Navigointivalikko

Navigointivalikko

Navigointivalikko

Ikääntyneiden sosiaalityö ja sosiaaliohjaus

Murupolku

Navigointivalikko

Ikääntyneiden sosiaalityö ja -ohjaus

Ikääntyneiden sosiaalityö ja -ohjaus

Ikäihmisten sosiaalityö auttaa, jos olet yli 65-vuotias ja sinulla on esimerkiksi vaikea perhetilanne, pulmia asumisessa tai taloudellisia ongelmia.

Sosiaalipalvelujen työntekijät neuvovat sinut oikeiden palveluiden ja tukien piiriin.

Paikkakuntavalinta

Valitse paikkakunta ja saat näkyviin yhteystiedot, sähköiset palvelut ja muut palveluun liittyvät tiedot.

Valitse paikkakunta:

Ei valittuna paikkakuntaa

Yhteydenotto Rovaniemen sosiaalihuollosta vastaavaan viranomaiseen

Ota asiakkaan suostumuksella tai yhdessä asiakkaan kanssa yhteyttä sosiaalihuollosta vastaavaan viranomaiseen.

Ylitornion iäkkäiden sosiaalipalvelujen neuvonta

Iäkkäiden sosiaalipalveluiden neuvonta on henkilökohtaista ohjausta omaan tai läheisen ihmisen ikääntymiseen, arkeen tai toimintakykyyn liittyvissä asioissa. Neuvonnalla tuetaan ikääntyvien hyvinvointia ja itsenäistä selviytymistä omassa kodissaan.

Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi. Kysymyksiä voit laittaa kirjallisesti ja saat myös vastauksen kirjallisena. Palvelu on tietoturvallinen ja liitteiden lähettäminen on turvallista. Viestisi tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.

Kemijärven iäkkäiden sosiaalipalvelujen neuvonta

Iäkkäiden sosiaalipalveluiden neuvonta on henkilökohtaista ohjausta omaan tai läheisen ihmisen ikääntymiseen, arkeen tai toimintakykyyn liittyvissä asioissa. Neuvonnalla tuetaan ikääntyvien hyvinvointia ja itsenäistä selviytymistä omassa kodissaan.

Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi. Kysymyksiä voit laittaa kirjallisesti ja saat myös vastauksen kirjallisena. Palvelu on tietoturvallinen ja liitteiden lähettäminen on turvallista. Viestisi tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.

Enontekiön iäkkäiden sosiaalipalvelujen neuvonta

Iäkkäiden sosiaalipalveluiden neuvonta on henkilökohtaista ohjausta omaan tai läheisen ihmisen ikääntymiseen, arkeen tai toimintakykyyn liittyvissä asioissa. Neuvonnalla tuetaan ikääntyvien hyvinvointia ja itsenäistä selviytymistä omassa kodissaan.

Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi. Kysymyksiä voit laittaa kirjallisesti ja saat myös vastauksen kirjallisena. Palvelu on tietoturvallinen ja liitteiden lähettäminen on turvallista. Viestisi tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.

Tornio iäkkäiden sosiaalipalvelujen neuvonta

Iäkkäiden sosiaalipalveluiden neuvonta on henkilökohtaista ohjausta omaan tai läheisen ihmisen ikääntymiseen, arkeen tai toimintakykyyn liittyvissä asioissa. Neuvonnalla tuetaan ikääntyvien hyvinvointia ja itsenäistä selviytymistä omassa kodissaan.

Palvelu vaatii tunnistautumisen, jotta voimme varmistua henkilöllisyydestäsi. Kysymyksiä voit laittaa kirjallisesti ja saat myös vastauksen kirjallisena. Palvelu on tietoturvallinen ja liitteiden lähettäminen on turvallista. Viestisi tallentuvat omalle asiointitilillesi Omavirtuun.

Enontekiön huoli-ilmoitus eli ilmoitus sosiaalipalvelujen tarpeesta

Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii.

Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Pellon huoli-ilmoitus eli ilmoitus sosiaalipalvelujen tarpeesta

Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii.

Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Inarin huoli-ilmoitus eli ilmoitus sosiaalipalvelujen tarpeesta

Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii.

Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Kemijärven ikääntyneiden huoli-ilmoitus eli ilmoitus sosiaalipalvelujen tarpeesta

Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta, kun kyse on ikääntyneestä henkilöstä. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan.

Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Pelkosenniemen huoli-ilmoitus eli ilmoitus sosiaalipalvelujen tarpeesta

Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii.

Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Posion ikääntyneiden huoli-ilmoitus eli ilmoitus sosiaalipalvelujen tarpeesta

Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta, kun kyse on ikääntyneestä henkilöstä. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan.

Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Sallan huoli-ilmoitus eli ilmoitus sosiaalipalvelujen tarpeesta

Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii.

Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Rovaniemen huoli-ilmoitus eli ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta

Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta. Huoli aikuisesta voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii.

Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Kemin ikääntyneiden huoli-ilmoitus eli ilmoitus sosiaalipalvelujen tarpeesta

Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta, kun kyse on ikääntyneestä henkilöstä. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan.

Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Kittilän huoli-ilmoitus eli ilmoitus sosiaalipalvelujen tarpeesta

Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii.

Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Kolarin huoli-ilmoitus eli ilmoitus sosiaalipalvelujen tarpeesta

Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii.

Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Ranuan huoli-ilmoitus eli ilmoitus sosiaalipalvelujen tarpeesta

Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii.

Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Savukosken huoli-ilmoitus eli ilmoitus sosiaalipalvelujen tarpeesta

Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii.

Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Tervolan huoli-ilmoitus eli ilmoitus sosiaalipalvelujen tarpeesta

Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii.

Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Sodankylän huoli-ilmoitus eli ilmoitus sosiaalipalvelujen tarpeesta

Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii.

Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Ylitornion huoli-ilmoitus eli ilmoitus sosiaalipalvelujen tarpeesta

Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan tai lapsen etu sitä välttämättä vaatii.

Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Tornion ikääntyneiden huoli-ilmoitus eli ilmoitus sosiaalipalvelujen tarpeesta

Palvelussa voit tehdä huoli-ilmoituksen eli ilmoittaa sosiaalihuollon tarpeesta, kun kyse on ikääntyneestä henkilöstä. Huoli voi syntyä esimerkiksi silloin, kun ihminen vaikuttaa kykenemättömältä huolehtimaan itsestään ja turvallisuudestaan.

