Navigointivalikko

Navigointivalikko

Työikäisten asiakas- ja palveluohjaus

Murupolku

Navigointivalikko

Ptv Service Display

Työikäisten sosiaalityö ja -ohjaus

Aikuissosiaalityö auttaa, jos olet yli 18-vuotias ja tarvitset tukea, ohjausta ja neuvontaa erilaisissa elämäntilanteissa. Voit ottaa yhteyttä, jos tarvitset tukea esimerkiksi toimeentulon, asumisen, jokapäiväisessä arjessa selviytymisen, päihteiden käytön tai perhetilanteen vuoksi.

Sosiaalipalvelujen työntekijät ohjaavat sinut eteenpäin sopiviin palveluihin. Sosiaalipalvelujen työntekijät auttavat myös tarvittavien hakemusten tekemisessä.

Ensimmäisenä sinulle tehdään palvelutarpeen arviointi, jossa kartoitetaan kokonaistilanteesi. Arvioinnin perusteella tehdään suunnitelma tarvittavista palveluista sinun ja mahdollisten yhteistyötahojen kanssa. Asiakkuuden ajaksi sinulle nimetään tarvittaessa omatyöntekijä. Hän tukee sinua asioiden selvittämisessä ja niiden eteenpäin viemisessä.

Ole yhteydessä työikäisten sosiaalityöhön, jos:

  • tarvitset tukea arkielämän hallintaan ja suunnitteluun,
  • tarvitset sosiaaliturvaan ja -palveluihin tai talouden hallintaan liittyvää ohjausta ja neuvonta,
  • sinulla on päihde- tai mielenterveysongelmaan tai asumiseen liittyvää tuen tarvetta,
  • sinulla on lähisuhde- tai perheväkivallasta aiheutuvaa tuen tarvetta,
  • olet työtön ja tarvitset ohjausta työhön kuntoutumiseen tai työllisyyspalveluihin liittyvissä asioissa,
  • sinulla on terveydellisiä ongelmia ja tarvitset tukea työ- ja toimintakykysi selvittelyyn.

Paikkakuntavalinta

Valitse paikkakunta ja saat näkyviin yhteystiedot, sähköiset palvelut ja muut palveluun liittyvät tiedot.

Valitse paikkakunta

Ei valittuna paikkakuntaa

Aikuissosiaalityön ja toimeentulotuen neuvonta ja asiointi

Aikuissosiaalityön ja toimeentulotuen neuvonta on henkilökohtaista ohjausta esimerkiksi arkielämän hallintaan, talouteen, asumiseen, päihteettömyyteen ja kuntoutukseen liittyen.

Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi. Palvelun kautta voi lähettää viestejä ja kysymyksiä, myös liitteiden lähettäminen on turvallista. Lähetetyt viestit sekä niihin saapuneet vastaukset tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.

Palvelu on käytössä Enontekiön, Inarin, Kittilän, Kolarin, Pellon, Muonion ja Utsjoen alueella.

Normaalit aukioloajat

Avoinna ympäri vuorokauden.

Käytön tuki

Aikuissosiaalityön ja toimeentulotuen neuvonta ja asiointi (Itäinen palvelualue)

Aikuissosiaalityön ja toimeentulotuen neuvonta on henkilökohtaista ohjausta esimerkiksi arkielämän hallintaan, talouteen, asumiseen, päihteettömyyteen ja kuntoutukseen liittyen.

Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi. Palvelun kautta voi lähettää viestejä ja kysymyksiä, myös liitteiden lähettäminen on turvallista. Lähetetyt viestit sekä niihin saapuneet vastaukset tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.

Normaalit aukioloajat

Avoinna ympäri vuorokauden.

Käytön tuki

Aikuissosiaalityön ja toimeentulotuen neuvonta ja asiointi (Kemi)

Aikuissosiaalityön ja toimeentulotuen neuvonta on henkilökohtaista ohjausta esimerkiksi arkielämän hallintaan, talouteen, asumiseen, päihteettömyyteen ja kuntoutukseen liittyen.

Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi. Palvelun kautta voi lähettää viestejä ja kysymyksiä, myös liitteiden lähettäminen on turvallista. Lähetetyt viestit sekä niihin saapuneet vastaukset tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.

Käytön tuki

Aikuissosiaalityön ja toimeentulotuen neuvonta ja asiointi (Tornio, Tervola, Ylitornio)

Aikuissosiaalityön ja toimeentulotuen neuvonta on henkilökohtaista ohjausta esimerkiksi arkielämän hallintaan, talouteen, asumiseen, päihteettömyyteen ja kuntoutukseen liittyen.

Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi. Palvelun kautta voi lähettää viestejä ja kysymyksiä, myös liitteiden lähettäminen on turvallista. Lähetetyt viestit sekä niihin saapuneet vastaukset tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.

Normaalit aukioloajat

Avoinna ympäri vuorokauden.

Käytön tuki

Aikuissosiaalityön neuvonta ja asiointi (Rovaniemi)

Aikuissosiaalityön neuvonta on henkilökohtaista ohjausta esimerkiksi arkielämän hallintaan, talouteen, asumiseen, päihteettömyyteen ja kuntoutukseen liittyen.

Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi. Palvelun kautta voi lähettää viestejä ja kysymyksiä, myös liitteiden lähettäminen on turvallista. Lähetetyt viestit sekä niihin saapuneet vastaukset tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.

Normaalit aukioloajat

Avoinna ympäri vuorokauden.

Käytön tuki

Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta (Kemi, Keminmaa, Simo)

Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.

Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Normaalit aukioloajat

Avoinna ympäri vuorokauden.

Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta (Pelkosenniemi)

Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.

Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Normaalit aukioloajat

Avoinna ympäri vuorokauden.

Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta (Pohjoinen)

Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.

Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Normaalit aukioloajat

Avoinna ympäri vuorokauden.

Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta (Ranua)

Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.

Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Normaalit aukioloajat

Avoinna ympäri vuorokauden.

Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta (Rovaniemi)

Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.

Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Normaalit aukioloajat

Avoinna ympäri vuorokauden.

Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta (Salla)

Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.

Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Normaalit aukioloajat

Avoinna ympäri vuorokauden.

Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta (Savukoski)

Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.

Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Normaalit aukioloajat

Avoinna ympäri vuorokauden.

Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta (Sodankylä)

Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.

Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Normaalit aukioloajat

Avoinna ympäri vuorokauden.

Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta (Tervola)

Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.

Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Normaalit aukioloajat

Avoinna ympäri vuorokauden.

Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta (Ylitornio, Tornio)

Palvelussa voit ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta eli tehdä huoli-ilmoituksen. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii. Huolen aiheena voi myös olla aikuisen elämänhallinnan ongelmat tai ikääntyneen kotona selviytyminen. Ilmoituksesi perusteella sosiaalipalvelujen ammattilaiset arvioivat, millaista apua kyseisen henkilön tai perheen elämäntilanteeseen voidaan tarjota.

Voit täyttää ja lähettää ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Huolen kohteena olevalta henkilöltä voi pyytää suostumuksen ottaa yhteyttä sosiaalipalveluihin. Jos suostumusta ei voi saada, yksityishenkilö voi tehdä myös nimettömän ilmoituksen. Jos ilmoittaja jättää yhteystietonsa, sosiaalipalveluiden ammattilaiset voivat pyytää lisätietoja tarvittaessa. Ilmoituksen kohteella on myös oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Normaalit aukioloajat

Avoinna ympäri vuorokauden.

Pyydä apua! - yhteydenotto perheiden palveluihin

Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat Lapin hyvinvointialueen, kuntien, järjestöjen ja seurakuntien työntekijät.

Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Normaalit aukioloajat

Avoinna ympäri vuorokauden.

Pyydä apua! - yhteydenotto perheiden palveluihin (Kemi, Keminmaa, Simo)

Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat Lapin hyvinvointialueen, kuntien, järjestöjen ja seurakuntien työntekijät.

Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä . Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Normaalit aukioloajat

Avoinna ympäri vuorokauden.

Pyydä apua! - yhteydenotto perheiden palveluihin (Kemijärvi)

Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat Lapin hyvinvointialueen, kuntien, järjestöjen ja seurakuntien työntekijät.

Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana.  Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Normaalit aukioloajat

Avoinna ympäri vuorokauden.

Pyydä apua! - yhteydenotto perheiden palveluihin (Pelkosenniemi)

Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat Lapin hyvinvointialueen, kuntien, järjestöjen ja seurakuntien työntekijät.

Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Normaalit aukioloajat

Avoinna ympäri vuorokauden.

Pyydä apua! - yhteydenotto perheiden palveluihin (Posio)

Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat Lapin hyvinvointialueen, kuntien, järjestöjen ja seurakuntien työntekijät.

Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Normaalit aukioloajat

Avoinna ympäri vuorokauden.

Pyydä apua! - yhteydenotto perheiden palveluihin (Ranua)

Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat Lapin hyvinvointialueen, kuntien, järjestöjen ja seurakuntien työntekijät.

Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Normaalit aukioloajat

Avoinna ympäri vuorokauden.

Pyydä apua! - yhteydenotto perheiden palveluihin (Rovaniemi)

Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat Lapin hyvinvointialueen, kuntien, järjestöjen ja seurakuntien työntekijät.

Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Normaalit aukioloajat

Avoinna ympäri vuorokauden.

Pyydä apua! - yhteydenotto perheiden palveluihin (Salla)

Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat Lapin hyvinvointialueen, kuntien, järjestöjen ja seurakuntien työntekijät.

Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Normaalit aukioloajat

Avoinna ympäri vuorokauden.

Pyydä apua! - yhteydenotto perheiden palveluihin (Savukoski)

Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat Lapin hyvinvointialueen, kuntien, järjestöjen ja seurakuntien työntekijät.

Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Normaalit aukioloajat

Avoinna ympäri vuorokauden.

Pyydä apua! - yhteydenotto perheiden palveluihin (Sodankylä)

Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat Lapin hyvinvointialueen, kuntien, järjestöjen ja seurakuntien työntekijät.

Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Normaalit aukioloajat

Avoinna ympäri vuorokauden.

Pyydä apua! - yhteydenotto perheiden palveluihin (Tervola)

Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat Lapin hyvinvointialueen, kuntien, järjestöjen ja seurakuntien työntekijät.

Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Normaalit aukioloajat

Avoinna ympäri vuorokauden.

Pyydä apua! - yhteydenotto perheiden palveluihin (Tornio, Ylitornio)

Pyydä apua! on lapsiperheille ja nuorille suunnattu matalan kynnyksen sähköinen palvelukanava. Voit pyytää apua, kysyä neuvoa tai jättää yhteydenottopyynnön. Yhteydenottoihin vastaavat Lapin hyvinvointialueen, kuntien, järjestöjen ja seurakuntien työntekijät.

Voit pyytää apua tai neuvoa omaan tai läheisen tilanteeseen liittyen ilman tunnistautumista tai kirjautumista, nimellä tai nimimerkillä. Sinuun ollaan yhteydessä viimeistään 1–2 arkipäivän aikana. Palveluun jätetään yhteystietiedot yhteydenottoa varten. Lähetetty viesti ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Normaalit aukioloajat

Avoinna ympäri vuorokauden.

