Yhteydenotto Rovaniemen sosiaalihuollosta vastaavaan viranomaiseen
Ota asiakkaan suostumuksella tai yhdessä asiakkaan kanssa yhteyttä sosiaalihuollosta vastaavaan viranomaiseen.
Sosiaalipäivystyksestä saat lastensuojeluun, perhekriiseihin, elämänhallintaan, mielenterveyteen tai päihteisiin liittyvää kiireellistä apua.
Valitse paikkakunta ja saat näkyviin yhteystiedot, sähköiset palvelut ja muut palveluun liittyvät tiedot.
Valitse paikkakunta:
Ei valittuna paikkakuntaa
Ota asiakkaan suostumuksella tai yhdessä asiakkaan kanssa yhteyttä sosiaalihuollosta vastaavaan viranomaiseen.
Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii.
Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Lastensuojeluilmoituksen voi tehdä kuka tahansa, jos havaitsee tai saa tietää sellaisia seikkoja, joiden vuoksi lapsen lastensuojelun tarve on henkilön oman arvion perusteella syytä selvittää. Tärkeintä on, että teet ilmoituksen viipymättä. Sosiaalihuollon ammattilaiset arvioivat, johtaako ilmoitus kiireellisiin toimenpiteisiin. Sinun ei tarvitse huolehtia siitä. Älä jätä ilmoitusta tekemättä, vaikka arvelisitkin, että joku muu on jo tehnyt ilmoituksen. Älä myöskään jätä ilmoitusta tekemättä, vaikka tietäisit, että perhe on jo lastensuojelun asiakas.
Ilmoitus käsitellään sosiaalipalveluiden ammattilaisten toimesta virka-aikana 1–7 työpäivän kuluessa.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen. Voit täyttää ja lähettää lastensuojeluilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista.
Palvelussa voit tehdä lastensuojeluilmoituksen sähköisesti. Lastensuojeluilmoituksen voi tehdä kuka tahansa, jos havaitsee tai saa tietää sellaisia seikkoja, joiden vuoksi lapsen lastensuojelun tarve on henkilön oman arvion perusteella syytä selvittää. Tärkeintä on, että teet ilmoituksen viipymättä. Sosiaalihuollon ammattilaiset arvioivat, johtaako ilmoitus kiireellisiin toimenpiteisiin. Sinun ei tarvitse huolehtia siitä. Älä jätä ilmoitusta tekemättä, vaikka arvelisitkin, että joku muu on jo tehnyt ilmoituksen. Älä myöskään jätä ilmoitusta tekemättä, vaikka tietäisit, että perhe on jo lastensuojelun asiakas.
Ilmoitus käsitellään sosiaalipalveluiden ammattilaisten toimesta virka-aikana 1–7 työpäivän kuluessa.
Lastensuojeluilmoituksen voi tehdä kuka tahansa, jos havaitsee tai saa tietää sellaisia seikkoja, joiden vuoksi lapsen lastensuojelun tarve on henkilön oman arvion perusteella syytä selvittää. Tärkeintä on, että teet ilmoituksen viipymättä. Sosiaalihuollon ammattilaiset arvioivat, johtaako ilmoitus kiireellisiin toimenpiteisiin. Sinun ei tarvitse huolehtia siitä. Älä jätä ilmoitusta tekemättä, vaikka arvelisitkin, että joku muu on jo tehnyt ilmoituksen. Älä myöskään jätä ilmoitusta tekemättä, vaikka tietäisit, että perhe on jo lastensuojelun asiakas.
Ilmoitus käsitellään sosiaalipalveluiden ammattilaisten toimesta virka-aikana 1–7 työpäivän kuluessa.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen. Voit täyttää ja lähettää lastensuojeluilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista.
Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii.
Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii.
Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii.
Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta, kun kyse on ikääntyneestä henkilöstä. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan.
Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta, kun kyse on ikääntyneestä henkilöstä. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan.
Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta, kun kyse on ikääntyneestä henkilöstä. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan.
Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii.
Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta, kun kyse on ikääntyneestä henkilöstä. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan.
Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii.
Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii.
Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii.
Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii.
Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii.
Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii.
Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii.
Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii.
Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii.
Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.
Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.
