Kotipalvelu on konkreettista apua perheenne arkeen. Kotipalvelun työntekijä voi auttaa esimeriksi lastenhoidossa, ruuan valmistuksessa, vaatehuollossa, siivouksessa ja muissa kotiaskareissa.
Voit hakea kotipalvelua, jos perheenne aikuisten toimintakyky on alentunut synnytyksen, sairauden, vamman tai muun vastaavan syyn takia, tai erityisen perhe- tai elämäntilanteen perusteella. Perheellänne on oikeus kotipalveluun, jos lapsen hyvinvoinnin turvaaminen ei ole muuten mahdollista.
Paikkakuntavalinta
Valitse paikkakunta ja saat näkyviin yhteystiedot, sähköiset palvelut ja muut palveluun liittyvät tiedot.
Valitse paikkakunta:
Ei valittuna paikkakuntaa
Tornion Pyydä apua! - yhteydenotto perheiden palveluihin
Pyydä apua! -nappi on lapsiperheille, nuorille ja työikäisille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Palvelun kautta voi pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen. Yhteydenottoihin vastaavat seuraavan arkipäivän aikana kunnan sosiaali- ja terveyspalveluiden työntekijät.
Voit täyttää ja lähettää viestin ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Pyydä apua! -nappi on lapsiperheille, nuorille ja työikäisille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Palvelun kautta voi pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen. Yhteydenottoihin vastaavat seuraavan arkipäivän aikana kunnan sosiaali- ja terveyspalveluiden työntekijät.
Voit täyttää ja lähettää viestin ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Pyydä apua! -nappi on lapsiperheille, nuorille ja työikäisille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Palvelun kautta voi pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen. Yhteydenottoihin vastaavat seuraavan arkipäivän aikana kunnan sosiaali- ja terveyspalveluiden työntekijät.
Voit täyttää ja lähettää viestin ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Pyydä apua! -nappi on lapsiperheille, nuorille ja työikäisille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Palvelun kautta voi pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen. Yhteydenottoihin vastaavat seuraavan arkipäivän aikana kunnan sosiaali- ja terveyspalveluiden työntekijät.
Voit täyttää ja lähettää viestin ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Pyydä apua! -nappi on lapsiperheille, nuorille ja työikäisille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Palvelun kautta voi pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen. Yhteydenottoihin vastaavat seuraavan arkipäivän aikana kunnan sosiaali- ja terveyspalveluiden työntekijät.
Voit täyttää ja lähettää viestin ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Pyydä apua! -nappi on lapsiperheille, nuorille ja työikäisille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Palvelun kautta voi pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen. Yhteydenottoihin vastaavat seuraavan arkipäivän aikana kunnan sosiaali- ja terveyspalveluiden työntekijät.
Voit täyttää ja lähettää viestin ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Pyydä apua! -nappi on lapsiperheille, nuorille ja työikäisille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Palvelun kautta voi pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen. Yhteydenottoihin vastaavat seuraavan arkipäivän aikana kunnan sosiaali- ja terveyspalveluiden työntekijät.
Voit täyttää ja lähettää viestin ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Pyydä apua! -nappi on lapsiperheille, nuorille ja työikäisille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Palvelun kautta voi pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen. Yhteydenottoihin vastaavat seuraavan arkipäivän aikana kunnan sosiaali- ja terveyspalveluiden työntekijät.
Voit täyttää ja lähettää viestin ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Kemin Pyydä apua! - yhteydenotto perheiden palveluihin
Pyydä apua! -nappi on lapsiperheille, nuorille ja työikäisille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Palvelun kautta voi pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen. Yhteydenottoihin vastaavat seuraavan arkipäivän aikana kunnan sosiaali- ja terveyspalveluiden työntekijät.
Voit täyttää ja lähettää viestin ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Pyydä apua! -nappi on lapsiperheille, nuorille ja työikäisille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Palvelun kautta voi pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen. Yhteydenottoihin vastaavat seuraavan arkipäivän aikana kunnan sosiaali- ja terveyspalveluiden työntekijät.