Työikäisten sosiaalipalvelujen neuvonta ja asiointi (Kemi, Keminmaa, Simo)

Työikäisten neuvonta on henkilökohtaista ohjausta, saat tietoa sosiaalipalveluista ja etuuksista sekä ohjausta sopiviin palveluihin.

Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi. Palvelun kautta voi lähettää viestejä ja kysymyksiä, myös liitteiden lähettäminen on turvallista. Lähetetyt viestit sekä niihin saapuneet vastaukset tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.

Normaalit aukioloajat

Avoinna ympäri vuorokauden.

Käytön tuki

Työikäisten sosiaalipalvelujen neuvonta ja asiointi (Tornio, Tervola, Ylitornio)

Työikäisten neuvonta on henkilökohtaista ohjausta, saat tietoa sosiaalipalveluista ja etuuksista sekä ohjausta sopiviin palveluihin.

Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi. Palvelun kautta voi lähettää viestejä ja kysymyksiä, myös liitteiden lähettäminen on turvallista. Lähetetyt viestit sekä niihin saapuneet vastaukset tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.

Normaalit aukioloajat

Avoinna ympäri vuorokauden.

Käytön tuki

Yhteydenotto sosiaalihuollon tuen tarpeen arvioimiseksi (Rovaniemi)

Ota asiakkaan suostumuksella tai yhdessä asiakkaan kanssa yhteyttä sosiaalihuollosta vastaavaan viranomaiseen.

Normaalit aukioloajat

Avoinna ympäri vuorokauden.

Enontekiön perheiden ja työikäisten palvelujen sosiaaliohjaaja

Saat yhteyden perheiden ja työikäisten palvelujen sosiaaliohjaajaan puhelimitse arkipäivisin.

Puhelin

Inarin työikäisten palvelujen sosiaaliohjaaja

Saat yhteyden työikäisten palvelujen sosiaaliohjaajaan puhelimitse arkipäivisin.

Puhelin

Kemijärven työikäisten sosiaaliohjaus

Saat yhteyden työikäisten sosiaalipalveluiden sosiaaliohjaajiin puhelimitse arkipäivisin.

Puhelin

Kemijärven työikäisten sosiaalityö

Saat yhteyden työikäisten sosiaalipalveluiden sosiaalityöntekijään puhelimitse arkipäivisin.

Puhelin

Normaalit aukioloajat

  • Maanantai - Torstai 09:00 - 10:00

Kemin aikuissosiaalityö

Aikuissosiaalityön työntekijöihin saat yhteyden puhelimitse arkipäivisin.

Puhelin

Kemin ja Simon sosiaalipalveluiden neuvonta ja palveluohjaus

Voit ottaa yhteyttä palveluohjaukseen esimerkiksi sosiaaliturvaan ja sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa. Jos sinulla ei ole tiedossa asiaa hoitavaa työntekijää, ota ensimmäisenä yhteyttä palveluohjaukseen.

Puhelin

Normaalit aukioloajat

  • Maanantai 09:00 - 11:00, 12:00 - 13:30
  • Tiistai - Perjantai 09:00 - 11:00, 12:00 - 15:00

Keminmaan sosiaalityöntekijät

Sosiaalityöntekijöihin saat yhteyden puhelimitse arkipäivisin.

Puhelin
  • aikuissosiaalityöntekijä, työikäisten palvelut
  • aikuissosiaalityön sosiaaliohjaaja, työikäisten palvelut
  • perhesosiaalityöntekijä
  • lastensuojelun sosiaalityöntekijä, lastensuojelu ja sosiaalityö
  • lastensuojelun sosiaalityöntekijä, lastensuojelu ja sosiaalityö

Kittilän työikäisten palvelujen sosiaaliohjaaja

Saat yhteyden työikäisten palvelujen sosiaaliohjaajaan puhelimitse arkipäivisin.

Puhelin

Kolarin työikäisten palvelujen sosiaaliohjaaja

Saat yhteyden työikäisten palvelujen sosiaaliohjaajaan puhelimitse arkipäivisin.

Puhelin

Normaalit aukioloajat

Soittoajat
  • Maanantai - Perjantai 09:00 - 11:00

Muonion sosiaalityöntekijä

Sosiaalityöntekijältä saat apua ja neuvontaa sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa puhelimitse arkipäivisin.

Puhelin

Pelkosenniemen perheiden ja työikäisten sosiaalipalvelut

Saat yhteyden perheiden ja työikäisten sosiaalipalvelujen työntekijöihin puhelimitse arkipäivisin. Voit tarvittaessa varata ajan henkilökohtaiseen tapaamiseen.

Puhelin

Pelkosenniemen perheiden ja työikäisten sosiaalityöntekijä

Saat yhteyden perheiden ja työikäisten palvelujen sosiaalityöntekijään puhelimitse arkipäivisin.

Puhelin

Pellon työikäisten palvelujen sosiaaliohjaaja

Saat yhteyden työikäisten palvelujen sosiaaliohjaajaan puhelimitse arkipäivisin.

Puhelin

Pohjoisen Lapin työikäisten palvelujen johtava sosiaalityöntekijä

Saat yhteyden johtavaan sosiaalityöntekijään puhelimitse arkipäivisin.

Pohjoisen Lapin johtava sosiaalityöntekijä palvelee työikäisten palveluihin liittyvissä asioissa Enontekiön, Inarin, Kittilän, Kolarin, Muonion, Pellon ja Utsjoen asukkaita.

Puhelin

Posion sosiaalityöntekijät

Saat yhteyden sosiaalityöntekijöihin puhelimitse arkipäivisin.