Saat yhteyden sosiaalipäivystykseen. Sosiaalipäivystys vastaa kiireellisiin avuntarpeisiin kaikkina vuorokauden aikoina.
Saat soittamalla yhteyden sosiaalipäivystykseen ympäri vuorokauden. Virka-aikana numeroon vastaa kunnan sosiaalipäivystäjä. Virka-ajan jälkeen puheluihin vastaa seudullinen sosiaalipäivystäjä.
Kiireellisen työtehtävän aikana sosiaalipäivystäjät eivät pysty vastaamaan puhelimeen. Mikäli asianne voi odottaa, pyydämme soittamaan myöhemmin uudelleen.
Jos kyseessä on välitöntä puuttumista vaativa, henkeä tai terveyttä välittömästi uhkaava tilanne, ota yhteys hätäkeskukseen numeroon 112.
Sosiaalipäivystyksen tehtävänä on huolehtia kiireellisestä ja välttämättömästä avun antamisesta.
Sosiaalipäivystyksen työntekijänä toimii sosiaalityöntekijä tai sosiaaliohjaaja. Päivystykseen ohjautuu akuutti, äkillinen, ennalta arvaamaton sosiaalinen kriisitilanne, johon ei ole voinut ennalta varautua.
Kun kyseessä on välitöntä puuttumista vaativa, henkeä tai terveyttä välittömästi uhkaava tilanne, ota aina yhteys hätäkeskukseen numeroon 112.
Ota yhteys sosiaalipäivystykseen kun tarvitset kiireellistä ja välttämätöntä apua. Sosiaalipäivystysasioita ovat kiireelliset, välitöntä apua tai toimenpidettä tilanteet. Sosiaalipäivystyksen asiakkaita ovat kiireellisesti hoivaa, turvaa ja apua tarvitsevat henkilöt.
Ota yhteys sosiaalipäivystykseen kun tarvitset kiireellistä ja välttämätöntä apua. Sosiaalipäivystysasioita ovat kiireelliset, välitöntä apua tai toimenpidettä vaativat tilanteet. Sosiaalipäivystyksen asiakkaita ovat kiireellisesti hoivaa, turvaa ja apua tarvitsevat henkilöt.
Sosiaalipäivystys vastaa ympärivuorokautisesti kiireellisen ja välttämättömän sosiaalisen avun tarpeisiin. Voit ottaa yhteyttä sosiaalipäivystykseen kun tarvitset kiireellistä apua ja neuvontaa esimerkiksi:
* lastensuojeluun,
* muuhun sosiaalityöhön,
* äkillisiin ja odottamattomiin kriisitilanteisiin,
* perheväkivaltaan,
* elämänhallintaan tai asumiseen liittyvissä asioissa.
Sosiaalipäivystyksen kiireellisiä tehtäviä ovat esimerkiksi
* lapsi jää ilman asianmukaista hoitoa ja huoltoa (huoltajan äkillinen sairastuminen, huoltajan päihtymystila, huoltajan kuolema tai onnettomuus)
* nuoren tai lapsen katoaminen tai karkaaminen
* lapseen kohdistunut väkivalta, myös seksuaalinen väkivalta
* lapsen tai nuoren oma itsetuhoinen käytös (väkivaltaisuus, päihtymystila)
* vanhus tai vammainen jää äkillisesti ilman asianmukaista huolenpitoa eikä pärjää yksin kotona
* äkilliset ja odottamattomat kriisitilanteet
Sosiaalipäivystykseen voit olla yhteydessä, kun tarvitset kiireellistä apua esimerkiksi lastensuojeluun, perhekriiseihin, perheväkivaltaan, elämänhallintaan, mielenterveyteen tai päihteisiin liittyen.
Sosiaalipäivystyksen kautta saat yhteyden myös kunnan kriisiryhmään, joka auttaa sinua äkillisen kriisin, kuten onnettomuuden tai kuolemantapauksen kohdatessa. Kriisiryhmä tukee asiakkaan selviytymistä ja auttaa tukiverkoston rakentamisessa. Kriisiryhmän jäsenet ovat eri ammattiryhmiin kuuluvia, suurin osa terveydenhuollon työntekijöitä.
Sosiaalipäivystyksestä saat kiireellistä sosiaaliapua puhelimitse.
