttaa kaikissa sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa.
Saat yhteyden sosiaalitoimistoon soittamalla.
Saat yhteyden ikääntyneiden palveluihin. Voit tarvittaessa varata ajan henkilökohtaiseen tapaamiseen.
Palveluohjauksesta saat tietoa ikäihmisten palveluista sekä palveluihin hakeutumisesta.
Jos sinulle herää huoli omasta tai iäkkään ihmisen hyvinvoinnista tai itsenäisestä selviytymisestä kotona, ota yhteyttä iäkkäiden palveluohjaukseen. Palveluohjaus antaa ohjausta ja neuvontaa iäkkäiden palveluista sekä aloittaa palvelutarpeen arvioinnin. Arvioinnin tarkoituksena on järjestää tarvittava apu, palvelu ja etuudet.
Palvelun tuottaa Coronaria Oy.
Neuvonnan numerosta saat tietoa ja ohjausta ikäihmisten palveluista. Jos sinulla herää huoli omasta tai ikääntyvän läheisen hyvinvoinnista ja itsenäisestä kotona selviytymisestä, ota yhteyttä iäkkäiden palveluneuvontaan. Iäkkäiden palveluiden piiriin pääset palvelutarpeen arvioinnin kautta.
Saat yhteyden kotihoidon työntekijöihin puhelimitse.
Kotihoidon sosiaaliohjaajalta saat ohjausta ikäihmisen kotona asumista tukevista sosiaalipalveluista. Näitä ovat tukipalvelut, kuten ateriapalvelu ja esimerkiksi turvapuhelin.
Sosiaaliohjauksella tarkoitetaan yksilöiden, perheiden ja yhteisöjen neuvontaa, ohjausta ja tukea palvelujen käytössä sekä yhteistyötä eri tukimuotojen yhteensovittamisessa. Tavoitteena on yksilöiden ja perheiden hyvinvoinnin sekä osallisuuden edistäminen vahvistamalla heidän elämänhallintaansa ja toimintakykyä.
Avopalvelun ohjaajalta saat ohjausta ja neuvontaa sosiaalipalveluasioissa, kuten kotipalveluihin, asumispalveluihin, tukipalveluihin, kuljetuspalveluihin, omaishoidontukeen, ikäihmisten perhehoitoon, kehitysvammaisten avo- ja laitospalveluihin sekä vammaishuoltoon liittyvissä asioissa.
Toiminnan tavoitteena on tukea ja edistää ikääntyvien ylitorniolaisten hyvinvointia ja itsenäistä selviytymistä omassa kodissaan. Asumispalveluja järjestetään niille, jotka eivät selviydy kotihoidossa.
* Kotihoito
* Tukipalvelut
* Omaishoidontuki
* Palveluasuminen
* Tilapäishoito
* Kotihoidon, tukipalveluiden ja palveluasumisen maksut
* Palveluseteli
Palvelutarpeen arviointi:
Palvelutarpeen arviointipyynnön tullessa, otetaan kotihoidosta yhteyttä asiakkaaseen 2 arkipäivän päivän kuluessa.
Palvelutarpeen selvitys tehdään 7 kalenteripäivän kuluessa
Kotihoidon palvelut:
Kotihoidon palvelut järjestetään palvelutarpeen mukaisesti, tarvittaessa saman päivän aikana
Tukipalvelut:
* Ateriapalvelut järjestetään 1-2 arkipäivän kuluessa tilauksesta
* Turvapuhelintilaus tehdään samansa päivänä tai tilausta seuraavana päivänä ( turvapuhelimen toimittajalla on 2-3 viikon käsittelyaika)
* Vaatehuolto järjestetään tilauksesta (kunnan omassa pesulassa tai ostopalveluna) 1-3 arkipäivän kuluessa
Omaishoidontuki:
Asiakkaaseen otetaan yhteyttä 1-4 päivän kuluessa hakemuksen saapumisesta
Sosiaalihuoltolain mukainen tehostettu palveluasuminen (kriteerien täytyttyä):
Palvelutalo ja Lantonvainion palvelukoti: odotusaika max. 3 kk
Palveluseteli: heti
Soita Enontekiön vanhustenhuollon palvelupäällikölle, jos tarvitset lisätietoja tai neuvontaa iäkkäiden palveluista.
Saat yhteyden sosiaalipalveluiden työntekijöihin puhelimitse arkipäivisin.