Puhelin
  • sosiaalityöntekijä (lapsiperheiden palvelut ja lastensuojelu)
  • sosiaalityöntekijä (vammaistyö ja työikäisten palvelut)
  • palveluohjaaja (omaishoito ja palveluohjaus)
  • sosiaalityöntekijä (ikääntyneiden palvelut)

Ranuan sosiaalitoimisto

Saat yhteyden sosiaalitoimiston työntekijöihin puhelimitse arkipäivisin.

Puhelin

Normaalit aukioloajat

Sosiaaliohjaajan puhelinaika
  • Maanantai - Torstai 09:00 - 11:00
Sosiaalityöntekijöiden puhelinaika
  • Maanantai - Torstai 10:00 - 11:00

Rovaniemen aikuissosiaalityö

Voit kysyä lisätietoa puhelimitse aikuissosiaalityön palveluista.

Puhelin

Normaalit aukioloajat

Puhelinaika
  • Maanantai - Perjantai 09:00 - 10:00

Sallan sosiaalityöntekijä

Sosiaalityöntekijältä saat apua aikuissosiaalityöhön, lastensuojeluun sekä lapsiperheiden palveluihin liittyen.

Sosiaalityöntekijän tavoitat puhelimitse. Tapaamiset ajanvarauksella.

Puhelin

Normaalit aukioloajat

Puhelinaika
  • Tiistai 10:00 - 11:00

Sallan työikäisten sosiaaliohjaaja

Työikäisten sosiaaliohjaajan tavoitat puhelimitse arkipäivisin. Voit myös varata ajan tapaamiseen.

Työikäisten sosiaaliohjaajalta saat neuvontaa aikuisten sosiaalipalveluista, kuten kuntouttavasta työtoiminnasta sekä ennaltaehkäisevästä ja täydentävästä toimeentulotuesta.

Puhelin

Savukosken sosiaaliohjaaja

Saat yhteyden sosiaaliohjaajaan puhelimitse arkipäivisin. Sosiaaliohjaaja toimii sosiaalisen tuen, neuvonnan ja ohjauksen tehtävissä.

Puhelin

Normaalit aukioloajat

Soittoajat
  • Maanantai - Perjantai 09:00 - 14:00

Savukosken sosiaalityöntekijä

Saat yhteyden sosiaalityöntekijään puhelimitse arkipäivisin.

Puhelin

Normaalit aukioloajat

Soittoajat
  • Maanantai - Perjantai 09:00 - 14:00

Sodankylän aikuissosiaalityö ja sosiaaliohjaus

Saat yhteyden puhelimitse aikuissosiaalityön sosiaaliohjaajaan ja sosiaalityöntekijään.

Sosiaalityössä ja -ohjauksessa kartoitamme tuen tarpeesi ja rakennamme yhdessä tarpeitasi vastaavan sosiaalipalveluiden kokonaisuuden.

Puhelin

Sodankylän perhekeskuksen neuvonta ja palveluohjaus

Perhekeskuksen neuvonta ja palveluohjaus auttavat löytämään tarvitsemasi palvelun. Saat meiltä apua, kun tarvitset neuvoa ja tukea arjen pulmatilanteissa. Neuvonnassa teemme alustavan arvioinnin. Samalla katsomme, onko tarvetta asiakkuuteen. Yhteistyöllä etsimme ja räätälöimme sopivat ja oikea-aikaiset palvelut.

Puhelin
  • Sodankylän perhekeskuksen neuvonta ja palveluohjaus

Normaalit aukioloajat

  • Tiistai 09:00 - 11:00
  • Torstai 09:00 - 11:00

Tervolan sosiaalityöntekijät

Saat yhteyden sosiaalityöntekijöihin puhelimitse arkipäivisin.

Puhelin
  • sosiaalityöntekijä (lapsiperheiden palvelut, lastensuojelu ja työikäisten palvelut)
  • sosiaalityöntekijä (lapsiperheiden palvelut, työikäisten palvelut, vammaispalvelut ja päihdepalvelut)
  • lastensuojelun johtava sosiaalityöntekijä

Normaalit aukioloajat

  • Maanantai - Perjantai 08:00 - 16:00

Tornion sosiaaliohjaus ja neuvonta

Saat ohjausta ja neuvontaa sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa. Neuvonta on avoinna arkipäivisin.

Puhelin
  • neuvonta ja ohjaus, ilmoitukset, hakemukset
  • palveluohjaus, kiireelliset työikäisten sosiaalipalvelut

Normaalit aukioloajat

  • Maanantai 08:00 - 11:30
  • Tiistai 08:00 - 09:30
  • Keskiviikko - Perjantai 08:00 - 11:30

Utsjoen työikäisten palvelujen sosiaaliohjaaja

Saat yhteyden työikäisten palvelujen sosiaaliohjaajaan puhelimitse arkipäivisin.

Puhelin

Normaalit aukioloajat

  • Maanantai - Perjantai 09:00 - 15:00

Ylitornion sosiaaliohjaaja

Saat yhteyden sosiaaliohjaajaan puhelimitse arkipäivisin. Sosiaaliohjaaja neuvoo lapsiperheiden ja aikuisten palveluihin sekä toimeentulotukeen liittyvissä asioissa.

Puhelin

Normaalit aukioloajat

  • Maanantai - Perjantai 09:30 - 10:30

Ylitornion sosiaalityö

Sosiaalityöntekijöiltä saat puhelimitse ohjausta ja neuvontaa sosiaalipalveluihin sekä sosiaalisiin ongelmiin liittyvissä asioissa.