Sosiaalipäivystys vastaa kiireellisen sosiaalisen avun tilanteisiin. Sosiaalipäivystyksen kiireellisiä tehtäviä ovat esimerkiksi:
* äkilliset ja odottamattomat kriisitilanteet
* lapsi jää ilman asianmukaista hoitoa tai on päihtyneen seurassa tai hoidossa
* alaikäinen rikoksentekijänä tai päihtyneenä
* vanhusten/vammaisten kotona pärjääminen
* muut sosiaalisen hädän tilanteet, joissa tarvitaan välittömästi sosiaalityötä
Kiireettömissä tilanteissa voi asioida arkisin puhelinaikoina sosiaalityöntekijöiden kanssa.
Hätänumeroon 112 soitetaan silloin, kun kohtaat hätätilanteen, jossa tarvitset kiireellisesti esim. poliisin, ambulanssin tai palokunnan paikalle.
Sosiaalipäivystyksen kiireellisiä tehtäviä ovat esimerkiksi
* lapsi jää ilman asianmukaista hoitoa ja huoltoa (huoltajan äkillinen sairastuminen, huoltajan päihtymystila, huoltajan kuolema tai onnettomuus)
* nuoren tai lapsen katoaminen tai karkaaminen
* lapseen kohdistunut väkivalta, myös seksuaalinen väkivalta
* lapsen tai nuoren oma itsetuhoinen käytös (väkivaltaisuus, päihtymystila)
* vanhus tai vammainen jää äkillisesti ilman asianmukaista huolenpitoa eikä pärjää yksin kotona
* äkilliset ja odottamattomat kriisitilanteet
Arkena virka-aikana voit ottaa yhteyttä kunnan sosiaalityöntekijään, jonka yhteystiedot selviävät nettisivuilta. Kiireellisissä asioissa ota yhteys sosiaalipäivystyksen numeroon. Puheluihin vastaa seudullinen sosiaalipäivystäjä.
Sosiaalipäivystyksellä tarkoitetaan välttämättömien ja kiireellisten sosiaalipalvelujen ja muiden tukitoimien järjestämistä erilaisissa sosiaalisissa hätä- ja kriisitilanteissa kaikkina vuorokauden aikoina. Sosiaalipäivystys työskentelee yhteistyössä poliisin, hätäkeskuksen, ensihoitopalvelun, terveydenhuollon päivystyksen, pelastustoimen ja tarpeen mukaan muiden toimijoiden kuten kolmannen sektorin järjestöjen ja seurakuntien kanssa
Saat yhteyden sosiaalipäivystykseen kiireellisissä tilanteissa.
Sosiaalipäivystykseen saat yhteyden puhelimitse.
Saat yhteyden sosiaalipäivystykseen ympäri vuorokauden.
Saat yhteyden sosiaalipäivystykseen. Sosiaalipäivystyksen numero vastaa Ranualla virka-aikana ja Rovaniemellä virka-ajan ulkopuolella.
Sosiaalipäivystykseen voit ottaa yhteyttä, kun lapsen, nuoren tai perheen tilanne vaatii kiireellistä neuvontaa tai välitöntä puuttumista.
Mikäli sosiaalipäivystys ei pysty vastaamaan, ota yhteys hätäkeskukseen 112.
Sosiaalipäivystyksestä saat apua kiireellisissä tilanteissa, jotka vaativat välittömiä sosiaaliviranomaisen toimenpiteitä. Apua on saatavilla ympäri vuorokauden. Sosiaalipäivystys antaa kriisiapua ja psykososiaalista tukea.
Apua voi hakea asiakas itse, läheinen, ystävä tai viranomainen.
Yhteydenoton syy voi olla esimerkiksi:
* äkillinen ja odottamaton kriisitilanne, esim. kuolema, onnettomuus tai vaaratilanne
* lapsi on päihtyneen seurassa tai hoidossa tai jää ilman asianmukaista hoitoa
* alaikäinen rikoksentekijänä tai päihtyneenä
* akuutti lähisuhdeväkivalta tai sen uhka
* huoli vanhuksen tai vammaisen kotona pärjäämisestä
* muut sosiaalisen hädän tilanteet
Kun tarvitset sosiaalipäivystäjää erittäin kiireellisessä, välitöntä apua vaativassa tilanteessa, soita hätäkeskukseen 112.