Voit täyttää ja lähettää huoli-ilmoituksen ilman tunnistautumista tai kirjautumista. Jos ilmoittaja on joku muu kuin huolen kohde itse, ilmoittajan pitää kertoa omat yhteystietonsa. Tarvittaessa kunnan työntekijä voi pyytää lisätietoja. Lisäksi ilmoituksen kohteella on oikeus pyytäessään saada tieto, kuka hänestä on ollut huolissaan, ellei erittäin tärkeä yleinen tai yksityinen etu muuta vaadi.

Koska palvelun käyttö ei vaadi tunnistamista tai kirjautumista, ilmoitus ei tallennu lähettäjälle. Palvelu on tietoturvallinen.

Inarin ikääntyneiden palveluohjaus

Jos tarvitset neuvontaa ikäihmisten sosiaalipalveluista, ota soittamalla yhteys ikääntyneiden palveluohjaukseen.

Rovaniemen neuvontapiste Nestorin puhelinasiointi

Ikäihmisten palveluista sekä niiden piiriin hakeutumisesta saa tietoa ja ohjausta ottamalla yhteyttä Nestoriin.

Normaalit aukioloajat

  • Maanantaina - Perjantaina 09:00 - 14:00

Rovaniemen sosiaalipäivystyksen puhelinasiointi

Sosiaalipäivystys vastaa sosiaalipalvelujen päivystysluonteisiin yhteydenottoihin.

Normaalit aukioloajat

Auki 24/7

Simon ikäihmisten ohjaus ja neuvonta (Senioripiste)

Soittamalla saat neuvontaa ikääntyneiden palveluista.

Normaalit aukioloajat

Senioripisteen puhelinajat
  • Maanantaina - Perjantaina 09:00 - 14:00

Kemin ikäihmisten palveluneuvonta ja palvelutarpeen arviointi

Palveluneuvonnan ja palvelutarpeen arvioinnin puhelinpalvelusta saat neuvontaa ikääntyneiden sosiaalipalveluista.

Normaalit aukioloajat

  • Maanantaina - Perjantaina 09:00 - 12:00

Keminmaan sosiaalityöntekijät

Sosiaalityöntekijöihin saat yhteyden soittamalla arkipäivisin.

Sodankylän sosiaalitoimiston ohjaus, neuvonta ja ajanvaraus

Sosiaalitoimistossa vastataan arkisin klo 9-11 kuntalaisten yhteydenottoihin, jotka koskevat sosiaalityön ohjausta, neuvontaa ja ajanvarausta.

Normaalit aukioloajat

  • Maanantaina - Perjantaina 09:00 - 11:00

Tornion ikääntyneiden palveluohjaus

Saat neuvontaa ja ohjausta ikäihmisten palveluista puhelimitse. Yhteyden saat arkipäivisin.

Normaalit aukioloajat

  • Maanantaina - Perjantaina 08:00 - 11:30

Kemijärven ikääntyneiden palveluneuvonta

Ikääntyneiden palveluohjaajalta saat tietoa kotiin saatavilla olevista sosiaali- ja terveyspalveluista. Hän auttaa kokoamaan elämäntilanteeseen liittyvät palvelut asiakkaan ulottuville.

Palvelu on tarkoitettu ikääntyneelle tai hänen läheiselleen, ikääntyneen kotona asumisen tukemiseksi ja turvaamiseksi. Neuvonta ja ohjaus sekä palvelutarpeen arviointi ovat maksutonta palvelua.

Neuvontaa ja ohjausta saat käymällä paikanpäällä Lapponiassa, puhelimitse tai palvelutarpeen arviointikäynnillä kotona.

Normaalit aukioloajat

Palveluohjaajan puhelinaika
  • Maanantaina - Perjantaina 09:00 - 11:00

Kittilän ikääntyneiden palveluohjaus

Iäkkäiden palveluohjaus tukee ja mahdollistaa palveluja oikea-aikaisesti ja hallitusti. Soittamalla avopalveluohjaajalle saat tietoa ikääntyneiden palveluista. Asiakkaiden oikea-aikaisesta ja hallitusta kotiutumisesta huolehtii kotiutus- ja muistihoitaja.

Kittilän vastaava sosiaalityöntekijä

Saat yhteyden vastaavaan sosiaalityöntekijään.

Kolarin perhe- ja sosiaalipalvelujen neuvonta

Saat yhteyden sosiaalipalvelujen neuvontaan puhelimitse. Kolarin sosiaalipalveluiden neuvontapuhelin auttaa kaikissa sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa.

Normaalit aukioloajat

  • Maanantaina - Perjantaina 09:00 - 11:00

Pellon sosiaalitoimisto

Saat yhteyden sosiaalitoimistoon soittamalla.

Pelkosenniemen ikääntyneiden palvelut

Saat yhteyden ikääntyneiden palveluihin. Voit tarvittaessa varata ajan henkilökohtaiseen tapaamiseen.

Normaalit aukioloajat

Sosiaalityöntekijän puhelinaika ja ajanvaraukset
  • Maanantaina - Perjantaina 09:00 - 10:00

Posion ikääntyvien palveluohjaus

Palveluohjauksesta saat tietoa ikäihmisten palveluista sekä palveluihin hakeutumisesta.

Jos sinulle herää huoli omasta tai iäkkään ihmisen hyvinvoinnista tai itsenäisestä selviytymisestä kotona, ota yhteyttä iäkkäiden palveluohjaukseen. Palveluohjaus antaa ohjausta ja neuvontaa iäkkäiden palveluista sekä aloittaa palvelutarpeen arvioinnin. Arvioinnin tarkoituksena on järjestää tarvittava apu, palvelu ja etuudet.

Palvelun tuottaa Coronaria Oy.

Normaalit aukioloajat

Puhelinaika
  • Maanantaina - Perjantaina 09:00 - 11:00

Ranuan iäkkäiden palveluohjaus ja neuvonta

Neuvonnan numerosta saat tietoa ja ohjausta ikäihmisten palveluista. Jos sinulla herää huoli omasta tai ikääntyvän läheisen hyvinvoinnista ja itsenäisestä kotona selviytymisestä, ota yhteyttä iäkkäiden palveluneuvontaan. Iäkkäiden palveluiden piiriin pääset palvelutarpeen arvioinnin kautta.

Normaalit aukioloajat

Arkisin ma-pe klo 9-15 Auki 24/7

Sallan kotihoidon puhelinasiointi

Saat yhteyden kotihoidon työntekijöihin puhelimitse.

Kotihoidon sosiaaliohjaajalta saat ohjausta ikäihmisen kotona asumista tukevista sosiaalipalveluista. Näitä ovat tukipalvelut, kuten ateriapalvelu ja esimerkiksi turvapuhelin.