Puhelin
  • sosiaalityöntekijä (lapsiperheet ja lastensuojelu, päihdehuolto, kuntouttava työtoiminta, toimeentulotuki)
  • sosiaalityöntekijä (lapsiperhepalveluiden, työikäisten ja ikääntyneiden sosiaalityö)
  • lastensuojelun johtava sosiaalityöntekijä, lastensuojelu, lähiesihenkilö

Normaalit aukioloajat

Sosiaalityöntekijöiden puhelinaika
  • Maanantai - Perjantai 09:30 - 10:30

Enontekiön sosiaalitoimisto

Enontekiön sosiaalipalvelujen toimisto sijaitsee kunnanviraston tiloissa Hetassa. Voit sopia tapaamisen etukäteen soittamalla sosiaalityöntekijöille.

Osoite

Kunnanvirasto, 1. kerros

Ounastie 165 99400 ENONTEKIÖ

Normaalit aukioloajat

  • Maanantai - Perjantai 08:00 - 15:00

Inarin sosiaalitoimisto

Sosiaalitoimisto sijaitsee Inarin kunnanviraston 1. kerroksessa.

Osoite

Piiskuntie 2 99800 IVALO

Normaalit aukioloajat

  • Maanantai - Torstai 09:00 - 15:00
  • Perjantai 09:00 - 11:00

Kemijärven perhe- ja sosiaalipalvelut

Perhe- ja sosiaalityön palvelujen yksikkö sijaitsee hyvinvointikeskus Lapponian 3. kerroksessa.

Perhe- ja sosiaalipalveluista saat seuraavat palvelut: työikäisten ja lapsiperheiden sosiaalityö, lastensuojelu, perheoikeudelliset palvelut, perheneuvola, päihde- ja mielenterveystyö sekä työllisyyden hoito.

Osoite

Hyvinvointikeskus Lapponia 3. kerros (käynti takapihalta)

Sairaalakatu 9 98100 KEMIJÄRVI

Keminmaan sosiaalitoimisto

Sosiaalitoimistosta saat neuvontaa erityisesti työllistymiseen, kouluttautumiseen, toimeentuloon, kuntoutumiseen ja arjen haastaviin tilanteisiin.

Osoite

Kunnantie 3 94400 KEMINMAA

Kemin sosiaalitoimisto

Kemin sosiaalitoimisto sijaitsee kaupungin keskustassa lähellä kaupungintaloa.

Sosiaalitoimistosta saat seuraavat palvelut: aikuissosiaalityö, perhesosiaalityö, lastensuojelu, jälkihuolto, lastenvalvoja, talousneuvonta ja sosiaalinen luototus sekä pakolaistyö.

Osoite

Keskuspuistokatu 30 94100 KEMI

Normaalit aukioloajat

  • Maanantai - Perjantai 09:00 - 11:00, 12:00 - 15:00

Kolarin sosiaalitoimisto

Kolarin sosiaalitoimisto palvelee terveyskeskuksen yhteydessä. Varaa aika etukäteen puhelimitse tai verkkoasioinnin kautta.

Osoite

Sairaalantie 4 B 95900 KOLARI

Normaalit aukioloajat

Auki ajanvarauksella

Muonion hyvinvointipalveluiden toimisto

Muonion hyvinvointipalvelujen toimisto palvelee sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa.

Osoite

Pirkantie 11 99300 MUONIO

Pelkosenniemen sosiaalitoimisto

Pelkosenniemen sosiaalitoimistosta saat perheiden, työikäisten ja ikääntyneiden sosiaalipalvelut. Varaa aika henkilökohtaiseen tapaamiseen soittamalla sosiaalityöntekijöille etukäteen.

Vammaisten palveluihin liittyvissä asioissa ota yhteys Sodankylän hyvinvointikeskus Sopukkaan.

Osoite

Käynti sosiaalitoimistoon tapahtuu kirkonpuoleiselta sivulta.

Turjalantie 2 98500 PELKOSENNIEMI

Normaalit aukioloajat

Sosiaalitoimiston aukioloajat
  • Maanantai - Perjantai 08:00 - 16:00

Muut yhteystiedot

Puhelin
  • Pelkosenniemen sosiaaliohjaaja
  • Sodankylän hyvinvointikeskus Sopukka (vammaispalvelujen asiat)

Pellon sosiaalitoimisto

Sosiaalitoimistosta saat sosiaalipalveluihin liittyvää ohjausta ja neuvontaa. Sosiaalityöntekijät tukevat sinua ja perhettäsi haastavissa elämäntilanteissa ja järjestävät tarvittavat tukitoimet.

Osoite

Opintie 7 B 95700 PELLO

Normaalit aukioloajat

Aukioloajat
  • Maanantai - Perjantai 08:00 - 16:00

Posion perusturvatoimisto

Posion perusturvatoimistosta saat sosiaalipalveluita. Perusturvan toimistossa työskentelevät palvelujohtaja, sosiaalityöntekijät, perusturvan toimistosihteerit sekä kuntouttavan työtoiminnan ohjaaja (paikalla perjantaisin).

Osoite

Sairaalantie 2 B 97900 POSIO

Normaalit aukioloajat

  • Maanantai - Perjantai 09:00 - 11:00, 12:00 - 15:00

Ranuan sosiaalitoimisto

Sosiaalitoimiston palvelupisteessä sinua palvelevat toimistosihteerit, sosiaaliohjaaja ja sosiaalityöntekijät. Saat ohjausta ja neuvontaa sosiaalipalveluista sosiaalitoimiston työntekijöiltä.