Ota yhteys sosiaalipäivystykseen kun tarvitset kiireellistä apua sosiaalihuollon palveluissa. Sosiaalipäivystykseen tulee ottaa yhteyttä, kun tarvitaan kiireellistä apua esimerkiksi lastensuojeluun, perhekriiseihin, perheväkivaltaan, elämänhallintaan, mielenterveyteen tai päihteisiin liittyen.
Saat yhteyden Pellon sosiaalipäivystykseen virka-ajan ulkopuolella. Pellon kunta järjestää virka-ajan ulkopuolisen sosiaalipäivystyksen yhdessä Rovaniemen ja Tunturi-Lapin kuntien kanssa. Sosiaalipäivystys toimii yhteistyössä terveydenhuollon päivystyksen, pelastustoimen, poliisin, hätäkeskuksen ja muiden viranomaisten kanssa.
Sosiaalipäivystys vastaa kiireellisen sosiaalisen avun tilanteisiin. Sosiaalipäivystyksen kiireellisiä tehtäviä ovat esimerkiksi:
* äkilliset ja odottamattomat kriisitilanteet
* lapsi jää ilman asianmukaista hoitoa tai on päihtyneen seurassa tai hoidossa
* alaikäinen rikoksentekijänä tai päihtyneenä
* vanhusten/vammaisten kotona pärjääminen
* muut sosiaalisen hädän tilanteet, joissa tarvitaan välittömästi sosiaalityötä
Kiireettömissä tilanteissa voi asioida arkisin puhelinaikoina sosiaalityöntekijöiden kanssa.
Hätänumeroon 112 soitetaan silloin, kun kohtaat hätätilanteen, jossa tarvitset kiireellisesti esim. poliisin, ambulanssin tai palokunnan paikalle.
Ota yhteyttä sosiaalipäivystykseen kiireellisessä avun tarpeessa. Virka-aikana voit soittaa Kittilän sosiaalityöntekijöiden päivystysnumeroon. Virka-ajan ulkopuolinen päivystysnumero yhdistää asian Rovaniemen sosiaalipäivystyksen ensiarvioon.
Enontekiön oma sosiaalipäivystys palvelee arkisin klo 8-16. Jos päivystysaikana et tavoita päivystäjää puhelimitse, voit jättää tekstiviestillä soittopyynnön, jolloin sinuun otetaan yhteyttä. Virka-ajan ulkopuolella sosiaalipäivystyksestä vastaa Rovaniemen päivystysyksikkö. Sosiaalipäivystykseen voit ottaa yhteyttä, kun tarvitset kiireellistä apua.
Virka-aikana numeroon vastaa kunnan sosiaalipäivystäjä. Virka-ajan jälkeen työtä hoitaa seudullinen sosiaalipäivystäjä.
Kiireellisen työtehtävän aikana sosiaalipäivystäjät eivät pysty vastaamaan puhelimeen. Mikäli asianne voi odottaa, pyydämme soittamaan myöhemmin uudelleen. Jos kyseessä on välitöntä puuttumista vaativa, henkeä tai terveyttä välittömästi uhkaava tilanne, ota yhteys hätäkeskukseen numeroon 112.
Sosiaalipäivystys vastaa sosiaalipalvelujen päivystysluonteisiin yhteydenottoihin.
Perhe- ja sosiaalipalvelut tukevat kuntalaisia eri elämänvaiheissa ja -tilanteissa. Sosiaalipalveluiden tehtäviin kuuluvat perhesosiaalityö, lastensuojelu, aikuissosiaalityö, toimeentuloturva- ja vammaispalvelut. Perus- ja erityispalveluilla tuetaan kuntalaisten toimintakykyä ja itsenäistä selviytymistä tavoitteena tasavertainen hyvinvointi.
Rovakatu 1, 96100 ROVANIEMI
Kolarin sosiaalitoimisto palvelee kunnanvirastossa. Varaa aika etukäteen puhelimitse tai virtu-viestillä, jotta vältyt turhalta odottelulta.
Isopalontie 2, 95900 KOLARI
Sosiaalitoimisto sijaitsee Inarin kunnanviraston 1. kerroksessa.