Normaalit aukioloajat

Kotihoidon sosiaaliohjaaja
  • Maanantaina - Torstaina 09:00 - 15:00
  • Perjantaina 09:00 - 14:00
Kotihoidon palveluvastaava
  • Maanantaina - Torstaina 09:00 - 15:00
  • Perjantaina 09:00 - 14:00
Kotihoidon terveydenhoitajat
  • Maanantaina - Torstaina 09:00 - 15:00
  • Perjantaina 09:00 - 14:00

Tervolan sosiaaliohjaus

Sosiaaliohjauksella tarkoitetaan yksilöiden, perheiden ja yhteisöjen neuvontaa, ohjausta ja tukea palvelujen käytössä sekä yhteistyötä eri tukimuotojen yhteensovittamisessa. Tavoitteena on yksilöiden ja perheiden hyvinvoinnin sekä osallisuuden edistäminen vahvistamalla heidän elämänhallintaansa ja toimintakykyä.

Normaalit aukioloajat

  • Maanantaina - Torstaina 09:00 - 15:00
  • Perjantaina 09:00 - 14:00

Utsjoen avopalveluohjaaja

Avopalvelun ohjaajalta saat ohjausta ja neuvontaa sosiaalipalveluasioissa, kuten kotipalveluihin, asumispalveluihin, tukipalveluihin, kuljetuspalveluihin, omaishoidontukeen, ikäihmisten perhehoitoon, kehitysvammaisten avo- ja laitospalveluihin sekä vammaishuoltoon liittyvissä asioissa.

Normaalit aukioloajat

  • Maanantaina - Perjantaina 09:00 - 15:00

Ylitornion vanhuspalvelut

Toiminnan tavoitteena on tukea ja edistää ikääntyvien ylitorniolaisten hyvinvointia ja itsenäistä selviytymistä omassa kodissaan. Asumispalveluja järjestetään niille, jotka eivät selviydy kotihoidossa.

* Kotihoito

* Tukipalvelut

* Omaishoidontuki

* Palveluasuminen

* Tilapäishoito

* Kotihoidon, tukipalveluiden ja palveluasumisen maksut

* Palveluseteli

Palvelutarpeen arviointi:

Palvelutarpeen arviointipyynnön tullessa, otetaan kotihoidosta yhteyttä asiakkaaseen 2 arkipäivän päivän kuluessa.

Palvelutarpeen selvitys tehdään 7 kalenteripäivän kuluessa

Kotihoidon palvelut:

Kotihoidon palvelut järjestetään palvelutarpeen mukaisesti, tarvittaessa saman päivän aikana

Tukipalvelut:

* Ateriapalvelut järjestetään 1-2 arkipäivän kuluessa tilauksesta

* Turvapuhelintilaus tehdään samansa päivänä tai tilausta seuraavana päivänä ( turvapuhelimen toimittajalla on 2-3 viikon käsittelyaika)

* Vaatehuolto järjestetään tilauksesta (kunnan omassa pesulassa tai ostopalveluna) 1-3 arkipäivän kuluessa

Omaishoidontuki:

Asiakkaaseen otetaan yhteyttä 1-4 päivän kuluessa hakemuksen saapumisesta

Sosiaalihuoltolain mukainen tehostettu palveluasuminen (kriteerien täytyttyä):

Palvelutalo ja Lantonvainion palvelukoti: odotusaika max. 3 kk

Palveluseteli: heti

Enontekiön iäkkäiden palveluneuvonta ja -ohjaus

Soita Enontekiön vanhustenhuollon palvelupäällikölle, jos tarvitset lisätietoja tai neuvontaa iäkkäiden palveluista.

Enontekiön sosiaalityöntekijät

Saat yhteyden sosiaalipalveluiden työntekijöihin puhelimitse arkipäivisin.

Kolarin ikääntyneiden palvelujen palveluvastaava

Kun koet tarvitsevasi tukea kotona pärjäämiseen, ota yhteyttä Kolarin ikääntyneiden palvelujen palveluvastaavaan.

Muonion avopalveluiden vastaava/muistikoordinaattori

Avopalveluiden vastaava/muistikoordinaattori tarjoaa ikääntyville neuvontaa sosiaali- ja terveyspalveluiden käytössä; mitä palveluita ikääntyville on tarjolla kotiin ja mitä palveluita voi saada kodin ulkopuolella. Saat apua myös muistisairaan ihmisen kokonaisvaltaiseen hoitoon, kuntoutukseen ja kotona asumisen tukemiseen.

Yhteydessä voivat olla ikäihmiset itse, omaiset, naapurit, tuttavat, tai kuka tahansa sosiaali- ja terveysalalla työskentelevä, joka kohtaa palvelutarpeen arvioinnista mahdollisesti hyötyvän ikäihmisen.

Normaalit aukioloajat

  • Maanantaina - Perjantaina 08:00 - 16:00

Sodankylän ikäihmisten palveluohjaus

Palveluohjaajilta saat tietoa Sodankylässä tarjolla olevista ikäihmisten palveluista. Ohjaus ja neuvonta on tarkoitettu niille yli 65-vuotiaille, jotka eivät vielä ole ikäihmisten palveluiden piirissä.

Palveluohjaajat neuvovat myös erilaisten tukien hakemisessa. kuten Kelan eläkkeensaajan hoitotuki, asumistuki, omaishoidon tuki ja tukipalveluseteli. Palveluohjauksen tehtävänä on omaishoidon hakuprosessiin liittyvä ohjaus ja neuvonta sekä omaishoitajien lakisääteisten vapaiden koordinointi.

Tarvittaessa sovimme asiakkaan kanssa arviointikäynnistä, johon pyydämme mukaan omaisen tai läheisen. Arviointikäynti tehdään pääasiassa asiakkaan kotona. Käynnin tarkoituksena on kartoittaa avuntarve ja kertoa tarjolla olevista palveluista. Arviointikäynnin perusteella asiakas ohjataan oikeiden palveluiden piiriin. Palveluohjauksen arviointi- ja neuvontakäynti on asiakkaalle maksuton.

Normaalit aukioloajat

Palveluohjaus
  • Maanantaina - Perjantaina 09:00 - 12:00

Savukosken sosiaaliohjaaja sekä oppilas- ja opiskeluhuollon kuraattori

Saat soittamalla yhteyden sosiaaliohjaajaan/koulukuraattoriin.