Osoite

Sairaalatie 4 B 97700 RANUA

Normaalit aukioloajat

Sosiaalitoimiston aukioloajat
  • Maanantai - Perjantai 09:00 - 15:00
Toimistosihteerien palveluajat
  • Maanantai - Perjantai 09:00 - 11:00, 12:00 - 15:00

Rovaniemen sosiaalipalvelukeskus

Sosiaalipalvelukeskus palvelee sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa. Sosiaalipalvelukeskus sijaitsee kaupungin keskustassa.

Osoite

Rovakatu 1 96100 ROVANIEMI

Normaalit aukioloajat

  • Maanantai - Torstai 09:00 - 15:30
  • Perjantai 09:00 - 15:00

Muut yhteystiedot

Puhelin

Sallan sosiaali- ja terveyskeskus

Sallan sosiaali- ja terveyskeskuksesta saat perusterveydenhuollon palvelut.

Osoite

Jungintie 3 98900 SALLA

Savukosken sosiaalitoimisto

Sosiaalipalvelujen toimipiste sijaitsee Savukosken kunnanvirastolla. Sosiaalipalvelujen työntekijät ovat tavoitettavissa puhelimitse ja ajanvarauksella myös paikan päällä.

Vammaisten palveluihin liittyvissä asioissa ota yhteys Sodankylän hyvinvointikeskus Sopukkaan: Karistamontie 4 Sodankylä, palveluohjaus p. 0400 694 024.

Osoite

Savukosken kunnanvirasto.

Kauppakuja 2 A 1 98800 SAVUKOSKI

Normaalit aukioloajat

Päivystys keskiviikkoisin klo 9-11
  • Maanantai - Perjantai 09:00 - 15:00

Muut yhteystiedot

Puhelin

Simon perhe- ja sosiaalipalvelupiste

Perhe- ja sosiaalipalvelupisteestä saat seuraavat palvelut:

  • sosiaalityön palvelut
  • täydentävä ja ehkäisevä toimeentulotuki
  • työllistämistä tukevat palvelut
  • maahanmuuttajien palvelut
  • lastensuojelun palvelut
  • perheneuvolan palvelut
  • vammaisten palvelut

Osoite

Palvelupiste sijaitsee rakennuksen toisessa kerroksessa.

Jenssintie 2 95200 SIMO

Normaalit aukioloajat

Palveluohjaus
  • Maanantai - Perjantai 09:00 - 15:00

Sodankylän hyvinvointikeskus Sopukka, Perhekeskus

Saat meiltä apua erilaisissa elämäntilanteissa – olet sitten perheellinen tai yksin asuva, lapsi, nuori, työikäinen tai ikäihminen.

Perhekeskuksen sosiaali- ja terveydenhuollon työntekijöinä toimimme tiiviissä yhteistyössä kanssasi ja keskenämme. Tavoitteenamme on, että saat apua ja tukea nopeasti ja joustavasti. Teemme yhteistyötä järjestöjen ja seurakuntien, kunnan hyvinvointia ja terveyttä edistävän työn, kunnan eri toimialojen ja erikoissairaanhoidon kanssa.

Osoite

Hyvinvointikeskus Sopukka, 2. kerros

Karistamontie 4 99600 SODANKYLÄ

Normaalit aukioloajat

Perhekeskuksen aukioloajat:
  • Maanantai - Perjantai 08:00 - 16:00
Palveluohjaus:
  • Maanantai - Perjantai 09:00 - 11:00

Muut yhteystiedot

Puhelin

Tervolan sosiaalitoimisto

Tervolan sosiaalitoimisto sijaitsee kunnanviraston yhteydessä.

Varaa aika asiointiin suoraan asiaasi hoitavalta henkilöltä.

Osoite

Keskustie 81 95300 TERVOLA

Normaalit aukioloajat

  • Maanantai - Perjantai 08:30 - 15:00

Utsjoen sosiaalitoimisto

Sosiaalitoimisto sijaitsee Utsjoen terveyskeskuksen yhteydessä. Sosiaalitoimistosta saat ohjausta ja neuvontaa sosiaalityön palveluista.

Osoite

Seitatie 1 99980 UTSJOKI

Normaalit aukioloajat

  • Maanantai - Perjantai 09:00 - 15:00

Muut yhteystiedot

Puhelin

Ylitornion sosiaalitoimisto

Ylitornion sosiaalitoimisto sijaitsee kunnanviraston tiloissa.

Osoite

Alkkulanraitti 5 95600 YLITORNIO

Normaalit aukioloajat

  • Maanantai - Perjantai 09:00 - 15:00

Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta

Voit täyttää PDF-ilmoituksen joko sähköisesti tai tulostamalla ja täyttämällä sen käsin.

Hakemus ja mahdolliset liitteet palautetaan postitse, postiosoitteet ovat lomakkeella.

Ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta

Työikäisten palvelujen hakemus

Voit täyttää PDF-hakemuksen joko sähköisesti tai tulostamalla ja täyttämällä sen käsin.

Hakemus ja mahdolliset liitteet palautetaan postitse, postiosoitteet ovat lomakkeella.

Työikäisten palvelujen hakemus

Yhteydenotto sosiaalihuollon tuen tarpeen arvioimiseksi

Voit täyttää PDF-ilmoituksen joko sähköisesti tai tulostamalla ja täyttämällä sen käsin.

Hakemus ja mahdolliset liitteet palautetaan postitse, postiosoitteet ovat lomakkeella.

Yhteydenotto sosiaalihuollon tuen tarpeen arvioimiseksi

Sosiaalipalvelujen neuvonta, sosiaalityö ja sosiaaliohjaus ovat maksuttomia palveluja.