Piiskuntie 2, 99800 IVALO
Yhteydenotto sosiaalihuollon tuen tarpeen arvioimiseksi
Sinun tulee ottaa yhteyttä sosiaalipäivystykseen, kun tarvitset esimerkiksi lastensuojeluun, perhekriiseihin, perheväkivaltaan, elämänhallintaan, mielenterveyteen tai päihteisiin liittyvää kiireellistä apua. Sosiaalipäivystystä järjestetään ympärivuorokautisesti.
Sosiaalipäivystys toimii yhteistyössä terveydenhuollon päivystyksen, pelastustoimen, poliisin, hätäkeskuksen ja muiden viranomaisten kanssa.
Palvelu on maksuton.
Saat yhteyden sosiaalipäivystykseen. Sosiaalipäivystys vastaa kiireellisiin avuntarpeisiin kaikkina vuorokauden aikoina.
Saat soittamalla yhteyden sosiaalipäivystykseen ympäri vuorokauden. Virka-aikana numeroon vastaa kunnan sosiaalipäivystäjä. Virka-ajan jälkeen puheluihin vastaa seudullinen sosiaalipäivystäjä.
Kiireellisen työtehtävän aikana sosiaalipäivystäjät eivät pysty vastaamaan puhelimeen. Mikäli asianne voi odottaa, pyydämme soittamaan myöhemmin uudelleen.
Jos kyseessä on välitöntä puuttumista vaativa, henkeä tai terveyttä välittömästi uhkaava tilanne, ota yhteys hätäkeskukseen numeroon 112.
Sosiaalipäivystyksen tehtävänä on huolehtia kiireellisestä ja välttämättömästä avun antamisesta.
Sosiaalipäivystyksen työntekijänä toimii sosiaalityöntekijä tai sosiaaliohjaaja. Päivystykseen ohjautuu akuutti, äkillinen, ennalta arvaamaton sosiaalinen kriisitilanne, johon ei ole voinut ennalta varautua.
Kun kyseessä on välitöntä puuttumista vaativa, henkeä tai terveyttä välittömästi uhkaava tilanne, ota aina yhteys hätäkeskukseen numeroon 112.
Ota yhteys sosiaalipäivystykseen kun tarvitset kiireellistä ja välttämätöntä apua. Sosiaalipäivystysasioita ovat kiireelliset, välitöntä apua tai toimenpidettä tilanteet. Sosiaalipäivystyksen asiakkaita ovat kiireellisesti hoivaa, turvaa ja apua tarvitsevat henkilöt.
Ota yhteys sosiaalipäivystykseen kun tarvitset kiireellistä ja välttämätöntä apua. Sosiaalipäivystysasioita ovat kiireelliset, välitöntä apua tai toimenpidettä vaativat tilanteet. Sosiaalipäivystyksen asiakkaita ovat kiireellisesti hoivaa, turvaa ja apua tarvitsevat henkilöt.
Sosiaalipäivystys vastaa ympärivuorokautisesti kiireellisen ja välttämättömän sosiaalisen avun tarpeisiin. Voit ottaa yhteyttä sosiaalipäivystykseen kun tarvitset kiireellistä apua ja neuvontaa esimerkiksi:
* lastensuojeluun,
* muuhun sosiaalityöhön,
* äkillisiin ja odottamattomiin kriisitilanteisiin,
* perheväkivaltaan,
* elämänhallintaan tai asumiseen liittyvissä asioissa.
Sosiaalipäivystyksen kiireellisiä tehtäviä ovat esimerkiksi
* lapsi jää ilman asianmukaista hoitoa ja huoltoa (huoltajan äkillinen sairastuminen, huoltajan päihtymystila, huoltajan kuolema tai onnettomuus)
* nuoren tai lapsen katoaminen tai karkaaminen
* lapseen kohdistunut väkivalta, myös seksuaalinen väkivalta
* lapsen tai nuoren oma itsetuhoinen käytös (väkivaltaisuus, päihtymystila)
* vanhus tai vammainen jää äkillisesti ilman asianmukaista huolenpitoa eikä pärjää yksin kotona
* äkilliset ja odottamattomat kriisitilanteet
Sosiaalipäivystykseen voit olla yhteydessä, kun tarvitset kiireellistä apua esimerkiksi lastensuojeluun, perhekriiseihin, perheväkivaltaan, elämänhallintaan, mielenterveyteen tai päihteisiin liittyen.