Sosiaaliohjaaja toimii sosiaalisen tuen, neuvonnan ja ohjauksen tehtävissä. Sosiaaliohjaajan toimii myös oppilas- ja opiskeluhuollon kuraattorina. Asiakkaina voivat olla vanhukset, vammaiset, lapset, päihdeongelmaiset, pitkäaikaissairaat, mielenterveyskuntoutujat, pakolaiset ja maahanmuuttajat.

Kuraattoripalvelut saat esiopetuksessa, peruskoulussa ja lukiossa opiskeleville lapsille ja nuorille. Voit ottaa yhteyden puhelimitse tai Wilma-viesteillä.

Normaalit aukioloajat

Sosiaaliohjaajan soittoaika
  • Maanantaina - Tiistaina 10:00 - 14:00
  • Perjantaina 09:30 - 11:00
Oppilas- ja opiskeluhuollon kuraattorin soittoaika
  • Keskiviikkona - Torstaina 09:00 - 15:00
  • Perjantaina 12:00 - 15:00

Sallan sosiaali- ja terveyskeskus

Sallan sosiaali- ja terveyskeskuksesta saat perusterveydenhuollon palvelut.


Osoite


Jungintie 3, 98900 SALLA


Muut yhteystiedot

Rovaniemen neuvontapiste Nestori

Nestori palvelee ikäihmisiä, heidän omaisiaan ja läheisiään, kun on kysyttävää kotihoidosta, palveluasumisesta, omaishoidon tuesta, ateriapalveluista, kuljetuspalveluista, turvapuhelimista, siivous- ja kodinhoitopalveluista.


Osoite


Sisäänkäynti Kauppatorin puoleisesta ovesta.

Pohjolankatu 2 A, 96100 ROVANIEMI


Normaalit aukioloajat

Palveluajat
  • Maanantaina - Perjantaina 09:00 - 14:00

Muut yhteystiedot

Puhelin

Savukosken sosiaalitoimisto

Savukosken sosiaalipalvelut huolehtivat kaikenikäisistä kuntalaisista.


Osoite


Savukosken kunnanvirasto.

Kauppakuja 2 A 1, 98800 SAVUKOSKI


Normaalit aukioloajat

Savukosken sosiaalipalvelut ovat tavoitettavissa puhelimitse ja ajanvarauksella. Päivystys keskiviikkoisin klo 9-11
  • Maanantaina - Perjantaina 09:00 - 15:00

Muut yhteystiedot

Puhelin

Tornion vanhus- ja hoitopalvelujen toimisto

Saat henkilökohtaista ohjausta ja neuvontaa vanhus- ja hoitopalveluista. Varaa aika puhelimitse asiointia varten.


Osoite


Sairaalakatu 1, 95400 TORNIO


Normaalit aukioloajat

Palveluohjaaja
  • Maanantaina 09:00 - 11:00
  • Perjantaina 09:00 - 11:00
Kotiutusohjaaja
  • Tiistaina 13:00 - 15:00
  • Torstaina 08:00 - 10:00
Muistihoitaja
  • Maanantaina - Perjantaina 08:00 - 10:00

Muut yhteystiedot

Puhelin

Kemijärven ikäihmisten palvelut

Ikäihmisten palveluohjaajalta saat tietoa kotiin saatavilla olevista sosiaali- ja terveyspalveluista. Hän auttaa kokoamaan elämäntilanteeseen liittyvät palvelut asiakkaan ulottuville.

Palvelu on tarkoitettu ikääntyneelle tai hänen läheiselleen, ikääntyneen kotona asumisen tukemiseksi ja turvaamiseksi. Neuvonta ja ohjaus sekä palvelutarpeen arviointi ovat maksutonta palvelua.

Palveluohjaaja toimii aina asiakkaan suostumuksella hoitaessaan asiakkaan asioita. Palvelun tavoitteena on ennaltaehkäisy, omaehtoisen kuntoutuksen tukeminen sekä tarvittavien palveluiden piirin ohjaaminen.

Palveluohjaaja huolehtii myös veteraanien kotiin tarjottavien palveluiden järjestämisestä. Veteraanit saavat vuoden alussa hakulomakkeen, jolla voi hakea veteraanipalveluita. Mikäli palveluntarpeesi muuttuu, pyydämme ottamaan yhteyttä palveluohjaajaan.

Neuvontaa ja ohjausta saat käymällä paikanpäällä Lapponiassa, puhelimitse, sähköpostitse tai palvelutarpeen arviointikäynnillä kotona.


Osoite


Normaalit aukioloajat

Puhelinaika
  • Maanantaina - Perjantaina 09:00 - 11:00
Palveluohjaaja tavattavissa Hyvinvointikeskus Lapponiassa sovitusti maanantaina ja tiistaina
  • Maanantaina - Tiistaina 09:00 - 16:00

Muut yhteystiedot

Puhelin

Kittilän sosiaalitoimisto

Sosiaalitoimistosta saat puhelinpalvelua puhelinaikoina sekä henkilökohtaista palvelua varaamalla ajan etukäteen.


Osoite


Valtatie 15, 99100 KITTILÄ


Muut yhteystiedot

Pelkosenniemen sosiaalitoimisto

Pelkosenniemen sosiaalitoimistosta saat perheiden, työikäisten ja ikääntyneiden sosiaalipalvelut. Varaa aika henkilökohtaiseen tapaamiseen soittamalla sosiaalityöntekijöille etukäteen.

Sodankylä tuottaa vammaisten sosiaalipalvelut Pelkosenniemen asukkaille.


Osoite


Käynti sosiaalitoimistoon tapahtuu kirkonpuoleiselta sivulta.

Turjalantie 2, 98500 PELKOSENNIEMI


Normaalit aukioloajat

Sosiaalitoimiston aukioloajat
  • Maanantaina - Perjantaina 08:00 - 16:00

Muut yhteystiedot

Ranuan iäkkäiden palvelut

Palveluohjauksen ja neuvonnan palveluohjaaja paikalla ma - to klo 8 - 9 Hyvinvointikeskuksessa 2. krs.

Asiointi sosiaalitoimistossa arkisin klo 9 -15.

Palveluohjaus- ja neuvonta

Tukipalvelut

Kotihoito

Omaishoito

Asumispalvelut

Palvelusetelit

Vanhusneuvosto


Osoite


Sairaalatie 4 A, 97700 RANUA


Normaalit aukioloajat

ma-pe klo 9-15 Auki 24/7

Muut yhteystiedot

Puhelin

Sodankylän hyvinvointikeskus Sopukka, Perhekeskus

Saat meiltä apua erilaisissa elämäntilanteissa – olet sitten perheellinen tai yksin asuva, lapsi, nuori, työikäinen tai ikäihminen.