Voit täyttää ja lähettää viestin ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Pyydä apua! -nappi on lapsiperheille, nuorille ja työikäisille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Palvelun kautta voi pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen. Yhteydenottoihin vastaavat seuraavan arkipäivän aikana kunnan sosiaali- ja terveyspalveluiden työntekijät.
Voit täyttää ja lähettää viestin ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Voit olla palveluohjaukseemme yhteydessä kaikkina vuorokaudenaikoina Hae apua -napin kautta. Nappia painamalla avautuu sähköinen lomake. Täytä se. Päivystysvuorossa oleva palveluohjaaja vastaa sinulle kolmen arkipäivän kuluessa. Hae apua -nappia voit käyttää esimerkiksi silloin, kun haluat kysyä neuvoa ja ohjausta tai pohtia arjen haasteita yhdessä ammattilaisen kanssa. Sinut ohjataan tarvittaessa eteenpäin oikealle auttajataholle.
Kemin lapsiperheiden kotipalvelun neuvonta ja -asiointi
Lapsiperheiden kotipalvelu tukee vanhempien jaksamista. Tukea on mahdollista saada esimerkiksi sairauden, synnytyksen, vamman sekä erityisen perhe- tai elämäntilanteen vuoksi.
Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi.
Kysymyksiä voit laittaa kirjallisesti ja saat myös vastauksen kirjallisena. Palvelu on tietoturvallinen.
Viestisi tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.
Savukosken sosiaaliohjaaja sekä oppilas- ja opiskeluhuollon kuraattori
Saat soittamalla yhteyden sosiaaliohjaajaan/koulukuraattoriin.
Sosiaaliohjaaja toimii sosiaalisen tuen, neuvonnan ja ohjauksen tehtävissä. Sosiaaliohjaajan toimii myös oppilas- ja opiskeluhuollon kuraattorina. Asiakkaina voivat olla vanhukset, vammaiset, lapset, päihdeongelmaiset, pitkäaikaissairaat, mielenterveyskuntoutujat, pakolaiset ja maahanmuuttajat.
Kuraattoripalvelut saat esiopetuksessa, peruskoulussa ja lukiossa opiskeleville lapsille ja nuorille. Voit ottaa yhteyden puhelimitse tai Wilma-viesteillä.
Sosiaalijohtajan ja sosiaalityöntekijän puhelinaika ja ajanvaraukset
Maanantaina
-
Perjantaina
09:00 - 10:00
Sodankylän lapsiperheiden kotipalvelu
Kotipalveluilla tarkoitetaan avustamista asumiseen, henkilökohtaiseen hoivaan ja huolenpitoon, lasten hoitoon ja kasvatukseen liittyvissä toimissa. Kotipalveluja annetaan alentuneen toimintakyvyn, perhetilanteen, rasittuneisuuden, sairauden, synnytyksen, vamman tai muun vastaavanlaisen syyn perusteella niille, jotka tarvitsevat apua lasten ja kodinhoitoon. Mikäli koet tarvitsevasi lapsiperheiden kotipalvelua, voit soittaa suoraan lapsiperheiden kotipalvelutyöntekijälle, sosiaalityöntekijälle, perhetyöntekijöille tai neuvolan terveydenhoitajalle.
Avopalveluiden vastaava/muistikoordinaattori tarjoaa ikääntyville neuvontaa sosiaali- ja terveyspalveluiden käytössä; mitä palveluita ikääntyville on tarjolla kotiin ja mitä palveluita voi saada kodin ulkopuolella. Saat apua myös muistisairaan ihmisen kokonaisvaltaiseen hoitoon, kuntoutukseen ja kotona asumisen tukemiseen.
Yhteydessä voivat olla ikäihmiset itse, omaiset, naapurit, tuttavat, tai kuka tahansa sosiaali- ja terveysalalla työskentelevä, joka kohtaa palvelutarpeen arvioinnista mahdollisesti hyötyvän ikäihmisen.