Sosiaalipäivystyksen kautta saat yhteyden myös kunnan kriisiryhmään, joka auttaa sinua äkillisen kriisin, kuten onnettomuuden tai kuolemantapauksen kohdatessa. Kriisiryhmä tukee asiakkaan selviytymistä ja auttaa tukiverkoston rakentamisessa. Kriisiryhmän jäsenet ovat eri ammattiryhmiin kuuluvia, suurin osa terveydenhuollon työntekijöitä.
Sosiaalipäivystyksestä saat kiireellistä sosiaaliapua puhelimitse.
Sosiaalipäivystys vastaa kiireellisen sosiaalisen avun tilanteisiin. Sosiaalipäivystyksen kiireellisiä tehtäviä ovat esimerkiksi:
* äkilliset ja odottamattomat kriisitilanteet
* lapsi jää ilman asianmukaista hoitoa tai on päihtyneen seurassa tai hoidossa
* alaikäinen rikoksentekijänä tai päihtyneenä
* vanhusten/vammaisten kotona pärjääminen
* muut sosiaalisen hädän tilanteet, joissa tarvitaan välittömästi sosiaalityötä
Kiireettömissä tilanteissa voi asioida arkisin puhelinaikoina sosiaalityöntekijöiden kanssa.
Hätänumeroon 112 soitetaan silloin, kun kohtaat hätätilanteen, jossa tarvitset kiireellisesti esim. poliisin, ambulanssin tai palokunnan paikalle.
Sosiaalipäivystyksen kiireellisiä tehtäviä ovat esimerkiksi
* lapsi jää ilman asianmukaista hoitoa ja huoltoa (huoltajan äkillinen sairastuminen, huoltajan päihtymystila, huoltajan kuolema tai onnettomuus)
* nuoren tai lapsen katoaminen tai karkaaminen
* lapseen kohdistunut väkivalta, myös seksuaalinen väkivalta
* lapsen tai nuoren oma itsetuhoinen käytös (väkivaltaisuus, päihtymystila)
* vanhus tai vammainen jää äkillisesti ilman asianmukaista huolenpitoa eikä pärjää yksin kotona
* äkilliset ja odottamattomat kriisitilanteet
Arkena virka-aikana voit ottaa yhteyttä kunnan sosiaalityöntekijään, jonka yhteystiedot selviävät nettisivuilta. Kiireellisissä asioissa ota yhteys sosiaalipäivystyksen numeroon. Puheluihin vastaa seudullinen sosiaalipäivystäjä.
Sosiaalipäivystyksellä tarkoitetaan välttämättömien ja kiireellisten sosiaalipalvelujen ja muiden tukitoimien järjestämistä erilaisissa sosiaalisissa hätä- ja kriisitilanteissa kaikkina vuorokauden aikoina. Sosiaalipäivystys työskentelee yhteistyössä poliisin, hätäkeskuksen, ensihoitopalvelun, terveydenhuollon päivystyksen, pelastustoimen ja tarpeen mukaan muiden toimijoiden kuten kolmannen sektorin järjestöjen ja seurakuntien kanssa
Saat yhteyden sosiaalipäivystykseen kiireellisissä tilanteissa.
Sosiaalipäivystykseen saat yhteyden puhelimitse.
Saat yhteyden sosiaalipäivystykseen ympäri vuorokauden.
Saat yhteyden sosiaalipäivystykseen. Sosiaalipäivystyksen numero vastaa Ranualla virka-aikana ja Rovaniemellä virka-ajan ulkopuolella.
Sosiaalipäivystykseen voit ottaa yhteyttä, kun lapsen, nuoren tai perheen tilanne vaatii kiireellistä neuvontaa tai välitöntä puuttumista.
Mikäli sosiaalipäivystys ei pysty vastaamaan, ota yhteys hätäkeskukseen 112.