Perhekeskuksen sosiaali- ja terveydenhuollon työntekijöinä toimimme tiiviissä yhteistyössä kanssasi ja keskenämme. Tavoitteenamme on, että saat apua ja tukea nopeasti ja joustavasti. Teemme yhteistyötä järjestöjen ja seurakuntien, kunnan hyvinvointia ja terveyttä edistävän työn, kunnan eri toimialojen ja erikoissairaanhoidon kanssa.


Osoite


Hyvinvointikeskus Sopukka, 2. kerros

Karistamontie 4, 99600 SODANKYLÄ


Normaalit aukioloajat

Perhekeskuksen aukioloajat:
  • Maanantaina - Perjantaina 08:00 - 16:00
Palveluohjaus:
  • Maanantaina - Perjantaina 09:00 - 11:00

Muut yhteystiedot

Puhelin

Tervolan sosiaalitoimisto

Sosiaalitoimi pyrkii tervolalaisten tarvitsemien sosiaalipalveluiden järjestämiseen yleistä hyvinvointia, tasa-arvoisuutta ja turvallisuutta ylläpitävällä tavalla. Varaa aika asiointiin suoraan asiaa hoitavalta henkilöltä.


Osoite


Keskustie 81, 95300 TERVOLA


Normaalit aukioloajat

  • Maanantaina - Perjantaina 08:30 - 15:00

Muut yhteystiedot

Utsjoen sosiaalitoimisto

Sosiaalitoimistosta saat ohjausta ja neuvontaa sosiaalityön palveluista, täydentävästä ja ehkäisevästä toimeentulotuesta sekä välitystilistä, kuntouttavasta työtoiminnasta, lastensuojelun palveluista, lastenvalvojan palveluista, koti-, tuki- ja vammaispalveluista.


Osoite


Luossa 1 A, 99980 UTSJOKI


Normaalit aukioloajat

  • Maanantaina - Perjantaina 09:00 - 15:00

Muut yhteystiedot

Puhelin

Enontekiön sosiaalitoimisto

Enontekiön sosiaalipalveluiden toimisto on kunnanvirastolla Hetassa. Voit sopia tapaamisen etukäteen soittamalla sosiaalityöntekijöille.


Osoite


Kunnanvirasto, 1. kerros

Ounastie 165, 99400 ENONTEKIÖ


Normaalit aukioloajat

  • Maanantaina - Perjantaina 08:00 - 15:00

Muut yhteystiedot

Inarin sosiaalitoimisto

Sosiaalitoimisto sijaitsee Inarin kunnanviraston 1. kerroksessa.


Osoite


Piiskuntie 2, 99800 IVALO


Normaalit aukioloajat

  • Maanantaina - Torstaina 09:00 - 15:00
  • Perjantaina 09:00 - 11:00

Muut yhteystiedot

Puhelin

Kolarin sosiaalitoimisto

Kolarin sosiaalitoimisto palvelee kunnanvirastossa. Varaa aika etukäteen puhelimitse tai virtu-viestillä, jotta vältyt turhalta odottelulta.


Osoite


Isopalontie 2, 95900 KOLARI


Normaalit aukioloajat

Kolarin kunnanviraston palveluaika
  • Maanantaina - Perjantaina 09:00 - 11:00, 12:00 - 15:00
sosiaalipalveluiden neuvontapuhelin
  • Maanantaina - Perjantaina 09:00 - 11:00

Muut yhteystiedot

Puhelin

Kemin keskustan palvelutalo

Keskustan palvelutalo tarjoaa ympärivuorokautista palveluasumista.

Myös ikääntyneiden palvelutarpeen arvioinnin ja palveluneuvonnan tiimi toimii keskustan palvelukeskuksen tiloissa. Varaa aika henkilökohtaiseen tapaamiseen etukäteen soittamalla.


Osoite


Sauvosaarenkatu 25, 94100 KEMI


Normaalit aukioloajat

Ikäihmisten palveluntarpeen arviointi ja palveluneuvonta
  • Maanantaina - Perjantaina 09:00 - 12:00

Muut yhteystiedot

Puhelin

Hakemus iäkkäiden tukipalveluihin

Hakemus iäkkäiden tukipalveluihin

Hakemus iäkkäiden asumispalveluihin

Hakemus iäkkäiden asumispalveluihin

Huoli-ilmoitus, ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta

Huoli-ilmoitus, ilmoitus sosiaalihuollon tarpeesta

Yhteydenotto sosiaalihuollosta vastaavaan viranomaiseen

Yhteydenotto sosiaalihuollosta vastaavaan viranomaiseen

Inarin ikääntyneiden palveluohjaus

Jos tarvitset neuvontaa ikäihmisten sosiaalipalveluista, ota soittamalla yhteys ikääntyneiden palveluohjaukseen.

Rovaniemen neuvontapiste Nestorin puhelinasiointi

Ikäihmisten palveluista sekä niiden piiriin hakeutumisesta saa tietoa ja ohjausta ottamalla yhteyttä Nestoriin.

Normaalit aukioloajat

  • Maanantaina - Perjantaina 09:00 - 14:00

Rovaniemen sosiaalipäivystyksen puhelinasiointi

Sosiaalipäivystys vastaa sosiaalipalvelujen päivystysluonteisiin yhteydenottoihin.

Normaalit aukioloajat

Auki 24/7

Simon ikäihmisten ohjaus ja neuvonta (Senioripiste)

Soittamalla saat neuvontaa ikääntyneiden palveluista.

Normaalit aukioloajat

Senioripisteen puhelinajat
  • Maanantaina - Perjantaina 09:00 - 14:00

Kemin ikäihmisten palveluneuvonta ja palvelutarpeen arviointi

Palveluneuvonnan ja palvelutarpeen arvioinnin puhelinpalvelusta saat neuvontaa ikääntyneiden sosiaalipalveluista.

Normaalit aukioloajat

  • Maanantaina - Perjantaina 09:00 - 12:00

Keminmaan sosiaalityöntekijät

Sosiaalityöntekijöihin saat yhteyden soittamalla arkipäivisin.

Sodankylän sosiaalitoimiston ohjaus, neuvonta ja ajanvaraus

Sosiaalitoimistossa vastataan arkisin klo 9-11 kuntalaisten yhteydenottoihin, jotka koskevat sosiaalityön ohjausta, neuvontaa ja ajanvarausta.

Normaalit aukioloajat

  • Maanantaina - Perjantaina 09:00 - 11:00

Tornion ikääntyneiden palveluohjaus

Saat neuvontaa ja ohjausta ikäihmisten palveluista puhelimitse. Yhteyden saat arkipäivisin.