H4 lisätietoa

h4-ajankohtaista-palvelussa

Ajankohtaista palveluissa

Sisältöjulkaisija

  1. Talousneuvola palvelee jälleen elokuussa 21.8.2024
    Uusi toiminta-aikamme on klo 13.30–15.30. Löydät meidät osoitteesta Valtakatu 16.

    Talousneuvola palvelee jälleen elokuussa 21.8.2024

    28.6.2024

    Lue lisää

    Takaisin edelliselle sivulle

    Talousneuvola palvelee jälleen elokuussa 21.8.2024

    28.6.2024

    Uusi toiminta-aikamme on klo 13.30–15.30. Löydät meidät osoitteesta Valtakatu 16.

    Talousneuvola palvelee Rovaniemellä taas elokuussa joka kuukauden kolmas keskiviikko osoitteessa Valtakatu 16 (2. kerros) yhteistyössä Ohjaamon kanssa.

    Syksyllä 2024 olemme avoinna seuraavina keskiviikkoina: 21.8., 18.9., 16.10., 20.11. ja 18.12.

    Uusi toiminta-aikamme on klo 13.30–15.30 

    Talousneuvolassa voit keskustella ilman ajanvarausta arjen raha-asioistasi sekä saada neuvoja ja pohtia tilannettasi asiantuntijoiden kanssa.

    Kaikenikäisille tarkoitettu palvelu on maksutonta ja luottamuksellista. Halutessasi voit asioida anonyymisti. Talousneuvolassa voit tavata eri alojen ammattilaisia. Toiminnassa on mukana talous- ja velkaneuvonta, Ulosottolaitos sekä Lapin hyvinvointialueen sosiaalityö ja Kela.

    Miten voit asioida Talousneuvolassa


    •    Tule käymään osoitteessa Valtakatu 16, 2, kerros.
    •    Soita 040 684 9992.
    •    Lähetä yhteydenottopyyntö sähköpostilla talousneuvola@lapha.fi.

    Talousneuvola palvelee jälleen elokuussa 21.8.2024
    28.6.2024
    Uusi toiminta-aikamme on klo 13.30–15.30. Löydät meidät osoitteesta Valtakatu 16.

    Talousneuvola palvelee jälleen elokuussa 21.8.2024


    Uusi toiminta-aikamme on klo 13.30–15.30. Löydät meidät osoitteesta Valtakatu 16.

  2. Vuodeosastojen tilalle kotisairaalatoimintaa Sallassa, Pelkosenniemellä, Savukoskella ja Kolarissa
    Kotisairaalatoiminnassa tarjotaan sairaalatasoista hoitoa potilaan kotona ja asumisyksiköissä sekä...

    Vuodeosastojen tilalle kotisairaalatoimintaa Sallassa, Pelkosenniemellä, Savukoskella ja Kolarissa

    27.6.2024

    Lue lisää

    Takaisin edelliselle sivulle

    Vuodeosastojen tilalle kotisairaalatoimintaa Sallassa, Pelkosenniemellä, Savukoskella ja Kolarissa

    27.6.2024

    Kotisairaalatoiminnassa tarjotaan sairaalatasoista hoitoa potilaan kotona ja asumisyksiköissä sekä kotisairaalan hoitotiloissa.

    Aluevaltuusto päätti huhtikuussa, että muun muassa Pelkosenniemellä, Sallassa ja Kolarissa ei enää ylläpidetä erillistä vuodeosastoa.

    Aluehallitus päätti 19.6. kokouksessaan akuuttivuodeosastojen lakkaamisesta Pelkosenniemellä, Sallassa ja Kolarissa. Kotisairaalatoimintaa laajennetaan Pelkosenniemelle ja Savukoskelle. 

    Sallassa kotisairaala jo toimii, ja Kolarissa se on käynnistetty osana sote-palvelujen kehittämisen pilottia. Sallan ja Pelkosenniemen akuuttivuodeosastot lakkautetaan kesän 2024 sulkujen jälkeen. Kolarin vuodeosasto on ollut suljettuna joulukuusta 2023.

    Kotisairaalatoiminnassa tarjotaan sairaalatasoista hoitoa potilaan kotona ja asumisyksiköissä sekä kotisairaalan hoitotiloissa. Kotisairaaloissa hoidetaan infektio- ja haavapotilaita ja tulevaisuudessa myös saattohoitopotilaita sekä muita potilaita sitä mukaa, kun kotisairaalatoiminta kehittyy.

    Kotisairaala ja kotihoito vähentävät tarvetta osasto- ja laitoshoidolle. Myös yhteistyö ensihoidon kanssa on tärkeää.

    Kotisairaalan asiakkailla on lupa siirtyä ennalta sovittuun lupapaikkaan vuodeosastolle tai hoivayksikköön, jos hänen toimintakykynsä laskee. Sallassa hoivayksiköiden lupapaikat toteutetaan Attendo Kuukkelin kanssa, Pelkosenniemellä palvelukoti Onnelassa, Savukoskella Saukodilla ja Kolarissa palvelukoti Tannassa.

     Vuodeosastohoitoa tarvitsevat hoidetaan Sallan osalta ensisijaisesti Kemijärvellä, Pelkosenniemen ja Savukosken osalta Sodankylässä ja Kolarin osalta Pellossa.

    Aluehallitus merkitsi myös tiedoksi Kolarin sote-palvelujen kehittämisen raportin ja totesi, että toiminnan kehittäminen jatkuu.
     

    Vuodeosastojen tilalle kotisairaalatoimintaa Sallassa, Pelkosenniemellä, Savukoskella ja Kolarissa
    27.6.2024
    Kotisairaalatoiminnassa tarjotaan sairaalatasoista hoitoa potilaan kotona ja asumisyksiköissä sekä...