Sosiaalipäivystyksestä saat apua kiireellisissä tilanteissa, jotka vaativat välittömiä sosiaaliviranomaisen toimenpiteitä. Apua on saatavilla ympäri vuorokauden. Sosiaalipäivystys antaa kriisiapua ja psykososiaalista tukea.
Apua voi hakea asiakas itse, läheinen, ystävä tai viranomainen.
Yhteydenoton syy voi olla esimerkiksi:
* äkillinen ja odottamaton kriisitilanne, esim. kuolema, onnettomuus tai vaaratilanne
* lapsi on päihtyneen seurassa tai hoidossa tai jää ilman asianmukaista hoitoa
* alaikäinen rikoksentekijänä tai päihtyneenä
* akuutti lähisuhdeväkivalta tai sen uhka
* huoli vanhuksen tai vammaisen kotona pärjäämisestä
* muut sosiaalisen hädän tilanteet
Kun tarvitset sosiaalipäivystäjää erittäin kiireellisessä, välitöntä apua vaativassa tilanteessa, soita hätäkeskukseen 112.
Ota yhteys sosiaalipäivystykseen kun tarvitset kiireellistä apua sosiaalihuollon palveluissa. Sosiaalipäivystykseen tulee ottaa yhteyttä, kun tarvitaan kiireellistä apua esimerkiksi lastensuojeluun, perhekriiseihin, perheväkivaltaan, elämänhallintaan, mielenterveyteen tai päihteisiin liittyen.
Saat yhteyden Pellon sosiaalipäivystykseen virka-ajan ulkopuolella. Pellon kunta järjestää virka-ajan ulkopuolisen sosiaalipäivystyksen yhdessä Rovaniemen ja Tunturi-Lapin kuntien kanssa. Sosiaalipäivystys toimii yhteistyössä terveydenhuollon päivystyksen, pelastustoimen, poliisin, hätäkeskuksen ja muiden viranomaisten kanssa.
Sosiaalipäivystys vastaa kiireellisen sosiaalisen avun tilanteisiin. Sosiaalipäivystyksen kiireellisiä tehtäviä ovat esimerkiksi:
* äkilliset ja odottamattomat kriisitilanteet
* lapsi jää ilman asianmukaista hoitoa tai on päihtyneen seurassa tai hoidossa
* alaikäinen rikoksentekijänä tai päihtyneenä
* vanhusten/vammaisten kotona pärjääminen
* muut sosiaalisen hädän tilanteet, joissa tarvitaan välittömästi sosiaalityötä
Kiireettömissä tilanteissa voi asioida arkisin puhelinaikoina sosiaalityöntekijöiden kanssa.
Hätänumeroon 112 soitetaan silloin, kun kohtaat hätätilanteen, jossa tarvitset kiireellisesti esim. poliisin, ambulanssin tai palokunnan paikalle.
Ota yhteyttä sosiaalipäivystykseen kiireellisessä avun tarpeessa. Virka-aikana voit soittaa Kittilän sosiaalityöntekijöiden päivystysnumeroon. Virka-ajan ulkopuolinen päivystysnumero yhdistää asian Rovaniemen sosiaalipäivystyksen ensiarvioon.
Enontekiön oma sosiaalipäivystys palvelee arkisin klo 8-16. Jos päivystysaikana et tavoita päivystäjää puhelimitse, voit jättää tekstiviestillä soittopyynnön, jolloin sinuun otetaan yhteyttä. Virka-ajan ulkopuolella sosiaalipäivystyksestä vastaa Rovaniemen päivystysyksikkö. Sosiaalipäivystykseen voit ottaa yhteyttä, kun tarvitset kiireellistä apua.
Virka-aikana numeroon vastaa kunnan sosiaalipäivystäjä. Virka-ajan jälkeen työtä hoitaa seudullinen sosiaalipäivystäjä.
Kiireellisen työtehtävän aikana sosiaalipäivystäjät eivät pysty vastaamaan puhelimeen. Mikäli asianne voi odottaa, pyydämme soittamaan myöhemmin uudelleen. Jos kyseessä on välitöntä puuttumista vaativa, henkeä tai terveyttä välittömästi uhkaava tilanne, ota yhteys hätäkeskukseen numeroon 112.
Sosiaalipäivystys vastaa sosiaalipalvelujen päivystysluonteisiin yhteydenottoihin.