Kun koet tarvitsevasi tukea kotona pärjäämiseen, ota yhteyttä Kolarin ikääntyneiden palvelujen palveluvastaavaan.
Avopalveluiden vastaava/muistikoordinaattori tarjoaa ikääntyville neuvontaa sosiaali- ja terveyspalveluiden käytössä; mitä palveluita ikääntyville on tarjolla kotiin ja mitä palveluita voi saada kodin ulkopuolella. Saat apua myös muistisairaan ihmisen kokonaisvaltaiseen hoitoon, kuntoutukseen ja kotona asumisen tukemiseen.
Yhteydessä voivat olla ikäihmiset itse, omaiset, naapurit, tuttavat, tai kuka tahansa sosiaali- ja terveysalalla työskentelevä, joka kohtaa palvelutarpeen arvioinnista mahdollisesti hyötyvän ikäihmisen.
Palveluohjaajilta saat tietoa Sodankylässä tarjolla olevista ikäihmisten palveluista. Ohjaus ja neuvonta on tarkoitettu niille yli 65-vuotiaille, jotka eivät vielä ole ikäihmisten palveluiden piirissä.
Palveluohjaajat neuvovat myös erilaisten tukien hakemisessa. kuten Kelan eläkkeensaajan hoitotuki, asumistuki, omaishoidon tuki ja tukipalveluseteli. Palveluohjauksen tehtävänä on omaishoidon hakuprosessiin liittyvä ohjaus ja neuvonta sekä omaishoitajien lakisääteisten vapaiden koordinointi.
Tarvittaessa sovimme asiakkaan kanssa arviointikäynnistä, johon pyydämme mukaan omaisen tai läheisen. Arviointikäynti tehdään pääasiassa asiakkaan kotona. Käynnin tarkoituksena on kartoittaa avuntarve ja kertoa tarjolla olevista palveluista. Arviointikäynnin perusteella asiakas ohjataan oikeiden palveluiden piiriin. Palveluohjauksen arviointi- ja neuvontakäynti on asiakkaalle maksuton.
Saat soittamalla yhteyden sosiaaliohjaajaan/koulukuraattoriin.
Sosiaaliohjaaja toimii sosiaalisen tuen, neuvonnan ja ohjauksen tehtävissä. Sosiaaliohjaajan toimii myös oppilas- ja opiskeluhuollon kuraattorina. Asiakkaina voivat olla vanhukset, vammaiset, lapset, päihdeongelmaiset, pitkäaikaissairaat, mielenterveyskuntoutujat, pakolaiset ja maahanmuuttajat.
Kuraattoripalvelut saat esiopetuksessa, peruskoulussa ja lukiossa opiskeleville lapsille ja nuorille. Voit ottaa yhteyden puhelimitse tai Wilma-viesteillä.
Vapaaehtoistyönkeskus Neuvokkaan vapaaehtoiset toimivat digikavereina henkilöille, jotka tarvitsevat tukea ja apua erilaisten digivälineiden käyttöön ja hallintaan. Vapaaehtoiset auttavat tavallisen ihmisen tiedoin ja taidoin, toimien tukena vaikkapa älypuhelinten tai tablettien käytössä.
Tapaamiset toteutetaan ajanvarauksella Rovaniemen Kansalaistalolla (Rovakatu 23). Myös mahdollisuutta digikavereiden kotikäyntiin voi tiedustella, jos esimerkiksi tuensaajan voimavarat eivät riitä Kansalaistalolle tulemiseen.
Neuvokkaan vapaaehtoiset ovat luotettavia ja vaitiolovelvollisia, ja toiminta on tuensaajalle maksutonta. Ajanvaraukset digikaveri-tapaamisiin numerosta 040 128 1819 tai 016 356 0337.
Digikerho on kaikille avointa matalan kynnyksen toimintaa. Digikerhossa Neuvokkaan vapaaehtoiset digikaverit toimivat tukena ja apuna digilaitteiden käytössä ilman ajanvarausta. Kerho kokoontuu Rovaniemen Kansalaistalolla (Rovakatu 23) noin kaksi kertaa kuukaudessa. Kokoontumisista tiedotetaan Uusi Rovaniemi-lehden seuratoimintapalstalla sekä Rovaniemen Kansalaistalon Facebook-sivuilla.
Neuvokkaan vapaaehtoiset ovat luotettavia ja vaitiolovelvollisia, ja toiminta on tuensaajalle maksutonta. Lisätietoa: p. 040 128 1819 tai 016 356 0337.