Normaalit aukioloajat

  • Maanantaina - Perjantaina 08:00 - 11:30

Kemijärven ikääntyneiden palveluneuvonta

Ikääntyneiden palveluohjaajalta saat tietoa kotiin saatavilla olevista sosiaali- ja terveyspalveluista. Hän auttaa kokoamaan elämäntilanteeseen liittyvät palvelut asiakkaan ulottuville.

Palvelu on tarkoitettu ikääntyneelle tai hänen läheiselleen, ikääntyneen kotona asumisen tukemiseksi ja turvaamiseksi. Neuvonta ja ohjaus sekä palvelutarpeen arviointi ovat maksutonta palvelua.

Neuvontaa ja ohjausta saat käymällä paikanpäällä Lapponiassa, puhelimitse tai palvelutarpeen arviointikäynnillä kotona.

Normaalit aukioloajat

Palveluohjaajan puhelinaika
  • Maanantaina - Perjantaina 09:00 - 11:00

Kittilän ikääntyneiden palveluohjaus

Iäkkäiden palveluohjaus tukee ja mahdollistaa palveluja oikea-aikaisesti ja hallitusti. Soittamalla avopalveluohjaajalle saat tietoa ikääntyneiden palveluista. Asiakkaiden oikea-aikaisesta ja hallitusta kotiutumisesta huolehtii kotiutus- ja muistihoitaja.

Kittilän vastaava sosiaalityöntekijä

Saat yhteyden vastaavaan sosiaalityöntekijään.

Kolarin perhe- ja sosiaalipalvelujen neuvonta

Saat yhteyden sosiaalipalvelujen neuvontaan puhelimitse. Kolarin sosiaalipalveluiden neuvontapuhelin auttaa kaikissa sosiaalipalveluihin liittyvissä asioissa.

Normaalit aukioloajat

  • Maanantaina - Perjantaina 09:00 - 11:00

Pellon sosiaalitoimisto

Saat yhteyden sosiaalitoimistoon soittamalla.

Pelkosenniemen ikääntyneiden palvelut

Saat yhteyden ikääntyneiden palveluihin. Voit tarvittaessa varata ajan henkilökohtaiseen tapaamiseen.

Normaalit aukioloajat

Sosiaalityöntekijän puhelinaika ja ajanvaraukset
  • Maanantaina - Perjantaina 09:00 - 10:00

Posion ikääntyvien palveluohjaus

Palveluohjauksesta saat tietoa ikäihmisten palveluista sekä palveluihin hakeutumisesta.

Jos sinulle herää huoli omasta tai iäkkään ihmisen hyvinvoinnista tai itsenäisestä selviytymisestä kotona, ota yhteyttä iäkkäiden palveluohjaukseen. Palveluohjaus antaa ohjausta ja neuvontaa iäkkäiden palveluista sekä aloittaa palvelutarpeen arvioinnin. Arvioinnin tarkoituksena on järjestää tarvittava apu, palvelu ja etuudet.

Palvelun tuottaa Coronaria Oy.

Normaalit aukioloajat

Puhelinaika
  • Maanantaina - Perjantaina 09:00 - 11:00

Ranuan iäkkäiden palveluohjaus ja neuvonta

Neuvonnan numerosta saat tietoa ja ohjausta ikäihmisten palveluista. Jos sinulla herää huoli omasta tai ikääntyvän läheisen hyvinvoinnista ja itsenäisestä kotona selviytymisestä, ota yhteyttä iäkkäiden palveluneuvontaan. Iäkkäiden palveluiden piiriin pääset palvelutarpeen arvioinnin kautta.

Normaalit aukioloajat

Arkisin ma-pe klo 9-15 Auki 24/7

Sallan kotihoidon puhelinasiointi

Saat yhteyden kotihoidon työntekijöihin puhelimitse.

Kotihoidon sosiaaliohjaajalta saat ohjausta ikäihmisen kotona asumista tukevista sosiaalipalveluista. Näitä ovat tukipalvelut, kuten ateriapalvelu ja esimerkiksi turvapuhelin.

Normaalit aukioloajat

Kotihoidon sosiaaliohjaaja
  • Maanantaina - Torstaina 09:00 - 15:00
  • Perjantaina 09:00 - 14:00
Kotihoidon palveluvastaava
  • Maanantaina - Torstaina 09:00 - 15:00
  • Perjantaina 09:00 - 14:00
Kotihoidon terveydenhoitajat
  • Maanantaina - Torstaina 09:00 - 15:00
  • Perjantaina 09:00 - 14:00

Tervolan sosiaaliohjaus

Sosiaaliohjauksella tarkoitetaan yksilöiden, perheiden ja yhteisöjen neuvontaa, ohjausta ja tukea palvelujen käytössä sekä yhteistyötä eri tukimuotojen yhteensovittamisessa. Tavoitteena on yksilöiden ja perheiden hyvinvoinnin sekä osallisuuden edistäminen vahvistamalla heidän elämänhallintaansa ja toimintakykyä.

Normaalit aukioloajat

  • Maanantaina - Torstaina 09:00 - 15:00
  • Perjantaina 09:00 - 14:00

Utsjoen avopalveluohjaaja

Avopalvelun ohjaajalta saat ohjausta ja neuvontaa sosiaalipalveluasioissa, kuten kotipalveluihin, asumispalveluihin, tukipalveluihin, kuljetuspalveluihin, omaishoidontukeen, ikäihmisten perhehoitoon, kehitysvammaisten avo- ja laitospalveluihin sekä vammaishuoltoon liittyvissä asioissa.

Normaalit aukioloajat

  • Maanantaina - Perjantaina 09:00 - 15:00

Ylitornion vanhuspalvelut

Toiminnan tavoitteena on tukea ja edistää ikääntyvien ylitorniolaisten hyvinvointia ja itsenäistä selviytymistä omassa kodissaan. Asumispalveluja järjestetään niille, jotka eivät selviydy kotihoidossa.

* Kotihoito

* Tukipalvelut

* Omaishoidontuki

* Palveluasuminen

* Tilapäishoito

* Kotihoidon, tukipalveluiden ja palveluasumisen maksut

* Palveluseteli

Palvelutarpeen arviointi:

Palvelutarpeen arviointipyynnön tullessa, otetaan kotihoidosta yhteyttä asiakkaaseen 2 arkipäivän päivän kuluessa.