    Vuodeosastojen tilalle kotisairaalatoimintaa Sallassa, Pelkosenniemellä, Savukoskella ja Kolarissa


    Kotisairaalatoiminnassa tarjotaan sairaalatasoista hoitoa potilaan kotona ja asumisyksiköissä sekä kotisairaalan hoitotiloissa.

  3. Moni perhe kantaa huolta taloudesta
    Nykyinen taloustilanne on aiheuttanut monille perheille merkittäviä huolia. Elinkustannusten nousu - ruoan,...

    Moni perhe kantaa huolta taloudesta

    20.6.2024

    Lue lisää

    Takaisin edelliselle sivulle

    Moni perhe kantaa huolta taloudesta

    20.6.2024

    Nykyinen taloustilanne on aiheuttanut monille perheille merkittäviä huolia. Elinkustannusten nousu - ruoan, energian ja asumisen hintojen nousu - on vaikuttanut perheiden taloudelliseen hyvinvointiin. Monet perheet kokevat taloudellista epävarmuutta ja joutuvat kamppailemaan päivittäisten kulujen kattamiseksi.

    Taloushuolten yleisyys ja vaikutukset

    Taloushuolet vaikuttavat perheiden hyvinvointiin monin tavoin. Ne aiheuttavat stressiä, unettomuutta ja ahdistusta, mikä puolestaan voi heijastua perheenjäsenten välisiin suhteisiin ja yleiseen elämänlaatuun. Taloudellinen epävarmuus rajoittaa perheiden mahdollisuuksia osallistua harrastuksiin, matkustaa tai suunnitella tulevaisuutta. 

    Lapin hyvinvointialue on tarttunut tähän ongelmaan tarjoamalla talousneuvolapalveluita, jotka ovat saatavilla kaikille perheille. Talousneuvola sijaitsee Rovaniemellä.

    Rovaniemen talousneuvola

    Rovaniemen talousneuvola tarjoaa maksutonta ja luottamuksellista neuvontaa ja tukea taloudellisten ongelmien kanssa kamppaileville perheille. Talousneuvola auttaa erilaisissa talouskysymyksissä, kuten budjetoinnissa, velkojen hallinnassa ja talouden suunnittelussa. Neuvontapalvelut ovat saatavilla ilman ajanvarausta, mikä tekee avun hakemisesta helppoa ja vaivatonta. 

    Palvelua tarjotaan sekä henkilökohtaisesti että etäyhteyksien kautta, mikä mahdollistaa laajan saavutettavuuden. Rovaniemen talousneuvolassa työskentelee talous- ja velkaneuvojia, jotka ovat erikoistuneet auttamaan perheitä löytämään ratkaisuja taloudellisiin ongelmiin. Lisäksi he voivat ohjata perheitä tarvittaessa muihin palveluihin, kuten sosiaalitoimeen tai velkajärjestelyihin. 

    Talousneuvola toimii Rovaniemellä Kauppakeskus Rinteenkulmassa Ohjaamon tiloissa, osoitteessa Koskikatu 25, 2. kerros.  

    Talousneuvola on avoinna joka kuukauden kolmas keskiviikko klo 14–16. 

    Miten voit asioida Talousneuvolassa: 

    •    Tule käymään Ohjaamon tiloissa Rinteenkulmassa 
    •    Soita 040 684 9992 
    •    Lähetä yhteydenottopyyntö sähköpostilla talousneuvola@lapha.fi. 

    Vinkkejä talouden omahoitoon

    Budjetointi: Laadi perheellesi kuukausibudjetti, jossa kirjaat ylös kaikki tulot ja menot. Tämä auttaa sinua hahmottamaan, mihin rahasi menevät ja missä voit mahdollisesti säästää. 

    Priorisointi: Priorisoi menot. Varmista, että välttämättömät kulut, kuten asuminen, ruoka ja terveydenhuolto, tulevat ensin. Vähennä ylimääräisiä ja ei-välttämättömiä kuluja. 

    Velkojen hallinta: Jos sinulla on velkoja, ota yhteyttä velkojiisi ja neuvottele maksusuunnitelmista. Voit myös hakea apua talousneuvolasta tai velkaneuvojilta. 

    Säästäminen: Pyri säästämään pieni summa joka kuukausi pahan päivän varalle. Vaikka summa olisi pieni, se voi ajan myötä kasvaa merkittäväksi. 

    Avoimuus: Puhu perheenjäsentesi kanssa taloudellisesta tilanteestanne. Avoin keskustelu auttaa kaikkia ymmärtämään tilanteen ja sitoutumaan yhdessä sovittuihin säästötoimenpiteisiin. 

    Moni perhe kantaa huolta taloudesta
    20.6.2024
    Nykyinen taloustilanne on aiheuttanut monille perheille merkittäviä huolia. Elinkustannusten nousu - ruoan,...

    Moni perhe kantaa huolta taloudesta


    Nykyinen taloustilanne on aiheuttanut monille perheille merkittäviä huolia. Elinkustannusten nousu - ruoan, energian ja asumisen hintojen nousu - on vaikuttanut perheiden taloudelliseen hyvinvointiin. Monet perheet kokevat taloudellista epävarmuutta ja joutuvat kamppailemaan päivittäisten kulujen kattamiseksi. Taloushuolten yleisyys ja vaikutukset Taloushuolet vaikuttavat perheiden hyvinvointiin monin tavoin. Ne aiheuttavat stressiä, unettomuutta ja ahdistusta, mikä puolestaan voi heijastua...