Rovaniemen Kansalaistalon (Rovakatu 23) Virtu-pisteellä kaikenikäiset kuntalaiset voivat käyttää tietokonetta nettiyhteyksineen maksutta. Tila on tarkoitettu sähköisten asioiden hoitamiseen. Tarvittaessa voit saada tukea palvelupisteen käyttöön, laskujen maksuun ja lomakkeiden täyttöön.
Virtu-palvelupisteellä voi esimerkiksi
Tilat ovat käytettävissä klo 8–16 välisenä aikana ajanvarauksella. Ajanvaraukset Rovaniemen Neuvokkaasta p. 016 356 0337 tai sähköisen ajanvarauksen kautta: Virtu-palvelupisteen sähköinen ajanvaraus
Rinteenkulman kauppakeskuksen 2. kerroksessa sijaitseva Rovaniemen kaupungin Virtu-asiointipiste on helppokäyttöinen ja ilmainen sähköisen asioinnin paikka. Piste sijaitsee palvelupiste Osviitan yhteydessä. Asiointipisteellä voit käyttää kuvapuhelinpalveluita ja internetissä olevia palveluita, maksaa laskuja viivakoodinlukijalla sekä tulostaa, kopioida ja skannata asiakirjoja tietoturvallisesti. Tarvittaessa Osviitan palveluneuvojilta saa apua asiointipisteen käyttöön.
Tilan ollessa vapaana asiointipiste on käytettävissä ilman ajanvarausta tai pisteen voi myös varata etukäteen puhelimitse numerosta 016-3226800. Virtu-piste on avoinna ma-to klo 9–16.30 ja pe klo 9–15.30.
Piste muuttaa lokakuussa Rovakadun ja Koskikadun risteykseen (Koskikatu 19). Toiminnan on tarkoitus alkaa uusissa tiloissa 24.10.2022
Rovaniemen kaupunginkirjasto tarjoaa säännöllisesti digiopastuksia pääkirjastossa ja Saarenkylän kirjastossa. Opastuksissa tarjotaan neuvoa kirjaston e-palveluiden, sähköpostin, sosiaalisen median tai henkilön omien digilaitteiden käyttöön.
Lisäksi kirjastoautosta saa tukea kirjaston omien e-palvelujen käyttöön. Kirjastoautojen aikataulut ja pysäkit löytyvät osoitteesta rovaniemen.kirjastoautot.fi.
Rovaniemen kansalaisopisto tarjoaa edullisia kursseja digitaitojen kehittämiseen. Tarjolla on kursseja muun muassa Android-älypuhelimen, -tabletin tai Google Drive -pilvipalvelun käyttöön ja kuvakirjan tekemiseen. Kurssitarjontaan voi tutustua kansalaisopiston opinto-oppaassa: Rovaniemen kansalaisopiston opinto-opas
Lisätietoa: Helena Korteniemi p. 040 714 0153 tai helena.korteniemi@rovala.fi.
Rovaniemen seniorit ry tarjoaa jäsenilleen digitukea eläkeläistila Potkurissa (Pohjolankatu 2) joka toinen viikko, parittomilla viikoilla. Tapaamiset järjestetään klo 13.15–15.30. Tilaisuuksissa saa ratkaisukeskeistä opastusta erilaisten digipalvelujen käyttöön. Neuvojat voivat opastaa esimerkiksi bussi- tai junalipun hankinnassa, teatterilipun ostossa tai siinä, miten pääsee Rovaniemen kaupungin verkkosivuille ja mitä palveluja sivuilta löytyy.
Rovaniemen eläkeläisten digikerho Potkurissa
Rovaniemen eläkeläiset ry järjestää jäsenilleen digikerhon eläkeläistila Potkurissa (Pohjolankatu 2) noin kolme kertaa kuussa maanantaisin klo 10–12. Kerhoista ilmoitetaan Lapin Kansan ja Uusi Rovaniemi -lehden Seuratoiminta-palstalla keskiviikkoisin.
Monikulttuurikeskus MoniNet tarjoaa maahanmuuttajille tukea digilaitteiden ja -palvelujen käyttöön Rovaniemen Kansalaistalolla (Rovakatu 23). Tukea tarjotaan kaikenikäisille, myös ikääntyville maahanmuuttajille. MoniNet on auki arkisin ma-to 9.30–16 ja pe 9.30–14. Paikalle voi tulla ilman ajanvarausta tai soittaa numeroon 040-5596564.