Palvelutarpeen selvitys tehdään 7 kalenteripäivän kuluessa

Kotihoidon palvelut:

Kotihoidon palvelut järjestetään palvelutarpeen mukaisesti, tarvittaessa saman päivän aikana

Tukipalvelut:

* Ateriapalvelut järjestetään 1-2 arkipäivän kuluessa tilauksesta

* Turvapuhelintilaus tehdään samansa päivänä tai tilausta seuraavana päivänä ( turvapuhelimen toimittajalla on 2-3 viikon käsittelyaika)

* Vaatehuolto järjestetään tilauksesta (kunnan omassa pesulassa tai ostopalveluna) 1-3 arkipäivän kuluessa

Omaishoidontuki:

Asiakkaaseen otetaan yhteyttä 1-4 päivän kuluessa hakemuksen saapumisesta

Sosiaalihuoltolain mukainen tehostettu palveluasuminen (kriteerien täytyttyä):

Palvelutalo ja Lantonvainion palvelukoti: odotusaika max. 3 kk

Palveluseteli: heti

Enontekiön iäkkäiden palveluneuvonta ja -ohjaus

Soita Enontekiön vanhustenhuollon palvelupäällikölle, jos tarvitset lisätietoja tai neuvontaa iäkkäiden palveluista.

Enontekiön sosiaalityöntekijät

Saat yhteyden sosiaalipalveluiden työntekijöihin puhelimitse arkipäivisin.

Kolarin ikääntyneiden palvelujen palveluvastaava

Kun koet tarvitsevasi tukea kotona pärjäämiseen, ota yhteyttä Kolarin ikääntyneiden palvelujen palveluvastaavaan.

Muonion avopalveluiden vastaava/muistikoordinaattori

Avopalveluiden vastaava/muistikoordinaattori tarjoaa ikääntyville neuvontaa sosiaali- ja terveyspalveluiden käytössä; mitä palveluita ikääntyville on tarjolla kotiin ja mitä palveluita voi saada kodin ulkopuolella. Saat apua myös muistisairaan ihmisen kokonaisvaltaiseen hoitoon, kuntoutukseen ja kotona asumisen tukemiseen.

Yhteydessä voivat olla ikäihmiset itse, omaiset, naapurit, tuttavat, tai kuka tahansa sosiaali- ja terveysalalla työskentelevä, joka kohtaa palvelutarpeen arvioinnista mahdollisesti hyötyvän ikäihmisen.

Normaalit aukioloajat

  • Maanantaina - Perjantaina 08:00 - 16:00

Sodankylän ikäihmisten palveluohjaus

Palveluohjaajilta saat tietoa Sodankylässä tarjolla olevista ikäihmisten palveluista. Ohjaus ja neuvonta on tarkoitettu niille yli 65-vuotiaille, jotka eivät vielä ole ikäihmisten palveluiden piirissä.

Palveluohjaajat neuvovat myös erilaisten tukien hakemisessa. kuten Kelan eläkkeensaajan hoitotuki, asumistuki, omaishoidon tuki ja tukipalveluseteli. Palveluohjauksen tehtävänä on omaishoidon hakuprosessiin liittyvä ohjaus ja neuvonta sekä omaishoitajien lakisääteisten vapaiden koordinointi.

Tarvittaessa sovimme asiakkaan kanssa arviointikäynnistä, johon pyydämme mukaan omaisen tai läheisen. Arviointikäynti tehdään pääasiassa asiakkaan kotona. Käynnin tarkoituksena on kartoittaa avuntarve ja kertoa tarjolla olevista palveluista. Arviointikäynnin perusteella asiakas ohjataan oikeiden palveluiden piiriin. Palveluohjauksen arviointi- ja neuvontakäynti on asiakkaalle maksuton.

Normaalit aukioloajat

Palveluohjaus
  • Maanantaina - Perjantaina 09:00 - 12:00

Savukosken sosiaaliohjaaja sekä oppilas- ja opiskeluhuollon kuraattori

Saat soittamalla yhteyden sosiaaliohjaajaan/koulukuraattoriin.

Sosiaaliohjaaja toimii sosiaalisen tuen, neuvonnan ja ohjauksen tehtävissä. Sosiaaliohjaajan toimii myös oppilas- ja opiskeluhuollon kuraattorina. Asiakkaina voivat olla vanhukset, vammaiset, lapset, päihdeongelmaiset, pitkäaikaissairaat, mielenterveyskuntoutujat, pakolaiset ja maahanmuuttajat.

Kuraattoripalvelut saat esiopetuksessa, peruskoulussa ja lukiossa opiskeleville lapsille ja nuorille. Voit ottaa yhteyden puhelimitse tai Wilma-viesteillä.

Normaalit aukioloajat

Sosiaaliohjaajan soittoaika
  • Maanantaina - Tiistaina 10:00 - 14:00
  • Perjantaina 09:30 - 11:00
Oppilas- ja opiskeluhuollon kuraattorin soittoaika
  • Keskiviikkona - Torstaina 09:00 - 15:00
  • Perjantaina 12:00 - 15:00
Ikääntyneiden sosiaalityö ja -ohjaus

h4-ajankohtaista-palvelussa

Ajankohtaista palveluissa

Sisältöjulkaisija

  1. Useat toimijat tarjoavat ikäihmisille digitukea Rovaniemellä
    Vapaaehtoiset digikaverit Vapaaehtoistyönkeskus Neuvokkaan vapaaehtoiset toimivat digikavereina...

    Useat toimijat tarjoavat ikäihmisille digitukea Rovaniemellä

    9.1.2023

    Vapaaehtoiset digikaverit

    Vapaaehtoistyönkeskus Neuvokkaan vapaaehtoiset toimivat digikavereina henkilöille, jotka tarvitsevat tukea ja apua erilaisten digivälineiden käyttöön ja hallintaan. Vapaaehtoiset auttavat tavallisen ihmisen tiedoin ja taidoin, toimien tukena vaikkapa älypuhelinten tai tablettien käytössä. 

    Tapaamiset toteutetaan ajanvarauksella Rovaniemen Kansalaistalolla (Rovakatu 23). Myös mahdollisuutta digikavereiden kotikäyntiin voi tiedustella, jos esimerkiksi tuensaajan voimavarat eivät riitä Kansalaistalolle tulemiseen. 

    Neuvokkaan vapaaehtoiset ovat luotettavia ja vaitiolovelvollisia, ja toiminta on tuensaajalle maksutonta. Ajanvaraukset digikaveri-tapaamisiin numerosta 040 128 1819 tai 016 356 0337. 