Saat yhteyden kotipalvelun ja palveluasumisen lähihoitajiin. Kotipalvelun lähihoitajat tukevat ja auttavat, kun kotipalvelun tai palveluasumisen asiakas tarvitsee sairauden tai alentuneen toimintakyvyn vuoksi apua kotiin selviytyäkseen arkipäivän askareista ja henkilökohtaisista toiminnoista. Työntekijät seuraavat myös asiakkaan vointia ja neuvovat palveluihin liittyvissä asioissa asiakkaita ja omaisia.
Perhekeskuksen neuvonta ja palveluohjaus auttavat löytämään oikean tai tarvitsemasi palvelun. Saat meiltä apua, kun tarvitset neuvoa ja tukea arjen pulmatilanteissa. Neuvonnassa tehdään alustava arviointi. Samalla katsotaan, onko tarvetta asiakkuuteen. Yhteistyöllä etsimme ja räätälöimme sopivat ja oikea-aikaiset palvelut.
Avopalvelun ohjaajalta saat ohjausta ja neuvontaa sosiaalipalveluasioissa, kuten kotipalveluihin, asumispalveluihin, tukipalveluihin, kuljetuspalveluihin, omaishoidontukeen, ikäihmisten perhehoitoon, kehitysvammaisten avo- ja laitospalveluihin sekä vammaishuoltoon liittyvissä asioissa.
Jos olet Enontekiön kotipalveluiden asiakas, voit soittaa kotipalvelun työntekijöille. Jos olet uusi asiakas, ota ensin yhteys Enontekiön iäkkäiden palveluneuvontaan ja -ohjaukseen.
Saat yhteyden sosiaalipalvelujen neuvontaan puhelimitse. Kolarin sosiaalipalveluiden neuvontapuhelin auttaa kaikissa sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa.
Saat yhteyden lapsiperheiden perhetyöntekijä-sosiaaliohjaajaan. Lapsiperheiden perhetyöntekijä-sosiaaliohjaajaan voit olla yhteydessä lasten, nuoren ja palveluihin liittyen. Lapsiperhetyöntekijä toteuttaa muun muassa perhetyötä ja lastensuojelun perhetyötä. Voit varata tapaamisajan toimistolle.
Saat meiltä apua erilaisissa elämäntilanteissa – olet sitten perheellinen tai yksin asuva, lapsi, nuori, työikäinen tai ikäihminen.
Perhekeskuksen sosiaali- ja terveydenhuollon työntekijöinä toimimme tiiviissä yhteistyössä kanssasi ja keskenämme. Tavoitteenamme on, että saat apua ja tukea nopeasti ja joustavasti. Teemme yhteistyötä järjestöjen ja seurakuntien, kunnan hyvinvointia ja terveyttä edistävän työn, kunnan eri toimialojen ja erikoissairaanhoidon kanssa.
Sosiaalitoimistosta saat ohjausta ja neuvontaa sosiaalityön palveluista, täydentävästä ja ehkäisevästä toimeentulotuesta sekä välitystilistä, kuntouttavasta työtoiminnasta, lastensuojelun palveluista, lastenvalvojan palveluista, koti-, tuki- ja vammaispalveluista.
Savukosken sosiaaliohjaaja sekä oppilas- ja opiskeluhuollon kuraattori
Saat soittamalla yhteyden sosiaaliohjaajaan/koulukuraattoriin.
Sosiaaliohjaaja toimii sosiaalisen tuen, neuvonnan ja ohjauksen tehtävissä. Sosiaaliohjaajan toimii myös oppilas- ja opiskeluhuollon kuraattorina. Asiakkaina voivat olla vanhukset, vammaiset, lapset, päihdeongelmaiset, pitkäaikaissairaat, mielenterveyskuntoutujat, pakolaiset ja maahanmuuttajat.
Kuraattoripalvelut saat esiopetuksessa, peruskoulussa ja lukiossa opiskeleville lapsille ja nuorille. Voit ottaa yhteyden puhelimitse tai Wilma-viesteillä.