    Kansalaistalon digikerho

    Digikerho on kaikille avointa matalan kynnyksen toimintaa. Digikerhossa Neuvokkaan vapaaehtoiset digikaverit toimivat tukena ja apuna digilaitteiden käytössä ilman ajanvarausta. Kerho kokoontuu Rovaniemen Kansalaistalolla (Rovakatu 23) noin kaksi kertaa kuukaudessa. Kokoontumisista tiedotetaan Uusi Rovaniemi-lehden seuratoimintapalstalla sekä Rovaniemen Kansalaistalon Facebook-sivuilla. 

    Neuvokkaan vapaaehtoiset ovat luotettavia ja vaitiolovelvollisia, ja toiminta on tuensaajalle maksutonta. Lisätietoa: p. 040 128 1819 tai 016 356 0337. 


    Neuvokkaan Virtu-palvelupiste

    Rovaniemen Kansalaistalon (Rovakatu 23) Virtu-pisteellä kaikenikäiset kuntalaiset voivat käyttää tietokonetta nettiyhteyksineen maksutta. Tila on tarkoitettu sähköisten asioiden hoitamiseen. Tarvittaessa voit saada tukea palvelupisteen käyttöön, laskujen maksuun ja lomakkeiden täyttöön.
     
    Virtu-palvelupisteellä voi esimerkiksi

    • maksaa laskuja viivakoodinlukijaa hyödyntäen
    • täyttää lomakkeita ja hakemuksia
    • hakea tietoa Kelan sivuilta Kanta-palvelusta
    • käyttää nettiä

    Tilat ovat käytettävissä klo 8–16 välisenä aikana ajanvarauksella. Ajanvaraukset Rovaniemen Neuvokkaasta p. 016 356 0337 tai sähköisen ajanvarauksen kautta: Virtu-palvelupisteen sähköinen ajanvaraus 

     

    Osviitan Virtu-palvelupiste

    Rinteenkulman kauppakeskuksen 2. kerroksessa sijaitseva Rovaniemen kaupungin Virtu-asiointipiste on helppokäyttöinen ja ilmainen sähköisen asioinnin paikka. Piste sijaitsee palvelupiste Osviitan yhteydessä. Asiointipisteellä voit käyttää kuvapuhelinpalveluita ja internetissä olevia palveluita, maksaa laskuja viivakoodinlukijalla sekä tulostaa, kopioida ja skannata asiakirjoja tietoturvallisesti. Tarvittaessa Osviitan palveluneuvojilta saa apua asiointipisteen käyttöön. 

    Tilan ollessa vapaana asiointipiste on käytettävissä ilman ajanvarausta tai pisteen voi myös varata etukäteen puhelimitse numerosta 016-3226800. Virtu-piste on avoinna ma-to klo 9–16.30 ja pe klo 9–15.30. 

    Piste muuttaa lokakuussa Rovakadun ja Koskikadun risteykseen (Koskikatu 19). Toiminnan on tarkoitus alkaa uusissa tiloissa 24.10.2022 
     
     

    Kirjaston digiopastukset

    Rovaniemen kaupunginkirjasto tarjoaa säännöllisesti digiopastuksia pääkirjastossa ja Saarenkylän kirjastossa. Opastuksissa tarjotaan neuvoa kirjaston e-palveluiden, sähköpostin, sosiaalisen median tai henkilön omien digilaitteiden käyttöön. 

    • Pääkirjastossa digiopastusta 17.10.2022 alkaen joka viikko maanantaisin ja torstaisin klo 13–15, opastusaika 60 min. Varaus kirjaston asiakaspalvelusta tai puhelimitse numerosta 050 315 1492 
    • Saarenkylän kirjastossa digiopastusta 13.10. alkaen joka viikko torstaisin klo 12–14, opastusaika 30 min. Varaus kirjaston asiakaspalvelusta tai puhelimitse numerosta 040 0268 625. 

    Lisäksi kirjastoautosta saa tukea kirjaston omien e-palvelujen käyttöön. Kirjastoautojen aikataulut ja pysäkit löytyvät osoitteesta rovaniemen.kirjastoautot.fi.
     

    Rovaniemen kansalaisopiston digikurssit

    Rovaniemen kansalaisopisto tarjoaa edullisia kursseja digitaitojen kehittämiseen. Tarjolla on kursseja muun muassa Android-älypuhelimen, -tabletin tai Google Drive -pilvipalvelun käyttöön ja kuvakirjan tekemiseen. Kurssitarjontaan voi tutustua kansalaisopiston opinto-oppaassa: Rovaniemen kansalaisopiston opinto-opas 

    Lisätietoa: Helena Korteniemi p. 040 714 0153 tai helena.korteniemi@rovala.fi.

     

    Rovaniemen senioreiden tapaamiset Potkurissa

    Rovaniemen seniorit ry tarjoaa jäsenilleen digitukea eläkeläistila Potkurissa (Pohjolankatu 2) joka toinen viikko, parittomilla viikoilla. Tapaamiset järjestetään klo 13.15–15.30. Tilaisuuksissa saa ratkaisukeskeistä opastusta erilaisten digipalvelujen käyttöön. Neuvojat voivat opastaa esimerkiksi bussi- tai junalipun hankinnassa, teatterilipun ostossa tai siinä, miten pääsee Rovaniemen kaupungin verkkosivuille ja mitä palveluja sivuilta löytyy. 
     
    Rovaniemen eläkeläisten digikerho Potkurissa

    Rovaniemen eläkeläiset ry järjestää jäsenilleen digikerhon eläkeläistila Potkurissa (Pohjolankatu 2) noin kolme kertaa kuussa maanantaisin klo 10–12. Kerhoista ilmoitetaan Lapin Kansan ja Uusi Rovaniemi -lehden Seuratoiminta-palstalla keskiviikkoisin. 

     

    MoniNetin digiopastus maahanmuuttajille 

    Monikulttuurikeskus MoniNet tarjoaa maahanmuuttajille tukea digilaitteiden ja -palvelujen käyttöön Rovaniemen Kansalaistalolla (Rovakatu 23). Tukea tarjotaan kaikenikäisille, myös ikääntyville maahanmuuttajille. MoniNet on auki arkisin ma-to 9.30–16 ja pe 9.30–14. Paikalle voi tulla ilman ajanvarausta tai soittaa numeroon 040-5596564. 

    Useat toimijat tarjoavat ikäihmisille digitukea Rovaniemellä
    9.1.2023
    Vapaaehtoiset digikaverit Vapaaehtoistyönkeskus Neuvokkaan vapaaehtoiset toimivat digikavereina...