Sosiaalijohtajan ja sosiaalityöntekijän puhelinaika ja ajanvaraukset
Maanantaina
-
Perjantaina
09:00 - 10:00
Sodankylän lapsiperheiden kotipalvelu
Kotipalveluilla tarkoitetaan avustamista asumiseen, henkilökohtaiseen hoivaan ja huolenpitoon, lasten hoitoon ja kasvatukseen liittyvissä toimissa. Kotipalveluja annetaan alentuneen toimintakyvyn, perhetilanteen, rasittuneisuuden, sairauden, synnytyksen, vamman tai muun vastaavanlaisen syyn perusteella niille, jotka tarvitsevat apua lasten ja kodinhoitoon. Mikäli koet tarvitsevasi lapsiperheiden kotipalvelua, voit soittaa suoraan lapsiperheiden kotipalvelutyöntekijälle, sosiaalityöntekijälle, perhetyöntekijöille tai neuvolan terveydenhoitajalle.
Avopalveluiden vastaava/muistikoordinaattori tarjoaa ikääntyville neuvontaa sosiaali- ja terveyspalveluiden käytössä; mitä palveluita ikääntyville on tarjolla kotiin ja mitä palveluita voi saada kodin ulkopuolella. Saat apua myös muistisairaan ihmisen kokonaisvaltaiseen hoitoon, kuntoutukseen ja kotona asumisen tukemiseen.
Yhteydessä voivat olla ikäihmiset itse, omaiset, naapurit, tuttavat, tai kuka tahansa sosiaali- ja terveysalalla työskentelevä, joka kohtaa palvelutarpeen arvioinnista mahdollisesti hyötyvän ikäihmisen.
Saat yhteyden kotipalvelun ja palveluasumisen lähihoitajiin. Kotipalvelun lähihoitajat tukevat ja auttavat, kun kotipalvelun tai palveluasumisen asiakas tarvitsee sairauden tai alentuneen toimintakyvyn vuoksi apua kotiin selviytyäkseen arkipäivän askareista ja henkilökohtaisista toiminnoista. Työntekijät seuraavat myös asiakkaan vointia ja neuvovat palveluihin liittyvissä asioissa asiakkaita ja omaisia.
Perhekeskuksen neuvonta ja palveluohjaus auttavat löytämään oikean tai tarvitsemasi palvelun. Saat meiltä apua, kun tarvitset neuvoa ja tukea arjen pulmatilanteissa. Neuvonnassa tehdään alustava arviointi. Samalla katsotaan, onko tarvetta asiakkuuteen. Yhteistyöllä etsimme ja räätälöimme sopivat ja oikea-aikaiset palvelut.
Avopalvelun ohjaajalta saat ohjausta ja neuvontaa sosiaalipalveluasioissa, kuten kotipalveluihin, asumispalveluihin, tukipalveluihin, kuljetuspalveluihin, omaishoidontukeen, ikäihmisten perhehoitoon, kehitysvammaisten avo- ja laitospalveluihin sekä vammaishuoltoon liittyvissä asioissa.
Jos olet Enontekiön kotipalveluiden asiakas, voit soittaa kotipalvelun työntekijöille. Jos olet uusi asiakas, ota ensin yhteys Enontekiön iäkkäiden palveluneuvontaan ja -ohjaukseen.
Saat yhteyden sosiaalipalvelujen neuvontaan puhelimitse. Kolarin sosiaalipalveluiden neuvontapuhelin auttaa kaikissa sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa.
Saat yhteyden lapsiperheiden perhetyöntekijä-sosiaaliohjaajaan. Lapsiperheiden perhetyöntekijä-sosiaaliohjaajaan voit olla yhteydessä lasten, nuoren ja palveluihin liittyen. Lapsiperhetyöntekijä toteuttaa muun muassa perhetyötä ja lastensuojelun perhetyötä. Voit varata tapaamisajan toimistolle.